Wpis z mikrobloga

Dziś dobrze mi się robiło.
Trochę gratów jest do poskładania...
http://i1060.photobucket.com/albums/t443/WiewiurPL/nety/IMG_20150227_163822_zpsnjnz9mjc.jpg
Uzbroiłem głowicę najpierw olejem skropiłem nowe szklanki, przykręciłem nowy wałek rozrządu a potem to już prosta robota. To co się odkręciło to trzeba było przykręcić. Wtryski + nowe podkładki miedziane, czyszczenie zmiennej geometrii w turbinie i złożenie kolektora wydechowego, przykręcenie kolektora do głowicy wraz z nową uszczelką.
http://i1060.photobucket.com/albums/t443/WiewiurPL/nety/IMG_20150303_200511_zpsqewxv0qf.jpg
No i kolektor ssący + nowa uszczelka (teraz jest na pewno dokręcony bo był luźny).
Na koniec świece, i dorabianie dwóch urwanych szpilek od wydechu. Wykorzystałem śruby z demontażu ale nie wiem od czego były. Gwint pasował wystarczyło pozbawić je łepków... brzeszczotem bo pożyczyłem "gumówkę". Wszystko poszło po mojej myśli.
Na koniec hyc gotową głowicę wprost na nową uszczeleczkę od Elringa, nowe szpileczki lekko olejem żeby nie trzeszczały raz na 40nm zachowując kolejność, myk na drugi raz 60nm na kluczu - poszło sprawnie. I teraz kąty. Nie mam kątomierza takiego na klucz (parę zł kosztuje ale nie mam i chu*) więc najdokładniej jak się dało ręką pierwsze 90st. Lekka zadyszka (przydała by się siłka żeby zyskać trochę wytrzymałości) i lecimy 2 raz 90st. Z tym trochę gorzej bo siła już dość spora. Ale dałem radę.
Zapomniałem zrobić foto po przykręcaniu.
A jednak była 1 przeszkoda. Zapomniałem, że przy odkręcaniu dostęp do jednej ze szpilek jest utrudniony przez EGR. No i przy dokręcaniu problem powrócił ale kupiłem ostatnio takie fajne przedłużki
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1521171320221-4853_18-zestaw-przedluzaczy.html
i teraz się sprawdziły wyśmienicie.
Jutro po cichutku liczę że odpalę...
#wiewiurwwarsztacie #mechanikasamochodowa
  • 8
  • Odpowiedz