Wpis z mikrobloga

@jigsaw96: W planach mam stworzenie kilku zmiennych a'la bool (niestety PlayerPrefs nie daje możliwiości przechowywania takiego typu). Zapewne wrzucę jeszcze zmienne informujące o zabranych przedmiotach i wykonanych czynnościach. Trochę tego będzie, bo gracz będzie miał możliwość penetrowania kilku leveli w poszukiwaniu np. jakiegoś przedmiotu.
@MarcelMC: Takich rzeczy nie powinno się trzymać w PlayerPrefs. Nawet pomijając wydajność to zły pomysł. Wyżej linkowałem to tutoriala. Najlepiej przechowywać te wszystkie dane w 1 skrypcie, przyczepić go do empty i dać skyptowi atrybut DontDestroyOnLoad(gameobject)
@MarcelMC: Tak, właśnie ją pisalem :P
Ja polecam zrobienie sobie obiektu z DontDestroyOnLoad który będzie zawierał skrypt ze statycznymi zmiennymi w których to właśnie będziesz przechowywał wszystkie dane aktualnego stanu gry. I teraz w innych scenach będziesz mógł tych zmiennych po prostu używać.
@MarcelMC: Dobra @jigsaw96: mnie ubiegł o sekundy :P
Zrób sobie coś w rodzaju GameManager.cs gdzie będziesz miał zmienne które w których będziesz przechowywał aktualny stan gry (hp bohatera, inventory etc.). Możesz w nim też mieć statyczne metody jak OnPlayerDeath() gdzie będziesz wszystko resetował i np. wczytywał główne menu itd.
@MarcelMC: Nie muszą ale tak jest wygodniej ;) Zmienne statyczne zachowują swoją wartość od uruchomienia programu do jego zakończenia, zmiana sceny nie zresetuje jej wartości itp. Także zmiennych statycznych możesz używać bez konkretnej instancji tego skryptu, dzięki czemu masz dostęp ze wszystkich skryptów/obiektów do tych samych wartości.