Przerażający zapis rozmowy. Dzwonili do maszynistów. Oni już nie żyli
Dwa pociągi. Ten sam tor. Kurs na zderzenie. To była przyczyna katastrofy pod Szczekocinami. Raport Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych wskazuje, że nadal dochodzi do podobnych sytuacji. To tak zwane "incydenty". Bez ofiar, bo pasażerowie zawdzięczają życie refleksowi maszynisty.
z- 100
- #
- #
- #
- #
- #
- #
"Wywołanie alarmowe w GSM-R tzw. sygnał REC, nie zapewnia automatycznego zatrzymania pociągu. Autorzy systemu wyszli z założenia, że tego rodzaju funkcjonalność powodowałaby zbyt duże utrudnienia eksploatacyjne. Nie jest możliwe wprowadzenie w sieci GSM-R zmiany polegającej na zatrzymywaniu pociągów w przypadku nadania sygnału REC."
Więc koniec końców nawet w obecnej sytuacji RadioStop zapewnia większe