Przerażający zapis rozmowy. Dzwonili do maszynistów. Oni już nie żyli
Dwa pociągi. Ten sam tor. Kurs na zderzenie. To była przyczyna katastrofy pod Szczekocinami. Raport Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych wskazuje, że nadal dochodzi do podobnych sytuacji. To tak zwane "incydenty". Bez ofiar, bo pasażerowie zawdzięczają życie refleksowi maszynisty.
WirtualnaPolska z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 102
- Odpowiedz
Komentarze (102)
najlepsze
W zaleceniach po wypadku miał znaleźć się wymóg zainstalowania radiotelefonu dwukanałowego tak by RADIO-STOP działał również na granicy stref kolejowych. Niestety z uwagi na koszty temat został zamieciony "pod dywan".
Jeśli też
Pytanie jeszcze takie czy powstał jakiś ciekawy materiał odnośnie tego zdarzenia który można by było gdzieś zobaczyć/przeczytać?
https://youtu.be/pXtNy-U_Cmk
https://youtu.be/rWPKDUDne2I
"Podczas procesu w roli oskarżyciela posiłkowego wystąpiła… spółka PKP PLK, czyli pracodawca kolejarzy. Wynajęła kancelarię byłego ministra sprawiedliwości Zbigniewa Ćwiąkalskiego. Prawnicy domagali się surowszych
@Hannnah: #!$%@?
Nie wiem jak inaczej to nazwać, jak nie "mafia".
@deenes: podstawowym problemem jest model finansowania. Unia Europejska nie daje pieniędzy na utrzymanie a na modernizacje. Bardziej "opłaca się" akceptować coraz to większą degenerację infrastruktury żeby ją potem po 20 latach za gruby pieniądz zaorać i zbudować od nowa. Po kilku latach znów to samo.
Jest pare linii które w okolicach roku 2008 były całkiem sprawne i całkowity brak prac utrzymaniowych doprowadził je do ruiny.