Jeśli do tej pory pracowałem jedynie wakacyjnie w pracy nizebyt związanej ze stanowiskiem na jakie aplikuję to jest sens rozpisywać szczegółowo co, gdzie, jak , po co i w jaki sposób robiłem? czy tylko wymienić miejsca pracy i stanowiska?
@Fraxinus: ogładałem i właśnie nie umiem stwierdzić. wychodzi że brzeg pozycji 2 i połowa długości 1. Czyli w takim przypadku jak się uszkodzi krawędź na "styku" 1 i 2 możemy obrócić o 180 stopni i będzie skrawało pozycją 3 i częścią 1 ??
cześć oznaczona jako 4 służy do odprowadzania wióra?
@Fraxinus: thx za odpowiedzi. z przyczyn trochę niezależnych muszę taki coś obsługiwać z czym całkowicie styczności nigdy nie miałem.. jakbyś miał jakieś pomocne na temat sterowania centrami obróbczymi cnc to chętnie sobie poczytam;)
opel astra f classic 1.4 60 KM benzyna , kod silnika X14NZ
jak odróżnić czy poszła uszczelka pod głowicą czy pierścienie na tłokach?
po odkręceniu korka wlewu oleju mam dość mocny przedmuch i czuć spaliny ( po zwiększeniu obrotów zapachu spalin nie czuć). Z bagnetu/miernika poziomu oleju lekko dmucha ale po zwiększeniu obrotów brak przedmuchu lub niewyczuwalny przeze mnie. Charakterystyka pracy silnika się nie zmieniła, nie kopci, ma moc.
@kujtek: przy drugiej próbie z olejem wyniki powinny względem badania bez oleju ( zakładając że wyniki były w normie 11 - 13 bar) pozostać: a) takie same, b) wzrosnąć, c) zmaleć.
@nabuchodonozorII: Wykręcasz świecę, wsadzasz taki miernik jak kolega wyżej podał i odczytujesz. Lepiej kupić takie ustrojstwo i mieć na zapas (może do czegoś innego się przyda), niż do mechanika jechać.
@nabuchodonozorII: zależy w czym programuje obróbkę, na jakiej maszynie itd :P Pierw masz półfabrykat w postaci pręta, tniesz go na wymiar (już na tokarce jak się zmieści można ;p), później trzeba zadać parametry skrawania uzależnione od noża tokarskiego, materiału itd ogólnie w katalogach są te dane, a na nowszych obrabiarkach mają już je w systemie, wystarczy zadać materiał ;), potem ustalanie punktów bazowych, bezpiecznych, definicja układu współrzędnych itd (ale to na
@nabuchodonozorII: Zrobiłeś zdjęcie wydruku z komputera i tak na prawdę nie ma co na jego podstawie interpretować. Badanie komputerowe to badanie obiektywne, które wykonywane jest w celu "sprawdzenia" czy występuje jakaś wada wzroku. Badania takie mogą być niedokładne, bardzo zróżnicowane (chociażby od pory dnia- zmęczenia oczu). Są przydatne, ponieważ pokazuję mniej więcej okuliście bądź optometryście "gdzie ma szukać". Po takim badaniu wykonuje się badanie subiektywne, czyli specjalista zakłada na oczy odpowiednie
@nabuchodonozorII: Jest to w takim razie dobra cena zarówno za parę soczewek jak i oprawy. IDEAL MAX UV to aktualnie najbardziej twarda soczewka JZO (posiada nawet cienką warstwę mineralną), 80zł dopłaty to dobra cena jednak oczywiście nie jest to niezbędne. Z soczewki IDEAL UV również będziesz zadowolony.
cześć, kojarzycie dobre firmy transportowe z transportem chłodniczym poszukujące kierowców CE? najlepiej z opolskiego, w drugiej kolejności śląskie ewentualnie łodzkie,dolnośląskie
Opel Astra Classic 2000r ben. 1.4 60 KM mono wtrysk 168000 km realnego przebiegu. Silnik na oleju valvoline 5W-40 pełny syntetyk. lekkie przepocenia silnika ale w normie. zużycie oleju w normie, około 70-110ml na 4000km. styl jazdy przeróżny począwszy od wolnej i krótkiej po mieście po trasy rzędu 160 km ciągle po autostradzie z prędkościami 140-160 km/h. Przebieg roczny około 15000 km.
Jaka instalację polecacie? Do tego silnika wyczytałem że wystarczy II
kolego jeśli to monowtrysk to gazu sekwencyjnego ( IV generacji ) tam założyć sie nie da, a jedynie II generacja jest możliwa. monowtrysk to w zasadzie gaźnik tylko troszkę mądrzejszy.
jeśli chodzi o II generacje to bez większego problemu powinna sobie radzić i być w miarę bezawaryjna jeśli mądrze założona i serwisowana tak jak zaleci gazownik.
Jeżeli parametry takie jak lekpość, temperatura płynięcia, TBN etc mamy lepsze w oleju opartym na bazie HC to dalej jest sens wlać olej na bazie PAO lub PAO + EST mimo gorszych parametrów?
Opel Astra Classic F 2000 rok silnik 1,4 60 KM benzyna. od czego jest zaznaczona na czerwono rurka? samochód kupiłem niedawno i była ściągnięta (guma pękła). założyłem przewód na miejsce ale nie ma żadnej zmiany w zachowaniu samochodu. pytanie dla ogarniętych ludzi z tagu motoryzacja. od czego jest ten przewód? jakie ma działanie?
@nabuchodonozorII: może to przewód podciśnieniowy od sterowania przesłoną zimnego/ciepłego powietrza zasysanego do silnika. Napraw, bo albo na ciepłym silniku będziesz miał wdmuchiwane ciepłe powietrze co pogorszy jego wydajność i zwiększy zużycie paliwa, albo przy rozgrzewaniu silnika możesz mieć problemy na wolnych obrotach.
Jeśli ciekawi Was co dzieje się z Waszym autem po zamknięciu drzwi warsztatu Autoryzowanego Serwisu Obsługi to śmiało możecie zadawać pytania. Jestem byłym mechanikiem ASO Opla i mogę opowiedzieć jak to wszystko wygląda od środka. Wolałbym jednak zachować anonimowość.
Witam, gratuluję ciekawego tematu AMA. Zakupiłem swój pierwszy samochód - Opel Astra F classic, sedan. 1.4 60 KM, 2000r. (wersja produkowana w Gliwicach) 1. Co możesz powiedzieć o tym modelu? 2. Czemu nagminnie korodowały w okolicach wlewu paliwa ..? 3. Czy są różnice w Astrach z niemiec a tymi składanymi w polsce? 4. Przebieg auta wynosi 164000 km i auto jeździ na Castrolu Magnatec 5W40 full synthetic (od nowości wd książek auto
Na pewno duża część z Was ma własne cztery kółka, a zatem często w swoim portfelu trzyma dowód rejestracyjny. Być może niektórzy zauważyli w nich tajemniczy kod dwuwymiarowy przypominający popularne kody QR. Czy zastanawialiście się jednak do czego służy i jak go odczytać?
@Vat19pl: 19.05.2015 zakupiłem u Państwa kamerkę. Przelew poszedł natychmiastowo i doszedł (odpowiedz z Waszego sklepu. Do dnia dzisiejszego tj. 19.05.2015 zero kontaktu ze strony sklepu, kamerka nie przyszła , kasa nie została zwrócona. What the fuck!
Na jakich serwisach teraz jest najwięcej ogłoszeń sprzedaży samochodów. Gdzie najłatwiej coś ciekawego znaleźć?