AMA: Autoryzowany Serwis Obsługi
Jeśli ciekawi Was co dzieje się z Waszym autem po zamknięciu drzwi warsztatu Autoryzowanego Serwisu Obsługi to śmiało możecie zadawać pytania. Jestem byłym mechanikiem ASO Opla i mogę opowiedzieć jak to wszystko wygląda od środka. Wolałbym jednak zachować anonimowość.
- #
- #
- #
- 71
Komentarze (53)
najlepsze
Pytam, bo sam kiedyś się bardzo głupio poczułem, samochód slużbowy, używany wtedy przeze mnie do codziennych dojazdów na prywatną budowę, gruntową drogą rozjeżdżaną przez ciężki sprzęt, umyć się nie było gdzie, więc z uwalanymi błotem buciorami potem wsiadałem do auta, "pachnące" ciuchy robocze wrzucane były za siedzenie. Tego konkretnego dnia jeszcze kupiłem "chińczyka" na obiad, a że nie dojadłem, to stało sobie
1. Jakie jest podejście szefostwa do tematu jakości usług? Szybko i byle jak czy raczej dobrze i powoli?
2. Mówi się, że naprawy w ASO mijają się z celem ponieważ jakość usług często jest gorsza niż u tzw. ex-ASO pracowników otwierających swoje warsztaty. Jak to widzisz?
3. Przy standardowym serwisie zdarzały się naciągnięcia klientów na naprawy które nie są wymagane bądź wymian części które tego nie potrzebowały?
1. Podejście szefostwa zależało głównie od ich humoru. Czasami zdarzało się, że zmuszani byliśmy zrobić coś "na sztukę" byle tylko usterka nie wróciła 10 minut po wyjeździe z serwisu. Często też nikt nas nie poganiał i wszystko wykonywane było solidnie.
2. Tutaj trochę podobnie jak wyżej. Jeśli umówionych było wielu klientów to robiło się jak najszybciej byle tylko obsłużyć jednego i zająć się innym. Pieniądz gonił pieniądz. Z drugiej strony
1. Dlaczego tak drogo?
2. Dlaczego oszukujecie?
3. Dlaczego okradacie samochody?
Tak na poważnie to jakie ciekawe fanty znalazłeś w autach klientów? Ja kiedyś przy zabezpieczaniu ciagników znalazłem w kabinie telefon komórkowy na którym była cała masa fotek jakiejś portugalskiej laski - takiej 8/10. Oczywiście jakieś 70% to były nagie fotki. :)
1. NIE
2. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
1. ile zarabiasz?
2. czy w sytuacji np nadpalonego/uszkodzonego kabla, wymieniasz cala wiazke + kostke, czy poprostu latasz kabel i go zabezpieczasz.
3. ile % macie przebitki na czesciach?
4. najczestszy model na serwisie to?
2. Zależy wszystko od utrudnień związanych z wymianą lub naprawą oraz oferowanych banknotów. Jeśli wymiana całej wiązki była skomplikowana, czasochłonna i mało płatna to po prostu naprawiało się lub wymieniało jedynie uszkodzoną część.
3. Nie jestem w stanie odpowiedzieć Ci na to pytanie, gdyż nie zajmowałem się działem
-czy i jak często "naciągacie " na zbyteczny serwis
-czy jest opcja wypisania rachunku i skasowaniu klienta za nic
-czy mechanicy znają się na rzeczy czy to ludzie z łapanki za najniższą krajowa
-czy używacie samochodów klientów do prywatnych przejażdżek
-czy grzebiecie klientom w schowkach itd
-jakaś spektakularna wtopa ?
-jak oceniasz wykonanie fabryczne nowych samochodów
1. Opisałem to w poprzednim komentarzu.
2. Nie, takie coś się u nas nie zdarzało.
3. Są to ludzie pracujący od początku istnienia owego serwisu czyli 19 lat. Znają się porządnie na rzeczy.
4. Do prywatnych nie, ale jeśli było trzeba po coś jechać w celach służbowych to zdarzało się.
5. Nie, nie grzebaliśmy nikomu celowo. Jeśli było trzeba np wymienić filtr kabinowy, który znajduje się za schowkiem to chcąc
Zakupiłem swój pierwszy samochód - Opel Astra F classic, sedan. 1.4 60 KM, 2000r. (wersja produkowana w Gliwicach)
1. Co możesz powiedzieć o tym modelu?
2. Czemu nagminnie korodowały w okolicach wlewu paliwa ..?
3. Czy są różnice w Astrach z niemiec a tymi składanymi w polsce?
4. Przebieg auta wynosi 164000 km i auto jeździ na Castrolu Magnatec 5W40 full synthetic (od nowości wd książek auto
1. Model raczej mało awaryjny, jeśli już się coś psuło to były to drobnostki. Jeśli blacha jest w dobrym stanie to długo Ci posłuży.
2. Kwestia słabego zabezpieczenia antykorozyjnego.
3. Tak. W Gliwicach na placu, pod chmurką przez kilka dni albo tygodni stoją gołe karoserie nie zabezpieczone niczym. Reszty chyba nie muszę tłumaczyć. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
4. Opel mówi, że po 2000 roku olej zmienia
2. Czy to prawda, że w nowszych chevroletach można z poziomu oprogramowania w komputerze ustawić limit kilometrów, po którym samochód np. zacznie tracić moc lub inne dolegliwości, żeby odwiedzać serwis?
2. Nie, nie ma takiej możliwości. Jedyną rzeczą jaką można zmienić żeby "wezwać" klienta do serwisu to zmniejszenie ilość kilometrów pozostałych do wymiany oleju.