Spece poratujcie co znaczy ten błąd climatronica bo z tych list błędów w necie nie mogę dojść. Od pasażera leci cały czas zimne, resetowalem ustawienie klap już, nie pomogło #mechanikasamochodowa
@matt1807: wypadałoby zrobić pełną diagnostykę Lexią, bo w taki sposób to wymienisz pół samochodu, wydasz multum pieniędzy a i tak nie jest powiedziane, czy dojdziesz do sedna. Z tańszych rzeczy, to możesz wymienić filtr paliwa i sprawdzić wszystkie zaworki na przewodach.
Miałem kiedyś podobny przypadek z Vivaro, które wpadało w tryb awaryjny a czasami gasło. Wymieniliśmy pół układu paliwowego, a okazało się że któryś z węży doprowadzających do filtra był
@mysliszonichazmasz: kwestia rozebrania, wyczyszczenia i wymiany kilku elementów. Jak najbardziej do odratowania, a koszt wcale nie jest duży. To nie jest V8, boxer, wankel czy jakiś inny niesamowity motor.
Witajcie moi drodzy mircy. Co robić z rdzą w tym aucie? Ruszać to, czy dopiero po następnej zimie? Tylko te elementy przy samym przednim błotniku są zgnite (no i klapa, ale to jest element do kupienia na allegro). Sam nie wiem, generalnie nie powinien gnić, pacjent to golf mk4 z 2003r. Co ciekawe auto, od nowości stoi w garażu (miałem kiedyś również mk4 starszego, nie miał grama rdzy ( ͡°ʖ
@4nonim: a ja ci powiem dlaczego to zgniło. Jak zdejmiesz błotnik, to wysypie ci się stamtąd 2kg błota. W tych samochodach i w bliźniaczym konstrukcyjnie Audi A3 co jakiś czas powinno się zdemontować osłonę nadkola i dokładnie wymyć wnękę. Chlapacze też nie pomagają w tym wypadku. Ogarnięty blacharz jest w stanie doprowadzić to do ładu bez wycinania i lakierowania całego progu. Błotniki bym wymienił, bo z tego już raczej nic
Uff, mircy, dziś dzień pełen był roboty. Mnóstwo sprzęgieł dziś wymieniłem. Ja nie wiem co to za ludzie to zlecają, to jeszcze do regeneracji się nadaje... #motoryzacja #mechanikasamochodowa #sprzegloboners
@Smule: mydło za słabe. Najlepiej nadaje się jakiś silny środek odtłuszczający - dobre są takie "dedykowane" do czyszczenia piekarników itp. Jeżeli kolektor jest aluminiowy, to możesz też użyć jakiejś chemii do felg. Tenzi ma niezłe, zasadowe. A jak już chcesz mieć błysk, to oddaj do piaskowania. Automatyczna piaskarka odpada - musi być taka z ręczną dyszą. Oddaję kolektory z centymetrową warstwą szlamu na ściankach, a wracają błyszczące.
@Smule: jak plastikowy to nie sugeruj się poprzednią wypowiedzią. Jakiś dobry środek odtłuszczający, typowo kuchenny i myjka ciśnieniowa. Możesz też wspomóc taką szczotką wyciorem.
@Smule: jasne, przecież kolektor ssący prowadzi powietrze wprost do kanałów głowicy. Mokrego nie zakładaj, jak chcesz mieć pewność do przedmuchaj go kompresorem albo wypłucz alkoholem/benzyna ekstrakcyjna.
Zbieram się do kupienia jakiegoś "sensownego" zestawu narzędzi, głównie do prostych prac przy samochodzie. Nie mam dużo doświadczenia z mechaniką, ale pare razy dłubałem coś sam (wymiana tłumika końcowego, czyszczenie EGR), bo takie pierdoły to zwykle mniej zamieszania niż wożenie samochodu do mechanika i odbieranie go później.
Mam pytanie do posiadaczy saaba albo do osób sprzedających części.Jak wygląda sprawa części do saaba,który nie istnieje od 6 lat?Czy da rade na rynku dostać nowe części?Czy zamienniki są dobre jakościowo?Przymierzam sie do kupna saaba 9-3 i mam jednak mieszane uczucia #saab #mechanikasamochodowa
#mechanikasamochodowa #mechanika #samochody #renault Przyjaciele, mam problem z autem, dwa razy zostawiałem już samochód u mechanika żeby pozbyć się problemu i d--a, nadal występuje. Mianowicie przy przyspieszaniu między 75km/h, a 85km/h odczuwam lekkie wibracje - TYLKO przy przyspieszaniu bo jakbym np. jechał stałe 80km/h to drgań nie ma. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Raczej nie zawieszenie bo mi wszystko
Mirki, dzisiaj zauważyłem, że ta przejściówka gumowa między przewodem chłodzącym a turbina jest peknieta, chce wymienić na nową, aczkolwiek nie wiem jak się to fachowo nazywa, żebym mógł znaleźć na necie. Ktoś coś? #audi #mechanikasamochodowa #pytaniedoeksperta
@sylw1905: precyzując, to zakładasz nie na wlot turbiny, a na kolektor ssący. Turbosprężarkę masz niżej. A co do skutków, to przy nieszczelności na pewno kopcenie, większe spalanie, ale przede wszystkim znaczący spadek mocy. W dodatku jeżdżąc dłużej z takim dziurskiem narażasz turbosprężarkę na szybsze zużycie.
Te gumy generalnie mają dobrą trwałość, tylko biorąc pod uwagę machlojki z przebiegami i "fachowców" - wymagają częstszej wymiany niż mogłoby się wydawać. Jeśli będziesz