Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko225
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
jeerrry

jeerrry

Dołączył 11 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 31565
  • Znaleziska 546
  • Mikroblog 31019
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 32
mroz3
mroz3
14.06.2022, 10:48:49
  • 288
xD

#wroclaw
mroz3 - xD


#wroclaw

źródło: comment_1655203724UW4quwLjnxgZZWRTldPZI2.jpg

Pobierz
  • 38
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jeerrry
jeerrry 14.06.2022, 11:23:49
  • 1
@Darth_Gohan: Jeszcze do niedawna (nie wiem jak teraz) wiele dużych skrzyżowań (mówię o skrzyżowaniach wielkości Ronda Reagana) nie była podpięta pod ITS, bo przekraczało to możliwości Wrocławia.
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 14.06.2022, 11:42:17
  • 0
@Darth_Gohan: Ciężko mi rzucić przykłady aktualnych z głowy, co do których jestem pewien. Druga rzecz, że na niektórych dużych skrzyżowaniach ITS tylko zbierał/zbiera dane, ale nie wykorzystywał ich na nich"
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 14.06.2022, 20:42:27
  • 0
Teraz z tego co wiem jest to jakaś popieprzona hybryda która niby jest nastawiona jednak po części pod kierowców, ale nie jest aktualizowana jak są zmiany związane z remontami i natężeniem ruchu. Idzie stały program który miał sens wcześniej.


@Darth_Gohan: Hybryda? Jak i po co połączyć sygnalizację stałoczasową z sygnalizacją zmiennoczasową? Przecież to bez sensu.
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 14.06.2022, 20:56:45
  • 0
@Darth_Gohan: Nie ma czegoś takiego jak "nastawy stałe pod kierowców". Sygnalizacja stałoczasowa (o ile to miałeś na myśli) nie jest optymalna z punktu widzenia kierowców, bo nie uwzględnia zmieniającego się natężenia ruchu.
Sygnalizacja zmiennoczasowa ustawia czasy poszczególnych faz (albo dodatkowo kolejność faz) tak aby jak najszybciej rozładować ruch na skrzyżowaniu. We Wrocławiu są skrzyżowania gdzie jest taka sygnalizacja, a nie ma ruchu tramwajów.
Priorytet dla komunikacji zbiorowej to jeszcze inna
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 15.06.2022, 10:35:45
  • 0
@Darth_Gohan: Słyszałem inną wersję tej historii, ale to było jeszcze za poprzedniej władzy, więc może coś się zmieniło. No poza tym, że sygnalizacja się nie zmieniła.

Co do sekundników to nie da się ich zamontować przy sygnalizacji zmiennoczasowej, bo pokazywałyby głupoty typu 15,14,13,12,21,20,19 itd.

Nie da się sprawnie wprowadzić bezwzględnego priorytetu jeśli na wielu skrzyżowaniach we Wrocławiu przystanki zlokalizowane są przed skrzyżowaniem, zamiast za.
Co do skrzyżowania AK z Bardzką,
  • Odpowiedz
jestemtunew
jestemtunew
07.06.2022, 10:25:05 via Android
  • 218
No to jazda. Można skręcić czy nie? Ja wiem. Ciekaw jestem czy wy wiecie (✌ ゚ ∀ ゚)☞
#motoryzacja #prawojazdy #motoryzacja #prawkozczipsow
Sytuacja z #wroclaw
jestemtunew - No to jazda. Można skręcić czy nie? Ja wiem. Ciekaw jestem czy wy wieci...

źródło: comment_1654597505bejf5caCdnBDwY2oEpJQ1N.jpg

Pobierz
  • 324
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jeerrry
jeerrry 07.06.2022, 10:40:44
  • 17
@jestemtunew: Zdjęcie sprzed 11 lat raczej rozwiewa wątpliwości, powinni odświeżyć oznakowanie na tym skrzyżowaniu:
jeerrry - @jestemtunew: Zdjęcie sprzed 11 lat raczej rozwiewa wątpliwości, powinni od...

źródło: comment_1654598441symVsearTu8EggYgRd2Gvx.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 07.06.2022, 10:50:29
  • 3
@jestemtunew: Był nakaz jazdy na wprost lub w prawo.
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 07.06.2022, 11:21:08
  • 69
@jestemtunew: Jak dla mnie zapis z rozporządzenia mówi, że zakaz dotyczy skręcania w najbliższą jezdnię, a więc w Traugutta.
jeerrry - @jestemtunew: Jak dla mnie zapis z rozporządzenia mówi, że zakaz dotyczy sk...

źródło: comment_1654600790mKHiZVJ2WAjZ6leUZfrMdw.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 07.06.2022, 13:06:36
  • 6
Zakaz skrętu w lewo dotyczy tylko najbliższej jezdni i jest ustawiony po to by nie w----ć się pod prąd (dodatkowo jest tam zakaz wjazdu).


@Krupier: Bzdura, pierwsze z brzegu skrzyżowanie. Najbliższa jezdnia ul. Bardzkiej też jest "pod prąd" i nie ma takiego znaku.
jeerrry - > Zakaz skrętu w lewo dotyczy tylko najbliższej jezdni i jest ustawiony po ...

źródło: comment_1654607105u7oOWE7B0Va6D8wiQ3k48S.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 07.06.2022, 16:06:31
  • 0
No dobra, tu nie ma (co oczywiście nie znaczy że można tam skręcać :) ), ale np. poniżej jest i nie dotyczy drugiej jezdni. Fakt, że jest tu bardzo szerokie rozdzielenie jezdni bo od sygnalizatora do sygnalizatora, ale chyba szerokość rozdzielenia nie ma znaczenia?

@vertical: Bo na tym zdjęciu które wysłałeś masz raczej dwie łącznice na węźle (mam wrażenie, że to skrzyżowanie wielopoziomowe) i stąd takie oznakowanie.
  • Odpowiedz
Darth_Gohan
Darth_Gohan
23.05.2022, 07:19:43
  • 54
Jest poniedziałek. To oznacza, że ze snu obudzili się aktywiści we Wrocławiu. Jak chcecie w 3 krokach mieć w końcu Paryż we Wrocławiu to zapraszam do lektury. Natomiast ostrzegam, że dawno takich głupot nie widziałem.

Likwidujmy trasę W-Z, wszędzie zróbmy deptaki i ograniczmy wszędzie gdzie się da miejsca parkingowe. O wpieprzaniu wszędzie zielonych łąk też warto napisać. Na pewno dzięki temu ulice Wrocławia się zapełnią i nastąpi proces miastotwórczy.

To, że Paryż
Darth_Gohan - Jest poniedziałek. To oznacza, że ze snu obudzili się aktywiści we Wroc...

źródło: comment_165329025836l4Ee6L2yadEvfZY5zkRd.jpg

Pobierz
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jeerrry
jeerrry 23.05.2022, 09:46:56
  • 0
@Darth_Gohan: A gdzie wpiąć taką drogę o przekroju 2x2 na północ od Wielkiej Wyspy? Nie da się połączyć AWW z Kochanowskiego/Brucknera bez wyburzeń/wycinania parku (a to nie wchodzi w grę).
  • Odpowiedz
PanMaglev
PanMaglev
16.03.2022, 07:32:43 via iOS
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jeerrry
jeerrry 16.03.2022, 08:58:30
  • 1
@krave: Obwodnica to jest, druga sprawa to brak sensownej komunikacji miejskiej. Brakuje linii tramwajowej, a autobusy stoją w korkach, więc nie są alternatywą dla samochodów.
  • Odpowiedz
koba01
koba01
22.02.2022, 15:08:41 via iOS
  • 5
A miało być tak inaczej

#wroclaw #budownictwo
koba01 - A miało być tak inaczej

#wroclaw #budownictwo

źródło: comment_1645542520563e9nxPui40z0wIIMF0xf.jpg

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jeerrry
jeerrry 23.02.2022, 10:32:51
  • 1
@Emulsja: No i gitara, przecież 3/4 tych kamienic nie ma większej wartości zabytkowej, bo są takich setki we Wrocławiu, tylko fasada jest warta zachowania.
  • Odpowiedz
PurpleHaze
PurpleHaze
17.02.2022, 12:21:39
  • 23
#wroclaw

I jak wam sie podoba nowy rewolucyjny pomysl na Kazimierza Wielkiego? (✌ ゚ ∀ ゚)☞

Według specjalnego planu stworzonego dla centrum, wrocławskie Stare Miasto powinno się zazielenić i być bardziej przyjazne pieszym. Na razie magistrat zamierza zrealizować trzy propozycje z tej
PurpleHaze - #wroclaw

I jak wam sie podoba nowy rewolucyjny pomysl na Kazimierza W...

źródło: comment_1645100362xK6GceIr3PMuGulxyT1DhG.jpg

Pobierz
  • 40
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jeerrry
jeerrry 17.02.2022, 17:10:59
  • 0
@PurpleHaze: Szkoda kasy na rozwiązania tymczasowe, powinni od razu przebudować ją docelowo. Mam nadzieję, że w 10 lat się wyrobią
  • Odpowiedz
Killson
Killson
28.12.2021, 06:45:24
  • 400
#koronawirus
Killson - #koronawirus

źródło: comment_1640673922QLwxDf0To7ACvnE2dAuCXE.jpg

Pobierz
  • 50
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jeerrry
jeerrry 28.12.2021, 09:55:30
  • 0
@Killson: Ty pewnie i tak to zignorujesz, ale może dzięki temu ktoś nie uwierzy w Twoje urojenia.

https://natemat.pl/388687,raport-pzh-nizp-nt-niepozadanych-odczynow-poszczepiennych
  • Odpowiedz
Niewiniontko
Niewiniontko
24.12.2021, 18:46:27
  • 7
Pozdrawiam sąsiadów otrzymujących ciepło z magistrali przy Poznańskiej.

#wroclaw
Niewiniontko - Pozdrawiam sąsiadów otrzymujących ciepło z magistrali przy Poznańskiej...

źródło: comment_1640371392VVfIAqXNwkbJ2riMOsCfIK.jpg

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jeerrry
jeerrry 25.12.2021, 10:31:32
  • 0
@Bad_Sector: Ostatnio było to samo na północy. Ja nie rozumiem jak to możliwe że w ciągu tygodnia są dwie duże awarie w sezonie grzewczym. Nikt nie kontroluje stanu sieci latem? Czy oni się zabierają za naprawy w grudniu?
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 25.12.2021, 23:23:55
  • 0
@Bad_Sector: Być może, ale przecież te rury mają ogromne średnice, nie można tego jakoś zdalnie badać za pomocą urządzeń?
  • Odpowiedz
jalop
jalop
18.12.2021, 13:12:33 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Wczoraj widziałem w tym miejscu (zdjęcie) jak motorniczy wysiadl z tramwaju z czymś długim, wyglądało to jakby poszedł przestawić zwrotnicę. Czy to możliwe?

#wroclaw #tramwaje
jalop - Wczoraj widziałem w tym miejscu (zdjęcie) jak motorniczy wysiadl z tramwaju z...

źródło: comment_1639833153p4K6EyuhQCsvaJZz3wHsRH.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jeerrry
jeerrry 18.12.2021, 14:18:01
  • 2
@Shagot: @GwaltowneWypaczenieCzasoprzestrzeni: Po co takie bzdury piszecie (skoro jest temperatura dodatnia)? Stare Konstale również są wyposażone w system sterowania zwrotnicami z kabiny. Poza tym, akurat co jak co, ale stare zwrotnice to są ostatnio masowo wymieniane.

@jalop: Motorniczy najpewniej przejechał „strefę” gdzie może wysłać sygnał do przestawienia zwrotnicy i musi to potem zrobić ręcznie. Oczywiście można założyć że coś się zepsuło, ale wtedy pewnie byłby jakiś
  • Odpowiedz
J.....s
konto usunięte 09.12.2021, 10:52:37
  • 274
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 67
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jeerrry
jeerrry 09.12.2021, 15:07:09
  • 0
@Darth_Gohan: @Jud-Suss: Ale po co tunel? Na Świebodzki przyjeżdżałyby głownie EZT KD, więc dworzec czołowy nie jest tu problemem. Tam są raptem 3 perony, więc nawet całego ruchu z kolei aglomeracji wrocławskiej by nie przejął. Jeżeli planujemy realnie go wykorzystać, to niestety trzeba machnąć ręką na brak połączenia z Głównym (bo nie stać miasta na to) i rzucić na Świebodzki linie które po prostu dowożą i odwożą ludzi
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 10.12.2021, 09:00:16
  • 0
@Darth_Gohan: Na pewno nie cały, ale ten procent który przesiada się na inny pociąg będzie mógł dojechać tramwajem albo wybrać inny pociąg. To musi być jakiś kompromis, bo Wrocławia nie stać na ten tunel. Nie znam wszystkich połączeń KD, ale na przykładzie połączenia Legnica-Wrocław można być zrobić tak: pociągi jadące z Legnicy, Lubania, Bolesławca - > Świebodzki, ze Zgorzelca -> Główny, wtedy mamy połączenia do obu dworców, a Główny jest
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 10.12.2021, 14:16:05
  • 0
@wanghoi: A gdzie taki dworzec miały powstać, w miejscu dzisiejszych stacji Żerniki/Nowy Dwór? Są jakieś koncepcje do tego?

Taki tunel miałbym połączyć Świebodzki z Psim Polem (przez Nadodrze)? Tylko po co tunel skoro jest linia Sołtysowice-Nadodrze-Szczepin-Mikołajów, wystarczyłoby dodać tor/odnogę w kierunku Świebodzkiego (w pobliżu Tęczowej)
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 10.12.2021, 14:20:43
  • 0
@Jud-Suss: Ja nie jestem pewien czy to taki konflikt polityczny, PKP przecież na takim rozwiązaniu traci (pociągi musiałyby zwalniać), a z tego co słychać to połączenie KD do Sobótki jest realne już niedługo (i ma potencjał). To raczej Wrocław ma w tym interes żeby zapewnić mieszkańcom sprawne połączenie Jagodna z centrum.
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 10.12.2021, 14:25:57
  • 0
@wanghoi: A tam się da coś wybudować z realnym połączeniem z istniejącą infrastrukturą drogową/tramwajową? Bo ja kojarzę że to taka niecka ograniczona nasypami kolejowymi bez praktycznie żadnego połączenia drogowego.

Ciekawy pomysł, ale nierealny, przecież to kilka miliardów złotych. Wrocław od 20 lat buja się z przebudową placu Społecznego, a Ty taką rewolucję proponujesz. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 10.12.2021, 14:36:20
  • 0
@wanghoi: Tak, tak, tylko w tym mieście nikt nie planuje nawet na 5 lat do przodu, a co dopiero na 20 lat. Takie klecenie wszystkiego na kolanie za pomocą szarej taśmy.

Wiem, wiem, widzę co się dzieje w Polsce. W tym mieście JS nie zaprojektował żadnej nowej linii tramwajowej (mówię o gotowym, nowym projekcie, a rządzi 4 lata), a co dopiero coś takiego. Wrocław nie ma szczęścia do włodarzy.
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 10.12.2021, 14:42:34
  • 0
@wanghoi: Owszem, ale obawiam się, że te remonty nie zwiększą znacznie komfortu korzystania z KM/KZ. Poza tym to tylko remonty, a Wrocław potrzebuje dużych inwestycji które dodadzą kolejne połączenia w istniejącym układzie komunikacyjnym.
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 10.12.2021, 19:35:59
  • 0
@Wedam: Przede wszystkim tu jest ten sam problem co z obwodnicą śródmiejską, nie niszczmy Wielkiej Wyspy. Poprowadzenie tam naziemnej linii kolejowej (dwa tory+ cała infrastruktura) to byłby jakiś dramat porównywalny z wyburzeniami w centrum pod trasę W-Z czy estakady na pl. Społecznym. Jeśli już cokolwiek robić, to tylko w tunelu, ale propozycja z posta @wanghoi jest chyba rozsądniejsza. Poza tym tak kręta trasa to bardziej droga osiedlowa klasy D
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 10.12.2021, 20:54:07
  • 1
@Wedam:

przecież to część miasta. Na wielkiej wyspie powinny się łączyć trasa olimpijska (w która powinna być połączona z trasą swojczycką) oraz obwodnica śródmieścia. A ta kolej jest pofalowana bo chciał uniknąć przewalenia jej przez park. Połączenie miasta i rozwój transportu jest ważniejszy niż to, że powstanie parę linii kolejowych.

Już dramatem jest brak torów tramwajowych przez aleje wielkiej wyspy.

Ale to jest część miasta która ma swój wyjątkowy charakter i uważam,
  • Odpowiedz
J.....s
konto usunięte 10.12.2021, 08:45:11
  • 159
Wczoraj pisałem o Dworcu Świebodzkim we #wroclaw - dziś czas na parę ciekawostek dotyczących Dworca Głównego.

Jako że w opisie postu nie mogę wstawiać wielu zdjęć, każda ciekawostka będzie odpowiedzią na ten post i będzie zawierać zdjęcie.

#ciekawostki #architektura
J.....s - Wczoraj pisałem o Dworcu Świebodzkim we #wroclaw - dziś czas na parę ciekaw...

źródło: comment_16391258719X50ZzwkXeffxwVeD5RkZX.jpg

Pobierz
  • 43
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jeerrry
jeerrry 10.12.2021, 09:05:39
  • 49
@Jud-Suss: Szkoda że fotograf nie pokazał dworca w całości, bo zdjęcie zrobione w tym okresie pokazywałoby starą funkcję dzisiejszej hali z kasami biletowymi. Wtedy w miejscu dzisiejszej hali głównej były perony kolejowe (stąd te schodki przed MC, KFC czy Starbucksem, z tych pomieszczeń wchodziło się wprost do pociągu)

Edit: Plan dla zainteresowanych: https://polska-org.pl/822569,foto.html?idEntity=554487
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 10.12.2021, 10:26:08
  • 10
@Jud-Suss: Korzystając z kalkulatora https://www.calculator.net/inflation-calculator.html?cstartingamount1=0.0476&cinyear1=1930&coutyear1=2021&calctype=1&x=0&y=0 i tej tabelki https://marcuse.faculty.history.ucsb.edu/projects/currency.htm przyjmując że to rok 1930 (brak swastyk, czyli przed 1933) to przy dzisiejszym kursie to jakieś 2,96 zł. Najtańszy bilet dziś z Głównego na Świebodzki to 3.20zł (15 minutowy).

W takim razie w latach 30. niemiecki granulat musiał być tańszy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 10.12.2021, 11:40:50
  • 4
@dant123: Na grafikach z okresu też widać że na pewno nie był biały: https://polska-org.pl/4018105,foto.html?idEntity=508832

Prokuratura (dawne koszary) po remoncie może szokować niektórych kolorem: https://polska-org.pl/8893465,foto.html?idEntity=508977
  • Odpowiedz
mroz3
mroz3
26.11.2021, 06:38:51
  • 265
I salute you don Roberto!
#wroclaw
mroz3 - I salute you don Roberto!
#wroclaw

źródło: comment_16379087258PId8lkwF4jE3KsdEDlAAS.jpg

Pobierz
  • 63
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jeerrry
jeerrry 26.11.2021, 08:31:11
  • 1
@pisorgpl: Ekstra, oceniać zarządzanie Wrocławiem przez remont jednej ulicy która nie ma praktycznie żadnego znaczenia (oprócz dojazdu do budynków przy niej zlokalizowanych).

@Ogau: Zauważ, że tutaj nie robi się dużych inwestycji które mają usprawnić ruch samochodowy (z drobnymi wyjątkami, bo jeśli się robi to bez sensu i to nie przyniesie dużych zmian).
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 26.11.2021, 08:51:02
  • 0
@Ogau: Tak, ale jeśli popatrzymy na inwestycje stricte dla usprawnienia ruchu samochodowego to mamy tylko WOW, które jest jakimś pokractwem i most wschodni (który i tak nie zepnie obwodnicy śródmiejskiej, bo nie ma planów dalszego przebiegu). Trzeba się tylko modlić żeby po remontach KM była częściej wybierana, co zmniejszy ilość aut na ulicach.
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 26.11.2021, 09:10:40
  • 0
@Ogau: Już pomijam co ma spinać, bo może spinać w przyszłości( po wybudowaniu mostu wschodniego i obwodnicy śródmiejskiej od Żmigrodzkiej do Krzywoustego) to nie widzę żadnych projektów ani nawet koncepcji domknięcia pierścienia od wielkiej wyspy do Krzywoustego.

@garar: AWW? Jest AOW i WOW
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 26.11.2021, 09:13:23
  • 1
@garar: Myślałem, że mówisz o obwodnicach. Problemem jest to, że nie ma dalszego ciągu na północ (w kierunku Psiego Pola).
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 26.11.2021, 09:41:24
  • 1
@Ogau: O ile ta cześć na Psim Polu powinna mieć przekrój 2x2, to ja nie wyobrażam sobie takiej autostrady na Biskupinie. Przecież tak szeroka droga zniszczyłaby nieodwracalnie ten obszar Wrocławia.
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 26.11.2021, 10:16:56
  • 7
@panelpodlogowy:
jeerrry - @panelpodlogowy:

źródło: comment_1637921794QgWZg3oc6SpzxV1QGFBsBG.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 26.11.2021, 12:01:20
  • 1
@Ogau: Przecież odeszli tutaj nie ma żadnej dyskusji. Pokaż przykład takiej "autostrady" wybudowanej w śródmieściu (w Niemczech czy Austrii) w ciągu ostatnich 10 lat, to co zostało to głupota z minionego wieku.
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 26.11.2021, 12:56:27
  • 1
przecież jakby te drogi nie spełniały swojego zadania to by je zamknęli. W czym problem? A no w tym, że te drogi spełniają swoją funkcję i wyrzucają ruch ze ścisłego centrum xD. To samo robi Praga, to samo robi się w Warszawie. Te miasta gonią zachód jakością dróg


@Ogau: Po pierwsze, mylisz zadania dróg. Te drogi budowano jako drogi średnicowe, gdzie oprócz ruchu do i z centrum mamy jeszcze ruch
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 26.11.2021, 13:44:13
  • 1
@Ogau: Najpierw rzucasz przykładami wielopasmowych dróg z innych krajów europejskich, a teraz zmieniasz temat na AWW. Mówisz o Niemczech czy Austrii, a potem rzucasz że we Wrocławiu to i tamto.
Co do przykładów, to proszę:
https://www.transport-publiczny.pl/mobile/utrecht-autostrada-zamieniona-w-fose-51080.html
http://urbnews.pl/maastricht-autostrade-park/

Budowa drogi 2x2 na wielkiej wyspie to głupota i inaczej tego się nie da nazwa. Przecież nieodwracalnie zniszczylibyśmy Park Szczytnicki, okolice Hali Stulecia, AWF i ZOO. Przecież taka droga to zanieczyszczenie hałasem, światłem już nie mówiąc o
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 26.11.2021, 23:38:47
  • 0
@Ogau: Ja mam szukać przykładu 1 do 1 który psuje do tej konwersacji? Gdyby było tak jak myslisz to tamte dwie audostrady byłyby przebudowane, a nie zlikwidowane. Masz kolejne przykłady, tym razem z USA.
https://www.nytimes.com/interactive/2021/05/27/climate/us-cities-highway-removal.html
https://www.cnu.org/highways-boulevards/freeways-without-futures/2019

Nie chce mi się kopać z koniem, nie wołaj mnie więcej, bo mi szkoda czasu.
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 23.11.2021, 13:58:08
  • 9
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jeerrry
jeerrry
Autor
23.11.2021, 14:28:05
  • 1
@Kondziu5: Przede wszystkim nie lubię stwierdzeń, że "jakiś" system jest podobny do "jakiegoś" i tam jest okej, a nam zabraniają. Czasami system może być prawie identyczny, ale jeden mechanizm może pozbawiać go całkowicie niezależności.
Druga sprawa, przecież Polska dostaje teraz kary za to, że brnie w głupotę od 2016 roku. Także od reformy do kary minęła 5 lat, jesteś pewien co się stanie w sprawie Hiszpanii w ciągu 5 lat?
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry
Autor
23.11.2021, 14:30:12
  • 0
@suwalskimroz: Wiem, wiem, tylko po co nagle on robi z siebie ostatniego samuraja i wyzywa większość innych dziennikarzy od kretynów? Śmieje się ze stronniczości GW czy TVN na wizji, a belki we własnym oku nie widzi.
  • Odpowiedz
Ogau
Ogau
Ogau
16.11.2021, 07:18:42
  • 24
Mamy to! Za jedyne 4,7 miliona polskich złotych będziemy mieli obwodnicę od Poświętnego do Psiego Pola! Znaczy projekt obwodnicy! Znaczy się no nie obwodnicy, a drogi osiedlowej, jednopasmowej ze skrzyżowaniami kolizyjnymi.

Kolejne 5 milionów w błoto, a nie daj boże jeszcze zaczną budowę w takiej formie zanim Sutryk odejdzie od koryta ( ͡° ʖ̯ ͡°)

https://gazetawroclawska.pl/jest-decyzja-w-sprawie-budowy-kolejnego-odcinka-obwodnicy-srodmiejskiej-we-wroclawiu/ar/c1-15903511

#wroclaw
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jeerrry
jeerrry 16.11.2021, 11:23:32
  • 0
@Ogau: Nie rozumiem sensu zwężania tych obwodnic. O ile rozumiem i popieram robienie tego w centrum, to jaki ma sens ograniczenie przepustowości drogi która ma zapewnić szybką komunikację dla dużej liczby pojazdów. To samo robi się z południową obwodnicą.
Może to i by jakoś działało gdyby tych pierścieni było z 5, a nie tylko 2 i to jeszcze niepełne.
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 16.11.2021, 12:00:07
  • 0
@Ogau: Myślę, że z tym terminem to chybiony argument. Budowa drogi w przekroju 2x2 byłaby nie zajmuje przecież 2 razy tyle. Podstawowy argument to chyba brak kasy, ale dziadowanie na tak strategicznych inwestycjach jak obwodnice miejskie to bardzo głupi pomysł.

Tak, chodzi mi o południowy odcinek WOW (południowy odcinek wschodniej obwodnicy - co za durna nawa). Może i takie założenie było, choć nie rozumiem dlaczego wschodnia część Wrocławia jest traktowana
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 16.11.2021, 12:15:09
  • 0
@Ogau: Pisząc o Buforowej myślałem o całym południu, mój błąd, czyli tak jak napisałeś jeszcze Zwycięska + Grota-Roweckiego.
Tam pada termin dwóch lat, więc jeśli znaleźliby kasę na całość od razu (a nie 123 etapy) to te dwa lata to realny termin. Mniej więcej tyle przecież budowali odcinek od Milenijnego do Żmigrodzkiej.
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 16.11.2021, 12:19:09
  • 0
@Ogau: Dwa lata na odcinek obwodnicy śródmiejskiej (od Żmigrodzkiej), a nie WOW.
  • Odpowiedz
mroz3
mroz3
28.09.2021, 05:32:20
  • 36
Może jakiś ekspert #budownictwo się wypowie czy robienie zbrojeń z tworzyw sztucznych jakkolwiek nowoczesne to czy ma zastosowanie w nawierzchniach o zwiększonym natężeniu ruchu jak np. przystanek tramwajowo-autobusowy? ( ͡º ͜ʖ͡º)

#wroclaw #mpkwroclaw
mroz3 - Może jakiś ekspert #budownictwo się wypowie czy robienie zbrojeń z tworzyw sz...

źródło: comment_1632807068IF5uXJzKLNGeCFavWIRRYv.jpg

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jeerrry
jeerrry 28.09.2021, 09:06:24
  • 1
@barystoteles: ZBO raczej nie, bliżej już Katedra konstrukcji betonowych, a najlepiej ktoś z Katedry Dróg i Lotnisk, bo PWr jest chyba wiodącym ośrodkiem jeśli chodzi o nawierzchnie z betonu cementowego.
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 28.09.2021, 09:41:12
  • 0
@mroz3: Zbrojenie rozproszone uzupełnia zbrojenie za pomocą dybli i kotew. We Wrocławiu ostatnio zbroi się już chyba tylko podbudowy, a nie samą "nawierzchnię" (ale tego nie jestem pewien). Na zatokach często widziałem stosowanie zbrojenia ciągłego "nawierzchni", czyli na całej powierzchni.
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 28.09.2021, 09:41:58
  • 1
@Cilthal: https://pl.wikipedia.org/wiki/Konstrukcja_spr%C4%99%C5%BCona
  • Odpowiedz
J.....s
konto usunięte 13.09.2021, 07:45:20
  • 102
Jak nastepnym razem bedziecie w Galeri Dominikanskiej, mozecie na chwile zwolnic i rozkminic, ze chodzicie po charakterystycznym fragmencie przedwojennego Wroclawia, ktory bardziej wygladal jak male miasteczko, z drewnianymi, rozpadajacymi sie domkami i zaniedbanymi, starymi kamieniczkami, niz centrum najwiekszego miasta wschodniej czesci Prus.

Na miejscu Galerii przebiegaly 3 waskie uliczki:

A - Gorka Kacerska
B - Zaulek Koci
J.....s - Jak nastepnym razem bedziecie w Galeri Dominikanskiej, mozecie na chwile zw...

źródło: comment_1631519530TqGwnR2R1NDZFteTtBWxmh.jpg

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jeerrry
jeerrry 13.09.2021, 08:28:05
  • 16
@Jud-Suss: Zawsze się śmieję z tych, którzy chodząc po Wrocławiu mówią, że chcieliby mieszkać w Breslau. Oni chyba myślą, że wszyscy mieszkali w kamienicach jak te z Podwala, a niestety byłaby XVII wieczna kamieniczka bez okien na Psich Budach albo oficyna/kamienica postawiona na podwórku jak na zdjęciu. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
jeerrry - @Jud-Suss: Zawsze się śmieję z tych, którzy chodząc po Wrocławiu mówią, że ...

źródło: comment_1631521659tCQZJsyNnn7uc4l4ak3pXj.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 13.09.2021, 08:50:59
  • 3
@Bratkello: Świetnie sobie zdaję z tego sprawę. Przecież już Niemcy planowali wyburzenia w miejscu dzisiejszej trasy W-Z i przerzedzenie zabudowy.

Kamienic nie należy burzyć (z małym wyjątkami jak na Pułaskiego), ale nie rozumiem dlaczego nie pozwalamy na przebudowy kamienic z pozostawieniem tylko fasady. Jeżeli klatki schodowe nie mają wartości zabytkowej, to nie widzę sensu ich ochrony.
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 13.09.2021, 08:57:38
  • 0
@Bratkello: True, ostatnie cyrki na Drobnera i ta "nadbudowa" nad zachowaną elewacją to świetnie ilustrują,
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry 26.08.2021, 06:57:49
  • 1
Kilka dni temu rozstrzygnięto przetarg na ostatni etap TAT, a prace na II etapie już trwają od jakiegoś czasu. Czy ktoś wie jak wyglądają czasowo terminy oddania obu etapów? No i najważniejsze, czy przez kilkanaście miesięcy będziemy mieli 2km torowiska (II etap) które nie będzie używane (brak pętli)?
#wroclaw
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jeerrry
jeerrry
Autor
26.08.2021, 07:15:40
  • 0
@puexam: Owszem, ale tramwaj musi zmienić tor z lewego na prawy (czy tam z prawego na lewy) na końcu linii tak jak to robią choćby na Pilczycach. Można używać tymczasowych konstrukcji (jak kiedyś przy dworcu autobusowym), ale wtedy to raczej uniemożliwi ruch autobusowy w tym miejscu.
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry
Autor
26.08.2021, 07:26:13
  • 0
@puexam: Jakie wahadło, nie rozumiem. Autobus?
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry
Autor
26.08.2021, 08:06:38
  • 0
@mutencath: No dobrze, ale we Wrocławiu tylko Skody mają drzwi po obu stronach. Jak każdy inny tramwaj ma zbierać pasażerów podczas powrotu z Nowego Dworcu (zakładając że na Nowy Dwór jedzie po właściwym torze)?
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry
Autor
26.08.2021, 08:27:12
  • 0
@mutencath: No tak, racja, o tak banalnym rozwiązaniu nie pomyślałem. Chociaż pytanie czy on gdziekolwiek może zmienić tor na właściwy, bo przecież w pobliżu I etapu mamy inne linie, więc nie może sobie jeździć po "niewłaściwym" torze na całej długości.
No ale tak jak mówiłeś wydajność tego jest nikła, na odcinku 2km może być tylko jeden tramwaj.
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry
Autor
26.08.2021, 08:40:35
  • 1
@testuser: No tak, taki tramwaj mógłby kursować tylko do pętli na Robotniczej. Ogólnie to jakoś tego nie widzę.

@Wychwalany: Bardziej spodziewałem się na Jagodnie takiej formy:
jeerrry - @testuser: No tak, taki tramwaj mógłby kursować tylko do pętli na Robotnicz...

źródło: comment_1629967234Nr2fwFqFBjEiH57At7qI12.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
jeerrry
jeerrry
Autor
26.08.2021, 09:06:47
  • 0
@Darth_Gohan: Nie ogarnąłem, że ktoś wcześniej się nad tym pochylił. Co jest nie tak z tym miastem...
Tutaj post AM o tym: https://www.facebook.com/akcjamiastowro/posts/4180446895378094 (dla zainteresowanych)
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17
  • Strona 2 z 17
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 24.01.2017

    Komentator
  • Rocznica
    od 28.05.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 03.07.2014

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 25.08.2016

    Mikroblogger
  • Kolarz
    od 12.08.2015

    Kolarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking