Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko210
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
eoneon

eoneon

Dołączył 7 lat i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 13880
  • Znaleziska 10011
  • Mikroblog 3869
  • Obserwujący 1008
  • Obserwowane 173
eoneon
eoneon 13.04.2019, 11:02:48
  • 10
Wykop niekoniecznie spełnił moje nadzieje z dnia, gdy na niego trafiłem, a odpowiednika subredditów nie doczeka się pewnie nigdy, ale wiele z tych niedostatków równoważy fakt, że to właśnie tutaj natrafiłem na soundtrack Utopii ( ͡° ͜ʖ ͡°).

Co parę miesięcy wracam i się narkotyzuję, padło na miniony tydzień (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■).

PS: Serial też nieporównywalny z niczym innym, ciekawe co wyjdzie
eoneon - Wykop niekoniecznie spełnił moje nadzieje z dnia, gdy na niego trafiłem, a o...
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

c.....r
c.....r
konto usunięte 13.04.2019, 11:05:11
  • 4
@eoneon: brytyjski klimat i humor w połączeniu z muzyką Cristobala Tapia de Veery był mistrzowskim połączeniem, jakoś remakiem nie jestem zainteresowany przez to :/
  • Odpowiedz
n.....n
konto usunięte 13.04.2019, 11:14:28
  • 3
@eoneon: pewnie że trzeba dać szansę, ale jak to będzie remeke, to znamy fabule i jak się kończy, wolał bym kontynuację
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 13.04.2019, 07:15:52
  • 11
Dzisiaj o 19.00 polskiego czasu prof. Sadler wypuści na yt (w trybie "premiery", czyli będzie taki pseudo-live) remake swojego starego filmiku o samodzielnym studiowaniu dialogów Platona, a jednocześnie zalążek nowej serii w temacie amatorskiej samonauki filozofii. Będzie też odpowiadał na żywo na pytania Internautów ( ͡° ͜ʖ ͡°).

PS: Dotychczas nakręcił już całą długą playlistę komentarzy do Platona i wiele innych.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=X72ELQFnjYU

#filozofia #
eoneon - Dzisiaj o 19.00 polskiego czasu prof. Sadler wypuści na yt (w trybie "premie...

źródło: comment_HkidX94dpQlmSubKxZUVHQxWSmrZGFP7.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

d.....a
d.....a
konto usunięte 13.04.2019, 08:28:31
  • 1
@eoneon: Dzięki za trop i treściwy wpis. Z ciekawością posłucham. Oby tylko mój angielski dał radę.
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 11.04.2019, 18:21:36
  • 66
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 35
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eoneon
eoneon
Autor
11.04.2019, 18:36:28
  • 18
@ludwikVwazon: A rzeczywiście, nawrócił się na bon: https://nczas.com/2016/10/19/wolnosc-proponuje-bon-edukacyjny/

Sorry, nie śledzę już tak uważnie tego środowiska jak kiedyś. Dawniej Korwin był za pełną prywatyzacją w wydaniu XIX-wiecznym.

Ale inne kwestie pozostają, np. postulaty wyjścia z UE i zostania drugą Szwajcarią/Singapurem/Norwegią. Ja tam myślę, że prędzej bylibyśmy w takim układzie z naszym położeniem i kapitałami (finansowym, społecznym, demograficznym) drugą Białorusią. Podobnie zresztą uważa Gwiazdowski.
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon
Autor
11.04.2019, 18:51:24
  • 17
Korwin dalej jest za pełną prywatyzacją. Gwiazdowski pewnie też


@bh933901: No właśnie jestem prawie pewien, że nie. Gwiazdowski z pozoru jest zbliżony do środowisk "Konfederacji", ale to jest złudzenie optyczne, on jest z zupełnie innych zakresów, o wiele bliżej mu do Balcerowicza niż do Korwina.

Zresztą on sam w którymś wywiadzie mówił, że sytuuje się nie na prawo od PiS, a między PiS a PO. To chyba mówi samo za
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 10.04.2019, 12:33:23
  • 17
No i jest - blog Orlińskiego doczekał się migracji z kończącego swój żywot bloxa na swoją domenę - https://ekskursje.pl/

Jest nawet RSS (polecam BTW Feedly i różne takie).

Zamiast kolejny raz tłumaczyć (jak tu i tu) dlaczego - mimo pewnej "specyficzności" WO - jest to dla mnie miejsce tak istotne, wkleję parę kultowych notek już z nowego adresu (komentarze pod nimi, często lepsze niż notka, ze względu na prawa autorskie nie
eoneon - No i jest - blog Orlińskiego doczekał się migracji z kończącego swój żywot b...

źródło: comment_no7Gs0erTAdiRDdq0I8kdp21pqPdR2mZ.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eoneon
eoneon
Autor
10.04.2019, 12:48:32
  • 3
@dertom: Książkę Leszczyńskiego czytałem :).

Swoją drogą znasz jakieś teksty o szeroko pojętych kontrastach Polska Zachód czy analizach w tym zakresie?


@dertom: Fantomowe ciało króla Jana Sowy.
  • Odpowiedz
dertom
dertom
10.04.2019, 12:53:24
  • 3
"Fantomowe ciało króla" Jana Sowy


@eoneon: kiedyś miałem fragmenty na konwersatorium ale słabo pamiętam... Brzmi ciekawie, bo tu chyba trzeba rzeczywiście uderzać w temat Polski przedrozbiorowej.
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 10.04.2019, 10:28:33
  • 28
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eoneon
eoneon
Autor
10.04.2019, 10:51:20
  • 3
@tyrald: Przecież ta lista to pospolite przestępstwa ścigane przez państwo. Nie żyjemy w raju, żaden ustrój cię przed takimi rzeczami nie uchroni.
  • Odpowiedz
loginnawykoppl
loginnawykoppl
10.04.2019, 19:30:30
  • 2
Oczywiście zawsze można powiedzieć, że kościelna "nieomylność" jest bardzo wąsko rozumiana (wypowiedzi dogmatyczne papieży czy soborów to rzadkość), ale w takim układzie prawie wszystko to, o co walczy dziś Kościół - jak np. niedopuszczenie do legalizacji małżeństw homoseksualnych - może ulec przedawnieniu, jak "Syllabus Błędów" właśnie. Bo nie przypominam sobie żadnego dogmatu o homoseksualistach (?).


@eoneon: generalnie z tymi dogmatami to jest bardzo często nierozumiane stanowisko. Generalnie rzecz ujmując ZAWSZE
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 09.04.2019, 10:42:59
  • 37
Antal Rogán - minister propagandy Orbána - znalezisko

Artykuł Politico przedstawia Rogána jako kontynuatora dzieła Arthura J. Finkelsteina, nieżyjącego spindoktora m. in. partii republikańskiej, Benjamina Neyanyahu i Fideszu, który - jak to niedawno opisał jego współpracownik, Eli Birnbaum - zaprojektował mit supervillaina Sorosa.

O samym Filkensteinie już pisałem na Mirko.
eoneon - Antal Rogán - minister propagandy Orbána - znalezisko

Artykuł Politico pr...

źródło: comment_ta6QlP2RO538ManrCIGD1EYlsiIPpbuu.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ZaplutyKarzelReakcji
ZaplutyKarzelReakcji
09.04.2019, 12:47:08 via iOS
  • 9
@eoneon: zawsze zapominam czemu polskie prawaki tak uparły się na Sorosa. W polskich warunkach on tez jest demonem, ale nigdy nie pamietam dlaczego
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon
Autor
09.04.2019, 12:51:48
  • 13
@ZaplutyKarzelReakcji: W sumie ciekawie by bylo np. prześledzić historię występowania wzmianek o Sorosie w polskich mediach społecznościowych, żeby zobaczyć, czy wzrost był organiczny (przenikanie z zagranicy) czy ktoś go ręcznie stymulował.

Moja robocza teoria jest taka, że magnetyzm połączenia "miliarder + lewak + Żyd" jest po prostu nie do odparcia dla spiskowego umysłu, więc to była kwestia czasu, kiedy i u nas zawita. Rockefellerzy z filmów z żółtymi napisami to
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 08.04.2019, 21:41:36
  • 17
Polecałem parę dni temu świetny dokument "Sea of Faith" Dona Cupitta, ale wdzięczność nakazywałaby jeszcze napisanie, jak trafiłem na tę postać, a wydarzyło się to dzięki przebogatej w odniesienia książce "Bóg bez znaczenia" prof. Janusza A. Majcherka z Krakowa, filozofa.

Tym razem nie chce mi się rozpisywać tak długo jak w przypadku reprintu książek Wolniewicza, więc napiszę tylko tyle, że to świetna ilustracja przysłowia "Cudze chwalicie, swego nie znacie".

Tak jak "Bóg urojony"
eoneon - Polecałem parę dni temu świetny dokument "Sea of Faith" Dona Cupitta, ale wd...

źródło: comment_jUcUFOUJb4FicX1gjLPjiWMNBJnIGXAQ.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eoneon
eoneon 08.04.2019, 09:11:55
  • 79
Ja to tu tylko zostawię.


Edit: o, jest znalezisko - https://www.wykop.pl/link/4887707/strajk-nauczycieli-byl-oczywisty/

#dataisbeautiful #strajknauczycieli #neuropa #4konserwy #ekonomia #gospodarka #dobrazmiana #szkola
eoneon - Ja to tu tylko zostawię.

SPOILER

Edit: o, jest znalezisko - https://ww...

źródło: comment_A8oa7bMVX96RpYCzjAvkKN76b1sjO9CH.jpg

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

nikifor
nikifor
08.04.2019, 10:38:59
  • 44
jak ktoś umie czytać wykresy to nie trzeba mu dopasowywać skali do takiej do jakiej przywykł w podręczniku z matmy ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Scorpjon: Ale większość nie umie, więc jest manipulowana tymi wykresami. Szczególnie, że większość jest również wzrokowcami i sobie zapamięta krzywą pokazującą jak to wynagrodzenia nauczycieli drastycznie spadły w stosunku do rynku pracy a tak naprawdę to niewielka fluktuacja. Już pomijając fakt dlaczego
nikifor - > jak ktoś umie czytać wykresy to nie trzeba mu dopasowywać skali do takiej...

źródło: comment_RLMDXHUfXzZQ7WXYu2Dcvm9iq1Mu5Bc1.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
grktasd8jw23mx
grktasd8jw23mx
grktasd8jw23mx
08.04.2019, 11:00:43
  • 34
@nikifor: no tak, bo realny (uwaga: nie nominalny, ktory pozostawal bez zmian) spadek płac o 10% to nic i tylko manipulująca skala
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 07.04.2019, 19:45:41
  • 49
Dlaczego popieram postulaty nauczycieli?

(przerwa na reklamę: Znalezisko o "Sea of Faith" jeszcze o dziwo walczy resztką sił, więc skoro już tu jestem to ostatni raz je polecę ( ͡° ͜ʖ ͡°))

Tragedią współczesności jest, że niezależnie od tego, jakiego pytania byście nie mieli, jest już o tym gdzieś solidna akademicka książka czy wykład, która na 99.999% zawiera odpowiedzi lepsze, niż kiedykolwiek wypracujecie własnymi siłami, a jednak na nie nie traficie. Jest też
eoneon - Dlaczego popieram postulaty nauczycieli?

(przerwa na reklamę: Znalezisko ...

źródło: comment_dvgEvl4jVaUafIB83WGY8n3pbPzTN4Wk.jpg

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Andreth
Andreth
07.04.2019, 20:18:48
  • 12
Niektóre są częściowo uzasadnione ("najniższe pensum w Europie")


@eoneon: Ten argument jest trochę bałamutny, bo np. pensum w Niemczech liczone jest jako całość godzin spędzonych w szkole. (A Niemcy roboty do domu nie biorą, bo to niezgodne z ich etosem pracy).

BTW, może cię zainteresuje: https://obywatelerp.org/w-przededniu-strajku-nauczycieli-szkola-i-konstytucja-rp/
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon
Autor
07.04.2019, 21:00:34
  • 19
@fryferykkompot: W 2012 był dołek spowolnienia w regionie i środek procedury nadmiernego deficytu po kryzysie światowym zapoczątkowanym w 2008. Teraz mamy szczyt koniunktury i nadwyżki budżetowe w krajach ościennych, a rząd wydaje wagony pożyczonych pieniędzy na przekupstwo wyborcze, które krytykuje już nawet prorządowy Klub Jagielloński, a minister finansów jest bliska rzucenia papierami, bo skoro teraz ocieramy się o 3% deficytu, to co będzie za rok czy dwa?

To jest antpolska
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 07.04.2019, 13:09:28
  • 41
Chyba jeszcze nikt na mirko o tym nie informował. Otóż: w ostatnich miesiącach wydawnictwo UW wydało reprint praktycznie niedostępnych do niedawna tomów 2-3 książek "Filozofia i wartości" Wolniewicza (pierwszy tom to dalej biały kruk, czwarty był nieprzerwanie w dystrybucji). Są to rozmaite artykuły i eseje Wolniewicza z czasów III RP. Pełne spektrum, od nieprzeniknionych dla laika prac z logiki formalnej, przez eseje z filozofii praktycznej, po bieżące komentarze polityczne i wywiady. Każdy
eoneon - Chyba jeszcze nikt na mirko o tym nie informował. Otóż: w ostatnich miesiąca...

źródło: comment_6W3b2u9CzOR9fd22Vc7ZZScrQUowxAS4.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

v.....r
v.....r
konto usunięte 17.11.2019, 15:19:32
  • 1
@eoneon: W numerze Liberte! o tytule "Dlaczego Chrzescijanstwo sie nie przyjelo" przeczytalem wywiad z profesorem Wolniewiczem. Wynika z niego, ze Wolniewicz po prostu pomylil sie co do oceny Jarka. Bardzo krytykowal go za zmiany w sadownictwie, byl za utrzymaniem kompromisu w sprawie aborcji. Myślę, że w pewnym sensie byl w owczesnej opozycji, albo przynajmniej w "racjonalnym" skrzydle. Bardzo ciekawy wywiad i bardzo wielowymiarowa postac.
  • Odpowiedz
wacek_1984
wacek_1984
25.10.2020, 14:27:26
  • 1
@eoneon: kurde, przegapiłem to kolego, dzięki
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 06.04.2019, 21:28:16
  • 19
"Sea of Faith" - legendarna seria BBC o relacjach religii z nowoczesnością - znalezisko

Fascynująca podróż intelektualna opisująca najważniejsze etapy tworzenia się nowoczesnej mentalności, które uczyniły tradycyjną wiarę bardzo trudną. Nazwiska znane (Galileusz, Pascal, Darwin, Nietzsche) i mniej znane (Schweitzer, Besant). Dokument z 1984, ale nie stracił na aktualności - złote lata BBC.

Don Cupitt, który oprowadza nas po temacie, to postać prawie że absurdalna. Jednocześnie profesor filozofii z Uniwersytetu Cambridge, anglikański ksiądz i...
eoneon - "Sea of Faith" - legendarna seria BBC o relacjach religii z nowoczesnością -...
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bachuxd
bachuxd
07.04.2019, 06:06:02
  • 8
otwarcie niewierzący. A dokładniej, jak sam się nazywa, nie-realistyczny wierzący. To znaczy osoba, która nie wierzy w Boga i inne "metafizyczne"/zaświatowe struktury religijne, a jednocześnie żyje na sposób religijny i widzi w tym dużą wartość.


@eoneon: Nie, antyrealizm o którym mowa w linku jest czymś kompletnie innym niż "życie na sposób religijny" będąc ateistą. Chodzi raczej o to, że "anty realista" nie jest w stanie odpowiedzieć na pytanie "czy jest
  • Odpowiedz
T.....a
T.....a
konto usunięte 08.04.2019, 07:39:54
  • 7
Ludzie od jakiegoś czasu w chorobliwy sposób fiksują się na zagadnieniu pt. „Bóg istnieje albo nie istnieje”. A to przecież zupełnie nie jest kluczowa kwestia! Ważne pytanie brzmi „w jaki sposób prowadzić życie i na jakich fundamentach się opierać”.


@Aspirrack: No nie wiem. Pytania te są nierozerwalnie splecione. Nie sądzę, aby wiara, której fundamentem nie jest klarowne bądź mętne przekonanie o tym, że istnieje bóg, byłaby wiarą prawdziwie żarliwą, a
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 19.03.2019, 11:57:21
  • 25
Wykłady o motywach filozoficznych w książkach Tolkiena, Dicka, Lewisa, Asimova i innych (aż do R. R. Martina) - znalezisko

Rzadko mi naprawdę zależy, żeby jakieś moje znalezisko weszło na SG, ale w tym wypadku, choć szanse są umiarkowane, byłoby super.

Już pomijając tę konkretną serię, warto, żeby więcej ludzi wiedziało o kanale prof. Sadlera, bo to kopalnia świetnych treści, jest tam np. pogłębiony kurs krytycznego myślenia i lista błędów argumentacyjnych. Przewodnik tutaj: https://www.wykop.pl/link/4852835/comment/63965191/#comment-63965191

Pomożecie?
eoneon - Wykłady o motywach filozoficznych w książkach Tolkiena, Dicka, Lewisa, Asimo...

źródło: comment_Rd7Di86oA9E5dSNKQpT7pJL00fOfem7A.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

C.....e
C.....e
konto usunięte 19.03.2019, 12:30:25
  • 5
i lista błędów argumentacyjnych


@eoneon: Nie widziałem tej serii, ale ogólnie listy błędów argumentacyjnych to chyba najbardziej irytująca i szkodliwa z okołoteorioargumentacyjnych rzeczy — ludzie na ogół potem losowo rzucają ich nazwami, nawet im się nie chce tłumaczyć czemu niby akurat popełniono dany błąd i myslą że zaorane. Już nie mówiąc że dopasowują pod nie poprawne argumenty, bo mają akurat podobny schemat argumentacyjny. Może tu jest jakoś inaczej, ale jestem
  • Odpowiedz
C.....e
C.....e
konto usunięte 19.03.2019, 13:28:25
  • 7
@eoneon: Postaram się zobaczyć. Niemniej ogólnie wydaje mi się, że kluczowe zdolności związane z krytycznym myśleniem to po pierwsze jakaś intelektualna empatia, a po drugie zdolności do rekonstrukcji argumentów. Pierwsze najlepiej, zdaje mi się, wyćwiczyć próbując bronić argumentów/tez dot. pozycji, z którymi samemu się nie zgadza. Drugie z użyciem podejść, które intensywnie używają technik „mapowania” argumentów, jak np. Lots of Argument Mapping Practice. Bardzo trudno jest raczej posiąść te
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 17.03.2019, 12:38:20
  • 41
Steve Bannon, były szef Breitbarta (amerykańskiego "wPolityce", a może nawet "nczas") i jeden z głównych architektów sukcesu wyborczego Trumpa (współzakładał niesławne Cambridge Analityca) odwiedził w listopadzie Oxford, gdzie wygłosił wykład dla Oxford Union (spotkania ludzi "na czasie" ze społecznością uczelni, w minionym roku byli też np. Varoufakis i Peterson).

Nie był to pierwszy wykład Bannona, którego wysłuchałem, ale zawsze uderza mnie, jak bardzo inteligentny jest to człowiek. Nie jest też w
eoneon - Steve Bannon, były szef Breitbarta (amerykańskiego "wPolityce", a może nawet...
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BRTM
BRTM
BRTM
17.03.2019, 12:41:36
  • 13
Wrzucam w ciągu godziny ten sam artykuł, ale chyba warto:
https://klubjagiellonski.pl/2018/11/25/ernst-junger-spamuje-dla-trumpa-alt-right-i-niemiecka-rewolucja-konserwatywna/

W przypadku alternatywnej prawicy również trudno szukać zachowawczej wrażliwości każącej za wszelką cenę dbać o ciągłość i trwałość instytucji państwa. Najmocniej widać to na przykładzie Steve’a Bannona. Były naczelny Breitbartu miał przyznać się w prywatnej rozmowie z profesorem historii Ronaldem Radoshem, iż nie jest „populistą”, ani „amerykańskim nacjonalistą”, lecz leninistą. „Jestem leninistą. Lenin chciał zniszczyć państwo i ja mam taki sam
  • Odpowiedz
Majk_
Majk_
17.03.2019, 12:56:25
  • 26
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 15.03.2019, 17:40:43
  • 29
Parę jakościowych propozycji do czytania/słuchania na weekend ( ͡° ͜ʖ ͡°):
- Wyszło nowe "Spięcie" o sprawach #zmianyklimatu - https://krytykapolityczna.pl/projekt-spiecie/#Klimat
- Są online nowe "Studia Europejskie" 1/2019 poświęcone w większości #czechy i ich #populizm - https://www.ce.uw.edu.pl/wydawnictwo-naukowe/kwartalnik/spis-numerow-z-artykulami/?kwartalnik=1w2019&kid=159#programwydawniczy
- Było w tym tygodniu parę ciekawych #podcast od Economista. Zresztą prawie zawsze są wartościowe, a co nie mniej ważne - darmowe: http://radio.economist.com/

PS: Ja sam z kolei po dzisiejszych smutnych
eoneon - Parę jakościowych propozycji do czytania/słuchania na weekend ( ͡° ͜ʖ ͡°):
...

źródło: comment_qs1LYYiiImvuzhWP9cwc9Hg8CVF9ksuj.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

yeron
yeron
15.03.2019, 17:47:34
  • 7
@eoneon:

PS2: A propos reddita - wie ktoś może dlaczego #wykop nie ma "subredditów"? Wiem, że były kiedyś przymiarki (kanały), ale zostały wygaszone. Bardzo mi tego brakuje, gdyby załatać ten brak, to na Wykopie nawet dałoby się żyć, bo obecne filtrowanie tagów i userów w jednej wspólnej puli głównej/mikrobloga to zabawa typu whack-a-mole.


przecież tagi działają( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon
Autor
16.03.2019, 01:11:07
  • 7
@elo490500: Przeświadczenie że z dyskusji ludzi o bardzo oddalonych światopoglądach coś wynika nie ma poparcia w faktach. Wychodzi z tego niezawodnie nawalanka na niskim poziomie.

Jestem fanem projektu "Spięcie", gdzie dyskutują ze sobą np. lewicowa Krytyka Polityczna i prawicowy Klub Jagielloński ale to jest możliwe wyłącznie dlatego, że to są tak naprawdę centrolewica i centroprawica.


Mogą się kłócić w sprawach praw LGBT, stopnia redystrybucji w gospodarce, itp., ale wszystkie dyskutujące strony
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 06.03.2019, 18:19:47
  • 37
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eoneon
eoneon
Autor
06.03.2019, 18:33:55
  • 7
PS: Jeśli ktoś czytał "Anatomię państwa mafijnego" i chciałby pogłębić, to półtora roku temu wyszła książka "Twenty-Four Sides of a Post-Communist Mafia State" też pod redakcją Magara. "Tylko" 160 zł ( ͡° ͜ʖ ͡°).

1. Balázs Trencsényi: What Should I Call You? The Crisis of Hungarian Democracy in a Regional Interpretative Framework

2. György Csepeli: The Ideological Patchwork of the Mafia State

3. Imre Vörös: A “Constitutional” Coup in Hungary between
eoneon - PS: Jeśli ktoś czytał "Anatomię państwa mafijnego" i chciałby pogłębić, to p...

źródło: comment_SBllNsh1Te7pvjkSLBpxwSasgRGRp5mG.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
arkan997
arkan997
06.03.2019, 18:35:32
  • 3
@eoneon: O korupcji w Rosji to można całą książkę napisać a i to byłoby mało.

W "Anatomii Państwa Mafijnego" autor wspomniał, że Putin zreorganizował chaotyczne, oparte na symbiozie i równości relacje i ustawił je w porządku hierarchicznej podległości. Co zresztą dobrze widać w rankingu korupcji Transparency International:
Rok 2000 - 82 miejsce
Rok 2018 - 138 miejsce
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 04.03.2019, 11:12:54
  • 69
Jest za paywallem, więc nie wrzucam na wykopalisko, ale w GW poszedł dziś bardzo dobry, choć niepoprawny politycznie (bo obecnie wciąż jeszcze bardziej modnie jest narzekać na "lemingozę" mieszczuchów, a zwrot proredystrybucyjny opisywać tylko dobrze), tekst Majcherka:

http://wyborcza.pl/7,75968,24512876,liberalna-demokracja-mieszka-w-miescie-nie-na-wsi.html

Znam dobrze i środowiska wielkomiejskie i wiejskie i potwierdzam z własnych obserwacji i przemyśleń, że to właśnie tak pracuje, jak napisał Majcherek. Wieś - zwłaszcza ta z zasiedziałą ludnością i starą strukturą osadniczą, czyli np. galicyjska
eoneon - Jest za paywallem, więc nie wrzucam na wykopalisko, ale w GW poszedł dziś ba...

źródło: comment_zvlnmS1Ottlk92OHP13C0AjbUgdJxaKP.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Herubin
Herubin
04.03.2019, 14:17:54
  • 14
@eoneon: W Polsce mam wrażenie, że dominuje obecnie jakaś patologiczna nowa wersja chłopomani. Wsie i małe miasta zawsze muszą być wychwalane a jak coś tam nie działa to reszta ma na nie zrzucać jeszcze więcej pieniędzy bo tak, a spróbuj cokolwiek skrytykować to od razu hurr durr leming, warszafka itp.

A ja zupełnie nie rozumiem czemu mam się czuć gorszy i płacić większe podatki, bo innym w przeciwieństwie do mnie
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon
Autor
04.03.2019, 17:35:13
  • 7
@duch_biszkopta: To nie ja, to PKW ( ͡° ͜ʖ ͡°)

https://parlament2015.pkw.gov.pl/349_Wyniki_Sejm/0/0/14

PS: Powiat limanowski to to najciemniejsze. Miłościwie nam panująca partia dostała tam 66.74% ogólnej liczby głosów (najwięcej w 14. okręgu) w 2015. W jednej z gmin (Laskowa) wynik to 78.64%. Blisko rekordu Polski, na Podkarpaciu są tylko takie obszary może jeszcze, ale tamtych rejonów nie znam, więc dostało się południowej Małopolsce.
eoneon - @duchbiszkopta: To nie ja, to PKW ( ͡° ͜ʖ ͡°)

https://parlament2015.pkw.g...

źródło: comment_PRq8Nv7yc4RIWRkukD5TvxBtwuHaYtKT.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 28.02.2019, 15:58:43
  • 110
Czy GW dalej upada? O sytuacji na rynku medialnym.

tl;dr:


GW pochwaliła się dziś, że pod koniec 2018 roku miała już 170 tys. płatnych prenumerat cyfrowych, a plan to 327 tys. w 2022. Myślę, że nie jest to nierealistyczne, byłoby to po prostu przedłużenie obecnego trendu, a ten wydaje się niezagrożony. Do prenumeraty premium można zaprosić od niedawna legalnie 2 dodatkowe osoby, jest darmowy dostęp - by przyzwyczaić - na "neuropejskich" uczelniach
eoneon - Czy GW dalej upada? O sytuacji na rynku medialnym.

tl;dr:
SPOILER

GW ...

źródło: comment_0eGcQblgzg5wVRiTS8pemsbDatKmLFjH.jpg

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Tom_Ja
Tom_Ja
28.02.2019, 17:02:21 via Wykop Mobilny (Android)
  • 7
@eoneon: czytałem tego newsa o wyborczej i tak pomyślałem, że pewnie coś o tym napiszesz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Bardzo dobra analiza, nie zawiodłem się, pisz tak dalej! (งⱺ ͟ل͜ⱺ)ง

Nie myślałeś może nad pisaniem jakichś okazjonalnych tekstów, choćby do takiej wyborczej? :P
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon
Autor
28.02.2019, 17:15:15
  • 16
Nie myślałeś może nad pisaniem jakichś okazjonalnych tekstów, choćby do takiej wyborczej


@Tom_Ja: Sorry, w IT więcej płacą, tylko pro publico bono ( ͡° ͜ʖ ͡°).

A tak na serio: wpisy typu Quasiego, Koroluka czy - przy zachowaniu proporcji - niektóre moje to jest jakaś anomalia będąca zaszłością jeszcze z epoki usenetu i blogowania. Myślę, że wraz ze znikaniem miejsc w rodzaju wo.blox.pl i ludzi przyzwyczajonych
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 26.02.2019, 12:54:47
  • 446
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 80
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

stjimmy
stjimmy
26.02.2019, 12:59:33
  • 250
@eoneon:

2019 r

oczekiwanie od prawicy takiego pojęcia jak honor
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon
Autor
26.02.2019, 13:04:25
  • 200
niech go o to dulkiewicz zapyta na debacie... oh wait.¯_(ツ)_/¯


@Arcyksienciuniu: Jestem zwolennikiem debat, ale w normalnych okolicznościach, a te nie są normalne. Mandat został przerwany w wiadomo jaki sposób, kandyduje pierwsza wiceprezydent, w USA nie byłoby w tych okolicznościach w ogóle wyborów aż do upływu kadencji.

Większość partii, łącznie z partią władzy, nie wystawiła kandydata, jest tylko Dulkiewicz i skrajna prawica. W pełni popieram jej decyzję o niedebatowaniu w
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 25.02.2019, 12:17:22
  • 43
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eoneon
eoneon
Autor
25.02.2019, 13:16:53
  • 7
@CynicznyMarksista: Ostra krytyka izraelskiej polityki względem palestyńczyków zdarza się i lewicy.

https://www.theguardian.com/world/2018/jul/19/one-more-racist-law-reactions-as-israel-axes-arabic-as-official-language

A Szwecja z Izraelem często toczą na tym polu regularnie wojny
  • Odpowiedz
dertom
dertom
25.02.2019, 13:20:21 via Android
  • 6
@eoneon ekstrema stała się mainstreamem
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 23.02.2019, 10:57:27
  • 53
Pisałem parę dni temu o nowej kampanii antysorosowej i antyunijnej rządu Orbana, która w tym tygodniu zalała węgierskie ulice.

Wydaje się, że tym razem czara goryczy w Brukseli, a zwłaszcza w Berlinie się przelała i nad członkostwem Orbana w Europejskiej Partii Ludowej (frakcji CDU/CSU i PO) w Europarlamencie zbierają się czarne chmury. Następczyni Merkel, Annegret Kramp-Karrenbauer, wypowiada się o Orbanie dużo ostrzej niż ona sama, otwarcie krytykują go też chadecy z kolejnych krajów
eoneon - Pisałem parę dni temu o nowej kampanii antysorosowej i antyunijnej rządu Orb...

źródło: comment_FJFcee6bcTPCCV7gM37YFtFVTgZmwXQo.jpg

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

D.....r
D.....r
konto usunięte 23.02.2019, 11:28:27
  • 25
@eoneon: Wyborcza ma swoją linię poglądów, której się trzyma, ale i tak to bardzo rzetelna gazeta, poza tym, potrafią (w przeciwieństwie do niektórych) zaprosić osoby do wywiadu, z których poglądami się nie zgadzają. I w spokoju dać im się wypowiedzieć.
A rzepa (która w moich oczach była najlepszą gazetą) strasznie traci w ostatnim czasie. Manipulacje, clickbaity i niedomówienia zdarzają się coraz częściej.
  • Odpowiedz
dorszcz
dorszcz
23.02.2019, 11:55:53
  • 15
@eoneon: właśnie wróciłem z Budapesztu, całe miasto jest zalane tymi plakatami. W drodze z i na lotnisko naliczyłem ich kilkadziesiąt jako wielkie banery, jeden przy drugim, po 3-4 ciągu. Dziwne to sprawiało wrażenie,takiej bezczelnej propagandy bijącej z każdej strony w mieście
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • Strona 25 z 26
  • >

Szkoda życia na foliarstwo

  • https://tygodnik.neuropa.pl/ | https://lubimyczytac.pl/profil/1895708/neon
  • https://lubimyczytac.pl/profil/1895708/neon

Osiągnięcia

  • Wykopowicz
    od 29.04.2021

    Wykopowicz
  • Komentator
    od 23.02.2019

    Komentator
  • VIP
    od 12.01.2020

    VIP
  • Złotousty
    od 31.07.2019

    Złotousty
  • Kałasznikow
    od 09.02.2019

    Kałasznikow
  • Rocznica
    od 18.06.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 30.08.2018

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 22.07.2018

    Mikroblogger
  • Władca Ognia
    od 18.08.2022

    Władca Ognia
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking