Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko216
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

eoneon

eoneon

Dołączył 6 lat i 11 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 13880
  • Znaleziska 10011
  • Mikroblog 3869
  • Obserwujący 1017
  • Obserwowane 174
eoneon
eoneon 29.07.2019, 19:23:48
  • 61
Religioznawcza ciekawostka ( ͡° ͜ʖ ͡°).

Pamiętacie tzw. "parodię mszy" na Paradzie Równości w Warszawie i oburzenie z tym związane?

Polecam w tej kwestii wypowiedź Tomasza Terlikowskiego, któremu chyba można zaufać w tych sprawach, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że Niemca... broni
eoneon - Religioznawcza ciekawostka ( ͡° ͜ʖ ͡°).

Pamiętacie tzw. "parodię mszy" na...

źródło: comment_vz69UUlOtdrWvMekNeVnKj4Fkn0t4RyO.jpg

Pobierz
  • 43
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eoneon
eoneon
Autor
29.07.2019, 19:41:53
  • 44
niepoważne się wydaje


@Ignacy_Patzer: Od "wydaje się niepoważne" do "to parodia i świętokradztwo" (co okrzyknęła prawicowa publicystyka) droga daleka, zwłaszcza w sądzie. Dlatego też chyba nikt nie próbował naprawdę dobrać się do niego (czy np. Ordo Iuris coś zrobiło?) i na świętym oburzeniu się skończyło.

Ja z Niemcem mam problem, bo serio do końca nie wiem, czy to prankster, czy dziwak. Zerknij
eoneon - > niepoważne się wydaje

@IgnacyPatzer: Od "wydaje się niepoważne" do "to ...
  • Odpowiedz
MichalLachim
MichalLachim
29.07.2019, 19:48:03
  • 37
@eoneon: To nie był przecież żaden trolling, po prostu konserwy rzuciły się do ataku bez zastanowienia, tak jak to mają w zwyczaju. Szymon Niemiec od dawna był przecież zaangażowany w ruch LGBT i był duchownym. Można się czepiać tylko legalności z punktu widzenia kościelnego.
A Terlikowski jako jedyny używa rozumu.
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 27.07.2019, 18:47:45
  • 66
Uwaga! Jest bardzo rzadki Pepe - nowy doroczny letni Orban ( ͡° ͜ʖ ͡°).

Chodzi rzecz jasna o coroczny festiwal w Transylwanii w Rumunii, gdzie Orban od lat wygłasza strategiczne przemówienia programowe. Rok temu na przykład dużo było o strachu przed Rosją, którego Węgry nie czują, i propozycji zniesienia sankcji. Pisałem o tym zresztą, a wPolityce było (wyjątkowo...) tak dobre, że jako jedyna redakcja przetłumaczyli całość przemówienia na polski.

W tym roku
eoneon - Uwaga! Jest bardzo rzadki Pepe - nowy doroczny letni Orban ( ͡° ͜ʖ ͡°).

C...

źródło: comment_JTS2eDlzUAN05CnkroYt3TutiwSYKYql.jpg

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

niedoszly_andrzej
niedoszly_andrzej
27.07.2019, 19:41:25
  • 8
Pewnie słowa Orbana spodobają się na prawicy, bo mówi dużo o ochronie narodów przed lewactwem i imigracją, ale ja mam z nimi jeszcze taki problem, że Orban jeszcze na początku lat 90. był otwartym ateistą i w jego nawrócenie na chrześcijaństwo powątpiewają nawet zwolennicy. Pytanie co zostaje z tej wizji "nieliberalnej chrześcijańskiej demokracji" jeśli wziąć pod uwagę ten fakt.


@eoneon: a Jaro przypadkiem w PC nie optował za aborcją? Swoją
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon
Autor
27.07.2019, 19:44:41
  • 6
a Jaro przypadkiem w PC nie optował za aborcją


@niedoszly_andrzej: Nie wiem, ale na pewno ludzie w 1990 się nie spodziewali, w którym kierunku wyewoluuje:
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 27.07.2019, 15:46:47
  • 63
Ateista*. Materialista. Wegetarianin. Nigdy się nie ożenił i nie spłodził potomka, przedkładał nad wszystko czas spędzony z przyjaciółmi - do tego stopnia, że w wieku 35 lat kupił dom i ogród pod miastem i zamieszkał z nimi.

Brzmi jak opis szalonego współczesnego "Piotrusia Pana" z wielkiego miasta, ale nie. Mowa tu o żyjącym w IV-III wieku p. n. e. Epikurze z Samos, założycielu jednej z wielkich tradycji filozoficznych epoki hellenistycznej. Wspólnoty epikurejskie rozsiane
eoneon - Ateista*. Materialista. Wegetarianin. Nigdy się nie ożenił i nie spłodził po...
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

T.....a
T.....a
konto usunięte 27.07.2019, 16:10:56
  • 8
Uwielbiam starożytnych i ciężko mi wytłumaczyć dlaczego, bo mamy przecież naukę, która dochodzi do podobnych wniosków bez przednaukowego bagażu starożytnych, dokonał się też postęp w filozofii. [...] Współczesna myśl jest po prostu zbyt skomplikowana, by zgodnie z nią układać swoje życie.


@eoneon: Albo po prostu zazwyczaj nie próbuje odpowiadać na pytanie 'jak żyć?', pomijając wskrzeszoną za sprawą Modern Moral Philosophy etykę cnót.

Tylko arystotelejski eudaimonizm.
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon
Autor
27.07.2019, 16:37:04
  • 23
No to trochę jak w tej wyliczance poniżej ( ͡° ͜ʖ ͡°).

Pewnie masz rację, być może moja słabość do starożytnych to po prostu zakamuflowana skłonność do etyki cnót, nawet mój opis starożytnych prądów myślowych jest w ten deseń: z perspektywy podmiotu moralnego. Dawniej myślałem, że mam największe ciągoty do utylitaryzmu, ale to chyba nieprawda :).

Niemniej, taki Epikur to też np. jeden z pierwszych momentów, kiedy pojawia
eoneon - No to trochę jak w tej wyliczance poniżej ( ͡° ͜ʖ ͡°).

Pewnie masz rację,...

źródło: comment_kOMzaAMQKbQ9JCSkPsDOrVedKBKbG3zC.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 23.07.2019, 18:45:21
  • 30
Tak tylko zareklamuję, że prof. Sadler nakręcił komentarze "Core Concepts" do "Mitu Syzyfa" Camusa:

https://www.youtube.com/playlist?list=PL4gvlOxpKKIjK-pl3QgYe-kO5W3zgoX6L (od pozycji 7, wstęp do całego Camusa w 1-2)

Problem z tematami takimi jak twórczość Camusa czy stoicyzm jest taki, że niby większość ma to na języku polskim w liceum, ale tak powierzchownie, jak Arystotelesa, o którym się uczy, że wyznawał "złoty środek".

Ano
eoneon - Tak tylko zareklamuję, że prof. Sadler nakręcił komentarze "Core Concepts" d...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

CitizenErased
CitizenErased
23.07.2019, 20:40:06
  • 1
@eoneon: Świetny, interesujący temat, szkoda, że nie poruszany od tej strony w szkole - tak niestety jest łatwiej zarówno dla nauczycieli jak i uczniów.
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 23.07.2019, 17:13:56
  • 55
Narzekałem wczoraj na to, że Klub Jagielloński to już nie to co kiedyś, a w szczególności nie potępił przemocy w Białymstoku, no i się doczekałem.

Niby powinienem się cieszyć, bo pada oficjalne i bezwarunkowe potępienie (choć też wspomnienie o możliwych "prowokacjach"), ale raz uruchomiona podejrzliwość pozostaje i niezbyt podoba mi się to, co następuje potem.

W miniaturce macie typowy śliski (całość: tutaj) artykuł wPolityce, który jest emanacją systemu wartości Karnowskich, gdzie
eoneon - Narzekałem wczoraj na to, że Klub Jagielloński to już nie to co kiedyś, a w ...

źródło: comment_wRo3Utx6p6fHOXorbSd1lIEYFoKXNmHM.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

shadowboxer
shadowboxer
23.07.2019, 18:20:35
  • 20
@eoneon: Nie należy oczekiwać od KJ poparcia jakichkolwiek praw osób LGBT, gdyż przekaz filmu jest jasny: Jesteśmy i będziemy za status quo, ale bez stosowania przemocy na ulicach. Moim zdaniem jest to wypowiedź konkretna i w warstwie komunikacyjnej nie pozostawia większych niedomówień.

Nagranie pokazuje jak daleko od całego zagadnienia jest Mazur i dlaczego tego rodzaju słowa padły. Rada, którą daje on Kościołowi, aby odcinać się od aktów wandalizmu i znaleźć
  • Odpowiedz
mateopoznan
mateopoznan
23.07.2019, 21:03:19
  • 10
@eoneon: o to to, dokładnie tak.

swoją drogą - wiadomo że Kultura Liberalna i Krytyka Polityczna potępią wydarzenia w BŁSTK i ujmą się za ofiarami, a nawet że im blisko do nich generalnie - ale właśnie wspomniana Nowa Konfederacja ustami jej naczelnego zrobiła to co powinien powiedzieć każdy szanujący się redaktor medium opinii - https://nowakonfederacja.pl/to-byl-atak-na-wolnosc-nas-wszystkich/
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 22.07.2019, 15:37:08
  • 64
Polecałem Klub Jagielloński na równi z innymi think tankami, ale niestety czuję się w obowiązku odwołać (zawiesić?) tę rekomendację.

Przejrzałem stronę i profil Klubu Jagiellońskiego i jedyna wzmianka w ich social mediach jak do tej pory o LGBT po wydarzeniach w #bialystok to to, co w obrazku niżej, czyli nawiązanie po dwóch dniach od marszu do dzisiejszej sprawy Empiku. Dla kontrastu - również prawicowa - Nowa Konfederacja wrzuciła w tej sprawie
eoneon - Polecałem Klub Jagielloński na równi z innymi think tankami, ale niestety cz...

źródło: comment_5A2cfrJeuq0xLiG7sPfWmrtMWhL2lMUn.jpg

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mnik1
mnik1
22.07.2019, 15:57:29
  • 41
@eoneon: Mocno mnie to nie dziwi, schizma po prawej stronie jest głęboka - a zaczęło się jeszcze przed bitwą białostocką, od tej słynnej naklejki z GP, podzielili się na obozy "to jest durne", "to jest świetne" i "nie mamy zdania, dajcie nam spokój", teraz widać podobny schemat.

Co ważne - PiS się od aktów przemocy mocno dystansuje, oczywiście tajemnicą poliszynela jest że robią to na pokaz, "bo wypada", ale podejrzewam że
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon
Autor
22.07.2019, 18:15:16
  • 14
Mam tylko jedna zagwozdke dlaczego zaden polski lewicowy think tank nie idzie w youtube jak KJ???


@xmatiux: Lewica i liberałowie generalnie nie umieją w youtuba. Można snuć teorie, ale to takie prawo przyrody, przynajmniej w Polsce ¯\_(ツ)_/¯. To ciekawe, bo naukowe vlogi (np. "Uwaga! Naukowy Bełkot") mają się dobrze i to myślę dzięki nim Wykop nie tkwi już tak jak parę lat temu w denializmie klimatycznym.
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 16.07.2019, 11:27:25
  • 35
Trochę rozbudowałem swoje rekomendacje ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Przede wszystkim chciałem podzielić się swoimi odkryciami w temacie produktywności i rozwoju osobistego jako takiego. Przeklejam tę część też tu. Polecam zwłaszcza fragment o "kole hermeneutycznym", bo to IMHO ważne okrycie humanistyki, o którym niby się słyszało, ale szeroko nie uświadamiamy sobie jego konsekwencji.

Może ktoś też się ze mną z czymś podzieli, zachęcam ( ͡° ͜ʖ ͡°). Mimo produkcji własnej mam nadzieję, że
eoneon - Trochę rozbudowałem swoje rekomendacje ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Przede wszystkim chcia...
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

niedoszly_andrzej
niedoszly_andrzej
12.09.2019, 20:29:22
  • 6
@eoneon: @walther00 Panowie pozwolą, że się wbiję w tę miłą wymianę zdań.

Chodzi mi konkretnie o reddit vs wykop i jego niedociągnięcia. Wydaje mi się, że polski internet jest pod tym względem po prostu przegrany na starcie.

Żeby był serwis z ambitnymi społecznościami muszą być ambitni użytkownicy w dużej liczbie (inaczej się nie opyla). IMO Problem polega na tym, że ci ambitni generalnie znają angielski na poziomie umożliwiającym w
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon
Autor
12.09.2019, 21:31:47
  • 6
@niedoszly_andrzej: To wszystko prawda i biorę to pod uwagę.

A jednak... jeszcze w okolicach 2010 były całe rzesze różnych fór tematycznych na "PHP by Przemo" często na bardzo dobrym poziomie. Po pojawieniu się FB i grup zaczęły wymierać. Gdyby w odpowiednim momencie Wykop to przejął jako "subwykopy", to wyglądałby dziś zupełnie inaczej. Bo na FB - umówmy się - architektura platformy też dobrej dyskusji nie sprzyja, agregacja wiedzy nie jest
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 14.07.2019, 17:09:12
  • 31
Transkrypcja oblanego kolokwium habilitacyjnego Marka Migalskiego w 2013 - znalezisko

Perełka.

Całość to 28 stron, ale to bardzo pouczające doświadczenie intelektualne samodzielnie skonfrontować opowieści Migalskiego:
eoneon - Transkrypcja oblanego kolokwium habilitacyjnego Marka Migalskiego w 2013 - z...

źródło: comment_77mAWWa3yljIGsy5hEb7wAPGhZ7oMfST.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eoneon
eoneon
Autor
14.07.2019, 18:27:54
  • 5
@przeciwko78: BTW, zdemaskowany Migalski to jedno, ale tam jest pełno różnych perełek, np. taka:

Ale wątek jest bardzo ciekawy: kwestia opozycji antysystemowej, czyli ten problem, który prof. Bankowicz podrzucił, zainspirowała mnie do zastanowienia się, czy jest możliwa odwrotna sytuacja – a mianowicie: koalicji antysystemowej, to znaczy antysystemowej koalicji rządzącej, rządu antysystemowego. W sytuacji, kiedy rząd, wykorzystując przewagę w parlamencie, łamie zasady konstytucyjne, przy pomocy służebnych prawników. Wydaje się, że taka
  • Odpowiedz
hehenuanek
hehenuanek
hehenuanek
15.07.2019, 06:02:36
  • 3
. Przejrzenie kolokwium pokazuje dość wyraźnie, że Migalski ma dość duże problemy z wymienianiem jakichkolwiek nazwisk


@eoneon: Migalski generalnie jest nienachalnie oczytany.
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 14.07.2019, 09:44:31
  • 85
Guardian zaczął w widoczny sposób flagować stare artykuły - znalezisko

Czasem dobrze sobie przypomnieć, gdzie człowiek siedzi, a siedzimy proszę państwa na portalu, gdzie społeczność łyka wszystko, co wpisuje się w jej gusta, nawet jeśli to newsy sprzed paru lat w zupełnie innym kontekście. Przeciw Niemcom, kobietom, muzułmanom? Wykop, kto by tam czytał.

Zbanowany już użytkownik @Apollo1993 (tu jego dodane) dodał w ostatnich 2 dniach serię znalezisk sprzed 3-4-5 lat, z
eoneon - Guardian zaczął w widoczny sposób flagować stare artykuły - znalezisko

Cz...

źródło: comment_ZBkWMb5uKwzkST90xQs99FlT8VV5vnyS.jpg

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

utopjec
utopjec
14.07.2019, 10:00:57
  • 20
@eoneon: jak się tłumaczył, to miał być eksperyment i, patrząc po wynikach, w pełni udany
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon
Autor
14.07.2019, 10:44:18
  • 25
Białkowi to pasuje, bo interes się kręci


@Uri_: Myślałem trochę o tym, dlaczego Wykop nie poszedł w stronę reddita (śmieszne obrazki, ale też i sporo specjalistycznych podfór na poziomie, które się samomoderują i pilnują jakości - przecież te wszystkie fora, których była masa i które poumierały parę lat temu, były do przejęcia!) i wyszło mi na to, że albo skalkulowali, że się nie opłaca w to inwestować (od paru lat
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 13.07.2019, 11:32:35
  • 61
Jedną z mniej znanych, a szkoda, książek Dostojewskiego są "Notatki z podziemia".

Zwłaszcza jej pierwsza część to wyprzedzający epokę (jak przystało na geniusza) protoegzystencjalny opis świata wewnętrznego kogoś, kto jest tak mocno autorefleksyjny, że w efekcie nie angażuje się (bo nie chce i nie może) w typowy "plan życia", który realizuje większość.

To prawdopodobniej pierwszy (1864) tego typu opis w literaturze i filozofii. Mnie świat tam opisany kojarzy się z kondycją #przegryw
eoneon - Jedną z mniej znanych, a szkoda, książek Dostojewskiego są "Notatki z podzie...

źródło: comment_xvQ23DIWbeBJHDCvAkQj0ziZ9hufls3l.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Maudee
Maudee
23.07.2019, 21:43:13
  • 2
@eoneon: Należałoby wreszcie przeczytać. Dziękuję za przypomnienie i lecę zamawiać.
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 12.07.2019, 11:29:08
  • 463
Vega to absolutnie nie moja bajka, ale bardzo wyraźnie widać, jak władza się boi jego zapowiadanego na wrzesień filmu.

Najpierw Kaczyński, kiedy nikt jeszcze o produkcji nie słyszał, nawiązał do niej na Zjazdach Gazety Polskiej. Vega twierdzi, że ktoś mu wykradł scenariusz, co wobec powyższego jest całkiem prawdopodobne. Teraz Misiewicz pozywa Vegę i chce zablokować emisję filmu.

Polecam śledzić uważnie tę sprawę. Wcale nie byłbym bardzo zdziwiony, gdyby rzeczywiście doszło do zablokowania filmu
eoneon - Vega to absolutnie nie moja bajka, ale bardzo wyraźnie widać, jak władza się...

źródło: comment_6KsIIW2c5d4yXCL8rtUQifbVEAptHv10.jpg

Pobierz
  • 58
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ChempyTuj
ChempyTuj
12.07.2019, 11:34:33
  • 655
@eoneon: Boją się tego filmu bo akurat twórczość Papryka Vegety jest kierowana w większości do ich wyborców, bo umówmy się, to zawsze były filmy przejawiające intelektualną biedę.
  • Odpowiedz
T.....i
T.....i
konto usunięte 12.07.2019, 11:45:03
  • 277
@eoneon: jeśli to zablokują to oficjalnie skończyliśmy prolog do Węgier
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 12.07.2019, 10:17:16
  • 45
Tylko 1% Brytyjczyków w grupie 18-24 identyfikuje się z Kościołem Anglii - znalezisko

Udział osób deklarujących się jako "niereligijne" wzrósł od 1983 z 31% do 52% obecnie, a odsetek "bardzo/ekstremalnie niereligijnych" przez 20 lat ze 14 do 33%. Zmiana następuje przez wymianę pokoleń - dziecko wierzących rodziców ma 50% szans na bycie religijnym, ruch w drugą stronę jest niewielki.

Czemu w ogóle się tym interesuję? Bo coraz bardziej widzę, że nie da się mieć
eoneon - Tylko 1% Brytyjczyków w grupie 18-24 identyfikuje się z Kościołem Anglii - z...

źródło: comment_ad4RiUl0sd8ngPvZZLaiHOZwQn1Sjpfk.jpg

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eoneon
eoneon
Autor
12.07.2019, 10:30:31
  • 17
@se_mallo: Akurat prawicowa prokościelna dyktatura to byłby potężny katalizator dla laicyzacji młodych. W Hiszpanii po prawicowym reżimie Franco z Kościoła zostały zgliszcza. Nie da się w ten sposób zatrzymać laicyzacji w społeczeństwie na poziomie rozwoju Polski.

Jeśli to pójdzie w tę stronę to może i przez 2-3 dekady będzie status quo, ale jednocześnie na najgłębszym poziomie nastąpi nadpisanie naszej pamięci narodowej pamiętającej zagrożenie ze strony zewnętrznych najeźdźców/komunistycznych zaborców/okupantów i "dobrej
  • Odpowiedz
se_mallo
se_mallo
se_mallo
12.07.2019, 10:40:45
  • 14

Komentarz usunięty przez autora

eoneon
eoneon 11.07.2019, 10:09:39
  • 74
Moralność nie zależy od wiary - znalezisko

Nie jestem jakimś jednoznacznym fanem Bierzyńskiego, ale jego artykuł to dobra okazja do porozmawiania o rozpowszechnionym w społeczeństwie poglądzie, który co jakiś czas wyraża Kaczyński, jakoby katolicka moralność była - zwłaszcza w Polsce - bezalternatywna. Już w 2010 lub nieco wcześniej (a potem wielokrotnie to powtarzał) pisał tak:

Polską nie mogą dłużej rządzić ludzie (...) biorący się za zniszczenie tego, co stanowi jedyną moralną podstawę
eoneon - Moralność nie zależy od wiary - znalezisko

Nie jestem jakimś jednoznaczny...

źródło: comment_7oR1aVAk3jhW8qV6B1KeS64oKeUgehG1.jpg

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nieprzyjazny_Ziemniak
Nieprzyjazny_Ziemniak
11.07.2019, 10:30:02
  • 46
@eoneon: jak sobie pomyślę, że niektórzy ludzie (nawet na wykopie) nieironicznie piszą czy mówią, że gdyby nie kościół i jego przykazania, to byśmy się mordowali i okradali to mnie skręca. Serio, niewidzialny bat niewidzialnego dziadka na chmurce to jedyne, co ich powstrzymuje przed wzięciem noża i zaszlachtowaniem sąsiada? (ʘ‿ʘ)
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon
Autor
11.07.2019, 10:40:12
  • 16
nieironicznie piszą czy mówią, że gdyby nie kościół i jego przykazania, to byśmy się mordowali i okradali


@Nieprzyjazny_Ziemniak: Śmieszne podwójnie jeśli sobie uświadomić, że spore części katechizmu w dziedzinie moralności (np. "cnoty kardynalne" - roztropność, sprawiedliwość, umiarkowanie i męstwo) są zapożyczone od Platona.

Moim zdaniem to, co rzeczywiście w rozwój moralny wniosło chrześcijaństwo, to personalizm, czyli wyniesienie jednostki ponad kolektyw nieznane w takiej postaci starożytnym czy np. filozofii chińskiej. Ale
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 11.07.2019, 09:14:24
  • 10
Midsommar.

Mimo umiarkowanych polskich recenzji (Polityka - 3/6, Filmweb do niedawna niecałe 7/10, ale rośnie) poszedłem i nie żałuję. Nie jestem znawcą gatunku, więc nie mam porównania, ale było to dla mnie coś bardzo świeżego, choćby przez umiejscowienie akcji w niezachodzącym słońcu podbiegunowego lata, wśród kwiatów i "tradycji ludowej" ( ͡° ͜ʖ ͡°).

Może oglądając w domu dałbym mniej, ale w kinie, gdzie można się oddać nastrojowi i efektom wizualnym, spokojnie
eoneon - Midsommar.

Mimo umiarkowanych polskich recenzji (Polityka - 3/6, Filmweb ...
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

NieBojeSieMinusow
NieBojeSieMinusow
11.07.2019, 09:18:07
  • 4
@eoneon: Midsommar > Hereditary. To znowu ambitny horror ze świetną aktorką w roli głównej, ale w odróżnieniu - opowiedziany spójnie. Nie jestem wyznawcą Ariego Astera, ale po 2 pełnometrażowych filmach widać jaki ma już wypracowany styl. Sprawdzę każdy jego kolejny film.
  • Odpowiedz
okrim
okrim
11.07.2019, 13:35:24
  • 3
@eoneon: @NieBojeSieMinusow: Film jest świetny, ode mnie 8/10, ale w życiu nie zaliczyłbym go do horrorów (chociaż są jego elementy). Jest to bardziej mix gatunkowy, gdzie są także elementy bajki, czarnej komedii i dramatu psychologicznego.
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 10.07.2019, 14:51:02
  • 25
Paweł Kowal w prostych słowach ostrzega przed #repolonizacja / #dekoncentracja

Jak zwykle warto zresztą wysłuchać całość, Kowal to unikalne połączenie z grubsza bezstronnego już politologa z PAN z osobą, która ma doświadczenie polityczne i zna aktorów sceny krajowej. Jest też chyba człowiekiem ze w miarę zdrowym kręgosłupem moralnym (zresztą pewnie dlatego jest już ex-politykiem).

#media #4konserwy #neuropa #polityka #dobrazmiana
eoneon - Paweł Kowal w prostych słowach ostrzega przed #repolonizacja / #dekoncentrac...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kjedne
Kjedne
10.07.2019, 15:07:03
  • 2
@eoneon: oglądałem wczoraj i również polecam ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Chociaż w Kowalu jednak trochę siedzi nadal pisowczyk
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 08.07.2019, 09:17:10
  • 151
Od dłuższego czasu czułem, że trzeba byłoby jakoś wyodrębnić z jednego publicystycznego worka "populizmu" zjawiska takie jak Trump czy Brexit z jednej strony i PiS czy Fidesz z drugiej, bo - choć korzystają z podobnego instrumentarium - pracują na różne sposoby. Z odsieczą przyszedł mi @Platki_sniadaniowe (pozdrawiam, kolejny powód, by go obserwować ;)), który naprowadził mnie w kierunku historii teoretyków rewolucjonizmu z XIX wieku, w szczególności - na blankizm.


Otóż: Louis
eoneon - Od dłuższego czasu czułem, że trzeba byłoby jakoś wyodrębnić z jednego publi...

źródło: comment_d5meqRqPLbnrqxEPo9xdvhrDiv8LZiu7.jpg

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eoneon
eoneon
Autor
08.07.2019, 09:28:35
  • 15
jest taki gość


@stan-tookie-1: Steve Bannon?

jakie poparcie ma obecnie Fidesz i Orban na
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon
Autor
08.07.2019, 10:14:21
  • 14
Więc nie jest to tylko pomysł typowo lewicowy


@MalyBiolog: Źródła są lewicowe, ale istotnie prawica ostatnio znowu uznała, że nie ma już czego konserwować i weszła w buty marksistów sprzed półtora wieku, którzy chcą zaprowadzić skokową zmianę metodą rewolucyjną. Na pewno tym razem skończy się to dobrze. Na pewno.

PS: Nawet na Wykopie to można przeczytać wprost: https://www.wykop.pl/wpis/42449193/putin-nazwal-niedawno-liberalizm-ideologia-przesta/#comment-149320199
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 07.07.2019, 09:43:35
  • 115
Forsal przysiadł i zrobił bardzo fajną grafikę na temat własności mediów w Polsce wg sumarycznych przychodów.

tl;dr: Większość jest w rękach polskich, Niemcy nawet nie na drugim, a na czwartym miejscu.

I jak tu nie mówić, że żyjemy w epoce "postprawdy"?

PS:
eoneon - Forsal przysiadł i zrobił bardzo fajną grafikę na temat własności mediów w P...

źródło: comment_HpXBlIJs0XUcMcBPg4q3RMIuiDBquEH9.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Uri_
Uri_
07.07.2019, 10:25:08
  • 7
@eoneon: mam mieszane uczucia, czy wrzucanie wszystkiego do jednego wora "media" jest słuszne

z jednej strony jakieś niszowe hobbystyczne gazety, z drugiej strony platforma satelitarna, usługi telekomunikacyjne, kina
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon
Autor
07.07.2019, 10:30:01
  • 34
z jednej strony jakieś niszowe hobbystyczne gazety, z drugiej strony platforma satelitarna, usługi telekomunikacyjne, kina


@Uri_: Jeśli to posortować, to też nie widać nigdzie tej niemieckiej dominacji.

Jedyny sposób, żeby wyszło na to, że wszystko jest niemieckie, to cherry picking jak tutaj: https://wolna-polska.pl/wp-content/uploads/2016/02/aa20.jpg
eoneon - > z jednej strony jakieś niszowe hobbystyczne gazety, z drugiej strony platf...

źródło: comment_7Dqb2uslLbaLQebbHE7BRJtuMFXDyvoo.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 05.07.2019, 20:55:11
  • 287
Polecam lekturę oświadczenia Episkopatu w sprawie #lgbt #ikea

Parę wycinków:

Ogromnym niesmakiem, smutkiem, troską o przyszłość a nawet poczuciem zagrożenia napawają zwyczajnych ludzi zachowania i słowa aktywistów tego środowiska i wspierających je dziennikarzy. Niby walczą o wolność, tolerancję i szacunek, ale właśnie bez tolerancji, z pogardą wobec myślących inaczej i z agresją.

niedopuszczalny z punktu widzenia prawa ale przede wszystkim przyzwoitości i zdrowego rozsądku atak przypuszczony na pracownika
eoneon - Polecam lekturę oświadczenia Episkopatu w sprawie #lgbt #ikea

Parę wycink...

źródło: comment_6gFLiMmf5DyyRNUQwHA2vUw2PzjBnn1T.jpg

Pobierz
  • 34
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nieprzyjazny_Ziemniak
Nieprzyjazny_Ziemniak
05.07.2019, 21:05:07
  • 144
@eoneon: i tak kto chce, to to łyknie ze smakiem i będzie powtarzał narrację, że Kościół chce tylko zgody, ale z poszanowaniem ich zasad (a że te zasady każą gnoić wszystkich ludzi o których źle napisała ich książka, no to już trudno ( ͡° ͜ʖ ͡°)).

Kompletna ignorancja historyczna. Ignorancja naukowa. Ignorancja systemowo krytej pedofilii w KK.

Ja nie wiem jak dotrzeć do prawakow. Wklejasz badania,
  • Odpowiedz
Nieprzyjazny_Ziemniak
Nieprzyjazny_Ziemniak
05.07.2019, 21:14:59
  • 73
@eoneon: to jest właśnie to. Prawica przegrała już dawno temu, w sensie takim, że nie poszli pod rękę z nauką. Ale czy ludzie to dostrzegą, to zupełnie inna kwestia ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 05.07.2019, 11:33:54
  • 161
Putin nazwał niedawno liberalizm ideologią "przestarzałą". Liberalny (w sensie klasycznym) The Economist w odpowiedzi wydał numer z okładką, gdzie obawia się o losy konserwatyzmu:

In two-party systems, like the United States and (broadly) Britain, the right is in power, but only by jettisoning the values that used to define it. In countries with many parties the centre-right is being eroded, as in Germany and Spain, or eviscerated, as in France and Italy.
eoneon - Putin nazwał niedawno liberalizm ideologią "przestarzałą". Liberalny (w sens...

źródło: comment_fsC4maxABwYilguxcsiFPWArPba6JAXE.jpg

Pobierz
  • 52
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tell_me_more
tell_me_more
05.07.2019, 11:40:35
  • 61
Ło panie, gdzie z takimi przemyśleniami na wykop :)
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon
Autor
05.07.2019, 11:49:45
  • 54
Ło panie, gdzie z takimi przemyśleniami na wykop :)


@tell_me_more: Może komuś się przyda choćby po to, żeby sobie uświadomił, że warto spędzać mniej czasu tu, a więcej gdzie indziej ( ͡° ͜ʖ ͡°). Ja sam mam ostatnio coraz dłuższe przerwy w Wykopie i jak już jestem to linkuję na zewnątrz, żeby tu trochę przewietrzyć.

nie wiem czy vicarious religion nie implikuje w polskich warunkach jednak
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon 04.07.2019, 13:40:24
  • 28
Jak newsy przejęły świat - znalezisko

Tak jak dawniej newsy były jakimś dodatkiem do życia (gazetą czytaną rano do kawy, wydaniem wiadomości w TV wieczorem) tak teraz dla wielu normalne jest zaglądanie na portale co parę, paręnaście minut. Co więcej, bycie na bieżąco stało się w pewnym sensie warunkiem postrzegania się jako dobry obywatel - i to niezależnie od strony sporu. Jest to wyścig do dna, bo o naszą skończoną uwagę walczy za
eoneon - Jak newsy przejęły świat - znalezisko

Tak jak dawniej newsy były jakimś d...

źródło: comment_cmmKwUIgIlIp2WDP58ETOKvHZtOuC1ve.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

eoneon
eoneon
Autor
04.07.2019, 13:55:05
  • 1
@less_is_more: Lubię i poważam starożytnych. Arystoteles na przykład uważał, że do pełnej realizacji człowieczeństwa (eudaimonia) konieczne jest też działanie w sferze publicznej:

The fact that ethics and politics are kinds of practical knowledge has several important consequences. First, it means that Aristotle believes that mere abstract knowledge of ethics and politics is worthless. Practical knowledge is only useful if we act on it; we must act appropriately if
  • Odpowiedz
eoneon
eoneon
Autor
04.07.2019, 14:02:21
  • 4
@less_is_more: Można i tak, jeśli to jest wybór (w starożytności przecież mieli Epikura, który podobnie myślał), natomiast dobrze to postawić wprost i otwarcie. A obecnie mamy dużo ludzi, którzy chcieliby coś zrobić dla społeczeństwa i wydaje im się że są pożyteczni gotując się przed monitorem na "drugą stronę".
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • Strona 23 z 26
  • >

Szkoda życia na foliarstwo

  • https://tygodnik.neuropa.pl/ | https://lubimyczytac.pl/profil/1895708/neon
  • https://lubimyczytac.pl/profil/1895708/neon

Osiągnięcia

  • Wykopowicz
    od 29.04.2021

    Wykopowicz
  • Komentator
    od 23.02.2019

    Komentator
  • VIP
    od 12.01.2020

    VIP
  • Złotousty
    od 31.07.2019

    Złotousty
  • Kałasznikow
    od 09.02.2019

    Kałasznikow
  • Rocznica
    od 18.06.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 30.08.2018

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 22.07.2018

    Mikroblogger
  • Władca Ognia
    od 18.08.2022

    Władca Ognia
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl