Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko165
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
devml

devml

Dołączył 10 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1114
  • Znaleziska 104
  • Mikroblog 1010
  • Obserwujący 4
  • Obserwowane 18
Szumny
Szumny
06.10.2015, 19:36:16
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 74
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml 06.10.2015, 21:21:37
  • 0
nie chce mi się dyskutować z przedstawicielami #bojowkablendera - dziwnym trafem ci wszyscy najlepsi artyści świata, seniorzy, art dirzy i właściciele firm nie chcą korzystać z tego genialnego i darmowego softu, a wolą płacić ciężki hajs. Pewnie się nie znają tak dobrze jak ty.


@LooZ: To samo można napisać o Unity :)
Każdy ma prawo używać tego, co mu odpowiada.
  • Odpowiedz
devml
devml 06.10.2015, 21:39:20
  • 0
@devml: Powiedz to w firmie która od 15 lat robi toole dla grafików pod Maxa 3d.


@LooZ: a co mnie firma, która od 15 lat robi toole dla grafików pod Maxa3d?

Nie ma co sie spinać o używanie konkretnych narzędzi / języków / engine.
Dobrze pamiętam, jaki 15-20 lat temu był hejt na 3d Maxa - "to gonwo nie ma porządnego renderera, prawdziwi pro używają tylko Cinema/Lightwave".
  • Odpowiedz
devml
devml 06.10.2015, 21:58:30
  • 0
@LooZ: sugeruję, że to jest kiepski argument i nijak się ma do nauki blendera. Idąc Twoim tokiem rozumowania nie warto się uczyć np c++, bo jakaś firma korzysta akurat z javy i nie bedzie zmieniać narzędzi?
  • Odpowiedz
devml
devml 06.10.2015, 22:08:14
  • 0
@loczyn: myślę, że to nie ma wiekszego znaczenia, zgadzam się z tym, co napisał @Szumny - sprawa narzędzi jest drugorzędna.
  • Odpowiedz
devml
devml 06.10.2015, 22:10:47
  • 0
@LooZ: eh wysłałem odpowiedź, zanim się pojawił Twój post. Czemu nie? Dobry grafik, gdy zacznie uczyć się blendera, automatycznie stanie się złym grafikiem, pracując w każdym innym programie? :)
  • Odpowiedz
devml
devml 06.10.2015, 22:22:49
  • 0
@LooZ: To samo jest z programowaniem, muzyką i każdym innym tematem w gamedevie.
Zmiana nawyków i technologii jest możliwa, potrzeba na to jedynie trochę czasu.
  • Odpowiedz
jasiek13
jasiek13
06.10.2015, 07:25:54
  • 28
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml 06.10.2015, 15:34:18
  • 1
@jasiek13: kilka luźnych pomysłów:
1) tarcza.
2) przebijające pociski.
3) stackowalne boostery (szybkość/ siła ognia).
4) aura aoe dla gracza zadająca obrażenia (np. wyładowania/ ogień etc).
5) aura aoe dla gracza odpychająca przeciwników (np. pole siłowe).
6) lifesteal.
  • Odpowiedz
sortris
sortris
05.10.2015, 15:19:03
  • 28
Czołem wszystkim. Mamy małe ogłoszenie.
Unity poleciało sobie z nami w kulki. Zamierzaliśmy wykonać wszystkie grafiki samodzielnie, niestety dynamiczne oświetlenie na mobilkach nie wchodzi w grę, a podczas prób "wypalenia" światła na teksturach uzyskaliśmy marne efekty. Unity pod tym względem nie wypada najlepiej. W wersji 5. silnika nastąpiło downgrade względem wersji poprzedniej. ;/ Do tego doszedł fakt optymalizacji siatki modeli, czego nasza MagicaVoxel nie potrafi robić.

Z tego powodu rozglądamy się za osobą z
sortris - Czołem wszystkim. Mamy małe ogłoszenie.
Unity poleciało sobie z nami w kul...

źródło: comment_JTi8Xb3YlgG61jPHDd7q2qr2tgb8OeK9.jpg

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml 05.10.2015, 16:59:34
  • 1
@sortris: testowaliscie wydajnośc liczonego oświetlenia? Przy obecnych telefonach takie rozwiązanie nie jest do końca złym pomysłem :)
  • Odpowiedz
devml
devml 05.10.2015, 21:58:36
  • 0
@sortris: zawsze mozna dla obietow statycznych zrobic prekalkulacje. Dodatkowo na screenie widac, ze wiekszosc scian jest axis aligned - przy swietle kierunkowym to daje duże pole do optymalizacji. No chyba, ze chcecie robic jakies uber zaawansowane oswietlenie :)
  • Odpowiedz
dieow
dieow
21.09.2015, 20:29:09
  • 4
Cześć. Jak wam to wygląda? ( ͡º ͜ʖ͡º)

#gamedev #unity3d
dieow - Cześć. Jak wam to wygląda? ( ͡º ͜ʖ͡º)

#gamedev #unity3d

źródło: comment_P3jlUcvSngYrcRbM381eO134c6y1U5JC.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml 21.09.2015, 22:53:17
  • 0
@dieow: fajnie wygląda, zrobiłeś to na geometrii czy trailach?
  • Odpowiedz
pr0t3r
pr0t3r
pr0t3r
09.09.2015, 22:53:29
  • 15
@Wextor @zielonymirek @devml @Mattiopl
screen z gry -
wołam ziomków aby dokończyć małą dyskusję.
Jest to jeden z małych moich patentów z których już jestem dumny, udało mi się połączyć świat izometryczny z obiektami 3D gdzie kamera nie jest orto - ale w perspektywie.
Efekt ten wyszedł o tym super - że w zależności odległości kamery od świata - Zmienia się rozmiar sterowca.
Największym problemem było wymyśle sposób w jaki obiekt powinien
pr0t3r - @Wextor @zielonymirek @devml @Mattiopl 
screen z gry -
wołam ziomków aby d...

źródło: comment_u7qFiCcrk2w0nIKGbMArsgr7ZlLgNo1y.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml 10.09.2015, 05:53:13
  • 0
@pr0t3r: Świetny efekt, model dobrze się komponuje z mapą, czekam na animację :)
  • Odpowiedz
sathra
sathra
08.09.2015, 20:44:39
  • 11
Nowe ikony trybów gry.

#dekompresja #gamedev
sathra - Nowe ikony trybów gry.

#dekompresja #gamedev

źródło: comment_QqDnjqHeO4akqQQmtGCETXM4vTJ12pMe.jpg

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml 09.09.2015, 09:57:43
  • 1
@sathra: fajnie to wygląda :)
Raster na tym okienku zrobiłeś jakimś shaderem, czy poprostu tekstura tak wygląda?
Pytam, bo właśnie robie coś podobnego w swoim projekcie i zastanawiam się z której strony będzie najwygodniej do tego podejść.
  • Odpowiedz
devml
devml 09.09.2015, 10:01:45
  • 0
@sathra: dzięki, jak coś to wołaj :)
  • Odpowiedz
devml
devml 09.09.2015, 10:07:45
  • 0
@sathra: pewnie, z checią na niego zerkne :)
  • Odpowiedz
devml
devml 09.09.2015, 10:29:47
  • 1
@sathra: thx!
  • Odpowiedz
Mithras
Mithras
Mithras
02.09.2015, 12:22:14
  • 1
Taką rozkminę mam: chciałbym mieć całą (albo możliwie dużo) logiki gry jako osobny "byt" (nie jako MonoBehaviour ani żadne inne rzeczy aktualizowane przez Unity), aby móc je porozrzucać po wątkach i tam dziergać. Problem (koncepcyjny) pojawia się np. dla poruszania dużej liczby jednostek zgodnie z prawami fizyki. Z mojego punktu widzenia bez sensu jest korzystać z fizyki dla obiektów, które są daleko i ich nie widać, za to prościej jest dodać odpowiedni
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml 02.09.2015, 23:15:57
  • 0
@Mithras: dobrze myślisz i nie jest to przedwczesna optymalizacja. Jeżeli w grę wchodzi liczenie fizyki i kolizji, to warto minimalizować ilość przetwarzanych obiektów.
  • Odpowiedz
devml
devml 03.09.2015, 10:47:38
  • 0
@Mithras: dobrze, że bierzesz to pod uwagę już na etapie projektowania. Jeżeli chodzi o wydajnośc, to cieżko powiedzieć, nie wiedząc jakie obliczenia ma wykonywać pojedyńczy obiekt. Zamiast cullingu do widoku, możesz użyć spatial hashing lub drzewek.
  • Odpowiedz
RSGApps
RSGApps
24.08.2015, 19:50:51
  • 3
Pobrania #fuzzycritters bardzo słabe.
Pomyślałem żeby wrzucić pliczek APK na torrenty i warezy.
Dałbym wersję z bonusami (wszyskie zwierzaki i dodatkowa porcja reklam).

Co myślicie o takiej strategii? Z chęcią też sprawdziłbym w analyticsach jak ta gra się rozeszła.

Apple
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml 25.08.2015, 01:53:08
  • 0
@RSGApps: cross selling wydaje się interesującą opcją. Przejrzałem na szybko kilka tytułów z listy tego wydawcy i maja po kilkaset k pobrań. Ciekaw jestem, jakie warunki proponują.
  • Odpowiedz
Rejke
Rejke
17.08.2015, 19:00:26
  • 28
Po niecałych 7 miesiącach wytrwałej pracy nadszedł wreszcie ten dzień...straszny dzień, ale jeszcze nie ten najstraszniejszy! To jeszcze nie premiera, jeszcze nie dziś.... Dziś światło dzienne ujrzał pierwszy gameplay naszej gry #steamquest
Także tak...oto i on!
https://www.youtube.com/watch?v=lW9QE5nxDcE
#indiedev #gamedev #grafika #blender #godot
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml 17.08.2015, 19:38:13
  • 1
@Rejke: Gra świetnie wygląda, fajny klimat, modele i animacje. Powodzenia z projektem :)
  • Odpowiedz
U.....e
U.....e
konto usunięte 17.08.2015, 14:10:46
  • 13
To co, teraz pora na konkurs, którego zwycięzca będzie miał możliwość złożenia CV?

[ #gamedev | #pracbaza | #gry | #heheszki | ᶘᵒᴥᵒᶅ ]
U.....e - To co, teraz pora na konkurs, którego zwycięzca będzie miał możliwość złoże...

źródło: comment_6BVLNNO0CAhJuHtTK49VvPYsRdVZ90QE.jpg

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml 17.08.2015, 18:15:32
  • 1
@UberKatze: haha wygrać taką rozmowe o pracę, to prawie jak wygrać z rakiem.
Co za zaszczyt :)
Beka z januszy PR.
  • Odpowiedz
morsisko
morsisko
12.08.2015, 13:38:44
  • 4
Cześć, mam pewien problem (a właściwie pytanie) czy istnieje jakiś fajny algorytm do wyznaczania prawdziwego dystansu pomiędzy dwoma punktami i na podchodzenie do nich? Chodzi o to że mam koordynaty potworka i swoje (gra jest w dwóch wymiarach) i teraz aby postać zaatakowała wymagany jest dystans 6 komórek pomiędzy nimi, dystans obliczam tak:
abs(mojex - xpotworka) + abs(mojey + ypotworka);
i teoretycznie to działa, z taką różnicą, że
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml 12.08.2015, 13:49:57
  • 1
@morsisko: poprostu skorzystaj ze starego, dobrego pitagorasa :)
(x2 -x1)^2 + (y2-y1)^2 = dist^2
Przy testowaniu minimalnej odleglości spotęguj najpierw dystans, żeby pozbyć się pierwiastkowania.
  • Odpowiedz
devml
devml 12.08.2015, 14:26:25
  • 0
@Irrichi: ło matko, wyeb ten sqrt.
sprawdzaj if ((dystansataku^2) >= (deltax^2 + delta_y^2)) ...
[edit], sry mialo byc do @morsisk missclick :)
  • Odpowiedz
devml
devml 12.08.2015, 19:06:31
  • 1
@morsisko: mnozenie jest bardzo szybkie, pierwiastkowanie to jedna z wolniejszych instrukcji, lepiej jej unikac :)
  • Odpowiedz
devml
devml 12.08.2015, 19:12:09
  • 0
@morsisko: tak
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Strona 3 z 7
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 07.07.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking