Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko145
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
devml

devml

Dołączył 10 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1114
  • Znaleziska 104
  • Mikroblog 1010
  • Obserwujący 4
  • Obserwowane 18
MP0WER
MP0WER
12.08.2015, 05:12:49
  • 1
Jest gdzies shader do AMBIENT OCCLUSION bez uzycia normalek i buffora glebokosci. Ewentualnie jak przerobic jakis shader uzywajacy buffora glebokosci tak by dzialal bez niego. Byc moze cos z wykrywaniem krawedzi i zawsze uzywaiem AO od zewnatrz czy cos
#programowanie #grafikakomputerowa #opengl #dx #gamedev @devml
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml 12.08.2015, 12:40:59
  • 0
@MP0WER: chodzi Ci o depth of field?
  • Odpowiedz
devml
devml 12.08.2015, 14:20:00
  • 0
@MP0WER: troche mało widać na tym screenie, można by rzeczywiscie pokombinować z outlinem krawędzi, ale efekt pewnie bedzie średni.
  • Odpowiedz
devml
devml 12.08.2015, 14:30:04
  • 0
@MP0WER: zobacz tez glow/bloom, albo poprostu przywal odpowiednia teksture, jezeli piszesz na komorki - ja tak robilem ze wzgledow wydajnosciowych i na malych ekranach nawet zbytnio nie wali po oczach :)
  • Odpowiedz
devml
devml 12.08.2015, 15:58:49
  • 0
@MP0WER: Ogólnie z postprocesem na komórkach jest ciężka sprawa.
  • Odpowiedz
devml
devml 12.08.2015, 16:15:11
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
devml
devml 12.08.2015, 16:39:25
  • 0
@MP0WER: no troche czasu siedze w gamedev, wiekszosc rzeczy robilem na etacie, na rozne platformy. Teraz siedze nad wlasnymi rzeczami, m.in koncze klon arkanoida na ios/droid. Pewnie niedlugo pochwale się postępami na mirko :)
  • Odpowiedz
Alibabaa
Alibabaa
11.08.2015, 18:54:02
  • 2
Od czego zacząć #programowanie? Jakieś książki, czego się pierwsze uczyc?
liczę na Waszą pomoc. ツ
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml 11.08.2015, 20:18:04
  • 1
@JoeBlade: i jeszcze
POKE 53280, 7
  • Odpowiedz
pr0t3r
pr0t3r
pr0t3r
11.08.2015, 16:50:40
  • 1
#unity #gamedev #grafika3d
Mam rysowany swiat w izometri. Oraz obiekt 3d. chciałbym go dodać do sceny aby pasował i dało sie nim obracać. czy jest na to jakiś trik, czy jednak musze wszystko przerobić na grafiki 2d ? (wszystko sie psuje przy obracaniu)
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml 11.08.2015, 17:51:01
  • 4
@pr0t3r: rzutowanie ortogonalne i kamera pod odpowiednim kątem załatwi sprawę. Łączenie 2d i 3d jest całkiem spoko :)
  • Odpowiedz
jasiek13
jasiek13
11.08.2015, 11:04:05
  • 22
Mircy mamy to! Udało się ogarnąć oszukane światła na strumyku do Angry Johna.

Jeśli ktoś jest zainteresowany jak to działa to idea jest bardzo dobrze opisana tutaj: http://techblog.orangepixel.net/2015/07/shine-a-light-on-it/

Teraz popracuje nad innymi rzeczami, a potem pododaje się światełka w sensowny sposób pod nadzorem artystycznym @czesiu1234 .
jasiek13 - Mircy mamy to! Udało się ogarnąć oszukane światła na strumyku do Angry Joh...

źródło: comment_gIF1nHeiXalvF1Xeu0IvDTK66YkgE37v.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml 11.08.2015, 14:36:34
  • 0
@jasiek13: ciekawa metoda w tym turorialu, ja uzywalem bezposredniego renderu swiatel z blendingiem addatywnym.
  • Odpowiedz
devml
devml 11.08.2015, 16:15:41
  • 1
@jasiek13: poszedl link na pw, kiedys wrzuce na mikro info o tym projekcie, ale jeszcze wymaga troche dopracowania :)
  • Odpowiedz
MP0WER
MP0WER
11.08.2015, 01:52:49
  • 1
Moge bindowac do shadera ta sama teksture do ktorej renderuje (glFramebufferTexture2D)?
Bo zrobilem tak, ze:
1. Tworze teksture i wrzucam do niej dane tekstury
2. Tworze FBO i binduje do niego ta teksture
3. Renderuje ten FBO i do shadera binduje ta teksture
4. Robie ponownie krok 3.
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml 11.08.2015, 14:23:37
  • 0
@MP0WER: nigdy nie robiłem takich kombinacji. Lepiej stosować się do oficjalnej specyfikacji. Nawet jeżeli to ruszy na jednym chipsecie, nie jest powiedziane, że bedzie działać na innych.
  • Odpowiedz
MP0WER
MP0WER
11.08.2015, 00:09:08
  • 1
da rade zrobic w 1 shaderze kilka efektow - anti aliasing, bloom i inne? chodzi o to ze niektore efekty wymagaja innych coordow dla texture2D i dostaje od kazdego efektu praktycznie inny kolor? Da sie to jakos polaczyc czy cos?
#programowanie #opengl #dx #grafikakomputerowa
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml 11.08.2015, 00:59:53
  • 0
@MP0WER: krótko mowiąc nie :)
  • Odpowiedz
Ardeni
Ardeni
Ardeni
10.08.2015, 20:39:54
  • 10
Lubię "te" proste i nieskomplikowane rzeczy. Takie, które dodają "tego czegoś". W tym wypadku mały efekt widoczny po poruszeniu tabletem/smartfonem. Dobrze widać tuż za przyciskami. W pierwszym komentarzu fragment blueprintu.
#gamedev #unrealengine
Ardeni - Lubię "te" proste i nieskomplikowane rzeczy. Takie, które dodają "tego czego...

źródło: comment_I2ptp07izFQ7bJYCNr8bMkNz18W5G332.gif

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml 10.08.2015, 20:49:03
  • 1
@Ardeni: podobny efekt mozna zobaczyc w tle pod ikonami w ios8.
  • Odpowiedz
vdr
vdr
10.08.2015, 18:38:10
  • 2
Sprawa jest prosta.

Planuję sprzedać swojego uber laptopa i wrócić na łono stacjonarki. Nie chcę jednak żeby to była jakaś zwykła buda. Chciałbym mieć coś mocnego (4790k + 980 Ti) ale i ładnego.

I teraz potrzebuję małej pomocy od Mirków.
Czy znacie może jakiś dobry sklep z kolorowymi kablami do zasilacza modularnego?
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml 10.08.2015, 19:13:37
  • 0
Czy widzieliście jakąś elegancką budę z oknem i miejscem na radiator od chłodzenia wodnego?


@vdr: zobacz Corsair Obsidian
  • Odpowiedz
devml
devml 10.08.2015, 19:34:09
  • 0
@vdr: Ja używam 800d od 5 lat i jestem bardzo zadowolony. Jest ciężka, nie przenosi drgań, dobrze zaprojektowana i bardzo starannie wykonana :)
  • Odpowiedz

17

Space Drill - gra na Androida mojego autorstwa

Nazywam się Marcin Łazowski i chcę zostać twórcą gier indie. 5 miesięcy temu nie wiedziałem nic o programowaniu, Androidzie czy procesie wydawania produktu, ale zacząłem się uczyć i właśnie wypuściłem swoją pierwszą grę na telefony i tablety.

DocMuerte
z
pokazywarka.pl
dodany: 07.08.2015, 14:08:45
  • 5
  • #
    gamedev
  • #
    android
  • #
    gry
devml
devml 07.08.2015, 19:37:50
  • 2
Przyjemnie się gra, widać, że gra jest dopracowana.
Wrażenie robi czas, w jakim ogarnąłeś temat programowania i ukończyłeś projekt.
Życzę dalszych sukcesów i powodzenia :)
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

G.....r
G.....r
konto usunięte 07.08.2015, 17:09:21
  • 2
Hej #webdev #gamedev i #javascript mirki.

Zastanawiam się co by było lepszym podejściem do problemu siatki gry 2d (topdown).
Ostatnio natchnąłem się na strukturę linked-list (obiekt zawierający dane i wskaźniki na swoich sąsiadów), czy sądzicie, że będzie się to bardziej nadawało na siatkę niż tablica dwuwymiarowa? Lista zawierałaby wskaźniki na swoich sąsiadów (czterech lub ośmiu), a z tego co zauważyłem to i tak zazwyczaj poruszanie się po mapie
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml 07.08.2015, 17:26:21
  • 2
@GGrindzior: Niepotrzebnie kombinujesz, zazwyczaj najprostsze rozwiązania są najlepsze.
Jeżeli mapa jest oparta na siatce i nie masz specjalnych powodów, żeby używać list, zostań przy tablicy 2d.
  • Odpowiedz

310

Gra nad którą ostatnio pracuję.

Gra nad którą ostatnio pracuję.

Chciałem zaprezentować grę nad którą ostatnio pracuję. Zainspirowałem się kultową grą PONG, w sieci krąży cała masa klonów PONG'a, ale myślę że moja gra mocna się wyróżnia na tle pozostałych. Planuje dodać do gry multiplayer i kilka trybów gry, dodatkowo jakieś osiągnięcia i rankingi W grę...

mateusz-wisniowski
z
wykop.pl
dodany: 07.08.2015, 12:35:15
  • 108
  • #
    grafika
  • #
    gamedev
  • #
    programowanie
  • #
    unrealengine
  • #
    gry
  • #
    steam
devml
devml 07.08.2015, 13:22:43
  • 1
Gra bardzo dobrze wygląda, samemu zajmowałeś się oprawą graficzną?
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Ambitna_zielonka
Ambitna_zielonka
Ambitna_zielonka
06.08.2015, 19:13:25
  • 6
Mirki i Mirkówny jestem z Wami już od bardzo dawna ale stworzyłem konto aby znaleźć pomoc i zrozumienie. Nie, nie jestem samobójcą ani seryjnym ani pojedynczym.

Szukam osób chętnych do nowego projektu dość prostej gry strategiczno/ ekonomicznej. Żadnych fajerwerków. Multiplatformowa produkcja na Androida, PC (np.Steam GreenLight).
Nie chciałbym ograniczać w tym momencie zespołu ale z moich wstępnych obliczeń wynika, że potrzebne są następujące osoby:
* 1 x grafik
* 3-4 programista.
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml 06.08.2015, 19:30:48
  • 0
Oprócz tego finansuje wszystkie działania marketingowe i te związane z licencjami. Pomocy potrzebuję tylko dlatego, że sam ASEM programowania nie jestem. Projekt jest fajny i z dużą perspektywą na rozwój. Osoby zainteresowane zapraszam na pw po więcej informacji.


@Ambitna_zielonka: Skoro piszesz o działaniach marketingowych, zakładam, że jest to projekt komercyjny, tworzony z nastawieniem na zysk. Skoro tak, powinieneś napisać coś o warunkach współpracy.
  • Odpowiedz
NamalowanyPrzezSmutek
NamalowanyPrzezSmutek
06.08.2015, 15:16:38
  • 1
@NamalowanyPrzezSmutek: Mam pytanko odnośnie gry Snake. Czy generując losowe położenie jedzenia powinienem uwzględniać "kafle" zajęte przez samego węża? Powiedzmy, że mam siatkę z kafli 10x10. Teraz losuję dwie wartości 1-10 i tam tworzę jedzenie. Tylko w tym przypadku jedzenie może się pojawić na samym wężu. Czy tak to powinno wyglądać? Czy może w randomie powinienem filtrować kafle zajęte przez węża? Mam nadzieję, że dobrze wytłumaczyłem.
#programowanie #snake
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml 06.08.2015, 15:21:15
  • 0
@NamalowanyPrzezSmutek: nie powinno pojawiać się na wężu.
  • Odpowiedz
rfree
rfree
06.08.2015, 08:54:19
  • 1
Jak myślicie mierczki #cpp? Tutaj ciekawa strona mówiąca dlaczego język C++ jest do bani:
https://wiki.theory.org/YourLanguageSucks#C.2B.2B_sucks_because

moim zdaniem storna się całkowicie myli i żaden z argumentów się nie trzyma, np. c_str() oczywiście specjalnie jest explicity
inne rzeczy są już poprawione (deklaracja typu throw w nagłówku, od C++11, oraz duża biblioteka std, oraz właściwie-standardowa boost).
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml 06.08.2015, 14:32:27
  • 0
@rfree: Nigdy nie rozumiałem, dlaczego ludziom chce się tracić czas na pisanie podobnych teorii. Consolewars w wersji dla programistów ?
Są dużo ważniejsze argumenty przy wyborze technologii do danego projektu, niż teoretyczne rozważania o niuansach języka :)
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Strona 4 z 7
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 07.07.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking