Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko279
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

devml
devml

devml

Dołączył 9 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1114
  • Znaleziska 104
  • Mikroblog 1010
  • Obserwujący 4
  • Obserwowane 18
Kordus
Kordus
Kordus
06.08.2015, 13:10:10
  • 1
Jest tu ktoś kto programuje na iOS?
#swift #objectivec #ios #programowanie
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 06.08.2015, 14:24:08
  • 1
@Kordus: obj c, co do swifta mam mieszane uczucia - jego najwieksza wada, to ograniczenie do jednego ekosystemu. Ja na ios używam c++ i w minimalnym stopniu obj c.
  • Odpowiedz
sathra
sathra
sathra
06.08.2015, 12:07:07
  • 20
Cześć Wykopy!


Prace nad Dekompresją posuwają się do przodu. Nadszedł czas kiedy mogę wam zaprezentować coś więcej niż tylko skriny. To dobra chwila na małą retrospekcję. 4 miesiące temu, zmęczony po pracy w korpo dłubałem kolejną gierkę. Kochałem programowanie, to była moja pasja od 14 roku życia. Ale coś było nie tak. Nie cieszyło mnie już jak kiedyś. Grzebanie w gównianym korpo kodzie nie było szczytem moich ambicji. Nawet za #15kmiesiecznie
sathra - Cześć Wykopy!

SPOILER

Prace nad Dekompresją posuwają się do przodu. Na...
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 06.08.2015, 14:20:51
  • 0
@sathra: Z każdym materiałem gra wygląda lepiej :)
Fajne vfx, kiedy przeciwnicy ?
  • Odpowiedz
Mithras
Mithras
Mithras
04.08.2015, 21:13:09
  • 3
Mircy, jakie narzędzie proponujecie do przeistoczenia tekstury w "bezszwową" (tileable, seamless - nie wiem jaki jest polski odpowiednik, to sobie wymyśliłem ( ͡° ʖ̯ ͡°))? Obowiązkowo darmowe do zastosowań komercyjnych i najlepiej, gdyby było (pół)automatyczne. ;)
#gamedev #grafika
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 04.08.2015, 21:20:33
  • 0
@Mithras: Ostatnio sprawdzałem sobie trial Genetica - daje radę, niestety cena jest zaporowa :/ Podobno dość dobry jest również pakiet Substance, też płatny.
  • Odpowiedz
devml
devml
devml 04.08.2015, 21:25:29
  • 0
@Mithras: @devml: eh nie doczytałem słowa "Obowiązkowo" przed darmowe, nvm. :)
  • Odpowiedz
Goryptic
Goryptic
Goryptic
04.08.2015, 20:31:50
  • 1
Może mi ktoś wytłumaczyć jak pięciolatkowi, dlaczego lepsze jest zmienianie prywatnych zmiennych za pomocą publicznych funkcji, zamiast robienie ich od razu publicznymi zmiennymi? Przecież to wychodzi dokładnie na to samo, tylko dłużej i więcej kodu. Przeczytałem wyjaśnienia z pierwszych 10 wyników google i wszystkie sprowadzają się do "kiedyś zrozumiesz jak cośtam". No właśnie chciałbym wiedzieć jakie "cośtam".
#programowanie #cpp

  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 04.08.2015, 21:12:48
  • 1
@Goryptic: Jak napisano wyżej, chodzi o możliwość walidacji, także o hermetyzację kodu - w dobrze zaprojektowanym programie obiekt nie powinien wykonywać bezpośrednio operacji na składowych innego obietku.
W praktyce, gdy coś się sypie, w takiej metodzie można ustawić breakpoint i szybko sprawdzić z którego miejsca ta zmienna jest modyfikoowana.

Co ciekawe w gamedevie, w miejscach gdzie ważna jest wydajność, nie jest zalecanie używanie takich metod. Wyobraź sobie np. wywołanie foo.bar++
  • Odpowiedz
jasiek13
jasiek13
jasiek13
04.08.2015, 19:43:37
  • 7
Trochę spóźnione, ale @czesiu1234 robi #stream z tworzenia #grafikakomputerowa do Angry John i nie tylko!

http://www.twitch.tv/lowpolywolf

#gamedev #grafika #illustrator #pixelart
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 04.08.2015, 20:04:32
  • 0
@jasiek13 @TadeuszSynZygmunta: to samo miałem napisać Oo
  • Odpowiedz
TadeuszSynZygmunta
TadeuszSynZygmunta
TadeuszSynZygmunta
04.08.2015, 20:02:18
  • 70
Taki mały prototyp gierki sobie zrobilem z nudów. Jest potencjał mireczki? ʕ•ᴥ•ʔ

#odzeradogamedevelopera #gamedev
TadeuszSynZygmunta - Taki mały prototyp gierki sobie zrobilem z nudów. Jest potencjał...

źródło: comment_iS0epn0pXtOipsBXkm0Yzt2lZRqTjxN4.jpg

Pobierz
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 04.08.2015, 20:03:36
  • 1
@TadeuszSynZygmunta: jest :)
  • Odpowiedz

436

Fuzzy Critters – moja pierwsza gra na Androida i iOS

Fuzzy Critters – moja pierwsza gra na Androida i iOS

Fuzzy Critters – moja pierwsza gra na Androida i iOS Grę zacząłem tworzyć prawie 4 miesiące temu. Początkowo plan zakładał zrobienie gry w 3 miesiące, ale trochę czasu zajęło mi opanowanie Unity i projekt znacząco się rozrósł.

RSGApps
z
wykop.pl
dodany: 04.08.2015, 11:34:10
  • 95
  • #
    polska
  • #
    gamedev
  • #
    gryandroid
  • #
    gry
  • #
    fuzzycritters
  • #
    chwalesie
devml
devml
devml 04.08.2015, 12:30:20
  • 0
@RSGApps: Gratulacje :)
W tej wersji dzieje się coś z tutorialem, u mnie nie wyświetla podpowiedzi.
n.....c
n.....c
konto usunięte 03.08.2015, 17:23:20
  • 1
Mircy od #programowanie do tej pory zajmowałem się webem w php + małe appki w html5. Jednak teraz potzrebuje napisać coś na desktopy. Co byście mi polecili?
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 03.08.2015, 18:20:29
  • 0
@JoeBlade: możesz napisać coś więcej o wxWidgets? jest tam jakiś graficzny edytor? I jak wygląda wygoda projektowania w porównaniu do .net, albo mfc?
  • Odpowiedz
devml
devml
devml 03.08.2015, 18:46:17
  • 0
@JoeBlade: Dzięki za odpowiedź. Wieloplatformowość, własne kontrolki i graficzny edytor, to to czego mi potrzeba :) muszę się z tym zapoznać. Btw, z prędkością gui z .net nie jest tak żle.
  • Odpowiedz
R.....x
R.....x
konto usunięte 03.08.2015, 10:04:32
  • 42
Czy programowania jest w stanie nauczyć się każdy?

Od 5 lat próbuję coś się nauczyć i coś słabo mi idzie...
Ostatnio jak się trochę nad tym zastanowiłem, to pomyślałem, że może źle do tego podchodzę?

Jaki jest najlepszy sposób, aby nauczyć się programować? I nie chodzi mi od razu, żeby zarabiać 15k, albo żeby w ogóle cokolwiek zarabiać, a bardziej dla siebie. Aby jakoś miło spędzić czas wolny.
  • 38
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 03.08.2015, 10:55:46
  • 4
@Rezix: Pisanie programów wiąże się nie tylko ze znajomością języka, przede wszystkim ważny jest odpowiedni sposób myślenia i analityczne podejście do problemów. Nie każdego to bawi.
Z twojego postu wynika, że trochę źle podszedłeś do nauki. Nic dziwnego, że po przeczytaniu 300 stron naraz sprawdzanie wiedzy poszło kiepsko. To nie jest dziedzina, z której można poprostu wykuć teorię.
Książki do programowania trzeba czytac przy włączonym kompilatorze, czytaj po 10 stron
  • Odpowiedz
adek_es
adek_es
adek_es
03.08.2015, 07:11:36
  • 4
#cpp #programowanie

Mirki, co będzie najwydajniejszą metodą przechowywania danych wczytywanych z bazy danych w postaci stringów? Czy tablica 2D: std::vector< std::vector< string > > będzie okej, czy są może jakieś sprawniejsze sposoby?
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 03.08.2015, 10:41:09
  • 5
@adek_es: Jak było napisane wyżej, zależy to od sposóbu dostępu do danych (kolejno, czy po indeksie), ilości zapisów/odczytów i wreszcie ilości danych.
W programach często wystepuje zasada 20/80 - 20% kodu jest odpowiedzialne za 80% czasu pracy programu. Jeżeli te dane nie są krytyczne w odniesieniu do wydajności, lub jest ich niewiele, możesz spokojnie olać kwestię optymalizacji i skupić się na pisaniu kodu, który będzie czytelny i łatwy w utrzymaniu.
  • Odpowiedz
sortris
sortris
sortris
02.08.2015, 18:07:19
  • 259
Mirki, małe ogłoszenie z mojej strony.
Jako programista zacząłem pracę w zawodzie już na pierwszym roku studiów. Trzeba było jakoś łączyć studia dzienne z pracą na 4/5 lub cał etat - nie było lekko. Pomimo tego, że żyłem komfortowo, nie było to życie, którego pragnąłem. Miesiąc temu odszedłem z mojej ostatniej pracy. W sumie pracowałem przez ponad 6 lat (bo do tego praca w fabryce z kartonami itp.) na czyjeś marzenia. Nadszedł czas,
sortris - Mirki, małe ogłoszenie z mojej strony.
Jako programista zacząłem pracę w z...

źródło: comment_aCOamyUGzMs1Q0pDrKQqfcVKxlLPeJBk.jpg

Pobierz
  • 70
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 02.08.2015, 18:20:23
  • 1
@sortris: powodzenia :)
  • Odpowiedz
jasiek13
jasiek13
jasiek13
01.08.2015, 10:53:12
  • 36
Hej mircy!

Dzisiaj sobota, a w sobotę jak każdy tworzący swoją grę powinien wiedzieć jest #screenshotsaturday. Nie bardzo rozumiem czemu ten tag na wykopie nie funkcjonuje. Tym bardziej, że przygotowując takiego screena można tez nim się pochwalić w innych socialmedia i zdobyć kilku zainteresowanych waszym wspaniałym projektem.

Tak więc na dobry początek wrzucam screen z wstępnego konceptu piaskowego świata do Angry John. Co myślicie? Jakieś uwagi? Pomysły na stworki?
jasiek13 - Hej mircy!

Dzisiaj sobota, a w sobotę jak każdy tworzący swoją grę powi...

źródło: comment_b4owq90nE0z1dpiEA7BLmsNw8zSVOReu.jpg

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 01.08.2015, 11:04:29
  • 2
@jasiek13: Świetenie to wygląda, pewnie z animacją jeszcze lepiej :)
btw, dobry pomysł z sceenshotsaturday.
  • Odpowiedz

339

10 gier z Amigi, które każdy musi znać

10 gier z Amigi, które każdy musi znać

Trzydzieści lat temu firma Commodore wprowadziła do sprzedaży pierwszy model komputera Amiga. Kilka lat później jego udoskonalona wersja, Amiga 500, podbiła światowy rynek. Na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych stała się najpopularniejszą platformą przeznaczoną do gier.

Conowegopl
z
conowego.pl
dodany: 31.07.2015, 17:58:07
  • 230
  • #
    zainteresowania
  • #
    rozrywka
  • #
    technologia
  • #
    komputery
  • #
    gry
  • #
    ciekawostki
devml
devml
devml 01.08.2015, 10:28:46
  • 1
@krootki: Nie wiem czemu dostajesz minusy, bo dobrze piszesz.
Wymienione gry były rzeczywiście znacznie lepsze na pc (386+vga vs a500).
256kolorowa paleta, predkość działania i gra z twardego dysku.
Tyle, że pc w takiej konfiguracji był 4x droższy od amigi.
Piszę to jako stary amigowiec :)
devml
devml
devml 01.08.2015, 10:48:02
  • 0
@rezoner:
Rampart
The Wings
Vall
Vall
Vall
01.08.2015, 08:45:03
  • 1
Hej mirki.

ECS ogólnie jest prosty w założeniach. Separujemy dane od składania danych w obiekty, a to wszystko przetwarzamy w systemach, które mają tylko logikę.

Nie widzę jednak prostego sposobu w takiej architekturze jak poradzić sobie z "mięskiem" tworzącym całość. Te wszystkie małe pierdoły bez których gra jest płaska i mało atrakcyjna.

Przykład:
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 01.08.2015, 10:23:42
  • 0
@Vall: Możesz zrobić obiekt hud, który bedzie przekazywał wybrane parametry gry i ustawiał stany poszczególnych komponentów (paski życia, liczniki itd), lub wysyłał im odpowiednie komendy/zdarzenia.
Wszystkie komponenty hud maja update logiki w każej ramce i modyfikują swój wygląd na podstawie wewnętrznych stanów (animacja/kolor/pozycja/fajerwerki) dla renderowania.
  • Odpowiedz
devml
devml
devml 01.08.2015, 10:35:46
  • 0
@Vall @devml:
Ewentualnie sterowaniem hudem może zajmować sie bezpośrednio logika gry (np komenda podczas zdobycia exp), szczegóły implementacji zależą od konkretnego przypadku.
  • Odpowiedz
z.....c
z.....c
konto usunięte 31.07.2015, 10:51:25
  • 79
K---a mircy noniemoge.
Jak lubię programowanie tak większości programistów nienawidzę. Oooo ja p------e, jaki ten kod brzydki, ja bym to inaczej zrobił, jeśli zrobiłeś inaczej niż ja to twój kod jest c-----y i brzydki. Jakby był ciut ładniejszy kod to w--------m starego we wszystkie dziury, taki byłbym podniecony. Ja rozumiem - czytelność kodu to jego duża zaleta, ale widzę że zdecydowanie bardziej zwraca się uwagę na to czy kod jest ładny niż
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 31.07.2015, 11:14:43
  • 3
@zimny_stolec:
devml - @zimny_stolec:

źródło: comment_zMSykl09UWX8ZzRSMq5FBGNscRCCi3jQ.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
devml
devml
devml 31.07.2015, 11:20:27
  • 0
@zimny_stolec: Musisz poprostu przyjąć, że wszędzie się trafiają ludzie o mentalności Janusza z ekipy remontowej, niezależnie od wykonywanego zawodu.
  • Odpowiedz
markaron
markaron
markaron
29.07.2015, 12:21:45
  • 6
Wymyślanie nazw dla klas i zmiennych to okropny pożeracz czasu. Siedziałem 20 minut i nic nie wymyśliłem. Skończyło się tym, że przeniosłem obiekt do innego namespace.

#programowanie #csharp
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 29.07.2015, 12:43:06
  • 0
@markaron: Nazwy nie muszą być odrazu ostateczne. Najlepiej zaprzyjaźnić się z refactorem i przez cały okres tworzenia projektu poprawiać nazwy, gdy coś zaczyna nie grać.
  • Odpowiedz
RSGApps
RSGApps
RSGApps
27.07.2015, 20:53:44
  • 10
Siema!

Właśnie ruszam z beta testami mojej gry #fuzzycritters
Znajdzie się ktoś chętny dołączyć do testów?
Gra jest prawie na ukończeniu, do poprawienia zostały tylko dźwięki i grafiki/ułożenie w menu.
Oczywiście jest jeszcze milion rzeczy które chciałbym dodać/poprawić ale to już po wypuszczeniu gry w formie aktualizacji.
RSGApps - Siema!

Właśnie ruszam z beta testami mojej gry #fuzzycritters
Znajdzie ...

źródło: comment_IOzbvLSHQuXjJqC1gLo12aKDNCMLvzJt.gif

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

devml
devml
devml 27.07.2015, 21:25:06
  • 0
@RSGApps: Z chęcią bym potestował, odblokuj pw :)
  • Odpowiedz
devml
devml
devml 27.07.2015, 22:39:14
  • 1
@RSGApps: Zajebista gierka - zauważyłem, że obiekty się przesuwają po zderzeniu :)
Jeżeli chodzi o sterowanie, to faktycznie wymaga trochę doszlifowania.
Podeślę do jutra szczegółowy opis.
Testowałem na sgs4.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Strona 5 z 7
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 07.07.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl