Lobby niemieckie skutecznie zwalcza polską żeglugę śródlądową na Odrze
![Lobby niemieckie skutecznie zwalcza polską żeglugę śródlądową na Odrze](https://wykop.pl/cdn/c3397993/9b0b174e45a1bf33f05ce4dab9692f256a449e6c897b1a801b7e6b6d7d703424,w220h142.jpg)
Inwestycje w transport śródlądowy zwłaszcza na Odrze są mocno zwalczane przez polityków z polskiego rządu, w tym przez wiceminister środowiska Urszulę Zielińską, która uważa je jako miraże z piasku.
z- 89
- #
- #
- #
- #
- #
- #
1. Koszty: Transport rzeczny często charakteryzuje się niższymi kosztami eksploatacyjnymi na tonę przewożonego ładunku w porównaniu do transportu drogowego i kolejowego, szczególnie na długich dystansach. Koszty utrzymania infrastruktury rzecznej są również często niższe niż koszty utrzymania dróg i torów kolejowych.
2. Efektywność energetyczna: Transport rzeczny jest zazwyczaj bardziej efektywny energetycznie niż transport drogowy i kolejowy, co sprawia, że jest bardziej ekologiczny. Barki mogą przewozić dużą ilość ładunku na długie dystanse przy stosunkowo niskim zużyciu