- 336
- 3
Licencja na rozmnażanie... roślin
Pani sprzedała patyczki (sztobry) hortensji za zawrotną kwotę 10 zł i została ukarana mandatem 5 tysięcy złotych. I to naprawdę nie jest żart.
z- 104
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 2
Spora część wymienionych przez Ciebie trzykrotek sprzedawana jest via fb bez paszportów i też nikt nie robi z tego powodu afery.
Klasy i certyfikaty energetyczne budynków. Unia decydowała o rewolucji - Money
Niebawem każdy budynek w Polsce będzie posiadał własną klasę energetyczną na wzór tych ze sprzętu AGD. Ministerstwo rozwoju właśnie pracuje nad nowymi przepisami w tej sprawie. Zbiega się to z czwartkową decyzją KE, która wstępnie postanowiła, że od 2028 roku wszystkie nowe budynki
z- 219
- #
- #
- #
- #
- 1
- 0
Węgiel to zmagazynowane pokłady CO2, które odkopaliśmy sprzed milionów lat i teraz włączamy do naszej atmosfery.
- 1
40k na termomodernizację z FV to delikatnie mówiąc mało. Ogrzewanie prądem w obecnych czasach jest na tyle ryzykowne, że coraz częściej mówi się o systemach hybrydowych.
- 0
2/3 Polski to lasy. Drewno możesz kupić od lesniczego, handlarza, sadownika, z przetargów, od chłopa, własnego lasu, albo kilku innych miejsc. Prąd kupisz od rządu, gaz z innego kraju, a węgiel od kopalni. Nigdy nie mamy pewności, co będzie za 10-15-20 lat, ja postawiłem na magazynowanie drewna i bycie niezależnym, od dużych graczy. Mój system CO łatwo rozbudować o PV, co zrobię jeszcze w
Mateusz Murański nie żyje! Freak fighter zmarł w wieku 29 lat!
Potwierdziły się doniesienia Internautów, którzy w ostatnich godzinach pisali o śmierci popularnego zawodnika federacji freakowych. Mateusz Murański zmarł w wieku 29 lat w swoim mieszkaniu.
z- 809
- #
- #
- #
- #
- 8
Toksyczna prawda o łososiu. Bez różnicy między norweskim, szkockim i atlantyckim
Łosoś to jedna z ulubionych ryb Polaków. Przynajmniej tych, których na nią stać. Ci, których nie stać, wiele nie tracą. Łososie, które trafiają na nasze stoły, hodowane są w toksycznej zupie.
z- 271
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 12
- 5
- 337
Douglas X-3 Stilleto
Najsmuklejszy ze wszystkich wczesnych samolotów eksperymentalnych, X-3 został zaprojektowany z zamiarem osiągnięcia prędkości przekraczającej 3000km/h jak również wykorzystania tytanu jako przeważającego materiału konstrukcyjnego. Budowa dwóch egzemplarzy została zatwierdzona 30 czerwca 1949r. W trakcie prac projektowych okazało się, że planowane silniki Westinghouse J46 nie spełniają wymogów dotyczących ciągu, rozmiarów i masy. Użyto słabszych jednostek J34, które generowały jedynie 22kN ciągu w przeciwieństwie do planowanych 32kN. Sam kształt płatowca miał na celu osiągnięcie jak najmniejszych oporów aerodynamicznych. Specjalnie wydłużony nos mieścił aparaturę pomiarową a osadzona nisko kabina pilota miała przedziwdziałać nadmiernemu tarciu i nagrzewaniu się powierzchni kadłuba. Cienkie trapezoidalne skrzydła miały sprzyjać osiąganiu wysokich prędkości. Pierwszy oficjalny lot odbył 20 października 1952r, lecz pięć dni wcześniej podczas szybkiego kołowania pilotowi udało się poderwać maszynę i przebyć dystans około jednej mili (1.6km). Przez zastosowanie słabszych silników maszyna nie osiągnęła nigdy zakładanych prędkości oraz ledwo przekroczyła Mach 1,2 w trzydziestostopniowym locie nurkowym. Planowano zastąpić J34 silnikami rakietowymi, lecz nie zostało to zrealizowane. Pod koniec programu, 27 października 1954r. Joseph A. Walker, pilot doświadczalny NACA (National Advisory Committee for Aeronautics – narodowy komitet doradczy do spraw aeronautyki) w trakcie lotu ponaddźwiękowego (ok. Mach 1) wykonał planowany gwałtowny przechył – oprócz zmiany położenia w osi podłużnej, nos maszyny podniósł się do góry o dwadzieścia stopni a cały kadłub osiągnął szesnaście stopni znosu. Maszyna przedryfowała w ten sposób przez pięć sekund i następnie pilot odzyskał kontrolę. Chwilę później przystąpił do wykonania podobnego przechyłu w locie nurkowym – sytuacja powtórzyła się a następnie wylądował. Analiza danych wykazała, że w obu tych momentach maszyna osiągnęła maksymalne obciążenia konstrukcujne i gdyby leciała szybciej mogłaby ulec zniszczeniu. Było to tzw. sprzężenie inercyjne – manewr w jednej osi powoduje nieplanowane przesunięcia w dwóch pozostałych. Główną przyczyną takiego zjawiska są nieodpowiednie powierzchnie sterowe jak np. zbyt mały stabilizator pionowy. Łącznie X-3 wykonał 51 lotów. Z planowanych dwóch egzemplarzy zbudowano tylko jeden a drugi w trakcie budowy przeznaczono na części zamienne. Program zakończono 23 maja 1956 wraz z ostatnim lotem X-3. Pomimo nie spełnienia wymogów projektowych płatowiec dostarczył cennych danych, które zostały wykorzystane przy projektowaniu przyszłych samolotów – sam rodzaj skrzydeł został użyty w F-104 Starfighter.
- 933
- 484
A jakbyś jeszcze nie wiedziała, za konfesjonał są dodatkowe punkty ;)
Niech fantazja będzie z Wami, amen.
- 813
Równo o 5:00 startuję w Ultramaratonie Podkarpackim w #rzeszow . Dystans 70km.
Na wykopie nie od dziś więc na trasę zabieram ulubione i przetestowane żelki #gusto - pianki bananki.
Trzymajcie kciuki, żebym dobiegł do mety.
#bieganie #biegigorskie #dziendobry