Citadel Remonstered to ulepszona wersja kultowej Cytadeli z 1995 roku, stworzona w ubiegłym roku przez dwóch twórców oryginału. Oprócz znacznie lepszej płynności rozgrywki, wprowadza ona sporo zmian w gameplayu i poziomach. Filmik omawia zmiany i inne ciekawostki oraz porównuje poszczególne Amigi.
@DEATH_INTJ: No chyba nie mieli innego wyjścia, wziąwszy pod uwagę, jaka była ryfa z Cytadelą swojego czasu, a potem rynek amigowy był martwy. :P Teraz jest bardzo żywa scena amigowa, a nawet i na Evercade wydają Cytadelę, więc chyba hobbistycznie fajnie im idzie. ;-)
@ZawzietyRobaczek: Pewnie, że można, czego dowodem jest chociażby Dread, który działa fajnie na Amidze 500 nawet. Przy Cytadeli jednak ograniczeniem jest fakt, że to tylko aktualizacja kodu napisanego prawie 30 lat temu przez nastolatka. ;-)
Jak kodowałeś takiego FPS-a i gdzieś to jest, to w sumie daj znać, chętnie to obczaję. Natomiast kodowałeś na coś, co było absolutną topką amigową (oprócz PPC) i w tamtym czasie to jakiś względnie niewielki
@pablo4096: Cytadela jest darmowa od dawien dawna, Remonstered to samo. Aczkolwiek Remonstered wychodzi teraz na Evercade (Home Computer Heroes Collection 1), ale nie wiem, czy oni jakąś kasę z tego dostaną, nie pytałem ich w sumie o to.
Przypomnijmy kto zniósł obowiązek bezsensownego pójścia w kamasze. Jeżeli PiS wygra te wybory to za kilka miesięcy prawdopodobnie wrócimy do tego dziadostwa. Głosujcie mądrze bo potem nikt za wami nie wyjdzie na ulice, a na pewno nie Polki.
Borze zielony, znowu bzdury o zecie jakiegoś oszołoma. Po pierwsze: MON nie ma możliwości masowego szkolenia poborowych w tym momencie i to nie jest tak, że jakiś polityk sobie wymyśli inaczej i da się to zrobić. Do tego potrzebne są pieniądze, pieniądze, więcej pieniędzy, logistyka i moce przerobowe. Nie mamy tego w tej chwili.
Po drugie: jak wspomniał kolega z komentarza z samej góry, pobór jest wyłącznie zawieszony i można
@cloud7: Byłeś w wojsku? W sensie to nie jakaś zaczepka, tylko normalne pytanie. Bo jak nie byłeś, to powiem tak: jakby musieli nagle ogarnąć kilkadziesiąt jak nie setki tysięcy sortów mundurowych (tzn. dla każdego ileś różnych sortów, więc tak sumarycznie to sztuk różnego szpeju pewnie szłoby w miliony), żywność, kadrę do szkolenia, miejsca zakwaterowania, miejsca do szkoleń, środki pozoracji i tego typu rzeczy, to to naprawdę byłby jakiś żart przez
@TypowyZakolak: No to przecież to się nie zmieniło. Na ćwiczeniach rezerwy nadal możesz takie atrakcje mieć. ;-) Nowe przysługują zawodowym, przysługiwały wociakom (nie wiem czy nadal), a rezerwistom to się wydaje, co akurat jest. Może się gdzieś trafić nówka, ale zwykle to wiadomo, że u----i.
@cloud7 Ale były możliwości przerobowe na taką sztukę, teraz po prostu fizycznie nie byłoby tych ludzi gdzie upchać, żywić i tak dalej. Bez rozbudowy
Poszukiwanie przygód wydaje się świetnym sposobem na życie, ale w rzeczywistości byłoby beznadziejne. I pomimo wszystkich fajnych rzeczy, które robimy w grach RPG, poszukiwanie przygód wciąż byłoby czymś, co należy przemyśleć kilkukrotnie zanim wyruszysz w drogę zebrawszy drużynę.
The Settlers II: 10-lecie to remake klasycznych The Settlers II wydany w 2006 roku. Za granicą przeszło to bez większego echa, a wielka szkoda, bo jest to jedna z najlepszych propozycji dla fanów klasycznych Settlersów i stylu wizualnego trójki i czwórki. Swojego rodzaju złoty środek.
Children of Taronne Tenement to jedna z najlepszych misji w SWAT 4, w której naszym zadaniem jest rozbicie szalonego kultu. Gra błyszczy w tym poziomie zwrotem akcji, aktorstwem głosowym i opowieścią. Wzór do naśladowania jeśli chodzi o prowadzenie fabuły za pomocą środowiska i narracji.
Cannon Fodder uznawane jest za jedną z najlepszych gier w historii Amigi, ale w swoim czasie wywołało kontrowersje. Był to też szczyt, z którego Sensible Software zaczęło się powoli staczać, popełniając błędy i marnując potencjał serii CF i Sensible Soccer, aż do swojego upadku w 1999 roku.
@Rasteris: Prawda, ale Sensible było malutkim studiem, które osiągnęło niemały sukces, a potem się nim udławiło, jak próbowali z niego skorzystać. To nie jest przypadek wieloletniego rozkładu na skutek zmian rynkowych i tym podobnych historii. Na początku lat 90. osiągnęli sukces, w połowie lat 90. już widać było, że niespecjalnie wiedzą, co robić dalej (stagnacja Sensible Soccer w 2D, robienie Sensible Golf i Train-Spotting), a potem najwyraźniej jechali już na
@Rasteris: Niestety zgubiłem się na "skoki do podprogramów", ale to bardzo ciekawe. :D Zależy też, co rozumiemy przez wielkość firmy: liczbę pracowników czy kwoty, jakimi obracała, bo w drugim przypadku to nie trzeba daleko patrzeć i jest np. Atari czy inne firmy, które oberwały na wielkim krachu rynku w 1983 r. Ale było tak jak mówisz, często gry to było g---o sklejone na kolanie i wypuszczone na rynek, bo gracz
Fairfax Residence to chyba najbardziej trzymająca w napięciu misja w SWAT 4 i może spokojnie stanąć w szranki z dowolnym poziomem z najlepszych strzelanek wszech czasów. Ma ona świetną opowieść ukrytą w projekcie poziomu, ale można sporo przeoczyć, jeśli nie zagłębimy się bardziej w nasze otoczenie.
Planescape: Torment to jedna z najlepszych gier RPG i choć minęło ponad dwadzieścia lat, wciąż skrywa ona wiele sekretów i nieoczywistych rzeczy. W tym filmiku przyglądam się dwudziestu takim rzeczom, w tym wyciętej zawartości, smaczkom, porzuconym pomysłom na sequele czy nawet książkom.
@Panakamanana: W moim rankingu tak. W takim bardziej "obiektywnym", z pewnością lepszy niż pierwszy Baldur (lokacje, fabuła, postaci itd.), natomiast przy dwójce to już nie jest takie oczywiste. Torment z pewnością ma ten minus, że trochę powoli się rozkręca i jednak system walki jest nijaki, ale z drugiej strony gra na nas wymusza chyba ze cztery walki, czego nie można powiedzieć o Baldurze. Baldur w sumie od razu nas wrzuca
Garść ciekawostek o legendarnej strzelance, m.in. co to było Fight For Justice, kto dał głos Quakeguy'owi, jak powstał Nailgun i który przeciwnik miał się śmiać i sikać na Twoje truchło, gdy Cię zabił. Bardziej nerdowsko, tj. o wczesnym graniu po sieci, też będzie.
Kiedy Doom wyszedł na peceta w 1993, wszyscy twierdzili, że nie da się zrobić takiej gry na Amigę. Czterech licealistów z Polski powiedziało wówczas: "potrzymajcie nam piwo".
@gomjeden: W sumie to był, tylko że udawał dobrze, że nie jest. Doom też był 2.5D, tam nie było wysokości. Nie dało się np. zrobić mostu z wodą pod nim. To dopiero w Quake'u było, który był 3D.
@knur3000: OPie, służba zasadnicza nie została zniesiona, tylko ZAWIESZONA. Bez problemu można wznowić pobór, jak będzie potrzeba. Nie mówię, że to dobrze, bo jestem przeciwnikiem marnotrawienia pieniędzy i czasu, zresztą ponad rok temu pisałem o tym posta, i mówię to z perspektywy kogoś, kto ma więcej z wojskiem do czynienia. Żałośni są ludzie, którzy używają argumentu o rurkach i robią z wojska lek na wszystkie bolączki każdego pokolenia.
@PanMisza: O służbie wojskowej nie mam bladego pojęcia, ale wystarczy mi reakcja ojca na likwidację obowiązkowej, który stwierdził wtedy że bardzo dobrze że ją w końcu zlikwidowano bo to był dla każdego czas stracony (w jego przypadku aż dwa lata) w imię niewiadomo czego.
@Magdalie: Myślę, że przesiąknięcie nienawiścią i innymi negatywnymi emocjami bierze się z tego, że taki przegryw z jakiegoś powodu był w swoim czasie pozbawiony tych pozytywnych emocji i w dodatku był wystawiony na otoczenie, w których one są powszechne. To tworzy jakieś poczucie inności, frustacji. Kiedy nie ma się nic pozytywnego, ucieka się w jakiekolwiek emocje, nienawiść jest najbliżej. Trzeba sobie znaleźć kogoś winnego swojego nieszczęścia, a czy ta osoba/grupa
@mrocznyprecel: Life is Strange to jedna z najlepszych gier, w jakie grałem, a w mojej topce jest choćby Planescape: Torment, seria Deus Ex, seria Mass Effect, Wiedźmaki, Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer. Polecam gorąco.
Jak kodowałeś takiego FPS-a i gdzieś to jest, to w sumie daj znać, chętnie to obczaję. Natomiast kodowałeś na coś, co było absolutną topką amigową (oprócz PPC) i w tamtym czasie to jakiś względnie niewielki