Ktoś wrzucił fotkę Semi i naśmiewają się że wygląda paskudnie ¯\(ツ)/¯
Co do wyglądu, to jej kształt wynika tylko i wyłacznie z próby osiągnięcia jak największej aerodynamiki. Ta wielka ciężarówka uzyskała lepszy współczynnik aerodynamiczny niż Bugatti Chiron. W ten sposób uzyskano kilkdziesiat km zasięgu więcej z tej samej baterii.
W zasadzie nieistotne czy ciężarówka jest na benzynę, czy na energię elektryczną. Idiotyczne kształty klasycznych kabin stawiają wręcz maxymalny opór. Popatrz np. na jakiegoś MANa, Sześciokąt. Przód całkowicie prosta powierzchnia prostopadła do kieru ku jazdy. W zasadzie chyba nie dałoby się gorszej aerodynamiki uzyskać niż ta...
Przecież
Co do wyglądu, to jej kształt wynika tylko i wyłacznie z próby osiągnięcia jak największej aerodynamiki. Ta wielka ciężarówka uzyskała lepszy współczynnik aerodynamiczny niż Bugatti Chiron. W ten sposób uzyskano kilkdziesiat km zasięgu więcej z tej samej baterii.
W zasadzie nieistotne czy ciężarówka jest na benzynę, czy na energię elektryczną. Idiotyczne kształty klasycznych kabin stawiają wręcz maxymalny opór. Popatrz np. na jakiegoś MANa, Sześciokąt. Przód całkowicie prosta powierzchnia prostopadła do kieru ku jazdy. W zasadzie chyba nie dałoby się gorszej aerodynamiki uzyskać niż ta...
Przecież
- 9
Identycznie z wyglądem cybertruckow. Ten stożkowaty sufit wynika z konstrukcji ramy. Dzięki temu kształtowi będą w stanie wyprodukować go dużo taniej niż klasyczne nadwozie. Tak samo. Prostymi krawędziami i użyciem 3mln stali nierdzewnej. Brak zagięć karoserii bardzo optymalizuje i upraszcza proces produkcyjny. Dzięki temu będą mogli sprzedawać go dużo taniej niż gdyby zrobiło go klasycznie.
Tak samo ccybertruck nie będzie w ogóle malowany. Stal nierdzewna, brak żadnych podkładów, fard i lakierów.
Wygląd
Tak samo ccybertruck nie będzie w ogóle malowany. Stal nierdzewna, brak żadnych podkładów, fard i lakierów.
Wygląd
- 3
@w0jmar: Nie, to jest mowa o ogromnych oszczędnościach dla nabywców Ciężarówek geniuszu...
Przypominam że CEO Mercedesa stwierdził że Tesla Semi nie uzyska deklarowanego zasięgu, bo lamalaby prawa fizyki. Przecież oni się jedynie kompromitują... Musk nie musi się nawet wysilać. Ogrywa ich niczym dzieci
Przypominam że CEO Mercedesa stwierdził że Tesla Semi nie uzyska deklarowanego zasięgu, bo lamalaby prawa fizyki. Przecież oni się jedynie kompromitują... Musk nie musi się nawet wysilać. Ogrywa ich niczym dzieci
“If Tesla really delivers on this promise, we’ll obviously buy two trucks — one to take apart and one to test because if that happens, something has
- 1
@artiom143:jaka to różnica czy ciężarówka jeździ po eu czy USA? Identycznie generuje niepotrzebne straty. Prawo wymaga taki wygląd ciężarówek w eu, tak to rozumiesz?
- 0
@Kryspin013: dobra, widzę że tu klasycznie. Ja usze dostali ogromnego boku dupska i zaczyna się spam fikolkami logicznymi żeby udowodnić że Tesla robi głupoty a kształt kabiny konkurencji ma uzasadnienie. Albo że nie ma znaczenia ta aerodynamika (lepiej porównaj współczynnik oporu do elastycznego trucka, na creenoe w wątku.
Tak, oczywiście Musk jest idiotá. Nie tylko niepotrzebnie starał się o aerodynamikę, bo ta nie robi różnicy. Wręcz jest to wada...
Dalej
Tak, oczywiście Musk jest idiotá. Nie tylko niepotrzebnie starał się o aerodynamikę, bo ta nie robi różnicy. Wręcz jest to wada...
Dalej
- 0
@munioman: tak bzdura. Dowiedz się najpierw co to unicast który stosuje Tesla i jak mocno dziki temu obniża koszta produkcji. Coraz bliżej do tańszego elektryka Tesli w cenie poniżej 30k USD. Dla modelu 2 dzięki temu koszt produkcji jest niższy o 40% niż dla Tesli 3. Ale będzie ból dupska kiedy będzie miał premiere... Już dziś konkurencja sprzedaje elektryki że stratą przy Tesli która sprzedaje je taniej a pomimo tego
- 1
https://elektrowoz.pl/auta/prezes-renault-ciecia-cen-w-tesli-to-ostrzezenie-sprawdzimy-co-musimy-zrobic-zeby-zostac-w-grze/
Jeszcze dwa lata temu 99% wypopków w każdym temacie o Tesli piszczała że zaraz zbankrutują a kiedy VW i inni wejdą na poważnie w elektryki to w chwilę pokonają ztesle....jesteście zabawni janusze. Nie będę odpowiadał na wasze idiotyczne ujadanie.
Tak,
Jeszcze dwa lata temu 99% wypopków w każdym temacie o Tesli piszczała że zaraz zbankrutują a kiedy VW i inni wejdą na poważnie w elektryki to w chwilę pokonają ztesle....jesteście zabawni janusze. Nie będę odpowiadał na wasze idiotyczne ujadanie.
myślę że najważniejszy jest fakt iż taka ciężarówka po prostu nie zmieści się na europejskich drogach,
Tak,
- 0
Wy na poważnie twierdzicie że semi jest są długą i nie będzie dopuszczona do ruchu w eu. Ja #!$%@?..
To nie wiem, zadzwońcie do Tesli i powiedzcie im że są idiotami i nie wzięli tego pod uwagę.
Rozumiem że dhortujecie teslę, bo jak odkryją że zrobili za duża ciężarówkę to straty będą potężne. Powodzenia janusze.
To nie wiem, zadzwońcie do Tesli i powiedzcie im że są idiotami i nie wzięli tego pod uwagę.
Rozumiem że dhortujecie teslę, bo jak odkryją że zrobili za duża ciężarówkę to straty będą potężne. Powodzenia janusze.
- 0
@munioman: tak i dzięki temu bardzo obniża koszt produkcji. Nadal nie dowiedziales co unicast który stosuje tesla, dzięki największej prasie hydraulicznej na świecie.
Tak, tak. To idioci. Stworzyli linię produkcyjną i sobie uzbdurali że dzięki gigapress, cybertrucki produkują taniej. Jakiś Janusz z wypoku usłyszał "tama" i od razu wie że to nieprawda...
Niewiarygodne że to nie są bajty, wy
naprawdę jesteście
Tak, tak. To idioci. Stworzyli linię produkcyjną i sobie uzbdurali że dzięki gigapress, cybertrucki produkują taniej. Jakiś Janusz z wypoku usłyszał "tama" i od razu wie że to nieprawda...
Niewiarygodne że to nie są bajty, wy
naprawdę jesteście
- 0
@H_266: ich to nie interesuje. Mają silną potrzebę krzyczenia że to głupota. Nawet doszli do wniosku że Tesla nie będzie dopuszczona do ruchu w EU.
Wypopki powinni się zebrać i założyć konkurenta Tesli i zająć jej miejsce.
Wypopki powinni się zebrać i założyć konkurenta Tesli i zająć jej miejsce.
- 0
@F1A2Z3A4: gdyś ty troszkę zbadał temat to byś wiedział że stara Tesla S jest samochodem dopuszczonym do ruchu z najniższym współczynnikiem aerodynamicznym jaki kiedykolwiek powstał. Żadne lambo, koenigseggi czy inne zondy nie mają niższego niż 0,208.
Choć nie wiem co to ma wspólnego z aerodynamiką ciezarowek. Bugatti po prostu użyli żeby pokazać że Ciężarówka ma niższy opór niż nawet ono... Nie wybrano najbardziej aerodynamicznego samochodu geniuszu.
(-‸ლ
Choć nie wiem co to ma wspólnego z aerodynamiką ciezarowek. Bugatti po prostu użyli żeby pokazać że Ciężarówka ma niższy opór niż nawet ono... Nie wybrano najbardziej aerodynamicznego samochodu geniuszu.
(-‸ლ
- 0
@F1A2Z3A4: widzę że takie rzeczy wywołują u was mocny ścisk zwieraczy, więc pognebie was jeszcze.
Tesla Y to najbezpieczniejszy samochód testowany kiedykolwiek przez NCAP :P
Tesla Y to najbezpieczniejszy samochód testowany kiedykolwiek przez NCAP :P
- 0
- 0
nie mamy bólu dupy, teraz nagle wyskakujesz, że tesla zarabia wiecej niz volkswagen bo ci wyjasnilismy że jestes ułomkiem i nie masz pojecia o czym piszesz tj. o tej ciężarówce? a pewnie sam jakims golfem jezdzisz
@artiom143: teee, bo nie czytam większości waszych wysrywow i dopiero teraz to zauważyłem...
Niby jak wyjasniliscie że VW zarabia więcej od Tesli? Możesz to wskazać? ( ͡º ͜ʖ͡º)
- 0
Może zamiast obrażać wykopków sprawdziłbyś jakie są fakty,
@bn1776: ja się odnosiłem do ich twierdzeń że semi jest za długa. Pewnie będą musieli ja odrobinę spłaszczyć, albo eu zmieni te przepisy. Semi w porównaniu z ciężarówką i USA uzyskała dwukrotnie niższy opór.
Dlaczego przezata nikt tego nie optymalizował co przełożyłoby się na ogromne
- 0
@WyuArtykyu: : Łap fragment, ale polecam całość
„Samochód palił się przez 21 godzin”, „Gaszenie trwało 21 godzin”, „Samochód gaszono blisko dobę” – to tylko wybrane tytuły artykułów w największych portalach informacyjnych w Polsce. Żaden z nich nie jest prawdziwy.
− Gaszenie przez nas tego samochodu elektrycznego trwało około 20 minut, może mniej. W każdym razie tyle samo co gaszenie zwykłego samochodu spalinowego – wyjaśnia w rozmowie z WysokieNapiecie.pl Marek Szwaba, oficer prasowy Państwowej Straży Pożarnej w Kartuzach, wezwanej do pożaru elektrycznego mercedesa EQA na Kaszubach.
Tytuł artykułu prasowego w stylu „Spłonął samochód elektryczny. Ugaszono go w 20 minut” nie wzbudziłby jednak emocji czytelników i nie zapewnił tysięcy kliknięć. Wprowadzenie czytelników w błąd zwyczajnie się opłacało.
To tworzy w umysłach czytelników absurdalne mity, które przeczą zasadom fizyki. Samochód, zarówno spalinowy jak i elektryczny, to pewien zasób energii w postaci tworzyw sztucznych we wnętrzu (produkowanych z ropy naftowej) i zgromadzonej energii trakcyjnej (paliwa w baku lub prądu w baterii). Łączna ilość tej energii jest bardzo podobna. Samochód elektryczny mógłby się zatem palić bardzo silnym ogniem, ale krótko (bo szybko by się wypalił) lub niewielkim ogniem, ale długo (ten scenariusz byłby lepszy dla strażaków, bo mały ogień to mały problem). Tymczasem wielu czytelników odnosi mylne wrażenie, że będzie się on palić mocno i długo. To niemożliwe z czysto fizycznego
- 0
ale miejsce kierowcy jest #!$%@?
@Thexil: Siedzenie na środku również jest wynikiem dążenia do zmniejszenia kosztów produkcji. Dzięki temu na rynek UK i resztę świata będą produkowali jedna wersję ciężarówki... Takie rzeczy Tesla robi na każdym kroku. Dzięki temu produkuje wszystko dużo taniej niż konkurencja klasycznymi metodami.
W ciągu 4 lat od debiutu modelu 3, zmniejszyli koszt jej produkcji o 30%. Gdzie nikt nie widzi żadnej różnicy, wnętrze jest identyczne. Te optymalizację zachodzą pod maską... I tak cały
- 0
#!$%@? jakos srednio chce mi sie wierzyc, ze kiosk ruchu ma lepszy wspolczynnik niz niziutkie auto sportowe.
@tomszczyk: może się to wydawać dziwne, ale zwróć uwagę że Semi ma skośny równy cały przód. Gładkie i równe powierzenie, gdzie powietrze gladziutko sobie ją opływa. Chiron może i jest niskim wyprofilowanym samochodem, ale tylko tyle. Wszędzie pełno załamani, nierówności. Na dodatek każda spalinowa ma przecież grill, który zasysa je w celu chłodzenia
- 0
kumasz, że w UE masz maksymalną długość ZESTAWU? Więc jeśli ciągnik (czyli ta część tira z silnikiem gdzie siedzi kierowca) będzie dłuższa, to automatycznie naczepa (tam gdzie ładują towary) będzie krótsza.
@efek: tak, kumam że naczepa będzie o pół metra krótsza. To oczywiście dyskwalifikuje ja całkowicie. Niestotne są oszczędności wynikające z jeżdżenia na prądzie zamiast ropie, którego koszt i jakaś 1/4 - 1/5 w porównaniu z ropą....
I ta niewielka roznicq ma fundamentalne znaczenie. Odrobinę krótsza naczepa to coś zupełnie innego niż kretyńskie wymysły że cała ciężarówka jest dłuższa niż dopuszczalna prawnie....
Naprawdę, tak ciężko wam to zrozumieć. Dla was to na e ma znaczenia czy jak? Wypopki wymyśliły że jest za długa. Nie pisali o skróceniu
- 0
@Tasde: nie wiem co się tak ludzie czepili tego Bugatti. To tylko przykład, choć jeżeli faktycznie ma słaby to pewnie wybrali ja żeby spotęgować wrażenie.
Ostatnia jest o tak różnica w oporze Semi w porównaniu z innymi ciężarówkami. Ta jest aż 2x niższa. To jest istotne i pokazuje jak wiele można było zaoszczędzić na transporcie, gdy u spalinowe ciężarówki miały taki kształt jak Semi... Żaden producent tego nie zrobił.... A
Ostatnia jest o tak różnica w oporze Semi w porównaniu z innymi ciężarówkami. Ta jest aż 2x niższa. To jest istotne i pokazuje jak wiele można było zaoszczędzić na transporcie, gdy u spalinowe ciężarówki miały taki kształt jak Semi... Żaden producent tego nie zrobił.... A
- 0
tradycyjna kabina jest kanciasta, ale zajmuje mniej miejsca i dzięki temu naczepa może być dłuższa i pojemniejsza.
@Bdzigost: ja #!$%@?, czepiliscie się tego a to przecież jakieś pół metra długości. Dlaczego ciężarówki w USA nie robią ciężarówek na wzór europejskich? Przez identycznie jak z semi mogłyby mieć dłuższą naczepę! Nic nie stoi na przeszkodzie żeby je spłaszczyć a jednak mają #!$%@? na to...
Wy to przedstawiacie jako gigantyczna wadę semi,
- 0
@Matell: Degradacja baterii w samochodach jest bardzo niska. Dla modeli S i X, Tesla ma średnie wyniki od wszystkich użytkowników które wykazują spadek ich sprawności ok 12% po dystansie 320 000km. Zwróć też uwagę że na początku występuje szybki spadek a później spowalnia.
Większość ludzi wierzy w jakieś mity że baterie w elektrykach trzeba wymieniać i połacic masę pieniędzy za nowe. Wymieniać baterie użytkownicy Tesli muszą jedynie kiedy te ulegną
Większość ludzi wierzy w jakieś mity że baterie w elektrykach trzeba wymieniać i połacic masę pieniędzy za nowe. Wymieniać baterie użytkownicy Tesli muszą jedynie kiedy te ulegną
- 0
widać porządne nieprzygotowanie i brak researchu przed napisaniem tekstu.
@invit: 2x niższy opór Semi w porównaniu z ciężarówkami z USA nie ma znaczenia? Dlaczego koncerny które je produkują od dekad nie zoptymalizowali kabin uzyskując 2x niższy opór co przekłada się na dużo niższe spalanie, czyli największego kosztu w dystrybucji? Nie mieli czasu na to czy co?
Dlaczego dopiero jakiś Musk, który założył teslę niecałe 20 lat temu nie mając pojęcia
- 0
Tesla semi, to #przegryw. Mniejsza ładowność(ciężar baterii ogranicza ładowność), problemy z ładowaniem, marny design wnętrza(nawet na własnym streamie nie korzystali z miejsc przeznaczonych np na telefon etc bo używali go jako nawigacji). Nadaje się do krótkich tras z lekkim towarem, np między oddziałami firmy w ramach stanu. Ale nic więcej.
@SzlachcicPolny: jaka januszerka. Gościu nie ma pojęcia kompletnie o niczym i powtarza zasłyszane opinie które ludzie nie mający wiedzy o Tesli założyli sobie na jlopski rozum...
Przegryw, bo zasięg, itd. no najbardziej podpolita januszerka się odzywa 99,5% ludzkości myśli identycznie, nie znając tematu.
Wymieniasz wady i wskazujesz że jest pod większością względów gorsza od spalinowej. To według ciebie oznacza że
- 0
@SzlachcicPolny: jesteś typowym przykładem efektu DK:
- 0
@SzlachcicPolny: jeżeli chodzi o mit na temat kabiny przed chwilą go wyjaśniałem:
Siedzenie na środku również jest wynikiem dążenia do zmniejszenia kosztów produkcji. Dzięki temu na rynek UK i resztę świata będą produkowali jedna wersję ciężarówki... Takie rzeczy Tesla robi na każdym kroku. Dzięki temu produkuje wszystko dużo taniej niż konkurencja klasycznymi metodami.
W ciągu 4 lat od debiutu modelu 3, zmniejszyli koszt jej produkcji o 30%. Gdzie nikt nie
- 0
@SzlachcicPolny: dlaczego Tesla zamierza konkurować ze spalinowkami które pokonują trasy po kilkaset km też wyjaśniałemm. I dlaczego uważają że mają szansę oraz jak ogromną przewagę mają nad spalinowkami też.m wyjaśniałem. Przeczytaj to Janusz. Następnie zastanów się nad sobą i tym co prezentujesz. Nie jesteś elita intelektu która w minutę zrozumiała że Tesla to idioci. Jest odwrotnie. Właśnie dlatego to Musk stworzył Teslę a nie ty przegrywku ( ͡º ͜ʖ͡º)
Opłacalność używania Tesli względem spalinowej jest gigantyczna:
Opłacalność używania Tesli względem spalinowej jest gigantyczna:
oszczędności wynikające z jeżdżenia na prądzie zamiast ropie, którego koszt i jakaś 1/4 - 1/5 w porównaniu z ropą.... I ta niewielka roznicq ma fundamentalne znaczenie. Odrobinę krótsza naczepa to coś zupełnie innego niż kretyńskie wymysły że cała ciężarówka jest dłuższa niż dopuszczalna prawnie....
Naprawdę, tak ciężko wam to zrozumieć. Dla was to na e ma znaczenia czy jak? Wypopki wymyśliły że jest za
- 0
@SzlachcicPolny: czego można się spodziewać po sebixoe z wypoku poza "a Ty trollujesz XD".
Janusz, jesteś po lewej stronie rozkładu Gaussa. Zanizasz średnia...
Co więcej przeciętna ameba wypokowa potrafi odpisać kiedy jest Łopato logicznie zaorana? Zazwyczaj nic
Janusz, jesteś po lewej stronie rozkładu Gaussa. Zanizasz średnia...
Co więcej przeciętna ameba wypokowa potrafi odpisać kiedy jest Łopato logicznie zaorana? Zazwyczaj nic
- 0
@hadrian3: ile razy można to samo powtarzać atak kilkudziesięciu sebixowi i żaden nie rozumie że wyśmiewałem kretyńskie twierdzenia że Tesla jest dłuższa niż max dla ciężarówek...
Geniusze, Kolejna kwestia to że na rynku USA ciężarówki mają kabiny tej samej długości jak Semi, jednak to Musk zmniejszył ich aerodynamikę 2x dzięki czemu zmniejsza znacząco spalanie. #!$%@? WZGLEDEM VIEZAROWEK Z USA, KTORE SA TAKIEK SAMEJ DLUGOSCI, ALE KONCERNY TWORZACE JE OD DEKAD NIE ZROBILY TAKIEGO KSZTALTU JAK SEMI
Wyjaśnij dlaczego to Musk który nie miał niedawno pojęcia o branży podczas projektu pierwszej ciężarówki to zrobił. Wielcy spece, producenci mają tak samo długie kabiny ale stawiają 2x wyższy opór niż pierwsza Semi od
Geniusze, Kolejna kwestia to że na rynku USA ciężarówki mają kabiny tej samej długości jak Semi, jednak to Musk zmniejszył ich aerodynamikę 2x dzięki czemu zmniejsza znacząco spalanie. #!$%@? WZGLEDEM VIEZAROWEK Z USA, KTORE SA TAKIEK SAMEJ DLUGOSCI, ALE KONCERNY TWORZACE JE OD DEKAD NIE ZROBILY TAKIEGO KSZTALTU JAK SEMI
Wyjaśnij dlaczego to Musk który nie miał niedawno pojęcia o branży podczas projektu pierwszej ciężarówki to zrobił. Wielcy spece, producenci mają tak samo długie kabiny ale stawiają 2x wyższy opór niż pierwsza Semi od
- 1
Podzielę to na kilka postów.
@bn1776: oczywiście że takie rozwiązanie zdecydowali się zastosować jedynie dla cybertruckow. Reszta samochodów nadal pozostanie przy klasycznym wyglądzie i sposobie
w jaki sposób proste krawędzie przekładają sie na uproszczenie budowy samochodu? skoro kolejne modele jak X, Y albo nowe zapowiadane mają nadal skomplikowane kształty to sugeruje ze tesla nie rezygnuje z tłoczonych karoserii
@bn1776: oczywiście że takie rozwiązanie zdecydowali się zastosować jedynie dla cybertruckow. Reszta samochodów nadal pozostanie przy klasycznym wyglądzie i sposobie
- 1
@bn1776: Jeżeli chodzi o niższy koszt produkcji dzięki takiej konstrukcji to nie wiadomo zbyt wiele w jaki sposób ona jest tańsza. Jedynie wiadomo że dzięki takiej bryłe będą w stanie wyprodukować ja taniej niż normalnie. Coś mi się gdzieś obiło że szkielet ma być dzięki temu lżejszy prostszy w budowie i chyba jakoś strefy zgniotu są z tym związane. To są jakieś pogłoski, po prostu nie ujawnili publicznie w jaki sposób podwozie i nadwozie będzie zbudowane. Po pierwszych dostawach już wszystko będzie wiadomo. Standardowo zostaną rozkręcone i przeanalizowane jak jest zbudowana i ile kosztują części do produkcji. Od lat tak są analizowane teslę ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Jeżeli chodzi i podwozie, ten szkielet to jest on związany z unocastem, czyli tworzeniem całości z kilku wielkich fragmentów, zamiast kilkuset osobnych łączonych że sobą jak to robi cała branża.
W Texasie już działakolejna jeszcze większą niż poprzednia gigapress. Największa prasa hydrauliczna na świecie. To dzięki niej Tesla ma zmniejszyć drastycznie
Jeżeli chodzi i podwozie, ten szkielet to jest on związany z unocastem, czyli tworzeniem całości z kilku wielkich fragmentów, zamiast kilkuset osobnych łączonych że sobą jak to robi cała branża.
W Texasie już działakolejna jeszcze większą niż poprzednia gigapress. Największa prasa hydrauliczna na świecie. To dzięki niej Tesla ma zmniejszyć drastycznie
- 0
karoserię nadal będa stosować z blach tłoczonych. Blachy tłoczone mają dodatkowo ta zaletę że każde przetłoczenie i zagicię wzmacnia konstrukcję zwiększając sztywność, przy braku tłoczeń nalezy wzmacniać resztę konstrukcji nośnej, stad pewni drugie pytanie:
2. dlaczego Cybertruck potrzebuje jak rozumiem 3 mm a nie 3mln grubości blachy karoserii, zwykłe samochody mają karoserię z blach 2mm albo nawet ponizej 1mm, czy to ze względu na powyższe czy coś innego?
@bn1776: po pierwsze to Tesla nie ujawnia na te tematy zbyt wiele informacji, ja też nie jestem jakoś wyjątkowo mocno zainteresowany tematem, więc nie oczekuje że wiadomo jak ma być zbudowany cybertruck bo nikt tego nie wie dokładnie poza samą zTeslą.
Blacha nierdzewna 3mm. Ona będzie zamiast karoserii. Ze względu na jej wytrzymałość i grubość możliwe że sama będzie też usztywniana konstrukcje. Pewnie tak, bo inaczej by użyli cieńszej
- 0
@bn1776: Jeżeli zastanowisz się jak wykonane są np. drzwi klasycznie w samochodach to one są dość mocno skomplikowane, podawanych pełno elementów, że sobą wytłoczenia, na zewnątrz cienka stał.
Można się domyślić patrząc na drzwi cybertruckow i mając na uwadze wytrzymałość tej sztali, że ona jest na tyle silna że nie jest tylko zewnętrzna osłona, sama działa jako szkielet, rama dzwi. Pewnie będą one niesamowicie prosto zbudowane. Jedna blacha stalo, dodatkowych kilka elementów pewnie ze zminimalizowanym i zacięciami, elementami spawanymi itd.
Samą stał nie jest droga jako materiał, ale używając jej przykładowe drzwi można skonstruować o wiele prościej, szybciej z minimalną ilością
Można się domyślić patrząc na drzwi cybertruckow i mając na uwadze wytrzymałość tej sztali, że ona jest na tyle silna że nie jest tylko zewnętrzna osłona, sama działa jako szkielet, rama dzwi. Pewnie będą one niesamowicie prosto zbudowane. Jedna blacha stalo, dodatkowych kilka elementów pewnie ze zminimalizowanym i zacięciami, elementami spawanymi itd.
Samą stał nie jest droga jako materiał, ale używając jej przykładowe drzwi można skonstruować o wiele prościej, szybciej z minimalną ilością
- 0
@bn1776: ok. Gigapress w chwilę wytwarza całą konstrukcję z jednego elementu. Może tworzyć jeden za drugim.
Kiedy porównasz to z podwoziami konstruowanymi klasycznie to można dostrzec te przepaść w koszcie produkcji.
Tesla w chwilę wybija jedna bryłę.
Jak to robia inni? Zamiast jednego elementu podwozie składa się z kilkuset małych elementów. Po ich osobnym wytworzeniu zaczyna sie na linii montażowej spawanie ich wszystkich że sobą. Tesla pominą to wszystko. Nie dość że koszt odlewu jest dużo niższy niż wieku małych elementów, to unikają całej linii, gdzie element po elemencie jest do siebie dodawany i są spawane przez
Kiedy porównasz to z podwoziami konstruowanymi klasycznie to można dostrzec te przepaść w koszcie produkcji.
Tesla w chwilę wybija jedna bryłę.
Jak to robia inni? Zamiast jednego elementu podwozie składa się z kilkuset małych elementów. Po ich osobnym wytworzeniu zaczyna sie na linii montażowej spawanie ich wszystkich że sobą. Tesla pominą to wszystko. Nie dość że koszt odlewu jest dużo niższy niż wieku małych elementów, to unikają całej linii, gdzie element po elemencie jest do siebie dodawany i są spawane przez
- 0
@bn1776: https://teslapronews.ru/nl/tesla-cybertruck-carrosserie-met-megacast-uit-een-stuk-gespot-in-giga-texas/
Polecam przeczytać wypowiedź CEO renault. Po ostatniej obniżce Tesli oni zaczęli się zastanawiać nad tym co zrobić żeby renault w ogóle prztrwal. Poważnie, to jego słowa. Widząc co #!$%@? Tesla, zaczyna się martwić że muszą zmienić sposób działania i dostosować się do nowych realiów, bo inaczej po prostu przepaść między nimi a Tesla będzie kosmiczna.
Po ostatniej obniżce model 3 ma niższa cenę nizbich gówno ev, który jest gorzej wyposażonymzmniejszym i beznadziejnym ev. Zasięg ma jakiś kompletnie śmieszny, nawet nie obsługuje szybkiego ładowania, jak Tesla. Po prostu pod każdym względem ich samochód jest dużo gorszy od modelu 3, który jest taniej sprzedawany (a Tesla nadal na nim ma 20%
Polecam przeczytać wypowiedź CEO renault. Po ostatniej obniżce Tesli oni zaczęli się zastanawiać nad tym co zrobić żeby renault w ogóle prztrwal. Poważnie, to jego słowa. Widząc co #!$%@? Tesla, zaczyna się martwić że muszą zmienić sposób działania i dostosować się do nowych realiów, bo inaczej po prostu przepaść między nimi a Tesla będzie kosmiczna.
Po ostatniej obniżce model 3 ma niższa cenę nizbich gówno ev, który jest gorzej wyposażonymzmniejszym i beznadziejnym ev. Zasięg ma jakiś kompletnie śmieszny, nawet nie obsługuje szybkiego ładowania, jak Tesla. Po prostu pod każdym względem ich samochód jest dużo gorszy od modelu 3, który jest taniej sprzedawany (a Tesla nadal na nim ma 20%
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
- 0
@xDgg: sebix nieeee! Właśnie podwazyles sens wszystkiego co napisałem, bo użyłem określenia Patol.
¯\(ツ)/¯
¯\(ツ)/¯
- 0
@Bdzigost: i co z tego? Ja wspomniałem o naczepie eu, ale Tesla pozownyeala się do naczep z USA i osiągnęła połowę niższy współczynnik aerodynamiczny.
To niesamowite że wykop to zbiorowisko tak głupich ludzi że żaden z was nie jest w stanie zrozumieć że wspominanie przeze mnie o eu nie ma wpływu na to czy napisałem prawdę.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
To niesamowite że wykop to zbiorowisko tak głupich ludzi że żaden z was nie jest w stanie zrozumieć że wspominanie przeze mnie o eu nie ma wpływu na to czy napisałem prawdę.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
tl;dr
1. Chwal się, że Tesla zrobila opływową kabinę ciężarówki, bynajmniej nie wiedząć, że to jest normalne w Ameryce i nie jest żadną wielką nowością.
2. Mów, że producenci ciężarówek są za głupi i tworzą kwadratowe kabiny, nie to co inteligent Musk, dzięki któremu oszczędzimy na energii.
3. W postach wyjasniają cię, że kwadratowe kabiny to nie nieudolność inżynierów, tylko europejskie przepisy prawne, które narzucają maksymalną długość składu, więc logistykom bardziej opłaca się mieć większą ładowność niż oszczędzić trochę paliwa. W innym wypadku oszczędzili by na paliwie, ale musieli posyłać x % więcej ciężarówek.
Koncerny tworzące ciężarówki od dekad jakoś nie wpadły na ten pomysł. Musk który kilka lat temu dopiero zajął się tematem ciężarówek podczas projektowania pierwszej wersji to zrobił.
Na rynku USA semi ma identyczne wymiary kabiny jak reszta a ma 2x wyższy
Kiedy 5 lat temu zapowiedziano Semi i jej osiągi, to cały sektor motoryzacyjny uważał że nie spełnia tych obietnic. CEO Mercedesa wyśmiał ich że Semi musiałaby łamać prawa fizyki.
CEO Mercedesa niech sobie zamówi teraz dwie jak się śmiał kilka lat temu.
Zgadza się bo ich argumenty nie są logiczne i zakłamane. Możesz rzucać dowodami a boldupiace sebixy i tak mają to w dupie, bo mają potrzebę jakiejs propagandy że elektryki są #!$%@?. Dostali takiego ataku i rzucili się że spamowaniem w tym wątku, że jedynie dowodzi tego jak ich zaboło.
W zasadzie to wasze zakłamanie
Więc co robi sebix? To co zawsze. Niezupełnie "zesrakes się" ale zasada identyczna. Olewa poprzedni temat i robi odwet nieuzasadnionym w żaden sposób gówno epitetem że jestem "chory".
Nie dość że jestescie tak ciemni że oranie was jest nudne,
Jaka wartość maja twoje komentarze poza potwierdzaniem tego że jest tak głupi jak mówiłem?
Obecny wątek jest dowodem że jest dokładnie odwrotnie tytanie
Ty później wymyślasz kolejne idiotyczne zarzuty, które łatwo można wyśmiać
Cycle releat i I tak można bez końca.
Jesteście tak głupi a udowadnianie tego tak proste że nawet że jest udne.tesla jest
@Opposition_Fuhrer: ja #!$%@?, ale ty głupi jesteś ;)
Sebuś, nie napisałeś tego wprost, ale to wy Ika z tego co o nich
@WhiskeyIHaze: tak, rodzaj paliwa użytego do napędu ciężarówki ma znaczenie. Kiedy jedziesz działem to aerodynamika przestaje działać a powierzę nie stawia oporu...
Ja #!$%@?. To upośledzenie gościu. Tworząc coś tak idiotycznego nie zauważasz że to nie ma żadnego sensu i jak głupie jest?
Poważnie. Rozmowa z tobą nie przypomina rozmowy z istotą rozumna. Koniec foliarzu.
Ja #!$%@?, jak z ciebie kisnę a jednocześnie współczuję, bo musi być bardzo uciążliwe #!$%@? się z życiem mając takie ograniczenia, nie ogarniając nic co się dzieje wokół. To musi byś traszne. Wybieraj się, ukroc te męki (ง ͠° ͟ل͜ ͡°)
Przepięknie widać po tym zachowaniu że widzisz jaka głupotę #!$%@?, że ciez to zabolało. Napidz mi jeszcze kilka razy że tego nie czytałeś i nie przeczytasz. Aż ci wstydz wolisz udawać birwiedze (。◕‿
Eeech Rysiu... Używam porządnych serwisów i zarchiwizowałem to