Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko205
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur

Zardzewialy_Szczur

Dołączył 2 lata i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 360
  • Znaleziska 1
  • Mikroblog 359
  • Obserwujący 13
  • Obserwowane 10
galek
galek
1 godz. i 55 min temu
  • 12
#antynatalizm #neet #kolchoz #dzieci

No wiadomo jak ktoś nie chce poświęcić swojego życia żeby pracować to jest roszczeniowy

Wynika z tego że dla społeczeństwa sensem istnienia człowieka jest praca.

Rodząc człowieka rodzisz więc "maszynę pracująca" dla systemu
galek - #antynatalizm #neet #kolchoz #dzieci 

No wiadomo jak ktoś nie chce poświęcić...

źródło: 1000008294

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur 1 godz. i 31 min temu via Wykop
  • 0
@galek: Ja to bym chciał mieć takie zdolności intelektualne, żeby być gdzieś wyżej niż na społecznych nizinach.
A tak pracuję fizycznie za minimalną na różne zmiany, godzina dziennie na dojazd i powrót (nie licząc przygotowania się do pracy), a po pracy czasem na tyle jestem zmęczony że nie chce mi się nawet grać. I tak do końca życia.

I przy tym wszystkim i tak w pewnym stopniu jestem szczęściażem, bo
  • Odpowiedz
scout-scout
scout-scout
19.02.2026, 15:52:09
  • 3
Takie przemyślenia mnie naszły odnośnie szczęścia i tego jak obecnie jest ono pojmowane, oraz tego czemu niektórzy reagują bardzo negatywnie na założenia antynatalizmu i uważają że warto obdarowywać innych (następne pokolenia) tym szczęściem ("radością życia").

Moim zdaniem szczęście to coś co w obecnych czasach zostało tak bardzo wypaczone że obecnie trudno dostrzec o co w nim naprawdę chodzi.

Żyjemy w czasach w których coraz bardziej jest forsowana wizja szczęścia i spełnienia w której
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur 19.02.2026, 16:29:25 via Wykop
  • 0
@scout-scout: Życie na Ziemii, a więc i my ludzie, zaczęliśmy się parę miliardów lat temu. Mamy za sobą trwającą parę miliardów lat linię ewolucji, podczas której nasza konstrukcja krążyła wokół próby przetrwania i rozmnożenia się (czynniki które ograniczały rozmnażanie się, naturalnie zanikały z kodu genetycznego).

Jesteśmy zaprogramowani by się mnożyć, nasz umysł również jest pod to zaprogramowany (no bo w końcu zawiera się on w naszej biologii). To oznacza że jesteśmy
  • Odpowiedz
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur 19.02.2026, 17:22:11 via Wykop
  • 0
@scout-scout:

Patrząc na spadającą ilość urodzeń byłbym skory stwierdzić że podążamy w dość przeciwnym kierunku niż pozytywnym, czy dającym faktyczne szczęście.

Odsuwając chwilowo z dyskusji racjonalne spojrzenie na istnienie (i jego brak sensu) itd., to może być to również wywoane niedostosowaniem się człowieka do szybkich zmian w funkcjonowaniu świata. Nasz gatunek istnieje kilkaset tysięcy lat (pomijając nasze wcześniejsze formy rozwojowe), a sposób życia i środowisko stało się niezwykle inne w przeciągu
  • Odpowiedz
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur 20.02.2026, 15:14:42 via Wykop
  • 1
@scout-scout:

Tylko właśnie o to racjonalne spojrzenie i nie uzasadnianie typowo z biologicznego punktu widzenia (instynkty itp.) mi głównie chodzi.

Ciężko dyskutować o funkcjonowaniu biologicznej istoty, wykluczając z dyskusji jej biologię. Choć może po prostu nie do końca potrafię to zrobić.

O to również że szczęście (a przynajmniej jego obraz rozpowszechniany w mediach i kulturze) w obecnych czasach to taki ładnie zapakowany "cukierek" który ma niewiele wspólnego z otaczającą rzeczywistością i realiami
  • Odpowiedz
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur przedwczoraj, 17:19:21 via Wykop
  • 0
@ImperatorPL: Zgadzam się z Tobą. Nie jesteśmy niczym więcej niż zwierzętami, a zdolność do oraz użycie umysłu do rozmyślania nad logiką i racjonalnością istnienia jest bardziej skutkiem ubocznym rozwoju intelektu niż jego celem.
  • Odpowiedz
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur przedwczoraj, 18:50:27 via Wykop
  • 0
@scout-scout:

Chodziło mi o dążenie do materialnego sukcesu (byle też znaleźć się na szczycie) i gonienia za nowinkami technologicznymi jako cel sam w sobie (kasa, auta, telefony, częste podróże itd.).

Wydaje mi się że owe gonienie za dobrami materialnymi jest właśnie po to żeby być szczęśliwym. Że raczej przekaz jest "zrób/kup to i to, dzięki temu odczujesz szczęście" niż "zrób/kup to i to po nic i bez powodu".

I też, osobiście bym
  • Odpowiedz
SaintWykopek
SaintWykopek
16.02.2026, 07:37:30
  • 0
„Metro 2034” skończone. Wrażenia? Raczej takie sobie. Przy #metro2033 byłem pozytywnie zaskoczony tym, jakie to było dobre. Bez spoilerów – warto iść dalej, czy lepiej wrócić jeszcze raz do 2033? Tamta naprawdę bardzo mi się podobała.
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur 16.02.2026, 13:29:54 via Wykop
  • 1
@SaintWykopek: Nie wiem czego oczekujesz po książce, ale osobiście naprawdę poleciłbym przeczytać trzecią część trylogii.
Jest tam zarówno akcja, przygoda jak i dogłębniejsze przemyślenia.
Też, generalnie ludzie lepiej oceniają 2035 niż 2034 (2034 jest najgorzej oceniana w trylogii).

Żeby w jaknajwiększym stopniu uniknąć spoilerów powiem tylko tyle - personalnie, 2035 jeszcze bardziej polepszyła mi odbiór 2033 i 2034.
Mam nadzieję że jeśli ją przeczytasz, to u Ciebie
  • Odpowiedz
Zznwwkyg
Zznwwkyg
14.02.2026, 02:45:48
  • 1
#przegryw #antynatalizm
Czy antynatalizm to następny krok w ewolucji czy jednak błąd ewolucji?
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur 14.02.2026, 16:57:30 via Wykop
  • 8
@Zznwwkyg: Ciężko powiedzieć. Ewolucja nie ma celu czy świadomości. Jest po prostu procesem losowych zmian zachodzącym w istotach biologicznych (oczywiście mając ograniczenia wynikające z ich budowy).

Powiedzieć że ewolucja popełniła błąd, to trochę jakby powiedzieć że planeta popełniła błąd ściągając grawitacją na swoją powierzchcnię jakąś kosmiczną skałę, albo też że woda w rzece popełniła błąd omijając skałę po lewej zamiast po prawej.

Myślę że to kwestia semantyczna.
  • Odpowiedz
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur 15.02.2026, 02:38:05 via Wykop
  • 2
@Zznwwkyg:

No ale ten proces ma na celu przystosowanie do środowiska(...)

Nie, ten proces opiera się o to że zespoły genów które w danej chwili nie są przystosowane do życia w danym środowisku wymierają, a te które są przystosowane przeżywają.
W uproszczeniu: masz 100 gatunków, wszystkie ukształtowane na drodze ewolucji, gdzie w pewnym momencie jedynie u 20 będą występować cechy umożliwiające przetrwanie, więc zachowują się jedynie te 20, a reszta wymiera. Wszystkie
  • Odpowiedz
Urynowyurynator
Urynowyurynator
Urynowyurynator
12.02.2026, 11:03:03
  • 26
Najpierw se ludzie robią dzieciaka, a jak ten w wieku szkolnym nie ma ochoty się uczyć, do czego ma pełne prawo to i tak jest zmuszany przez system i rodziców.

"ucz się bo jak się nie będziesz uczył to wylądujesz na ulicy albo będziesz kopał rowy"

To po c--j żeś tego dzieciaka na świat sprowadzali? żeby rowy kopał? Niech kopie.

#antynatalizm
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur 12.02.2026, 12:55:43 via Wykop
  • 19
@Urynowyurynator:

"ucz się bo jak się nie będziesz uczył to wylądujesz na ulicy albo będziesz kopał rowy"

Jeszcze gorzej jak dziecko rzeczywiście dużo się uczy, czyta, interesuje itd., ale geny rodziców determinują mu niską inteligencję. Nieważne ile pracy taki dzieciak włoży, i tak jest nieubłagalnie skazany by żyć na nizinach społecznych i pracować w *ówno-pracy.
  • Odpowiedz
niedorzecznybubr
niedorzecznybubr
10.02.2026, 14:07:36
  • 74
#przegryw #blackpill #4chan #logikarozowychpaskow
niedorzecznybubr - #przegryw #blackpill #4chan #logikarozowychpaskow

źródło: 1000024399

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur 10.02.2026, 15:09:32 via Wykop
  • 2
@niedorzecznybubr: Stare dane. W USA 10 lat temu topowe 20% mężczyzn miało średnio 15 partnerek, a topowe 5% miało średnio 50.
Również, w badaniu sprzed 10 lat (też z USA) zauważono że suma partnerek dla topowych 20% mężczyzn lub topowych 5% jest większa, niż suma partnerek dolnej połowy populacji mężczyzn.

Cytaty i źródła:
1)
- **,,The National Survey of Family Growth data shows that in 2002 the most se*xually active top 20% of American
  • Odpowiedz
seventh_gate
seventh_gate
06.02.2026, 17:00:08
  • 1
Wiara w Jezusa Chrystusa jest łaską pochodzącą od Boga Ojca, a nie wynikiem postępowania dowodowego opierającego się na rozmaitych metodach badawczych. W sądach ludzkich zeznania świadków stanowią wyraźny dowód (np. w sprawach cywilnych lub karnych), a na cuda oraz zmartwychstanie Zbawiciela było pełno świadków, którzy na dodatek oddali za Ewangelię swoje życie i to w katorżniczy sposób (często wypełniony nieludzkimi torturami).

Teoretycznie, nawet gdyby ktoś zobaczył wyraźny dowód na istnienie Boga, to wciąż
seventh_gate - Wiara w Jezusa Chrystusa jest łaską pochodzącą od Boga Ojca, a nie wyn...
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur 06.02.2026, 17:43:01 via Wykop
  • 2
@seventh_gate:

Wiara w Jezusa Chrystusa jest łaską pochodzącą od Boga Ojca, (...) a na cuda oraz zmartwychstanie Zbawiciela było pełno świadków

Zgodnie z doktryną chrześcijańską, Bóg jest istotą nieingerującą (by nie wpływać na wolną wolę). Cuda, i zsyłanie łaski (oprócz bycia aktem niesprawiedliwości, ponieważ stawia jednych ludzi ponad drugich) stanowi ingerencję na świat i wolną wolę, a więc jest sprzeczne z doktryną chrześcijańską.

na cuda oraz zmartwychstanie Zbawiciela było
  • Odpowiedz
Akuzativ94
Akuzativ94
04.02.2026, 12:35:51
  • 3
Zycie jest piekne a tag #antynatalizm istnieje bez sensu. Mozna pograc, pocwiczyc, poprzytulac sie, poruchac, dobrze pojesc, wypić, wycpac, pospacerowac, smiac sie, pozwiedzać, pocalowac. Mozna tak wymieniac. Zycie jest piekne, dopóki jestem. Dajcie spokoj, w dupach sie wam od dobrobytu przewraca
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur 04.02.2026, 16:26:55 via Wykop
  • 15
@Akuzativ94: Cierpienie i szczęście to wykształcona ewolucyjnie biochemiczny odpowiednik metody kija i marchewki. Odczuwa się szczęście i cierpienie, bo mózg jest zaprogramowany aby odpowiednio reagować na dane rzeczy, a my jak ćp*ny gonimy za tym co powiązaliśmy z tymi odczuciami.

Odczuwanie szczęścia i unikanie cierpienia w naszym gatunku, nadaje życiu tyle sensu i powodu, co nadaje życiu psa gryzienie kości, a życiu larw żerowanie na padlinie.
  • Odpowiedz
typowygracz
typowygracz
02.02.2026, 05:23:32
  • 2
Zobaczcie jak wygląda rozmowa z księdzem z kanału Te Deum. Czyż to nie jest typowe dla chrześcijan? Tak bo tak, a jak ktoś się nie zgadza i wyłamuje się z koła wzajemnej adoracji i stawia trudne pytania to zaraz agresja i wyzwiska.

https://www.youtube.com/watch?v=9ejqDPPeyao&lc=UgxLWpXDSkv65S4fSeB4AaABAg.ASfAOmoe3SdAShCcS4sI1r

#katolicyzm #chrzescijanstwo #religia #kosciol #wiara #bekazkatoli #biblia #agnostycyzm #ateizm
typowygracz - Zobaczcie jak wygląda rozmowa z księdzem z kanału Te Deum. Czyż to nie ...

źródło: Zrzut ekranu 2026-02-02 060517

Pobierz
typowygracz - Zobaczcie jak wygląda rozmowa z księdzem z kanału Te Deum. Czyż to nie ...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur 02.02.2026, 09:28:59 via Wykop
  • 5
@typowygracz: Próba podjęcia logicznej dysputy o tym jak działa świat, nie ma sensu naprzeciw osób które swoje zdanie opierają o emocjonalną, subiektywną wiarę.
Ci ludzie czują że bóstwa istnieją, więc stwierdzają że ich czucie musi świadczyć o tym że to obiektywna prawda. A jak przekonać kogoś że jego czucie nie istnieje/jest fałszywe? Nie da się.

Być może dobre porównanie byłoby do bólu występującego pomimo braku uszkodzeń: kogoś boli ręka więc twierdzi że
  • Odpowiedz
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur 03.02.2026, 03:06:34 via Wykop
  • 1
@GooPae: Tak generalnie, to nieświadomie udowodniłeś że to co napisałem jest prawdą. Wkleiłeś parę ładnie brzmiących zdań i dorzuciłeś do tego pouczenie moralne bez odniesienia i jakiegokolwiek związku z moim komentarzem.
Potwierdzenie w praktyce tego co napisałem o logicznej dyskusji z wierzącymi.

Ja też tak potrafię, np:
,,The difference between gods and daemons largely depends upon where one is standing at the time."
Dan Abnett, Horus Rising (Horus
  • Odpowiedz
DrPrzegrozofiusz
DrPrzegrozofiusz
31.01.2026, 10:07:35
  • 6
A co jeśli to rózowe są winne powstawaniu przegrywów, których nie chcą? Przecież ich komórki odrzucają geny chadów, a potem pretensje, że chadów jest 1-5%. Pilnować baby swoich nieudolnych komórek. Jeśli to prawda to nawet przegryw 3/10 móglby mieć syna 5 lub 6 z 10 i to ze swoimi genami, bo wybrany by został najlepszy potencjał

#przegryw #blackpill #redpill
DrPrzegrozofiusz - A co jeśli to rózowe są winne powstawaniu przegrywów, których nie ...

źródło: 622359758_34009731558672684_7348018498456990783_n

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur 31.01.2026, 11:47:23 via Wykop
  • 3
@DrPrzegrozofiusz:

Pilnować baby swoich nieudolnych komórek. Jeśli to prawda to nawet przegryw 3/10 móglby mieć syna 5 lub 6 z 10 i to ze swoimi genami, bo wybrany by został najlepszy potencjał

Komórki jajowe, ani plem*iki nie mają intencji, decyzyjności, czy czegoś w rodzaju "mózgu".
Podczas procesu poczęcia, jest masa ple*ników mających trochę różniący się kod genetyczny, w zakresie determinowanym przez geny ojca (plus kwestia wpływu środowiska i stylu życia na organizm
  • Odpowiedz
Rudinji
Rudinji
30.01.2026, 05:44:48
  • 1
Zacząłem przygodę z metro2033, zapowiada się ciekawie jakieś 25% za mną, ale czy to się rozkręci? Generalnie cały czas przemieszczają się po tym metrze coś ich zaatakuje ktoś zaginie i tak w kółko. Jak taki schemat ma być przez 3 tomy to raczej nie podołam z ta seria. #ksiazki #czytajzwykopem #metro2033
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur 30.01.2026, 07:52:51 via Wykop
  • 0
@Rudinji:

czy to się rozkręci?

Zależy czego szukasz w książkach. Generalnie Metro 2033 ma całkiem sporo fragmentów służących do opisu i budowy świata oraz tworzenia atmosfery, szczególnie rozdziały bliższe początkowi niż końca.
Do końca książki będą się pojawiały takie fragmenty, ale im bliżej końcowi tym mniej (w następnych 2 częściach już ogólnie będzie ich mniej, porównując do części pierwszej).
Niemniej książka będzie miała więcej akcji wraz z postępami fabuły, również będzie miała więcej
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
09.01.2026, 07:09:44
  • 16
✨️ Dlaczego charakter a nie geny decydują o relacjach? Ⓘ
Większość tutaj narzeka na geny i na tym opiera cały swój #przegryw ale według mnie niesłusznie. Prosty check to wystarczy wejść na profil takiego delikwenta, kilka wpisów i już wiesz że nie chodzi o żadne geny tylko charakter. Tak negatywny vibe że nie chciałbyś mieć z nim nic wspólnego w realnym życiu a co dopiero mówić żeby miał jakieś związki z
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur 09.01.2026, 07:23:55 via Wykop
  • 41
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur 09.01.2026, 09:57:11 via Wykop
  • 2
@oddalenie: O czym Ty piszesz? Co ja usprawiedliwiam?

Jedyne co zrobiłem to podałem badania przeczące tezie podanej we wpisie.
Nie napisałem co, kto, jak ma robić, więc nie rozumiem do czego się odnosisz i o co Ci chodzi.
  • Odpowiedz
Dave_Leet
Dave_Leet
06.01.2026, 14:06:01
  • 0
#gry #systemshock #prey #atomicheart
Cześć,

Szukam jakiegoś tytułu, możey być indie etc, starsza grafika ale szukam immersivesima w stylu systemshocka. Ewentualnie jakiś survival?

Atomic Heart podobno taki radziecki bioshock - liniowa to gra? Zależy mi na tym aby gierka była nieliniowa.
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur 06.01.2026, 15:13:15 via Wykop
  • 0
@Dave_Leet: Atomic Heart liniowe.
Niby główny segment dzieje się na otwartej przestrzeni, ale w praktyce w tej otwartej przestrzeni właściwie nic nie ma oprócz znajdziek do podniesienia i skrzynek z zasobami oraz kilkoma dobrowolnymi liniowymi minidungeonami z ulepszeniami do bronii. Podążasz za questem głównym, a otwarta przestrzeń to bardziej urozmaicenie do trasy owego podążania.

Dwa pierwsze DLC do niego całkowicie liniowe, trzecie (enchantment under the sea) nie wiem bo jeszcze
  • Odpowiedz
lord-nihilus
lord-nihilus
03.01.2026, 14:00:00
  • 92
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur 03.01.2026, 14:28:59 via Wykop
  • 6
@lord-nihilus: Według badań CBOS z 2013, około 30% dorosyłych polek przerwało ciążę conajmmniej 1 raz.

No ale to dane sprzed 12 lat, i wiem w sumie czy są jakieś nowsze dane. Te tutaj zostały wskazane podczas rozwów przy okazji ostatnich wyborów prezydenckich.

Źródło: Hipsz, Natalia. (2013). Doświadczenia aborcyjne Polek (Abortion among Polish women).
Link: https://www.researchgate.net/publication/367047092_Doswiadczenia_aborcyjne_Polek_Abortion_among_Polish_women
  • Odpowiedz
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur 03.01.2026, 16:05:13 via Wykop
  • 2
@irenicus30: Dokładniejsze dane są w podanym w linku badaniu.
Poniżej masz screena z fragmentem jednej z tabel.
Ale też tylko podkreślę jeszcze raz że te dane są sprzed 12 lat, więc mogły się przedawnić.
Zardzewialy_Szczur - @irenicus30: Dokładniejsze dane są w podanym w linku badaniu.
Po...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
sakiro12
sakiro12
30.12.2025, 07:33:40
  • 17
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur 30.12.2025, 09:46:54 via Wykop
  • 0
@sakiro12: Być może zabrzmię kontrowersyjnie, jako "adwokat diabła", czy coś takiego, ale czy naprawdę jedzenie z poziomu podłogi jako zwyczaj kulturowy jest naprawdę taki dziwny?
Przecież u nas w Polsce są takie rzeczy jak wkładanie wysuszonej trawy na czas posiłku pod obrus podczas świąt, chlapanie wodą na podłogę i ściany podczas kolędy, wieszanie chwastów (jemioły) pod sufitem, podanie dłoni nad progiem jako obraza, zakaz prac domowych w niedzielę itd.

Pewnie,
  • Odpowiedz
orgin246
orgin246
19.12.2025, 13:55:29
  • 5
https://www.youtube.com/watch?v=j8-iF1k9Z3M
Stryxo dowalił do pieca i wiele zarzutów w stosunku do gier jakie mają ludolodzy są i w tym filmie. Wytłumaczenie wg mnie jest super.
#kiszak #gry
orgin246 - https://www.youtube.com/watch?v=j8-iF1k9Z3M
Stryxo dowalił do pieca i wiel...
  • 39
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur 19.12.2025, 15:35:13 via Wykop
  • 1
@orgin246: Chociaż nie wypowiem się co do tego jaki aspekt gier (detale, grafika, responsywność świata lub coś innego) ma największą wartość, to zgadzam się z tym że nadmierne skupianie się na jednym elemencie może doprowadzić do pogorszenia całości doświadczenia.

Produkcja gier podlega pod bycie grą o sumie zerowej. Studia mają ograniczone środki, ludzi oraz czas, więc umieszczenie większej ilości zasobów w jednym aspekcie oznacza że owa ilość zasobów nie zostanie spożytkowana w
  • Odpowiedz
gieldowySyzyf
gieldowySyzyf
gieldowySyzyf
12.12.2025, 15:30:57
  • 15
Normickie wierzenie w bycie kowalem własnego losu to jakaś odmiana dobrze dobranego paska do spodni?

DRD4-7R (wariant genu receptora dopaminy D4).

Ludzie z allelem 7R mają:
większą skłonność do ryzyka,
wyższą potrzebę stymulacji,
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur 12.12.2025, 15:57:27 via Wykop
  • 7
@gieldowySyzyf: Dla mnie przekonanie o ,,byciu kowale własnego losu" oraz o zaprzeczanie istnieniu wpływu genów na życie jest zadziwiające o tyle, że stanowi to zaprzeczenie funkcjonowania podstawowych mechanizmów ewolucji.

Ewolucja przecież polega właśnie na tym że osobniki z lepszymi genami lepiej sobie radzą i osiągają nad innymi przewagę, dzięki czemu uzyskują sukces reprodukcyjny i przetrwaniowy, a osobniki z gorszymi genami ponoszą porażkę.
Dodatkowo pod kątem logicznym, zaprzeczanie istnienia wpływu genów i ogólnie
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
08.12.2025, 22:27:05
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur 09.12.2025, 00:06:34 via Wykop
  • 1
@mirko_anonim:

Tak czytam poniższe fragmenty i zastanawiam się czy ewolucja prowadzi nas do samozagłady? Przecież to nie ma sensu, Darwin uczył, że organizm ewoluuje przystosowując się do zmian zachodzących w świecie, bo od tego zależy nasze przetrwanie, więc dlaczego spada płodność mężczyzn?

Ewolucja to nie jest jakiś świadomy byt, posiadający jakąś celowość w swoim działaniu lub coś takiego.
Ewolucja to losowość i przypadkowość w mutacjach genetycznych (oczywiście losowość w zakresie nie absolutnym,
  • Odpowiedz
czescmampytanie
czescmampytanie
25.11.2025, 13:35:29
  • 41
w ogóle zauważcie pewien ciekawy fakt:

większość wykopu (różowe i incele w wyparciu) od dawien dawna walczą z przegrywowymi żalami i internetowym płaczem na wykopie. gdyby to od nich zależało to już dawno byłby tu ban na tag #przegryw, ban na narzekanie i wyrzucanie swoich problemów przez facetów. każdy miałby wziąć się w garść bo wszystko zależy od niego i niech wychodzi do ludzi i d--y nie zawraca. a najlepiej
czescmampytanie - w ogóle zauważcie pewien ciekawy fakt:

większość wykopu (różowe i ...

źródło: image

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur
Zardzewialy_Szczur 25.11.2025, 14:06:48 via Wykop
  • 47
@czescmampytanie: Bo normictwo tak naprawdę nie jest współczujące i empatyczne, a jedynie chce mieć korzyści z bycia tak postrzeganymi.

Przecież kilka lat temu trzeba było przeprowadzić szerokie akcje informacyjne o autyźmie oraz chwalić medialnie za przyjazne traktowanie osób z autyzmem, bo dla normików domyślnym zachowaniem, względem osób które sobie gorzej radziły, było wyśmiewanie, szydzenie, gnębienie.
Trzeba było normikom powiedzieć że to niedobrze gnębić ludzi którzy sobie gorzej radzą społecznie oraz pochwalić ich
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 6
  • Strona 1 z 6
  • >
  • ,,(...) Jestem zwierzęciem, widzisz przecież że jestem zwierzęciem. Nie znam słów, nie nauczono mnie mówić, nie umiem myśleć, te kanalie nie dały mi uczyć się myśleć (...)"

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 17.05.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking