BananowyJE via Android
BananowyJE via Android
- 0
@palaczobserwator wysusz i wstaw do szklanego pudełka #pdk
- 186
BananowyJE via Android
- 0
@KurierInpost kotimus prime
Mam kody z CD-Action:
Dla czołgistów posiadających już konto mamy specjalny kodCDABNSD-3ZYMN-EMBYA-KMWK8 dający dostęp do:
TKS (lub 100 tysięcy kredytów, jeśli gracz posiada ten pojazd)
Dla czołgistów posiadających już konto mamy specjalny kodCDABNSD-3ZYMN-EMBYA-KMWK8 dający dostęp do:
TKS (lub 100 tysięcy kredytów, jeśli gracz posiada ten pojazd)
- 1
Kolacja do oceny #gotujzwykopem
BananowyJE via Android
- 0
- 74
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
@hot_tomek: ;_;7
Kod z CD-Action:
dla aktualnych graczy - 4S8PEEFD-CZEH6-TEUX5 daje dostęp do:
-polskiego dowódcy Grzegorza Brzęczyszczykiewicza z 10 punktami umiejętności dowódcy,
-3 kontenerów z rzadkimi bonusami,
-3 kamuflaży Sci-Fi Space,
dla aktualnych graczy - 4S8PEEFD-CZEH6-TEUX5 daje dostęp do:
-polskiego dowódcy Grzegorza Brzęczyszczykiewicza z 10 punktami umiejętności dowódcy,
-3 kontenerów z rzadkimi bonusami,
-3 kamuflaży Sci-Fi Space,
- 829
BananowyJE via Android
- 1
@jatutaktylkonachwile nie no - przemienia chleb w ciało celem rytualnego, kanibalistycznego spożycia przez wiernych (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
- 1082
Iga Świątek i Rafael Nadal zostali uznani mistrzami świata 2022 roku przez ITF
Liderka rankingu WTA Iga Świątek oraz Hiszpan Rafael Nadal zostali uznani mistrzami świata 2022 roku przez Międzynarodową Federację Tenisową (ITF). Nagrody odbiorą na tradycyjnej Gali ITF, która odbędzie się w londyńskim Victoria and Albert Museum 8 lipca 2023 roku.
z- 49
- #
- #
- #
- #
- #
- 288
Maszyny, które osobiście uważam za ciekawe, a które mogą niektórym nie być znane; odc. 41/???
Fairey Rotodyne
Od późnych lat 30 XX wieku wzrastał postęp w nowej dziedzinie aeronautyki jaką były wiropłaty. W związku z wybuchem drugiej wojny światowej brytyjskie programy budowy różnego rodzaju śmigłowców zostały maksymalnie zmarginalizowane. Pomiędzy 1951 a 1952 rokiem British European Airways sformułowało wymagania dla pasażerskiego wiropłata nazwanego roboczo Bealine-Bus. Miała być to wielosilnikowa maszyna zdolna do transportu minimum trzydziestu pasażerów na lokalnych trasach. Projekt firmy Fairey Aviation został wybrany po wielu latach rewizji oraz otrzymał wsparcie finansowe od rządu na jego dalszy rozwój. W kwietniu 1953 roku Ministerstwo Zaopatrzenia (Ministry of Supply) zakontraktowało budowę jednego prototypu – Rotodyne Y. Było to połączenie kadłuba samolotu o znacznie zmniejszonej rozpiętości skrzydeł z dwoma silnikami do lotu poziomego i wyposażonego w wirnik co umożliwiało pionowy start – był to pierwszy wiropłat zespolony – dokładniej gyrodyna. Najciekawsze było zastosowanie do napędu głównego wirnika silników odrzutowych zamontowanych na końcu łopat. Projektem zainteresowane było również RAF, które wsparło przedsięwzięcie finansowo przez krótki czas ostatecznie wycofując się z projektu – w 1956r. stwierdzono, że tego typu płatowiec nie będzie miał większego zastosowania militarnego. Pierwszy lot odbył się 6 października 1957 roku. 10 kwietnia 1958r Rotodyne po raz pierwszy wykonało udane przejście z lotu pionowego do poziomego i ponownie do pionowego. Ze względu na znaczne koszty konieczne do rozwoju projektu do fazy produkcyjnej i brak chęci dalszego finansowania ze strony brytyjskiego rządu, co uzasadniane było względami ekonomicznymi, projekt ostatecznie zawieszono w 1962 roku. Największym mankamentem płatowca był poziom hałasu generowanego przez silniki znajdujące się na łopatach głównego wirnika. Jeden z pilotów testowych – John Farley – stwierdził, że hałas był tak nieznośny, że mógł przerwać konwersację osób znajdujących się trzy kilometry z dala od maszyny. Rotodyne trafił ostatecznie do rozbiórki. Do dzisiaj przetrwała jedynie niewielka ilość elementów konstrukcyjnych płatowca.
Podstawowe
Fairey Rotodyne
Od późnych lat 30 XX wieku wzrastał postęp w nowej dziedzinie aeronautyki jaką były wiropłaty. W związku z wybuchem drugiej wojny światowej brytyjskie programy budowy różnego rodzaju śmigłowców zostały maksymalnie zmarginalizowane. Pomiędzy 1951 a 1952 rokiem British European Airways sformułowało wymagania dla pasażerskiego wiropłata nazwanego roboczo Bealine-Bus. Miała być to wielosilnikowa maszyna zdolna do transportu minimum trzydziestu pasażerów na lokalnych trasach. Projekt firmy Fairey Aviation został wybrany po wielu latach rewizji oraz otrzymał wsparcie finansowe od rządu na jego dalszy rozwój. W kwietniu 1953 roku Ministerstwo Zaopatrzenia (Ministry of Supply) zakontraktowało budowę jednego prototypu – Rotodyne Y. Było to połączenie kadłuba samolotu o znacznie zmniejszonej rozpiętości skrzydeł z dwoma silnikami do lotu poziomego i wyposażonego w wirnik co umożliwiało pionowy start – był to pierwszy wiropłat zespolony – dokładniej gyrodyna. Najciekawsze było zastosowanie do napędu głównego wirnika silników odrzutowych zamontowanych na końcu łopat. Projektem zainteresowane było również RAF, które wsparło przedsięwzięcie finansowo przez krótki czas ostatecznie wycofując się z projektu – w 1956r. stwierdzono, że tego typu płatowiec nie będzie miał większego zastosowania militarnego. Pierwszy lot odbył się 6 października 1957 roku. 10 kwietnia 1958r Rotodyne po raz pierwszy wykonało udane przejście z lotu pionowego do poziomego i ponownie do pionowego. Ze względu na znaczne koszty konieczne do rozwoju projektu do fazy produkcyjnej i brak chęci dalszego finansowania ze strony brytyjskiego rządu, co uzasadniane było względami ekonomicznymi, projekt ostatecznie zawieszono w 1962 roku. Największym mankamentem płatowca był poziom hałasu generowanego przez silniki znajdujące się na łopatach głównego wirnika. Jeden z pilotów testowych – John Farley – stwierdził, że hałas był tak nieznośny, że mógł przerwać konwersację osób znajdujących się trzy kilometry z dala od maszyny. Rotodyne trafił ostatecznie do rozbiórki. Do dzisiaj przetrwała jedynie niewielka ilość elementów konstrukcyjnych płatowca.
Podstawowe
- 17
- 5
Ten NBP to menedżerem jest Glapiński?
#mecz
#mecz
BananowyJE via Android
- 1
#!$%@? po boisku jak inflacja (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
BananowyJE via Android
- 1
Bono, my Portugal is gone
#mecz
#mecz
BananowyJE via Android
- 2
@BananowyJE: Normalnie
- 68
BananowyJE via Android
- 0
@Manfakk sama prawda
BananowyJE via Android
- 0
- 19
PODOBNO 5 RZULTYCH KARTEK PRZYWOLUJE PAPIEZA KTÓRY GRA NA ATAKU, WSPANIAŁA TAKTYKA
#mecz
#mecz
#bekazkatoli #bekazpodludzi #tatuaze