Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko213
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Alamot
Alamot

Alamot

Dołączył 3 lata i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 59
  • Znaleziska 59
  • Mikroblog 0
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1

256

Teraz każdy chce mieszkać w familoku! Zgorzelec lśni pięknem cegły

Teraz każdy chce mieszkać w familoku! Zgorzelec lśni pięknem cegły

Zakończyła się rewitalizacja kolonii familoków na Górnym Śląsku. To zaniedbane kiedyś osiedle ceglanych domów stało się jedną z atrakcji miasta. Zobaczcie sami, jak świetnie się prezentuje oświetlone przez wiosenne słońce.

Slazag
z
slazag.pl
dodany: 27.03.2024, 17:20:47
  • 133
  • #
    polska
  • #
    slask
  • #
    architektura
  • #
    turystyka
  • #
    historia
  • #
    bytom
Alamot
Alamot
Alamot 28.03.2024, 11:09:57 via Wykop
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

404

Kuriozalne sceny w TVP INFO. Mężczyzna wystąpił jako polonistka i redaktorka

Pokaż treści 18+

Kuriozalne sceny w TVP INFO. Mężczyzna wystąpił jako polonistka i redaktorka

Maciej Makselon z Uniwersytetu Jagiellońskiego gościł w programie Wojciecha Szeląga w TVP INFO. Mężczyzna poprosił, by w pasku podpisać go "polonistka, redaktorka literacka". W ten sposób chciał zaakcentować problem z powszechną akceptacją tzw. feminatywów.

cogitos
z
salon24.pl
dodany: 26.03.2024, 10:49:01
  • 171
  • #
    ciekawostki
  • #
    lewackalogika
  • #
    bekazlewactwa
Alamot
Alamot
Alamot 27.03.2024, 08:30:57 via Wykop
  • 2
@Pwado: Język jest żywy i ulega zmianom. Skoro w społeczeństwie na nowo budzi się poczucie tego, że tak należy mówić (czyli wrócić do korzeni) to czemu tego nie robić. Chciałem zwrócić uwagę, że feministki na przełomie XIX i XX wieku bardzo wojowały z feminatywami. Jakie to przewrotne, że teraz wręcz się tego domagają. Dla mnie to była bardzo dobra wypowiedź. Pokazała jak wygląda dzisiejsza wojna o feminatywy z punktu widzenia
Alamot
Alamot
Alamot 27.03.2024, 08:40:45 via Wykop
  • 3
@ZgRyWARKA: Zrozum tutaj nie chodzi o poglądy polityczne. Jestem tzw. prawkiem, ale zgadzam się w 100 procentach z Maleksonem. Taka jest historia naszego języka, to w naszym języku jest naturalne. I sam to podkreślał, że to właśnie komuna wyrugowała nasz język. "Odkrywamy" coś co jest naturalne na nowo. Feministki z przełomu XIX i XX właśnie wojowały z feminatywami. Nie chciały być prezeskami, profesorkami, doktorkami. Chciały być panią profesor, panią doktor
Alamot
Alamot
Alamot 27.03.2024, 08:50:19 via Wykop
  • 0
@Pwado: Wiesz co uważam, że w tym przypadku można mówić o naturalności. Skoro tak było od wieków, nawet przed tym jak powstał język polski, a istniał praindoeuropejski to czemu nie można mówić o naturalności tego zjawiska? A co do pierwszego to nikt nie zabrania nikomu mówić jak chce.
Alamot
Alamot
Alamot 27.03.2024, 08:56:53 via Wykop
  • 1
@ZgRyWARKA: Język jest żywy, z czasem się przekonamy jaka forma się przyjmie bardziej. Zapytam też żony co myśli na ten temat, bo to ona jest polonistką i językoznawcą. Dam znać co odpowiedziała.

1155

Lekarka nazwała dziecko w łonie matki "pasożytem". W sieci zawrzało

Pokaż treści 18+

Lekarka nazwała dziecko w łonie matki "pasożytem". W sieci zawrzało

Podczas debaty o prawie do aborcji, zorganizowanej w Kanale Zero, goszcząca w studiu ginekolożka wygłosiła mocno kontrowersyjną tezę. Według dr Anny Orawiec ciąża to pasożytnictwo, na które świadomie decydują

WirtualnaPolska
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 19.03.2024, 11:13:45
  • 469
  • #
    aborcja
  • #
    wiadomosci
  • #
    wydarzenia
  • #
    afera
  • #
    dzieci
Alamot
Alamot
Alamot 20.03.2024, 14:00:05 via Wykop
  • 2
@vnuk: Absolutnie nie masz racji. Z biologicznego punktu widzenia mówimy o pasożytnictwie, gdy mamy do czynienia z przedstawicielami dwóch RÓŻNYCH gatunków. Dziecko w łonie matki to przedstawiciel tego samego gatunku.
Alamot
Alamot
Alamot 20.03.2024, 15:01:17 via Wykop
  • -8
@Kettuski: A to szanowny kolega mówi o innym pasożytnictwie :). Ja się wypowiadałem o tym biologicznym, a kolega pisze o społecznym.

774

Lekarze mieli jeździć na wycieczki i pływać na jachtach w zamian za recepty

Lekarze mieli jeździć na wycieczki i pływać na jachtach w zamian za recepty

Lekarze mieli jeździć na wycieczki i pływać na jachtach w zamian za przepisywanie określonych leków

PIAN--A_A--KTYWNA
z
bielskobiala.wyborcza.pl
dodany: 20.03.2024, 07:26:30
  • 240
  • #
    zdrowie
  • #
    podroze
  • #
    paywall
  • #
    medycyna
Alamot
Alamot
Alamot 20.03.2024, 14:41:26 via Wykop
  • 0
@Unifokalizacja: szczęściarz mi dali tylko bułkę 1,5 roku temu :(
Alamot
Alamot
Alamot 20.03.2024, 14:58:23 via Wykop
  • 6
@Unifokalizacja: cholerna czyli jednak faktycznie te POZty to taki miód. Ja w szpitalu pracuję to pewnie dlatego tylko bułka bez długopisów. Chociaż z drugiej strony czasami dostaniemy ryzę papieru do drukarki, bo nam w szpitalu brakuje. Teraz to już sam nie wiem co lepsze.

263

Lekarka skazana na karę grzywny :(

Lekarka skazana na karę grzywny :(

Sąd skazał lekarkę odpowiedzialną za skandaliczny transport chorej na serce pani Doroty z Białegostoku do Warszawy. Choć stan kobiety był dramatyczny i liczyła się każda minuta, to karetka przyjechała dopiero po godzinie i nie była w stanie jechać szybko. Pani Dorota trafiła do szpitala nieprzytomna

Yakotak
z
polsatnews.pl
dodany: 18.03.2024, 18:39:26
  • 140
  • #
    polska
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    lekarz
  • #
    karetka
  • #
    nasygnale
Alamot
Alamot
Alamot 19.03.2024, 13:33:15 via Wykop
  • 0
@dr_Batman:
Odwracasz kota ogonem.

Po pierwsze przeczytaj co zostało udowodnione lekarce i za co została skazana, bo nie za to że trzeba było czekać na kartkę.

Po drugie wracając do dzieciaka. Poczytaj sobie jakie masz obowiązki podczas udzielania świadczeń. Jeżeli uznasz, że nie trzeba transportować z lekarzem może być transport z ratownikiem lub
Alamot
Alamot
Alamot 19.03.2024, 14:00:12 via Wykop
  • 3
@GeDox: Zobacz za co została skazana lekarka. Została skazana za to, że niewłaściwie monitorowała pacjenta. A nie za rozklekotaną karetkę. Jak masz transport z lekarzem to on ma obowiązek siedzieć z tyłu i pilnować tego całego przybytku. Nie wiem jak było w rzeczywistości, ale rodzą się pytania. Gdzie siedziała lekarka, czy sinica u pacjentki wynikała z braku tlenu czy ze stanu ogólnego/choroby, po jakim czasie lekarka zorientowała się, że butla
Alamot
Alamot
Alamot 19.03.2024, 14:26:40 via Wykop
  • 0
@grajlord: Musisz wiedzieć, że transport pomiędzy szpitalami NIE odbywa się za pomocą karatek tzw. systemowych. To znaczy, że są realizowane przez zewnętrzne podmioty lub szpitale (jeżeli szpital posiada taką karetkę, bo wystarczy tylko, że będzie miał umowę na takie transporty).

Transport z samym kierowcą jest najczęstszą formą transportu chorych. I tutaj przykład połamała się starsza osoba na ulicy. Ktoś zadzwonił na 112. Transport do szpitala odbędzie się karetką systemową, która do
Alamot
Alamot
Alamot 19.03.2024, 15:51:07 via Wykop
  • 0
@grajlord: nie rozumiem o czym tutaj piszesz.

- tak większość ludzi pracujących w szpitalu pracuje również w innych pracach. Prywatnych również. Ale co to ma do transportu? Nie bardzo rozumiem

- tak idą pieniądze na transport, pochodzą również z publicznych środków. I cały czas piszę, że gdy pacjent nie ma wskazań to musi sobie taki transport opłacić sam, ALE szpital ma mu zapewnić taką możliwość. Są sytuacje, gdzie masz chociażby
Alamot
Alamot
Alamot 19.03.2024, 16:02:17 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
Alamot
Alamot
Alamot 19.03.2024, 16:14:14 via Wykop
  • 0
@stuffman: Podejrzewam, że rodzina zgłosiła zawiadomienie do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa ze strony lekarki. To był proces karny. Natomiast teraz rodzina ma podstawy do tego żeby ubiegać się jeszcze o odszkodowanie itp. w procesie cywilnym.

Napisz jeszcze czemu uważasz, że jakiś urzędnik miałby być winny tej całej sytuacji?

Szpital musi mieć możliwość transportu i tak też było. Miał podpisaną umowę z zewnętrzną firmą. I to na tej firmie ciąży
Alamot
Alamot
Alamot 19.03.2024, 16:33:14 via Wykop
  • 0
@dr_Batman: Dodaj jeszcze XD na końcu jak masz to w zwyczaju i dopełnisz swojej wypowiedzi na miarę swoich możliwości.
Alamot
Alamot
Alamot 19.03.2024, 16:48:33 via Wykop
  • 0
@stuffman: To tak nie działa. Szpital nie ma uprawnień do kontroli obcego podmiotu. Firma poświadcza możliwość świadczenia usług odpowiednimi dokumentami i zobowiązuje się do pewnych rzeczy (np. do tego, że czas oczekiwania na transport z lekarzem nie będzie dłuższy niż xx minut) To, że często jest to fikcja to inna para kaloszy.

Na tym polega outsourcing i optymalizacja kosztów. W teorii powinno być dobrze, a w praktyce tak nie jest.
Alamot
Alamot
Alamot 19.03.2024, 17:21:31 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
Alamot
Alamot
Alamot 19.03.2024, 19:49:16 via Wykop
  • 0
@stuffman: Ciężar prawny wraz z podpisaniem umowy przechodzi na firmę. Szpitale pod tym kątem są zabezpieczone. Można powiedzieć, że to nie szpital, a firma sobie podpisała taką umowę, bo np. zgodziła się pełnić usługi przy niskim finansowaniu. Z punktu widzenia szpitala outsourcing ma wiele korzyści, a to właśnie jeden z nich - chodzi o "przepisanie" odpowiedzialności. Jeżeli NFZ wymaga jakiegoś poziomu świadczenia to taki zapis znajduje się w umowie. Na
Alamot
Alamot
Alamot 19.03.2024, 21:42:15 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
Alamot
Alamot
Alamot 19.03.2024, 22:33:11 via Wykop
  • 0
@grajlord: to nie miało znaczenia w tej dyskusji :D. Rozmowa zeszła na trochę inny temat. Ale już się sam z tego śmieję, bo temat transportu zdominował moją dyskusję.
Alamot
Alamot
Alamot 19.03.2024, 22:48:05 via Wykop
  • 0
@stuffman: wiesz nie traktuj tego też w ten sposób. Na całym świecie tak wygląda zarządzanie szpitalem, u nas jedynie patologiczne jest to, że wygrywa najtańsza oferta. Jakość jest drugorzędna. Oszczędzają na czym się da. Mieliśmy kiedyś dobrego dyrektora, który miał wizję dobrego szpitala, wyremontował część pomieszczeń, zainwestował w sprzęt. Pozatrudniał lekarzy, którzy wprowadzili trochę nowinek. Potem nie przedłużyli mu stanowiska. Zrobili nagonkę, że szpital powiększył dług. Dyrektor zmienił się na
Alamot
Alamot
Alamot 20.03.2024, 00:20:32 via Wykop
  • 0
@dr_Batman nie gniewaj się. Po prostu z tyloma ludźmi rozmawiałem, że faktycznie mogłem pomylić Cię z kimś innym. I jak najbardziej interesowało mnie twoje zdanie inaczej nie pisałbym transportowych elaboratów i nie prowadził tego sporu :).

"ja pisałam że uważam że jeśli przyjmą i zaopatrzą dziecko to są odpowiedzialni do zapewnienia transportu który będzie odpowiedni do stanu, wtedy bierzesz odpowiedzialność za swoją decyzję i jeśli w trakcie transportu okaże się że
Alamot
Alamot
Alamot 20.03.2024, 14:37:08 via Wykop
  • 0
@stuffman: No wygląda lepiej i tam też korzystają z outsourcingu. Tyle, że biorą inne rzeczy pod uwagę, a nie tylko najtańszą cenę

258

Czterolatka wpadła do kotła z gorącą zupą. Trafiła do centrum leczenia oparzeń

Czterolatka wpadła do kotła z gorącą zupą. Trafiła do centrum leczenia oparzeń

"Czteroletnia dziewczynka wpadła do kotła z gotującym się żurkiem. Do wypadku doszło w restauracji niedaleko wielkopolskiego Gostynia. Dziecko czeka długotrwałe leczenie. Poparzenia objęły około 30 proc. ciała."

paramedix
z
rmf24.pl
dodany: 17.03.2024, 08:19:51
  • 131
  • #
    polska
  • #
    wielkopolska
  • #
    dzieci
  • #
    wypadek
  • #
    999
  • #
    ratownikmedyczny
Alamot
Alamot
Alamot 17.03.2024, 20:14:07 via Wykop
  • 20
Ludzie na prawdę uważacie, że oparzone dziecko jest powodem do żartów? Może powinniście stanąć przed tym dzieckiem i wtedy zacząć się śmiać.
  • 21
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Alamot
Alamot
Alamot 17.03.2024, 20:26:13 via Wykop
  • 3
@flagg47: Trudno w to uwieżyć, ale to smutna prawda. Zastanawia mnie jedynie jak bardzo trzeba być skrzywionym, żeby czerpać z tego radość.
Alamot
Alamot
Alamot 17.03.2024, 22:23:52 via Wykop
  • 0
@yeloneck: Prymitywnych ludzi śmieszy wszystko nawet g---o na patyku pod postacią takich komentarzy.

@Br4t3k: Musiałbym zmarnować zbyt dużo czasu, żeby ci wytłumaczyć jak głupie jest to co napisałeś.
Alamot
Alamot
Alamot 18.03.2024, 07:18:21 via Wykop
  • -1
@Fallar: Facet co ty pierdaczysz. Co ma piernik do wiatraka. Śmiej się z czego chcesz. Już napisałem jakich ludzi bawi cudza krzywda i nieszczęście - prymitywnych. Nikt wam nie każe się biczować. Chełpić się tym, że jednak będę się śmiać to tak jakby sobie wywiesić tabliczkę "głupi prymityw".

@slx2000 nie. A czy ty tutaj piszesz, żeby poprawić komuś humor? Ja zadałem tylko pytanie. Póki co nikt sensownie nie odpowiedział.
Alamot
Alamot
Alamot 18.03.2024, 08:28:33 via Wykop
  • 1
@Nikotynowy: Nie pierwszy. Jak widzę takie rzeczy to zwracam uwagę. Czemu mam nie komentować jak coś jest złe? Może chociaż jeden uzna, że faktycznie przesadza.
Alamot
Alamot
Alamot 18.03.2024, 10:12:58 via Wykop
  • 3
@Nikotynowy: Żebyś wiedział. Już kiedyś pisałem, że liczy się tylko Ja. Ja czekam, ja oczekuję i ja wymagam. Kultura rozpychania się łokciami. Zdziczenie społeczeństwa. Czyżby komuna tak nas ukształtowała? Społeczeństwo socjalne nie sprzyja kształtowaniu postaw.
Alamot
Alamot
Alamot 18.03.2024, 18:18:01 via Wykop
  • 0
@Fallar: Uderz w stół, a nożyce się odezwą :). Czyli jednak zapiekło i bardzo dobrze :). Dla twojej wiadomości, bo widzę, że masz jeszcze jeden problem, a mianowicie z definicją prymitywa. To osoba nieokrzesana, pozbawiona kultury, cechująca się niskimi pobudkami. Jak ulał pasuje do osoby śmiejącej się z czyjegoś nieszczęścia. Strażnikiem czyjegoś sumienia nie jestem i nie trzeba nim być, żeby jednoznacznie ocenić taką postawę. Pluć na ulicy też można
Alamot
Alamot
Alamot 18.03.2024, 21:19:34 via Wykop
  • 0
@Fallar: Uwielbiam czarny humor, lubię stand upy itd. Tyle, że czarny humor dotyczy fikcyjnych wydarzeń, przerysowanych, które mogą bazować na jakimś elemencie prawdy, ale same w sobie nią nie są. To cienka granica.

Dziecko będzie czekało długie leczenie. Wg. różnych doniesień ma oparzenia I/ II stopnia lub II/III. Duża część z nich wg teorii ma szansę wygoić się nie pozostawiając śladów (I st) lub pozostawiając niewielkie ślady (II st). Fakt,
Alamot
Alamot
Alamot 19.03.2024, 17:29:10 via Wykop
  • 0
@yeloneck: Jedyne co mnie uwiera to beztroskość pewnych ludzi. Śmieszne - dziecko doznało oparzenia wpadając do gara. Boki zrywać, bo w garze był żurek. ¯\(ツ)/¯. Kto pracuje w szpitalu w cyrku się nie śmieje. Może to jest przyczyną, że nie rozumiem tego humoru.

278

Zielona Góra. Szpital nie pomógł pięciolatkowi. Teraz przeprasza

Zielona Góra. Szpital nie pomógł pięciolatkowi. Teraz przeprasza

"Błąd, jaki wystąpił w opiece nad państwa dzieckiem nie powinien mieć miejsca" - czytamy w oficjalnym piśmie Szpitala Uniwersyteckiego im. Karola Marcinkowskiego w Zielonej Górze. Placówka przeprosiła rodziców za odmówienie pomocy pięcioletniemu Filipowi. Chłopiec doznał kontuzji żuchwy.

szyna352
z
polsatnews.pl
dodany: 12.03.2024, 10:12:38
  • 77
  • #
    polska
  • #
    zielonagora
  • #
    szpital
  • #
    sluzbazdrowia
Alamot
Alamot
Alamot 12.03.2024, 22:29:01 via Wykop
  • 40
@rolnik_wykopowy: Zdradzę Ci sekret. Ortopeda nie operuje żołądków, chirurg ogólny nie zajmuje się endoprotezami, kardiochirurg nie zajmuje się operowaniem zaćmy. Więc czemu w szpitalu w którym nie ma oddziału twarzowo szczękowego ktoś miałby nastawiać żuchwę. Wiesz o tym, że gdyby było jakiekolwiek powikłanie takiego leczenia to osoba, która by to zrobiła usłyszałaby w sądzie 3 pytania. "Czy ma Pan doświadczenie w takich przypadkach" - nie, "Czy chłopiec był w stanie
Alamot
Alamot
Alamot 12.03.2024, 22:54:51 via Wykop
  • 26
@blashot: Tak masz rację. Chłopiec powinien być przyjęty na SOR, zabezpieczony i przewieziony karetką do miejsca, gdzie może być wykonane takie świadczenie. I z tym się zgadzam. Odmowa przyjęcia na SOR była niezasadna, bo chłopiec nie musiał mieć nastawianej tam szczęki, ale mógł być tam zabezpieczony. I tu jest problem, ludzie skupiają się na szczęce zamiast na faktycznej przyczynie błędu.
Alamot
Alamot
Alamot 12.03.2024, 23:14:43 via Wykop
  • 8
@blashot: Przy zwichnięciu żuchwy do duszności nie dochodzi. Żuchwa jest wtedy wysunięta do przodu co w teorii wręcz udrażnia drogi oddechowe. To co towarzyszy zwichnięciu żuchwy oprócz zniesienia możliwości poruszania żuchwą to przede wszystkim ból, ślinotok i brak możliwości połykania. Co u małego, spanikowanego chłopca może zostać odebrane przez również spanikowanych rodziców jako objaw duszenia.
Alamot
Alamot
Alamot 13.03.2024, 07:36:15 via Wykop
  • 1
@piotr-gr: SOR nie był zbędny i takie rzeczy odbywają się na SORze, a nie w poradni. SOR zajmuje się też przypadkami nagłymi - złamaniami, skręceniami, nagłym bólem w obrębie jakiejś okolicy. Zgłaszają się tam ludzie, u których wystąpił jakiś nagły niepokojący objaw.

Transporty pomiędzy szpitalami NIE są realizowane przez karetki systemowe tzn. że taki transport nie powoduje wyłączenia karetki, która pełni dyżur na jakimś obszarze. Transport medyczny w znacznej mierze
Alamot
Alamot
Alamot 13.03.2024, 08:01:23 via Wykop
  • 2
@malkuth: Tak masz rację, tak to powinno wyglądać i nigdzie nie pisałem inaczej, wręcz piszę, że tego tyczy się ten rzeczony błąd.

I już Ci odpowiadam czemu nikt nie chciał tego zrobić na moim własnym przypadku. Kiedyś zgłosili się do mnie rodzice dziecka, które wsadziło rękę do jakiejś maszynki (kości całe, natomiast na całej dłoni liczne rany powierzchni dłoniowej). Było mi żal dzieciaka, a rodzice nalegali więc się zgodziłem. Po
Alamot
Alamot
Alamot 13.03.2024, 08:10:31 via Wykop
  • 4
@Alamot: Oczywiście nikt z rodziców po ludzku nie przyszedł i nie zapytał czemu tak się stało, czemu młody ma teraz przykurcz, jaki jest mój punkt widzenia. Wtedy jak zaopatrzyłem młodego to na rękach, by mnie nosili, jacy wdzięczni itd. Tak wygląda wdzięczność u ludzi. Pojawia się najmniejszy problem i możliwość zarobienia na tym? Tuputup do prawnika :). Stare przysłowie mówi - lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć. Tego
Alamot
Alamot
Alamot 13.03.2024, 08:52:36 via Wykop
  • -1
@Towarzysz_Pawulon: Chyba żartujesz, że anatomii można się nauczyć z komputera lub jakiejś wizualizacji. Chyba, że mówimy o jakiś grubych rzeczach na potrzeby nauki biologi w szkole średniej, a nie o prawdziwej anatomii na kierunku lekarskim. To czego możesz się nauczyć w ten sposób to wykucie na pamięć struktur anatomicznych i nic więcej. Ciała ludzkiego nie zastąpisz wizualizacją. W ciele człowieka istnieją liczne warianty anatomiczne, o których ktoś kto zna anatomię
Alamot
Alamot
Alamot 13.03.2024, 08:56:25 via Wykop
  • 0
@BornTObeFree: Najlepiej wygłasza się populizmy nie poparte faktami.
Alamot
Alamot
Alamot 13.03.2024, 09:56:24 via Wykop
  • -1
@Towarzysz_Pawulon: Nie każdy musi znać zaawansowane zmienności, natomiast te najczęstsze tak. Nie możesz iść w tym kierunku, bo dojdziesz do argumentu, że po co nefrologowi na studiach była neurologia. Technologia ma wspierać w nauce i powodować to, że umiesz więcej, być może w jakimś stopniu powinna ułatwić przyswojenie wiedzy, ale nie może stawać się wytrychem dla braku dostępności do prosektorium. Anatomia jest szalenie ważna dla każdego lekarza. I zgoda być
Alamot
Alamot
Alamot 13.03.2024, 10:22:58 via Wykop
  • -2
@Towarzysz_Pawulon: Posłuchaj nie wiem czy studiujesz na takim kierunku, gdzie nie masz dostępu do prosektorium. Po Twoich wypowiedziach wnioskuję, że jest to prawdopodobne, bo prezentujesz argumenty wpajane studentom na takich uczelniach.

Po pierwsze nie liczy się ilość tylko jakość. Nie rozwiążesz problemów produkując ludzi z dyplomami, ale bez kompetencji.

Po drugie lekarze uciekają do prywatnego sektora i tak samo będzie z ludźmi, którzy ukończą takie uczelnie. Może lepiej zastanowić się
Alamot
Alamot
Alamot 13.03.2024, 10:28:21 via Wykop
  • -2
@Towarzysz_Pawulon: To jest argument za tym, żeby poprawić warunki nauczania, a nie za tym żeby wprowadzać kierunek lekarski do wyższej szkoły gotowania na gazie. Ja miałem grupę 12 osobową, podczas zajęć klinicznych byliśmy podzieleni na 4 osobowe podgrupy, każda miała swojego asystenta, z którym prowadzona była nauka.
Alamot
Alamot
Alamot 13.03.2024, 10:38:31 via Wykop
  • -1
@Towarzysz_Pawulon: To gdzie zdajesz LEK nie ma kompletnie przełożenia na to, gdzie będziesz pracował. LEK zdaje się podczas stażu podyplomowego, który większość stażystów odbywa w ośrodkach, w których się kształcili, bo po prostu dobrze je znają. Dopiero po zdanym egzaminie następuje przetasowanie - ludzie wracają do swoich miejscowości, szukają ośrodków gdzie będą odbyć rezydenturę. Sam limit miejsc rezydenckich powoduje, że nie każdy będzie mógł zostać tam gdzie odbywał staż. Moja
Alamot
Alamot
Alamot 13.03.2024, 10:49:50 via Wykop
  • -1
@Towarzysz_Pawulon: Tak, ale zapomniałeś dodać, że Olsztyn był dobrze przygotowany pod względem zaplecza. Był uczelnią państwową, a nie prywatną, gdzie były inne priorytety niż zgarnięcie czesnego w zamian za dyplom. I po trzecie w tamtym województwie był potencjał na to żeby otworzyć kliniki. Teraz dochodzi do tego, że prywatne uczelnie na g---t szukają szpitali, gdzie może się odbywać nauka przedmiotów klinicznych. I potem to się odbywa w małych ośrodkach, gdzie
Alamot
Alamot
Alamot 13.03.2024, 11:02:13 via Wykop
  • -1
@Towarzysz_Pawulon: To nie zależy od ośrodka w którym się kształcili. Zobacz ile wyjechało po studiach w Szczecinie i Wrocławiu. Jaki jest koń każdy widzi. Finanse na tamten czas stanowiły jakiś argument. W chwili obecnej takim argumentem jest brak poszanowania, brak możliwości rozwoju zawodowego na zadowalającym poziomie, przeciążenie pracą, biurokracja, brak sprawczości itp, itd. W ludziach narasta frustracja, stają się zgorzkniali. To, że przy przyjęciu pacjenta na oddział tworzę tom dokumentacji
Alamot
Alamot
Alamot 13.03.2024, 11:54:50 via Wykop
  • 0
@Towarzysz_Pawulon: Mówię o tych uczelniach. https://www.rynekzdrowia.pl/Polityka-zdrowotna/12-nowych-kierunkow-medycznych-bez-akredytacji-17-bez-prosektoriow-Lekarze-rezydenci-grzmia,250041,14.html

Wielkość miasta nie powinna mieć znaczenia przy tworzeniu takich kierunków. Jeżeli są możliwości to niech to będą małe miasta, ale ma to być zrobione tak jak być powinno. Szkoły prywatne przez lata zbiły kapitał na wydawaniu dyplomów temu kto płacił, teraz chcą pójść dalej i zająć się kształceniem lekarzy, bo przyniesie im to kolejne pieniadze pieniądze. Za x lat wypłyną kolejne afery na wzór
Alamot
Alamot
Alamot 13.03.2024, 15:05:06 via Wykop
  • 0
@piotr-gr: Ja to rozumiem też mam takie przypadki, też mam pilne skierowania na chirurgię ogólną z powodu 3 tygodniowej biegunki i też mam skierowania z powodu 3 tygodniowych objawów otrzewnowych, gdzie POZ nie wykonał żadnej diagnostyki po czym okazuje się, że objawów otrzewnowych nie ma, a bóle są z powodu zapalenia pęcherza. I ja podpisuję się wszystkimi kończynami, żeby rozliczać POZ z braku przeprowadzania diagnostyki oraz z totalnie bzdurnych rozpoznań.
Alamot
Alamot
Alamot 14.03.2024, 09:28:56 via Wykop
  • 0
@piotr-gr: Matka nie musi się znać. Jest spanikowana. Z jej perspektywy dziecko się dusiło. Jeżeli chodzi o TK to postawili jakiś złom na parkingu zabudowany w kontenerze. TK było liche trwało zbyt długo, a gdy musiałeś zrobić kilka pod rząd to obowiązkowa przerwa na chłodzenie.

478

Śmierć 18-latki. Dzień wcześniej odesłano ją ze szpitala

Śmierć 18-latki. Dzień wcześniej odesłano ją ze szpitala

Tragedia w wielkopolskiej Kobylej Górze. 18-latka nagle straciła przytomność na terenie przydomowej posesji, a kilka godzin później zmarła. Dzień wcześniej szukała pomocy na nocnym dyżurze ostrzeszowskiego szpitala.

Bobito
z
rmf24.pl
dodany: 03.03.2024, 14:37:48
  • 153
  • #
    poznan
  • #
    wielkopolska
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    zdrowie
  • #
    szpital
Alamot
Alamot
Alamot 03.03.2024, 22:14:22 via Wykop
  • 18
Pracuję na SORze, pracuję w oddziale chirurgii ogólnej. Wydarzyła się tragedia, wiemy tylko, że dziewczyna zmarła. Nie snujcie domysłów.

Do wszystkich "geniuszy" z gotowym rozwiązaniem kilka słów. Nie ma na świecie takiej służby zdrowia, gdzie nie trzeba czekać. To, że ktoś czekał z rozciętym palcem 4h to jest to bardzo mało. Podczas dyżuru szczególnie zabiegowego jest co robić. Czy mam tracić czas i objaśniać czemu twój ojciec z palcem ma czekać 4
  • 18
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Alamot
Alamot
Alamot 04.03.2024, 00:09:12 via Wykop
  • 3
Widzę, że masz gotowy scenariusz. SOR powinien służyć nagłym przypadkom. Co to znaczy? To nie jest miejsce do przepisywania leków na choroby przewlekłe, tygodniową biegunkę itp.Nie jest też możliwe wykonanie wszystkich badań. Dziewczyna była badana na Nocnej i Świątecznej Opiece Zdrowotnej (taki POZ, który działa po 18 i święta), a to nie jest SOR.

Być może w badaniu fizykalnym nie było niepokojących objawów. Odnośnie powyższej wypowiedzi - tętniaki mogą nie boleć. Czy
Alamot
Alamot
Alamot 04.03.2024, 14:04:12 via Wykop
  • -1
@Delta1985: Cóż można powiedzieć po zapalonym prawie 40 letnim graczu i fascynacie gwiazd p---o. Chcesz mi powiedzieć, że przez 8h nie zobaczył ciebie żaden lekarz i badań krwi też nie miałeś zrobionych? Absolutnie nikt przez 8 h nie spojrzał na Ciebie? Dobry fantasta z ciebie jest.
Alamot
Alamot
Alamot 04.03.2024, 14:07:37 via Wykop
  • 0
@KONONOWlCZ: no popatrz, to pewnie dlatego w Rybniku jest problem z sorem internistycznym, bo lekarz jeszcze z fajki nie wrócił. Ty masz pojęcie chłopie o czym mówisz?
Alamot
Alamot
Alamot 04.03.2024, 18:07:51 via Wykop
  • 1
@witold4: Tak zdarzają się tacy ludzie. Nie twierdzę, że cała grupa zawodowa jest święta. Osobiście kilka razy zawracałem pacjentów, którzy już wychodzili "zbadani" przez inną osobę. Książkę możnaby napisać. Jednak gro przypadków tyczy się tych samych ludzi, którzy niestety robią krecią robotę, a zły PR odbija się na wszystkich pozostałych. Nie ma grupy zawodowej w której nie będzie pedofila, złodzieja i partacza. Niestety "rynek" nie zweryfikuje takich ludzi, bo po
Alamot
Alamot
Alamot 04.03.2024, 18:21:03 via Wykop
  • 1
@witold4: I jeszcze jedna rzecz, o której nie wspomniałem. Nawet najbardziej rzetelne badanie wykonane przez najbardziej rzetelnego lekarza nie wyklucza tego, że odeślesz pacjenta, a ten umrze. Problem polega na tym, że podczas jakiejkolwiek oceny czyjejś pracy musisz się odnieść do rzeczy, które ten lekarz wiedział podczas tego badania, nie można odnosić się do rzeczy, które są wiadome np. po przeprowadzeniu całego postępowania dochodzeniowego. Jak znasz wynik to każdy jest
Alamot
Alamot
Alamot 05.03.2024, 09:05:11 via Wykop
  • 0
@Delta1985: Lepiej być konowałem niż koniobijcą. Pozdrawiam serdecznie 😀

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 03.10.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking