Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko164
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
To Znalezisko jest w archiwum

1291

Jak dobrze być notariuszem

Generalnie nie mam w zwyczaju narzekać publicznie ale wczoraj po zobaczeniu pewnej faktury powiedziałem sobie "k---a mać". Faktura pochodziła od notariusza. Jak zapewne wiecie, w momencie nabywania nieruchomości należy podpisać akt notarialny...

u.....k
u.....k
konto usunięte
z
wykop.pl
dodany: 08.06.2011, 05:21:04
  • #
    nauka
  • #
    prawo
  • #
    socjologia
  • #
    notariusz
  • #
    akt
  • #
    mafia
  • #
    absurd
  • 361
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Treści powiązane (3)

Grabież/ wyzysk
Goral_nizinny
z youtube.com
  • 14
KALKULATOR OPŁAT: opłaty przy zakupie nieruchomości
zarazwracam
z enieruchomosci.pl
  • 13

Komentarze (361)

najlepsze

GeraltRedhammer
GeraltRedhammer
08.06.2011, 05:56:25
  • 172
@ulbrek Zgadzam się. Praca notariusza jest prosta jak konstrukcja cepa i dochodowa. Dlatego jest to zawód reglamentowany przez korporacje adwokackie. Co z tego, że skończyłeś studia pięcioletnie studia i zdałeś egzaminy, musisz jeszcze zrobić aplikację, bo nie może być tak żeby na rynku była konkurencja, która obniży pensje dla notariusza.
  • 72
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

u.....k
u.....k
konto usunięte
Autor
08.06.2011, 06:13:26
  • 135
@GeraltRedhammer:

Sytuacja jest tym bardziej patologiczne, że ich reglamentowane usługi są wymagane przez polskie prawo...
GeraltRedhammer
GeraltRedhammer
08.06.2011, 07:45:41
  • 115
@koziolek666: To po co są pięcioletnie studia prawnicze i egzaminy na nich?

Jeśli chodzi o kierowców to jeśli ktoś ma prawo jazdy odpowiedniej kategorii to głupotą są kursy na:

1. Przewóz osób - samo prawo jazdy daje Ci tylko pozwolenie na przewóz rodziny. Innymi słowy, jak wieziesz brata to masz odpowiednie umiejętności, jak podwozisz kogoś w ramach pracy już
alephiej
alephiej
08.06.2011, 07:27:27
  • 114
Witamy, pan pierwszy raz w Polsce?
  • 9
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

alephiej
alephiej
08.06.2011, 08:37:59
  • 73
@ulbrek: To pan się przygotuje, to nie był raz ostatni.
u.....k
u.....k
konto usunięte
Autor
08.06.2011, 07:56:41
  • 62
@alephiej:

Pierwszy raz kupowałem mieszkanie i pierwszy raz w życiu się z tym zetknąłem.
Technokrata
Technokrata
Technokrata
08.06.2011, 07:10:47
  • 60
Jest to o tyle sprytnie pomyślane, że opłaty te pojawiają się przy większych transakcjach, więc kupujący (oni najczęściej pokrywają opłaty) zadowoleni z zakupu nie mają ochoty psioczyć na system (wiele więcej zrobić nie mogą), na biedaków przecież nie trafiło. Masz rację co do kasty, w której nie rządzą prawa wolnego rynku. Należy także zauważyć, że miało miejsce obniżenie stawek notarialnych, do czego doprowadził Ziobro. Za co, jak za co, ale za to
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

loczyn
loczyn
08.06.2011, 09:56:01
  • 6
@looongier: Za M2 jeśli dobrze pamiętam o wartości 170k potrafili wyciągnąć nawet 2,5k.
looongier
looongier
08.06.2011, 09:48:39
  • 5
@Technokrata: to jakie były stawki przed Ziobrem?
mudkipz
mudkipz
08.06.2011, 08:27:36
  • 53
Praca notariusza jest niesamowicie nudna, byłem w kancelarii na praktykach i dosłownie zasypiałem na siedząco. Taki notariusz w ogóle się nie rozwija intelektualnie, a z każdym kolejnym rokiem pracy może nawet głupieje. Zarobki faktycznie są zawyżone i nic tego nie usprawiedliwia.
  • 8
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

R.....u
R.....u
konto usunięte 08.06.2011, 09:30:17
  • 63
@mudkipz: Nudna? Zarabianie sporej waluty za podpisywanie się na dokumentach to wedlug mnie ubaw po pachy.
Goral_nizinny
Goral_nizinny
08.06.2011, 09:45:35
  • 9
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
folt
folt
folt
08.06.2011, 07:05:25
  • 29
BE ZE DURA - Notariusz odpowiada CAŁYM swoim majątkiem - jeśli źle sporządzi umowę - np sprzedaż huty - to do końca życia płaci.

co do blokady zawodu - to jest to powszechnie znany fakt (nie twierdze że to dobre) ale pitolenie o tym ile zarabia to już przegięcie.
  • 17
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

u.....k
u.....k
konto usunięte
Autor
08.06.2011, 07:25:28
  • 51
@folt:

Podsumowując - w praktyce notariusz nie odpowiada za nic, chyba, że w procesie cywilnym bądź karnym udowodni mu się umyślność czynu lub rażące niedbalstwo.

Nie mniej strony podpisując akt notarialny w formułce która się w nim znajdują zgadzają się z jego treścią ergo wyłączając odpowiedzialność notariusza który jest tylko świadkiem.
u.....k
u.....k
konto usunięte
Autor
08.06.2011, 07:23:09
  • 39
@folt: Notariusz nie sporządza umów. Sporządza akty notarialne. Po drugie notariusz poświadcza swoją obecnością tylko pewne fakty.

Notariusz, posiadający w świetle ustawy Prawo o notariacie status funkcjonariusza publicznego, podlega odpowiedzialności karnej przewidzianej w kodeksie karnym dla takich funkcjonariuszy.

Zgodnie z art. 231 §1 kodeksu karnego funkcjonariusz publiczny, który przekraczając swoje uprawnienia lub nie dopełniając obowiązków działa na szkodę interesu publicznego lub prywatnego podlega karze pozbawienia wolności do lat 3. § 2 tego
zarazwracam
zarazwracam
08.06.2011, 08:20:21
  • 22
Ja na notariusza, podatki, odpisy, wpisy i uruchomienie kredytu w tym ubezpieczenia (chyba ze trzy) wydałem całe swoje oszczędności, dobre kilkanaście kilozłotówek. Teraz w końcu mogę się cieszyć swoim M2 z rynku wtórnego w które muszę jeszcze włożyć kilkanaście kilozłotówek, aby to ogarnąć z wyglądu. Ale spoko. A no i jeszcze co 36 miesięcy haracz dla banku w postaci około 5k bo przecież w ciągu tych trzech lat nie udało mi się
  • 14
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

zarazwracam
zarazwracam
08.06.2011, 08:40:00
  • 11
@Goral_nizinny: zgadza sie.
G....._
G....._
konto usunięte 08.06.2011, 10:47:26
  • 5
@Lk_hc: Piszesz wulgarnie i słabo uzasadniasz dlatego łapiesz minusy, ale i tak się z tobą zgadzam. Dla mnie smycz w rękach banku jest większym kosztem niż nabijanie komuś kasy za wynajem. Cała ta wizja stabilizacji jest jedną wielką ściemą generowaną na korzyść deweloperów i baków. Biorąc kredyt na 200 tys. spłaca się niecałe 400. To jest chory system. Gdyby to było 20% to jest jeszcze ok, ale realne oprocentowanie to
Tdriver
Tdriver
Tdriver
08.06.2011, 10:51:31
  • 20
Również miałem przyjemność kupować mieszkanie - w moim przypadku z rynku wtórnego. Zapłaciłem za notariusza kupę kasy za umowę przedwstepną i potem przyrzeczoną sprzedaży. Nie żałuję ani jednej złotówki. Powiem tak: gdyby nie mój ogarnięty notariusz to bym się zesrał, a nie kupił mieszkanie. Mimo podpisanej umowy przedstepnej sprzędająca zaczeła robić takie jaja, ze hej. Nie będę wnikał w szczegóły, bo sprawa miała wiele wątków: wysokość zadatku, co rozumiemy przez zadatek (część
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

u.....k
u.....k
konto usunięte
Autor
09.06.2011, 05:37:24
  • -3
@Tdriver:

Ale poszedłeś do niego z wolnej woli, prawda? Umowy przedwstępnej nie musiałeś zawierać w formie aktu notarialnego. Tak samo umowy sprzedaży. Dopiero przeniesienie własności ma taką formę. Tak więc z własnej woli skorzystałeś z usług notariusza. I to rozumiem. Nie rozumiem natomiast, czemu skoro np. ja miałem możliwość skorzystania z pomocy osoby która się w temacie na prawdę orientuje mimo, że prawnikiem nie jest musiałem z przykazu państwa zanieść
Mazoka
Mazoka
08.06.2011, 07:12:39
  • 20
też to przeżyłam, bolało jak płaciłam, ale cóż, takie życie
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wujekdaro
wujekdaro
08.06.2011, 08:23:48
  • 29
@Mazoka: to zwykła mafia która ustawiła sobie te przepisy pod siebie,
Kick_Ass
Kick_Ass
08.06.2011, 09:40:40
  • 9
@Mazoka: jeszcze poczekaj aż księgę wieczystą będziecie zakładać. k%$@ica strzela w kolejkach, my czekaliśmy w urzędzie jakieś 2 godziny, a to tylko dlatego że żona już była z brzuszkiem, i się wj#%$liśmy przed wszystkich, co i tak kosztowało nas wiele nerwów. Księga jakieś 700 zł, ale dzięki temu rata kredytu spadła o jakieś 10-12%.
l.....y
l.....y
konto usunięte 08.06.2011, 09:02:32
  • 17
Notariusz odpowiada całym swym majątkiem, więc nie jest to ot takie sobie wydrukowanie kilku stron i pieczątka. Poza tym nie płaci się mu za sporządzenie umowy i podpis. Przed tą umową notariusz musi:

- skończyć 5-letnie studia (prawo, które różni się nieco od większości kierunków)

- zdać państwowy egzamin na aplikację (coś jakby egzamin z całych pięciu lat studiów, w tym roku zdało 25% podchodzących, jak go oblejesz czekasz rok na drugie podejście)

-
  • 26
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

josh
josh
08.06.2011, 09:32:34
  • 8
@kiernek: Pani na poczcie nie musi potwierdzić stanu faktycznego ani podać podstaw prawnych danej czynności. Pani na poczcie może CI powiedzieć : "idź sobie, bo pije kawę". Notariusz, zgodnie z prawem nie może Ci odmówić wykonania czynności prawnej.
Wsiowy_Lolek
Wsiowy_Lolek
08.06.2011, 09:17:56
  • 8
@laskrzyzy: A już się cieszyłem, że wiem co chcę w życiu robić...
royback
royback
08.06.2011, 09:58:52
  • 12
"muszę płacić za to, że państwo łaskawie wywiązuje się z obowiązków, które samo na siebie nałożyło" To zdanie bardzo mi się spodobało, tyle w nim prawdy...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 8
  • Strona 1 z 8
  • >

Hity

tygodnia

Pokaż 18+

Psy, które rozszarpały człowieka, pozostaną przy życiu decyzja z Zielonej Góry
Psy, które rozszarpały człowieka, pozostaną przy życiu decyzja z Zielonej Góry
3115
Biedronka bezczelnie sprowadza korniszony z Indii!
Biedronka bezczelnie sprowadza korniszony z Indii!
2956
Śmiertelny wypadek na A1. Sebastian M. obciąża ofiary
Śmiertelny wypadek na A1. Sebastian M. obciąża ofiary
2754
Kpt. SG Anna Michalska będzie musiała sama bronić się przed hejtem celebrytów
Kpt. SG Anna Michalska będzie musiała sama bronić się przed hejtem celebrytów
2808
Wrocław afera z WBO - 330 staruszków 91+ głosuje jednego dnia na dwa projekty
Wrocław afera z WBO - 330 staruszków 91+ głosuje jednego dnia na dwa projekty
2601
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #zainteresowania
  • #liganauki
  • #technologia
  • #historia
  • #biologia
  • #kosmos
  • #fizyka
  • #medycyna
  • #polska
  • #astronomia
  • #gruparatowaniapoziomu
  • #swiatnauki
  • #swiat
  • #zdrowie

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking