Sprawność 60% ale.. Poprawcie mnie 1kg paliwa to w przeliczeniu 10kwh? Paliwa do zbiornika wejdzie 50 l = 500kwh i te 500 kWh z przerwa na siku uzupełniamy w 5 minut..
@merti: Ten koleś od povagowanych ma ciekawy sposób prezentacji ale w jego materiałach jest dużo błędów albo uproszczeń gdzie wydaje się, że koleś mało wie i ledwo liznął jakiś temat a już kręci wideło ( ͡°͜ʖ͡°)
@NikczemnyJudasz: povagowani kręcą materiał raz na tydzień nie da się zrobić tego dobrze pod kątem merytorycznym w takim tempie. Zrobienie tego materiału zajeło mi kilka tygodni a jeśli policzymy przerobienie całego podręcznika do termodynamiki to 2 lata.
Dziwi mnie, że nikt nie wpadł na pomysł, by zrobić silnik spalinowy połączony z silnikiem Stirlinga, który może mieć sprawność do 40%. Samochód hybrydowy z takimi silnikami byłby bardzo oszczędny.
@motonita: takie próby były wielokrotnie podejmowane, ale mniej więcej zawsze rozbijały się o dwa kluczowe problemy: wysoka złożoność konstrukcji oraz żywotność (trwałość). Do tego dochodzą jeszcze wysokie koszty zarówno projektowe jak i serwisowe dla takiej kombinacji.
@dict: co gorsze to jest w podręcznikach a nawet na wikipedii. Wkleje odpowiedź z innego komentarza bo 10 raz mi się już nie chce tego tłumaczyć.
Spadek temperatury gazu przy rozpreżaniu to nie jest prawo natury, energia nie może po prostu zniknąć, jeśli rozprężysz gaz bez wykonania pracy to temperatura praktycznie nie spadnie.
Oprócz ograniczonej sprawności, silnik spalinowy stał się masakrycznie skomplikowany. W elektrycznym mamy stojan, wirnik i to w zasadzie tyle - przy sprawności bliskiej 100%. Ta wyśmiewana przez januszy i dzieciaki elektromobilność to najbardziej logiczna droga.
@Jakub-Johnstone: a dlaczego stał się masakrycznie skomplikowany, skoro większość dołożonego mu osprzętu raczej nie wpływa na jego sprawność, a potrafi drastycznie obniżyć jego trwałość?
Komentarze (128)
najlepsze
Zrobienie tego materiału zajeło mi kilka tygodni a jeśli policzymy przerobienie całego podręcznika do termodynamiki to 2 lata.
@motonita: takie próby były wielokrotnie podejmowane, ale mniej więcej zawsze rozbijały się o dwa kluczowe problemy: wysoka złożoność konstrukcji oraz żywotność (trwałość). Do tego dochodzą jeszcze wysokie koszty zarówno projektowe jak i serwisowe dla takiej kombinacji.
@motonita: w samochodach?
Rozprężenie gazu o temperaturze 10'C nie spowoduje obniżenia jego temperatury?
Same bzdury, przez takie wysrywy internet zamiast uczyć, ogłupia. zakop. Wy to wykopujecie?
Wkleje odpowiedź z innego komentarza bo 10 raz mi się już nie chce tego tłumaczyć.
Spadek temperatury gazu przy rozpreżaniu to nie jest prawo natury, energia nie może po prostu zniknąć, jeśli rozprężysz gaz bez wykonania pracy to temperatura praktycznie nie spadnie.
@Jakub-Johnstone: a dlaczego stał się masakrycznie skomplikowany, skoro większość dołożonego mu osprzętu raczej nie wpływa na jego sprawność, a potrafi drastycznie obniżyć jego trwałość?