Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko216
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

59

Wiń rodziców

Pokaż treści 18+

Wiń rodziców

Jeden chłopiec w wieku 20 lat ma narzeczoną i własną firmę, drugi bieduje na studiach i boi się odzywać do kobiet. Jedna dziewczyna ma ułożone życie, a druga „imprezuje” kończąc zabawę jako samotna matka. Wczesna młodość to czas, w którym fizycznie jesteśmy dorośli, jednak mentalne dalej jak dzieci.

PakaBaka
PakaBaka
z
wykop.pl
dodany: 26.08.2023, 08:56:29
  • #
    przegryw
  • #
    depresja
  • #
    p0lka
  • #
    blackpill
  • #
    madki
  • #
    bekazpodludzi
  • 70
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Jeden chłopiec w wieku 20 lat ma narzeczoną i własną firmę, drugi bieduje na studiach i boi się odzywać do kobiet. Jedna dziewczyna ma ułożone życie, a druga „imprezuje” kończąc zabawę jako samotna matka z problemami psychicznymi. 20 lat to wiek, w którym fizycznie i społecznie jesteśmy już dorośli, jednak mentalnie nie różnimy się zbytnio od dzieci…
Rodzice, czy tego chcemy czy nie, zapewniają nam 3 rzeczy:-zdrowie i urodę – aspekt genetyczny;-charakter i wychowanie – aspekt społeczny;-majątek i możliwości – aspekt ekonomiczny;
Geny przechodzą przez dwa pokolenia krzyżowo, więc chłopiec będzie miał bardziej geny dziadka od strony matki a córka babci od strony ojca – niemniej zawsze przekazują rodzice.
Czy osoby ciężko chore powinny mieć dzieci? W końcu nie ma 100% szansy na to, że przekażą chorobę. Z drugiej strony, czy warto ryzykować?
A czy osoby brzydkie powinny mieć dzieci? Albo tylko córki – gdyż nawet brzydka kobieta sobie poradzi, a chłopców poddawać aborcji, bo życie brzydkiego chłopa w dzisiejszym świecie jest bardzo, bardzo ciężkie.
Czy osoby biedne powinny wysyłać dzieci na studia? A może świadomie mówić im, żeby najpierw rok popracowały, może nawet wyjechały „na zmywak” odłożyły swoje i dopiero poszły na studia? Wtedy nie byłoby sytuacji, w których studenci jedzą codziennie 2-3 zupki chińskie, a w pt i sob wypijają przed snem po 4 piwa, bo na nic więcej nie ma kasy, przez co latami wegetują próbując się jeszcze czegoś nauczyć, podczas gdy inni „korzystają z życia”.
Czy osoby bardzo głupie i nieporadnie życiowo powinny mieć dzieci? W końcu albo one również będą głupie i nieporadne życiowo, albo w wieku 5 lat będą mądrzejsze od swoich rodziców – co również nie jest zbyt przyjemne.
Nie będę tutaj odpowiadał na te pytania – po prostu chciałbym wskazać, że w wielu aspektach można a wręcz trzeba winić rodziców.
Nie każdy urodzi się bananowym, dynamicznym Oskarkiem, który na 18tke dostaje auto z salonu, ale można zaznaczyć wyraźną granicę między osobą wychowaną i zadbaną, a „chciałam dziecko” bez większego przemyślenia.
Jeśli w wieku 20 lat:-jesteś gruby;-masz problemy z rozmawianiem z ludźmi spoza najbliższego kręgu;-jesteś spóźnialski, niedokładny i niesłowny;-jesteś leniwy;-boisz się wyjść z domu;-masz nieleczone problemy ze zdrowiem;-nie umiesz znaleźć pracy;-nie umiesz zarządzać budżetem;-nie umiesz zająć się domem;-nie umiesz zarządzać swoim czasem;
I tak dalej – to wina rodziców.
Nawet jak urodzisz się biedny, schorowany i brzydki to rodzice powinni spróbować wychować cię na zdrowego, pracowitego i świadomego człowieka – to nie jest problem. Nie da się zwiększyć komuś wzrostu, za to można dbać o jego wagę, figurę, fryzurę i cerę – i dużo to nie kosztuje, tylko trzeba chcieć – trzeba dowiedzieć się, gdzie leży problem, jak go rozwiązać i działać. Problem w tym, że większość rodziców nawet nie myśli, aby coś z tym robić, a wychowanie dla nich kończy się na zapewnieniu jedzenia i miejsca do spania.
Nie da się zamknąć córki w wieży – za to da się wychować ją tak, aby nie skończyła jako „worek na nasienie” lokalnych Oskarków czy aby nie latała po całym świecie „sprawdzać jakie kutasy mają lokalsi” i ogólnie, aby w wieku 30 lat miała stabilne życie, a nie by była samotną matką z problemami psychicznymi, długami i ciałem zniszczonym chorobami wenerycznymi – a osobiście znam dziewczyny z „dobrych domów” które w wieku nastoletnim były 10/10 a teraz, mając te 26-32 lat są wrakami człowieka, z brzydkimi dziećmi o różnych kolorach skóry dla których od lat nieskutecznie szukają „tatusia”.
Nasza wczesna młodość, dzieciństwo oraz lata nastoletnie – które 9 na 10 osób spędza żyjąc z rodziną, bo mało kto dziś wyprowadza się na stałe od rodziców mając 16-20 lat, ogromnie wpływają na to, jacy jesteśmy będąc dorosłymi. To zadanie rodziców, aby wychowali nas na jak najlepszych ludzi – zdrowych, pracowitych, pożytecznych społecznie i gospodarczo i to ich wina, jeśli zawiodą…
Zapraszam do dyskusji.

Treści powiązane (1)

szybki test na ADHD
nieco
z pdfhost.io
  • 0

Komentarze (70)

najlepsze

jakismadrynickpolacinsku
jakismadrynickpolacinsku
27.08.2023, 07:48:54 via Wykop
  • 1
Co ma?! Firme własną? A kapitał skąd ma? xD
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

jakismadrynickpolacinsku
jakismadrynickpolacinsku
27.08.2023, 10:44:58 via Wykop
  • 0
@PakaBaka: i rezygnuje z części zysków :)
  • Odpowiedz
PakaBaka
PakaBaka
Autor
27.08.2023, 11:24:52 via Wykop
  • 1
@jakismadrynickpolacinsku: no i?

Po co ma zarabiać i dawać na dzieci skoro może mniej robić a dzieci sobie same zapracują?

Myślisz że tacy ludzie żyją od wypłaty do wypłaty i jak im zysk spadnie to z głodu umrą?
  • Odpowiedz
Helix
Helix
26.08.2023, 16:13:22 via Wykop
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

O.....a
O.....a
konto usunięte 27.08.2023, 18:16:47 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ChochlikLucek
ChochlikLucek
27.08.2023, 18:04:06 via Wykop
  • 0
¯\(ツ)/¯
ChochlikLucek - ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Bed_Kriczer
Bed_Kriczer
27.08.2023, 08:11:23 via Wykop
  • -1
A co jeśli rodzice nie dali ci czegoś bo sami tego nie mieli? Rozmawiacie z własnymi rodzicami? Zdajecie sobie sprawę jakie warunki dorastania mieli po wojnie albo w komunie?
Rodzice wręcz nie mogą dzisiaj dać dzieciom dobrego startu bo świat się tak szybko zmienia że oni nie wiedzą co będzie dobre dla ich dzieci. Może stąd popularność studiów medycznych wśród dzieci lekarzy i prawniczych wśród dzieci prawników bo to jest pewniak. Lekarza
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

PakaBaka
PakaBaka
Autor
27.08.2023, 09:52:07 via Wykop
  • 0
@Bed_Kriczer:

Cope - dbanie o zdrowie w 99% przypadków jest darmowe albo bardzo tanie.

Mało jeść dużo się ruszać + myć zęby i używać nici
  • Odpowiedz
horus666
horus666
27.08.2023, 07:10:07 via Wykop
  • -1
Zgadzam się, dlatego nienawidzę swoich starych.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

MarkZark
MarkZark
27.08.2023, 08:47:50 via Android
  • -2
A ja jestem za tym, żeby nie obwiniać rodziców i wszystkiego dookoła za swoje niepowodzenia i błędy, tylko wziąć się za siebie przepracować pewne rzeczy, szukać pomocy specjalistów jeśli to potrzebne. Powinniśmy być za siebie ODPOWIEDZIALNI, zamiast wszędzie szukać winy innych i robić z siebie zawsze ofiary. Niestety dzisiejszy świat takie osoby promuje i to jest prawdziwy dramat!
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

bropek
bropek
27.08.2023, 08:17:52 via Android
  • -2
@Enviador
zgadza się, to jest chore. Planowana polaryzacja postępuje.

OP sam napisał:
"wczesna młodość to czas, w którym fizycznie jesteśmy dorośli, jednak mentalnie nadal jak dzieci"

I ten fakt właśnie wykorzystują ludzie typu OP, bo zanim młody człowiek nabierze perspektywy życiowej, nawał takich wysrywów jak w tym znalezisku zryje mu beret i już będzie miał zakodowane, że wszystkiemu są winni wszyscy dookoła, a to kobiety, a to faceci, a to starsi,
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

E.....r
E.....r
konto usunięte 27.08.2023, 15:17:55 via Wykop
  • -3
@bropek: pełna zgoda. Zwłaszcza młode umysły są podatne na zaszczepienie pewnych myśli, ideii, poglądów, ideologii... sterowane kreowanie obrazu rzeczywistości.

Samo to znalezisko jest tego dobrym przykładem.

To być może już jest ten etap, że nie rozróżnisz już, kto autentycznie połknął przynętę i potakuje OPowi z przekonania (pełniąc jednocześnie rolę pożytecznego idioty), a kto przynętę zarzuca tworząc sztuczne poparcie dla OPa komentarzami z przyklaskiem, podobnymi historyjkami, etc, tak żeby wyglądało, że
  • Odpowiedz
E.....r
E.....r
konto usunięte 27.08.2023, 00:04:12 via Wykop
  • -2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

graf_zero
graf_zero
graf_zero
27.08.2023, 05:11:54 via Wykop
  • -6
@Enviador: oj tak, rozszerzanie się ideologii incelstwa jest straszne.

Autentycznie można się obawiać jakiegoś zabójczego ataku incelskiego. Widać że w Polsce to dobrze zlapalo
  • Odpowiedz
Brut_all
Brut_all
Brut_all
26.08.2023, 21:25:11 via Wykop
  • -2
Obwinianie całego świata o swoje niepowodzenia - odcinek 1175.

Podejście do życia w sumie stare, jak świat. Dawniej bywali ludzie, którzy mówili, że Fortuna, że nie ma sensu się starać, a że się nie ułożyło, to nie wynik tego braku starań, tylko właśnie Fortuny. Obecnie ludzie skręcili bardziej w naukę, więc dla odmiany mówią o determinizmie świata i że nic od nich nie zależy. Takie myślenie jest po prostu łatwiejsze - nie
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Kamilo67
Kamilo67
27.08.2023, 10:51:54 via Wykop
  • 1
@Brut_all: Jaki jest wpływ na urodzenie się z autyzmem i brakiem dynamiczności, które uniemożliwiają zdobycie pracy i posiadania zdrowego życia społecznego?
  • Odpowiedz
xceed
xceed
27.08.2023, 13:47:51 via Wykop
  • 2
@Brut_all: Każde działanie człowieka jest wynikiem wcześniejszych doświadczeń i genetyki. Osoby mające złe doświadczenia w okresie dorastania mają mózg który jest nauczony przesadnej ochrony przed takimi doświadczeniami w przyszłości - traumy, lęki, depresje. Mózg z wiekiem staję się coraz mniej plastyczny więc naprawa takich problemów trwa lata. Twierdzenie, że takie osoby to lenie, nieudacznicy i "wystarczy tylko chcieć" jest bardzo szkodliwe.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 2 z 3
  • >

Hity

tygodnia

Świątek spełniła marzenie. Wimbledon zdobyty, bezcenna radość
Świątek spełniła marzenie. Wimbledon zdobyty, bezcenna radość
4052
Patodeweloperka z eskortą prywatnego wojska - tak się robi inwestycje w Krakowie
Patodeweloperka z eskortą prywatnego wojska - tak się robi inwestycje w Krakowie
2657
4-latek pogryziony w twarz przez psa w Ustroniu. Właściciel psa uciekł
4-latek pogryziony w twarz przez psa w Ustroniu. Właściciel psa uciekł
2311
Policjant zabrał z myjni cudze dywaniki samochodowe. Prokuratura umarza
Policjant zabrał z myjni cudze dywaniki samochodowe. Prokuratura umarza
2291
Kobieta walczy z bólem po brutalnym ataku psa. Pies wrócił do właściciciela
Kobieta walczy z bólem po brutalnym ataku psa. Pies wrócił do właściciciela
2174
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #przegrywpo30tce
  • #blackpill
  • #depresja
  • #przemyslenia
  • #wygryw
  • #zwiazki
  • #rozowepaski
  • #pracbaza
  • #heheszki
  • #p0lka
  • #zalesie
  • #samotnosc
  • #kolchoz
  • #neet
  • #logikarozowychpaskow

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking