Wykop. Mechaniki samochodowej trzeba się uczyć. Od jakiegoś czasu mechanicy u mnie w mieście terminami i cenami zaczynają przewyższać lekarzy, więc uważam że nie ma co im zawracać głowy prostymi czynnościami typu wymiana klocków, tarcz czy łączników stabilizatora. Tym bardziej że często za ceną i terminem jakość nie idzie w parze.
@slynny_programista: drążek kierowniczy jest, tylko niepodpisany. Brakuje półosi, bo to przednie zawieszenie samochodu napędzanego na tylną oś. Na filmie jest napęd na przednią oś.
Ktoś wytłumaczy pokrótce, czemu musi być tyle połączeń koła z podwoziem, jakie jest znaczenie każdego z nich? Nie znam się, ale zgaduję, że:
- wahacz - jest wytrzymały i sztywny w dwóch osiach, więc zapewnia, że koło znajduje się na swoim miejscu. Przenosi siły napędowe i hamowania z koła na podwozie, nie pozwala kołu odpaść w łukach. - sprężyna - na niej opiera się cała masa pojazdu. - półoś - przenosi jedynie
Czemu jest osobno sprężyna i amortyzator? Chodzi po prostu o pracę w większym zakresie (sprężyna) oraz wygładzanie mniejszych, nagłych nierówności (amortyzator)?
@Brut_all: Sprężyna jak sama nazwa wskazuje wykonuje ruch sprężynujący - czyli po wjechaniu w obniżenie terenu albo dziurę zostanie ściśnięta, a następnie rozprężona w przeciwnym kierunku powodując wyskok nadwozia i utratę kontaktu koła z nawierzchnią. Amortyzator ma za zadanie wygładzać ruch sprężynujący i ograniczać niechciany efekt. Na samym amortyzatorze byś
@2047: kompensuje ich slabosci stabilizator, ktory na podstawie kola przeciwnego ustala przyblizone mozliwe opuszczenie kola, dzieki czemu dziura nie jest hardcore-m dla kolumny mcphersona - innymi slowy stabilizator nie pozwala na nazbyt niezalezna prace obu kol tej samej osi oraz tlumi drgania o zbyt duzej amplitudzie
@bernanio wiele się nie różni, na przodzie może być np. dwuwahacz, jak w Alfie 159, jakimś ferrari lub audi, która nie jest najtańszą w ofercie. Wielowahacz z tyłu to tylko kilka wahaczy więcej. Przykładowo w BMW E90 z przodu jest MacPhersona, ale jeden dolny wahacz jest rozbity na dwa wahacze, co pozwala na precyzyjniejszy ruch oraz przesuwa maksymalny punkt pracy zawieszenia trochę dalej.
ale wiecie że zawieszenie to nie tylko ruch góra dół? wraz z obciązeniem przemieszcza się koło - czy to dziura czy to zakręt ruch ten sam a chcemy inne zachowanie - w diurze - ma być wygodnie, w zakręcie ma być stabilnie koła nie są pionowo, ale maja być styczne do asfaltu (czy to dziura czy zakręt, gdzie pochyla sie buda) do tego jak skręcasz to nadal maja mieć odpowiedni kąt a
Komentarze (79)
najlepsze
- wahacz - jest wytrzymały i sztywny w dwóch osiach, więc zapewnia, że koło znajduje się na swoim miejscu. Przenosi siły napędowe i hamowania z koła na podwozie, nie pozwala kołu odpaść w łukach.
- sprężyna - na niej opiera się cała masa pojazdu.
- półoś - przenosi jedynie
@Brut_all: Sprężyna jak sama nazwa wskazuje wykonuje ruch sprężynujący - czyli po wjechaniu w obniżenie terenu albo dziurę zostanie ściśnięta, a następnie rozprężona w przeciwnym kierunku powodując wyskok nadwozia i utratę kontaktu koła z nawierzchnią. Amortyzator ma za zadanie wygładzać ruch sprężynujący i ograniczać niechciany efekt. Na samym amortyzatorze byś
-sprężyna
-amortyzator
-łacznik stabilizatora
-półoś napędowa
-drążek kierowniczy
-końcówka/swożeń drążka kierowniczego
-wahacz
https://bparts-eu.s3-eu-west-1.amazonaws.com/images/152/big/EDIR0_0_20190218144956479.jpg
tu fota z tyłu E90, znajdują się tam
wraz z obciązeniem przemieszcza się koło - czy to dziura czy to zakręt ruch ten sam a chcemy inne zachowanie - w diurze - ma być wygodnie, w zakręcie ma być stabilnie
koła nie są pionowo, ale maja być styczne do asfaltu (czy to dziura czy zakręt, gdzie pochyla sie buda)
do tego jak skręcasz to nadal maja mieć odpowiedni kąt
a