Mechanicy są zgodni: tryb serwisowy long life zabija silniki
Samochody obecnie serwisuje się z reguły w trybie long life, co mechanicy niemal jednogłośnie opisują jako duże zło dla silnika. Dlaczego więc producenci się na to upierają? Wbrew pozorom odpowiedź ma sens.
d.....s z- #
- #
- #
- #
- #
- 401
- Odpowiedz
Komentarze (401)
najlepsze
Do serwisowania w trybie long life (czyli wymiany oleju z filtrem co 30-40 tys km) zmusza producentów pęd za ograniczaniem śladu węglowego i ilości powstających odpadów - również w trakcje eksploatacji samochodu.
A po prostu dział marketingu zauważył że można uwypuklić również zalety takiego rozwiązania jak to że rzadziej odwiedza się serwis.
Do tego np. wymieniać klocki hamulcowe zużyte tylko w połowie, bo "do następnego serwisu to już raczej nie dojedzie, a tak to zrobimy przy okazji"...
Natomiast
@Tommik: Ogólnie owszem masz racje.
Natomiast wszystko jest kwestią przyjętej miary - a w tej chwili w rachunkach przyjmuje się jedynie emisję przy produkcji rzeczy i podczas jej eksploatacji. Nie uwzględnia się tego że emisja przy produkcji rzeczy powinna być tak naprawdę podzielona przez przewidywany okres eksploatacji.
Inna sprawa że w motoryzacji przyjmuje się (niezmiennie od wielu lat) okres eksploatacji pojazdu jako 12 lat i
@tengo_razones: Ja we wszystkich autach wywaliłem to z poziomu komputera :)
No i mamy paradoks i konflikt interesów. Po co pierwszy właściciel, z logicznego punktu widzenia, miałby częściej wymieniać olej, czyli tracić czas i pieniądze, skoro zanim cokolwiek zacznie się dziać, to on będzie jeździł już innym autem? Przecież nikt mu
A u nas musisz oddac i zaplacic zeby to wogole wzięli.
Patologia a nie ekologia, bo po 3 latach jak wroci z lizingu to sie nadaje na smietnik, i cyk kolejny samochod producent sprzeda
@ostatni_lantianin: w volvo za sztukę:)
Masz jeździć dłużej na oleju żeby było eko a nie dla tego że tak jest lepiej dla silnika.
Ale olej to jeszcze nic. Bo można olać eko-bełkot i po prostu zmieniać olej normalnie.
Jest cała masa podzespołów i rozwiązań które kastrują silnik w taki czy inny sposób w imię ekologii.
Np.
@piwotomojepaliwo: nie żebym specjalnie wątpił, ale chętnie zobaczę jakiś test z dokładnym opisem co było dotykane.
a towarzystwa ubezpieczeniowe z kupionym rzeczoznawcami?
@xan-kreigor: IC + usuniecie kata + program i jest :)
@xan-kreigor: W jakim sensie? Ubezpieczenia to chyba inny temat ale tez źródłem problemów jest panstwo ktore robi wszystko dla naszego dobra - dlatego mamy go coraz mniej :)
Polecam zobaczyć jak wygląda olej po wymianie z nowego bmw :).
Tragedia. Pozdro jak ktoś przegania autko 30 tysi na jedynym oleju.
Czyli dla.mnie, który "pół życia" pracuje na samochód, 500 zł to pikuś, ale już dla firmy, którą stać na flotę 50 pojazdów to dużo?
Zwłaszcza, że posiadacz takiej floty na pewno
- Nie wiesz, jak często trzeba zmieniać olej?
- Nie wiem, ale mój kolega zmienia co 5 lat.
- A co ma?
- Busa z frytkami we Władysławowie.
Obecnie