@emasele: Dokładnie, jakbyśmy nałapali murzynów w Afryce i zaprzęgli ich do riksz, żeby wozili Warszawiaków to byłoby najtaniej! Co Ty na to? Ekonomicznie ma to uzasadnienie.
w Elblągu nawet najmniejsza jednostka Marynarki Wojennej nie byłaby w stanie przeprowadzić manewru zmiany kierunku. Po szerokich analizach odpowiedź była negatywna, co bardzo się panu ministrowi nie spodobało. Pojechałem do niego i mówię: Czy pan wie, jaka jest średnia głębokość Zalewu Wiślanego? Na poziomie 1,6 m, a miejscami spada do 1,2 m. Nawet motorówki, których używamy w Marynarce Wojennej, nie popłynęłyby bezpiecznie na takim zanurzeniu. A minister nalegał na uzasadnienie, że do
@sssXXXsss: Zgodnie z tekstem, nawet po powiększeniu port w Elblągu będzie mógł przeładowywać ok. 4% tego, co porty trójmiejskie. Zatem bez większego znaczenia, bo jeśli porty trójmiejskie okażą się za mało pojemne, to Elbląg i tak nie pomoże w sposób znaczący, niech mnie ktoś skoryguje, jeśli się mylę.
A z Elbląga do Gdańska jest 60 km i nowiusieńka S7. Mniej niż godzina tirem.
Zastanawiam się czemu nikt nie wpadł na pomysł pogłębienia istniejącego toru wodnego do Elbląga po Szkarpawie do Wisły? Efekt ten sam przy mniejszych środkach i bez szkody dla środowiska ani plaż w Krynicy Morskiej
@Sepzpietryny: Bo do śluza na Gdańskiej Głowie wymagała by grubej przebudowy, by dalej chronić żuławy przed powodziami, co pociągnęło by identyczne koszta jak przekop mierzei. Plus tor wodny z przekopu jest znacznie krótszy niż Szkarpawa. Na Szkaprawie jest dodatkowo klika mostów, wszystko do przebudowy pod większe jednostki. Zrobienie żeglownej szaprawy dla jednostek sensownych ekonomicznie jest znacznie droższe niż przekop.
@Sepzpietryny: Niemcy i Holendrzy to uskuteczniają. Ba, nawet paliwo tak transportują, zamiast głównie tirami, jak my (patrz sytuacja z obniżeniem stanu wody w Renie i problemach z paliwem na terenie niemiec). Jedna barka to przynajmniej kilkadziesiąt kontenerów obsłużona przez kilkoro ludzi (zamiast przynajmniej jednej osoby na kontener).
Barki są też ekonomiczniejsze jeśli chodzi o paliwo niż TIRy. Na wjazd do portu w Gdańsku w najlepszym wypadku czeka się kilka godzin, tylko
@ipkis123: Taa Chyba nie sądzisz że popieram trwonienie kasy jakkolwiek (mniemam choć nie sprawdzałem) że miliard na rydzyka wyssałeś z dupy ale jeśli nie to prawdadaj linka.Co do wydawania ćwierci miliarda na lewacką konferencję która w żaden sposób do niczego się nie przyczyni to niestety fakt.W tej kategorii lewackie pseudoliberalne i proputinowskie środowiska dostrzegają jedynie przekop mierzei jako godzący w interesy i pozycję
@ipkis123: Widzę że zwieracze puściły a tekst o miliardzie dla rydzyka był jednak efektem chorych emocji, Co do mnie ?Martw się o siebie. Nie zarabiam w złotówkach.
Komentarze (128)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
A z Elbląga do Gdańska jest 60 km i nowiusieńka S7. Mniej niż godzina tirem.
Gdybym był z Elbląga to lobbowałbym za tą
Po co nam duży port lotniczy jak w Niemczech jest taki fajny
Jedna barka to przynajmniej kilkadziesiąt kontenerów obsłużona przez kilkoro ludzi (zamiast przynajmniej jednej osoby na kontener).
Barki są też ekonomiczniejsze jeśli chodzi o paliwo niż TIRy. Na wjazd do portu w Gdańsku w najlepszym wypadku czeka się kilka godzin, tylko
@ipkis123: Taa
Chyba nie sądzisz że popieram trwonienie kasy jakkolwiek (mniemam choć nie sprawdzałem) że miliard na rydzyka wyssałeś z dupy ale jeśli nie to prawdadaj linka.Co do wydawania ćwierci miliarda na lewacką konferencję która w żaden sposób do niczego się nie przyczyni to niestety fakt.W tej kategorii lewackie pseudoliberalne i proputinowskie środowiska dostrzegają jedynie przekop mierzei jako godzący w interesy i pozycję
Co do mnie ?Martw się o siebie.
Nie zarabiam w złotówkach.