Downsizing? Mazda mówi stanowcze NIE
Jeszcze parę lat temu wizja małego silniczka o trzech cylindrach z turbodoładowaniem, zasilającego duży samochód wydawała się czymś tak samo prawdopodobnym jak to, że Elon Musk będzie pionierem w elektryfikacji pojazdów wszelkiej wielkości i maści. A tu proszę, Tesla wyznacza kierunek...
Karbon315 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 324
Komentarze (324)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
@lovelypl: jaki model i marka?
Jak dla mnie są 2 podstawowe powody czemu to może być fajne
1. Prosty, trwały, silnik o nieskomplikowanej budowie
2. Reakacja na gaz, dźwięk wysoko kręcącego się wolnossacego silnika.
No i jak to się ma do mazdy? Przecież jeśli chodzi o stopień skomplikowania to te silniki biją większość jednostek z turbo, cuda na kiju żeby osiągnąć
@desf: Dokładnie, osiągi mazdy 6 2.5 są znośne ale trzeba kręcić do odcinki. 2.0 turbo masz o 15 % mniejszą akcyzę i zdecydowanie lepsze osiągi. na co dzień na średnich obrotach i
Bez 6000 obr na liczniku nie próbuj jechać ( przyspieszać) bo zaśniesz.
Moc to jakaś ma ale w wąskim zakresie obrotowym i przy max obrotach.
W dodatku duży hałas.
Civic 1.0 to odpowiednik mazdy 1.5
1.5 turbo oferuje osiągi których mazda nie ma.
fakt że wymagało by to przeprojektowania tłoków, ale za to jego (zapłonu) kontrolowanie nie byłoby tak koszmarnie skomplikowane. a przewidywany skok w efektywności też jest na poziomie 25 -35%
@Karbon315: też to jest "zabawny" temat tbh
Miałem c5 2007, 2.2 hdi 170 KM 370 Nm. Maksymalne spalanie w mieście 10.6 l...
Te same trasy i taka sama pora roku w nowej mx5 2.0 160 KM 200 Nm to 12l na 100km. Nie pomaga odzyskiwanie energii.
Co ciekawe diesel ważył 1570 kg, mazda 1015.
Mx5 może trochę szybciej startuję spod świateł, ale na pewno wolniej jeżdżę.
Troche masz racji w tym co piszesz. Kiedys lakiernik, ktory zajmuje sie "naprawianiem" glownie sprowadzonych aut mowil, ze samochod sprowadzony znacznie lepiej wyglada pod katem rudego. Oczywiscie mowa o tych samych rocznikach i podobnych przebiegach.
Moze
Czyli przyszłość jest już klarowna - napęd elektryczny ewentualnie hybrydowy (w okresie przejściowym). Tylko nieliczni walczą o utrzymanie napędu spalinowego jeszcze jakiś czas.
Mazda jest fanem eksperymentów i ekstrawagancji. To oni przez długi czas jako jedyni (w praktyce) produkowali samochody z silnikiem Wankla i wiadomo jak to się (nie)przyjęło. Jedni