Downsizing? Mazda mówi stanowcze NIE

Jeszcze parę lat temu wizja małego silniczka o trzech cylindrach z turbodoładowaniem, zasilającego duży samochód wydawała się czymś tak samo prawdopodobnym jak to, że Elon Musk będzie pionierem w elektryfikacji pojazdów wszelkiej wielkości i maści. A tu proszę, Tesla wyznacza kierunek...

- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 324
- Odpowiedz






Komentarze (324)
najlepsze
Civic 1.0 to odpowiednik mazdy 1.5
1.5 turbo oferuje osiągi których mazda nie ma.
źródło: comment_V8GLMoGgAPhylnzuxN0Vjr9m9S0Czg2H.jpg
Pobierzźródło: comment_mppc3yfcoQh8MSI7zOxDenhb6dIZiC6u.jpg
Pobierzfakt że wymagało by to przeprojektowania tłoków, ale za to jego (zapłonu) kontrolowanie nie byłoby tak koszmarnie skomplikowane. a przewidywany skok w efektywności też jest na poziomie 25 -35%
@Karbon315: też to jest "zabawny" temat tbh
Miałem c5 2007, 2.2 hdi 170 KM 370 Nm. Maksymalne spalanie w mieście 10.6 l...
Te same trasy i taka sama pora roku w nowej mx5 2.0 160 KM 200 Nm to 12l na 100km. Nie pomaga odzyskiwanie energii.
Co ciekawe diesel ważył 1570 kg, mazda 1015.
Mx5 może trochę szybciej startuję spod świateł, ale na pewno wolniej jeżdżę.
Troche masz racji w tym co piszesz. Kiedys lakiernik, ktory zajmuje sie "naprawianiem" glownie sprowadzonych aut mowil, ze samochod sprowadzony znacznie lepiej wyglada pod katem rudego. Oczywiscie mowa o tych samych rocznikach i podobnych przebiegach.