Bardzo miło, że kierowca zna to miasto i skrzyżowanie na pamięć. Ja wychodzę z założenia, że jak zawinił piłkarz to jest jego wina. Ale jak zawiniła drużyna to już jest wina trenera.
Jak 90% kierwoców jedzie tu źle to może coś nie tak jest z tym skrzyżowaniem. Nie dziwie się kierowcom, że stają tak jak stają bo skrajne pasy często są np. tylko do skrętu w lewo lub w prawo więc statystycznie
@wi2ard myśleli ze prawy pas będzie do skrętu w prawo? Tylko jak, skoro to rondo? Oni się ustawili na środkowym, bo wiedzą, że później tylko on zostaje, a zmiana pasa na odcinku kilkuset metrów widoczne ich przerasta.
Jak 90% kierwoców jedzie tu źle to może coś nie tak jest z tym skrzyżowaniem.
@wi2ard: Niestety, ale coś jest nie tak z kierowcami. Większość z nich to zombie, które jak wody święconej unikają myślenia. Przynajmniej ja tak to widzę po sposobie korzystania z więcej niż jednego pasa ruchu przez WIĘKSZOŚĆ osób!
To jest kwestia mentalności. "Jeśli ja przejadę/zdążę, to nic więcej mnie nie obchodzi".
To samo widać chociażby przy wsiadaniu do autobusów, metra, czy gdziekolwiek indziej. Ludziom przestaje się spieszyć kiedy tylko przekroczą próg. Nieważne jak szybko biegli do tego autobusu, nieważne ile osób chce jeszcze wsiąść za nimi - po wejściu do pojazdu następuje faza chill-out'u.
A czasami wystarczy tylko pomyśleć o innych i po prostu postarać się ułatwić im życie. Takie
@maliniakhh: to ja jeszcze proszę o materiał edukacyjny dot. ronda Dmowskiego i Czterdziestolatka, gdzie co najmniej 50% skręcających nie rozumie, że jest tam sygnalizator świetlny regulujący ruch okrężny i po zapaleniu się zielonego swiatła MOŻNA wjechać na tory tramwajowe bez ryzyka trafienia przez przecinak, a tym samym właśnie upłynnić ruch w okolicy
Skrzyżowanie Prymasa i Wolska w Warszawie.. Dwa pasy wolne i nikt nie staje bo po drugiej stronie się kończą, a przecież zmienić potem pas to strach bo jeszcze nie wpuszczą? A korek na Wolskiej długi jak jasny wuj. Zawsze staje na skrajnym prawym i jeszcze nigdy nie miałem problemów ze zmianą pasa. W efekcie zamiast 10 aut to przejedzie 5 albo jeden Tir i 2 auta.
Dodatkowo, jak przy takim samym manewrze, tory tramwajowe przecinają rondo, to w 90% przypadków auta nie przejeżdżają ani nie staną na torach, do momentu zmiany świateł. Bo się boją że tramwaj ruszy. Kuźwa, NIE RUSZY!
Innym problemem na rondach jest włączanie lewego kierunkowskazu przed wjechaniem na rondo. Po pierwsze na rondzie nie da się (w zgodzie z przepisami) jechać inaczej niż po okręgu w lewo. Po drugie lewy kierunek nie mówi kompletnie nic, bo np. na rondzie z jednym pasem ruchu może być 5 zjazdów i skąd kierowcy mają wiedzieć, o co autorowi chodzi (czy zjedzie na 4 czy 5)? Sygnalizujemy zjazd z ronda, a nie wjazd.
@Melodykop: Od kiedy przepisy dzielą się na te dla małych rond i dużych? Nie rozumiem za co dostaję minusy? Może ktoś mnie oświeci? Rondo ma 5 zjazdów, facet wjeżdża na rondo z lewym kierunkiem - który zjazd go interesuje? Czas start.
@dziedzicpruski: Ale są też ronda gdzie zjazdów jest więcej, a pas jeden. Pytanie jak wyżej, bo widzę, że wszyscy co minusują to wróżbici ( ͡°͜ʖ͡
@publiczny2010: Ok. To odpowiedz mi na jedno proste pytanie - po #!$%@? ci ten kierunek w lewo na rondzie z jednym pasem? Tak czy inaczej każdy musi zachować ostrożność i zwolnić, a następnie ustąpić ci pierwszeństwa. Ten twój kierunek gówno daje i jeżeli chcę na jednopasmowym rondzie zawrócić, to każdy #!$%@? musi mi ustąpić pierwszeństwa, jeżeli już na nie wjechałem. Mylę się czy mam rację? Skoro tak, to o czym informuje
@FlasH: zgadza się, ale sam też bym tak zrobił w tej sytuacji. Czasami trzeba myśleć za innych, żeby chociaż samemu się do rozładowania ruchu przyczynić (chociaż tym jednym autem, które pokona skrzyżowanie szybciej)
Komentarze (138)
najlepsze
Ja wychodzę z założenia, że jak zawinił piłkarz to jest jego wina. Ale jak zawiniła drużyna to już jest wina trenera.
Jak 90% kierwoców jedzie tu źle to może coś nie tak jest z tym skrzyżowaniem.
Nie dziwie się kierowcom, że stają tak jak stają bo skrajne pasy często są np. tylko do skrętu w lewo lub w prawo więc statystycznie
@wi2ard: Niestety, ale coś jest nie tak z kierowcami. Większość z nich to zombie, które jak wody święconej unikają myślenia. Przynajmniej ja tak to widzę po sposobie korzystania z więcej niż jednego pasa ruchu przez WIĘKSZOŚĆ osób!
To samo widać chociażby przy wsiadaniu do autobusów, metra, czy gdziekolwiek indziej. Ludziom przestaje się spieszyć kiedy tylko przekroczą próg. Nieważne jak szybko biegli do tego autobusu, nieważne ile osób chce jeszcze wsiąść za nimi - po wejściu do pojazdu następuje faza chill-out'u.
A czasami wystarczy tylko pomyśleć o innych i po prostu postarać się ułatwić im życie. Takie
źródło: comment_UjCCQJQmeCFajkkMyXd3vY6lxAmpReOH.jpg
PobierzAle ja patrzę na to trochę szerzej - współpracujmy też w życiu codziennym ;)
źródło: comment_xa1FWoYpq0AqwYbRyrwUA7S9GTyhIvAe.jpg
Pobierz@dziedzicpruski: Ale są też ronda gdzie zjazdów jest więcej, a pas jeden. Pytanie jak wyżej, bo widzę, że wszyscy co minusują to wróżbici ( ͡° ͜ʖ ͡
Dla tych co nie mają prawka - ta ciągła linia oznacza, że nie wolno jej przekraczać, a nawet najechać.
Komentarz usunięty przez moderatora
źródło: comment_wc4ySiHyHauHzeFnqHMCiavF9zQL7hdy.jpg
Pobierz