@Hamalesn: remont tego odcinka jest planowany już od lat, ale jakoś dziwnym trafem nigdy się do końca nie zaczyna i ostatecznie nie ma go w ogóle. Powodem jest "tajna" umowa między rządem, a właścicielem autostrady a4 na odcinku Katowice - Kraków. Jest to odcinek prywatny i dopóki nie przejdzie na własność państwa, obecny właściciel ma zagwarantowaną w tej umowie wyłączność na transport na tym odcinku. remont torów na tym odcinku
@voicevoice: Z reguły sceptycznie podchodzę do teorii spiskowych ale w tym przypadku zaczynam wierzyć w to, że działania na tej linii kolejowej nie są dziełem przypadku. Podobnie ma się sprawa z rozbudowaniem DK94 do dwóch pasów na trasie Kraków - Olkusz, pomysł ten został od razu uznany za niemożliwy do realizacji.
Sygnały na tych semaforach są względne, to znaczy, że gdy semafor wskazuje sygnał S1 "Stój" maszynista może po zatrzymaniu pociągu kontynuować jazdę nie przekraczając prędkości 20km/h do czasu minięcia semafora wskazującego już sygnał zezwalający na jazdę.
Prędkość jest ograniczona, aby w momencie zauważenia końca poprzedniego pociągu, maszynista mógł odpowiednio wcześniej wyhamować.
@TheMan: Hmm, ciekawe. No ale co jeśli maszynista minie czerwone światło, a 5s później zmieni się ono na zielone? Teoretycznie ma już prawo jechać z normalną prędkością, ale nie dowie się o tym aż do czasu minięcia kolejnego semafora, co pewnie nie nastąpi zbyt szybko przy tej prędkości. Pomijam nowoczesne rozwiązania.
Komentarze (123)
najlepsze
(na czerwono są zaznaczone ograniczenia prędkości i zwolnienia dla toru właściwego, i lewego)
@eyeti: to podnieś i pokaż zdjęcie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Hmm, ciekawe. No ale co jeśli maszynista minie czerwone światło, a 5s później zmieni się ono na zielone? Teoretycznie ma już prawo jechać z normalną prędkością, ale nie dowie się o tym aż do czasu minięcia kolejnego semafora, co pewnie nie nastąpi zbyt szybko przy tej prędkości. Pomijam nowoczesne rozwiązania.