Mnie zaciekawiła informacja o Dartach. Nie to, że Intercity kupi te pociągi, lecz że jest to pierwszy pociąg dużych prędkości robiony przez Pesę. Widać, że firma się rozwija. No i jak wskazano w artykule, zyskają na tym również dziesiątki polskich podwykonawców oraz ośrodki badawcze. Moim zdaniem to dobra informacja.
@marekpiotr: To tylko chwyt marketingowy PESY. Dart dla PKP IC nie jest żadnym pociągiem dużych prędkości, gdyż osiąga tylko 160 km/h. Ta sama PESA produkuje pociągi regionalne o takiej Vmax już od 8 lat.
"Gratulacje" dla PKP IC. PESA, która "słynie" z "jakości" (z 14 wyprodukowanych ED74 jeżdżą 3 sztuki, problemy z wózkami w Linkach dla CD) i polski pociąg "high-speed", który według buńczucznych zapowiedzi PESY, a także jej fanów miał dorównać Pendolino. Tymczasem otrzymujemy kolejnego EZT na Vmax 160 km/h. Oczywiście laicy znajdą powód do hejtowania Pendolino, no ale tak jest jeśli ktoś się na czymś nie zna, to gotów uwierzyć, że faktycznie prototyp z
@mrxns: > Pendolino w Polsce są zbędne bo jedyną linia na której Pendolino będzie mógł jechać 200 km/h jest CMK i będzie to możliwe dopiero na przełomie 2015/2016
Naczytałeś się wSieci lub wPolityce (bo dokładnie tam było takowe zdanie),a jest to po prostu nie prawda. Będzie to możliwe na przełomie 2014/15, a 20 składów ED250 to w sam raz żeby obsłużyć właśnie te jedną linię, czyli CMK wraz z całym korytarzem
@mrxns: Tak swoją drogą to źródło czego? Tego, że to badziew? Jestem maszynistą, znam ten tabor. I tak samo wiem ile edyt jest w ruchu. Tylko 002 obrabia obecnie TLK do Rzeszowa. Czasami zamiast niej jeździ skład zastępczy.
Darty jeździć mają m.in. z Białegostoku przez Katowice do Bielska. Pendolino ma jeździć z Bielska przez Katowice do Warszawy.
Jestem z Bielska i dziwią mnie decyzję IC, żeby puścić te pociągi właśnie z BB. Oczywiście ciesze się, że taki nowoczesny tabor będzie jeździł w moim mieście, jednak zastanawia mnie to, że nic się nie dzieje z torami na trasie BB-KTW. Jazda pociągiem tym odcinkiem to męka, pociąg wlecze się niemołosiernie.
@mrxns: Zgodzę się, że Wrocław-Warszawa jedzie naokoło, ale i tak to będzie najszybsze połączenie kolejowe w historii, i będzie odrobinę szybsze niż samochód. Ale na pewno tańsze. I na pewno dużo szybsze niż autobus. Dopiero budowa linii Y da Wrocławiowi prawdziwą kolej KDP.
Co do Rzeszów-Kraków czy Rzeszów-Warszawa to skąd bierzesz takie bezsensowne informacje o 15 osobach w pociągu?! Jechałeś kiedyś pociągiem np. Brzechwa Rz-Wwa? Lokomotywa ciągnęła 9-10 wagonów, ja w
Wydłużenie trasy Pendolino z Katowic do BB to działanie nastawione na zwiększenie dostępności tego składu, a nie jakaś próba bicia rekordów prędkości na tej trasie. Po prostu sytuacja jest taka - albo pociąg osobowy dowożący do Katowic na ekspres, albo wydłużenie ekspresu do BB. Wybrano wariant drugi. Według informacji od Piotra Malepszaka z PLK w tym roku będą przeprowadzane prace między Pszczyną, a podg Wisła Most, także możliwe jest drobne
Komentarze (79)
najlepsze
@arct2: Proszę o wyjaśnienie.
http://www.rynek-kolejowy.pl/szukaj?search%5Bmiesiac%5D=&search%5Bfraza%5D=ed74&x=0&y=0
Naczytałeś się wSieci lub wPolityce (bo dokładnie tam było takowe zdanie),a jest to po prostu nie prawda. Będzie to możliwe na przełomie 2014/15, a 20 składów ED250 to w sam raz żeby obsłużyć właśnie te jedną linię, czyli CMK wraz z całym korytarzem
@yani: sugerujesz, że dobudowanie brakujących 74 km będzie takim problemem?
PESA będzie miała szybciej składy na 250km/h niż w Polsce będzie 300km torów do takiej prędkości.
Jestem z Bielska i dziwią mnie decyzję IC, żeby puścić te pociągi właśnie z BB. Oczywiście ciesze się, że taki nowoczesny tabor będzie jeździł w moim mieście, jednak zastanawia mnie to, że nic się nie dzieje z torami na trasie BB-KTW. Jazda pociągiem tym odcinkiem to męka, pociąg wlecze się niemołosiernie.
Nie wiem
Co do Rzeszów-Kraków czy Rzeszów-Warszawa to skąd bierzesz takie bezsensowne informacje o 15 osobach w pociągu?! Jechałeś kiedyś pociągiem np. Brzechwa Rz-Wwa? Lokomotywa ciągnęła 9-10 wagonów, ja w
Wydłużenie trasy Pendolino z Katowic do BB to działanie nastawione na zwiększenie dostępności tego składu, a nie jakaś próba bicia rekordów prędkości na tej trasie. Po prostu sytuacja jest taka - albo pociąg osobowy dowożący do Katowic na ekspres, albo wydłużenie ekspresu do BB. Wybrano wariant drugi. Według informacji od Piotra Malepszaka z PLK w tym roku będą przeprowadzane prace między Pszczyną, a podg Wisła Most, także możliwe jest drobne
Komentarz usunięty przez moderatora
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1,48722,14663871,Kaczynski_w_Bydgoszczy__Rzad_powinien_wybrac_pociagi.html
Komentarz usunięty przez moderatora