Wpis z mikrobloga

Praca #programista15k nie zniknie od #ai tylko w takim znaczeniu, w jakim praca kierowcy nie zniknęła, mimo że każdy może zrobić sobie prawo jazdy i jest to umiejętność powszechna.

Tylko że kierowcy zawodowi nie jeżdżą autem po godzinach żeby być lepszym kierowcą na rekrutacji niż inni xD
Także jeżeli serio robicie w końcówce 2025 jakieś leetcody to czas spojrzeć w lustro i zastanowić się co wy robicie z własnym życiem.

#programowanie #kryzysit #pracait
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@cat_tea: kiedyś byli ludzie, którzy zajmowali się pisaniem/czytaniem bo 90% ogółu to byli analfabeci. Wraz z dostępem do edukacji ich profesja znikła ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@cat_tea A co jak ktoś lubi robić leetcode? Ja nie jestem programistą, a robię bo to moje hobby. Kiedyś, z 20 lat temu robiłem spoja i był super, teraz leetcode i jest jeszcze fajniejszy. Odpalam sobie jakieś spokojne Dissection czy inny Marduk i się relaksuje. :)
  • Odpowiedz
@cat_tea: Domyślam się, że nie jesteś programistą. Większość zawodowych programistów nie robi żadnych leetcode'ów. To jest domena studentów i niektórych topowych korpo. Żadna firma na poważnie podchodząca do rekrutacji nie wybiera też kandydatów na ich podstawie, bo jest to zbędna umiejętność dla osoby na typowym stanowisku pracy.
  • Odpowiedz
@cat_tea: mówię o ludziach do których chłop/robotnik musiał iść żeby mu napisali podanie albo je przeczytali. Kiedyś była też cała masa ziomków zwana "szyfrantami". Domyśl się co robili i co ich zastąpiło
  • Odpowiedz
Praca #programista15k nie zniknie od #ai tylko w takim znaczeniu, w jakim praca kierowcy nie zniknęła, mimo że każdy może zrobić sobie prawo jazdy i jest to umiejętność powszechna.

@cat_tea: IMO:
Bzdury.

Nie ma powodu, aby w czasach AGI i ASI, ktoś płacił programistom, ani nie jest prawdopodobne, by programiści w większości - mogli konkurować z AGI, i jacykolwiek - mogli konkurować z ASI.
  • Odpowiedz