Wpis z mikrobloga

Chciałbym zacząć przygodę z Home Assistantem.

Aktualnie korzystam z SmartThings i mam już trochę czujników oraz gniazdek - większość na zigbee, a także kamerę wewnętrzną. W przyszłości planuję przejść na smart oświetlenie oraz dokupić 7 kamer zewnętrznych i wideodomofon z kamerą. Do tego dochodzą roboty sprzątające, oczyszczacze powietrza i pewnie z czasem kolejne urządzenia, wiadomo, temat będzie się rozrastał.

Nie mam żadnego doświadczenia z HA, ale od czegoś trzeba zacząć. Liczę, że z pomocą chatagpt uda mi się to ogarnąć krok po kroku

Na start planuję zakup:
1. GMKtec G3 N100 – 16/512 GB
2. SLZB-06M – zastanawiam się, czy wersja bez „M” też by nie wystarczyła?

Co o tym sądzicie? Wystarczy taki zestaw na początek? Czy powinienem dokupić coś jeszcze?

Myślałem też o Home Assistant Green, bo wydaje się mieć najniższy próg wejścia (plug & play). Jednak z tego, co czytałem, może się okazać, że przy większej liczbie kamer (np. przy użyciu dodatku Frigate) Green może być zbyt słaby.

#homeassistant #aqara #smarthome #zigbee
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Birter: ja mam na malinie z podpiętym dyskiem ssd + conbe2, mam kilkadziesiąt urządzeń na zigbee od 2 lat bez żadnych problemów.
  • Odpowiedz
@Birter: imo dużo lepsza opcja to pójść w NUCa.
Stawiasz sobie proxmoxa, HAOS leci jako wirtualka, w LXC możesz sobie postawić chociażby portainera, którego możesz użyć do tworzenia kontenerów (tailscale pod zdalny dostęp, traefik / nginx proxy manager pod domeny i certy, deployment na bazie zmian kodu w githubie czy dowolnym innym repo).
Imo SLZB-06M ma największy sens jak masz router / switch PoE. U siebie takiego nie mam i
  • Odpowiedz
@Birter: zrób tak jak mireczek @Shumitu pisze - proxmox + virtualka to jest właściwa droga, najlepsza elastyczność i bezpieczeństwo. Nic nie równa się z backupami całego VM/Containera. W początkowych fazach nauki przyda się nie raz.