Wpis z mikrobloga

Nie polecam VeloBanku, zablokowali mi dwa dni temu dostęp do konta za próbę wpłaty 2k blikiem do XTB. Dział bezpieczeństwa do tej pory nie chce mi uwierzyć, że sam zlecałem tę transakcję i nikt mną nie manipulował/nie zainstalował mi oprogramowania do dostępu zdalnego, itp.

Jeszcze wczoraj jeden z ich konsultantów powiedział mi, że nie odblokują mi dostępu dopóki nie przyniosę im do ich placówki telefonu do przeskanowania (sic!). Później inny konsultant stwierdził, że oczywiście nie ma takiej procedury i nie skanują telefonów.

Dramat.
A ja tylko chciałem kupić wczoraj akcje XTB na otwarciu ()

#velobank #banki #gielda #xtb #blik
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 2
@Dorgarag: Kiedyś mi BNP Paribas też konto zablokował po próbie wpłaty, ale zadzwoniłem na infolinię i bezproblemowo miałem w 5 min. odblokowane. A Velo nie odblokuje i ch*j.
  • Odpowiedz
@karolek118: W sumie prawie tydzień. Kilkakrotne rozmowy z infolinią z hasłem, że "dział bezpieczeństwa po weryfikacji odblokuje w 24h". W końcu po którymś razie wkurviony zagroziłem, że zamykam wszystkie konta i odblokowali w 5 minut. Od tego czasu trzymam to guwno tylko ze względu na dobre kursy w kantorze.
  • Odpowiedz
  • 2
@ossprime: Właśnie zadzwoniłem do nich znowu, nie odblokują, mam się zgłosić do oddziału xD. Powiedziałem, że jak dalej ta sytuacja będzie tak wyglądać to się skontaktuję z rzecznikiem finansowym.
  • Odpowiedz
@karolek118: w ing po kilka tys blikiem wpłacam za zen i nie ma problemu, ale z rok temu zablokowali mi transakcje na revoluta i musiałem wyjaśniać z infolinią. Wtedy odblokowali mi chyba wysyłanie kasy na revolut na rok czy coś.
  • Odpowiedz
@karolek118: W mbanku miałem też ten problem niedawno, ale rozwiązany w ciągu dwóch rozmów z konsultantem (pierwszy nie poczekał, aż puszczę przelew po zdjęciu blokady i nałozyło nową). Całość potrwała jakieś pół godziny.

Btw przelew nie był ani większy, ani pierwszy, przelewałem podobne kwoty co miesiąc od dłuższego czasu.
  • Odpowiedz
@karolek118 Przez dużą skale oszustw banki stały się dużo bardziej wrażliwe i cierpieć mogą wszyscy, szczególnie na zasilanie BLIKiem/Kartą, bo są to sposoby na które oszuści często wyprowadzają środku.

To, że XTB ma eWallet przez którego można łatwo wyprowadzić środki dalej, na pewno nie pomaga, jeśli banki mają przypadki z wykorzystywaniem XTB w niecnych celach to będą postrzegały takie operacje za ryzykowne.

Ale faktycznie w takich sytuacjach najistotniejsze jest jak działa
  • Odpowiedz
@Asceus: Ja to w sumie nie mam pretensji za te blokady (było to w szczycie inby z włamaniami na konta XTB) ale jak klient dzwoni to po weryfikacji mają psi obowiązek odblokować konto a nie ściemniać w sumie nie wiadomo po co.
  • Odpowiedz