Wpis z mikrobloga

Miseczki co polecicie na start w gamedev?


@becvvv: Godot. Będziesz mógł tam wykorzystać swoją wiedzę z C# a i sam silnik jest już dostatecznie dojrzały.
  • Odpowiedz
@becvvv: Wedlug mnie bez znaczenia. Pobierz kilka i zobacz z którym się najlepiej dogadujesz, i który Ci najmniej przeszkadza. Zawsze możesz potem zmienić silnik na inny.
  • Odpowiedz
@becvvv A jakie chcesz robić gry? Uczysz się bo chcesz zrobić własną grę czy żeby pracować w branży? Język jest bez znaczenia wszystkie są bardzo podobne.
  • Odpowiedz
@becvvv
Mam już z 7 lat komercyjnego i w tym 15 lat hobbystycznego doświadczenia.

Ogólnie to jeśli masz pomysł na grę i zarabiasz jakoś sensownie to najlepiej po prostu wynająć jakiegoś programistę gier i powiedzieć mu co ma robić, rynek jest tak rozwalony że MID zarabia na poziomie pani z Żabki, a możesz go nawet dojechać bo masz na jego miejsce z 1000 innych CV. Na lajcie znajdziesz juniorów którzy będą pracowali
  • Odpowiedz
dla mnie Unity jest bardziej zoptymalizowane jeśli chodzi o kod bo ma burst, joby itp.


@MintFork: Jest bardziej zoptymalizowane, bo ma 20 różnych systemów do optymalizacji totalnie niewydajnej podstawy. Świetna logika xD Burst to workaround na syfiasty runtime C#. Realistycznie nie zyskujesz żadnej optymalizacji, tylko odzyskujesz to, co już straciłeś, a i tak nie w pełni.
  • Odpowiedz
@MintFork: Idź powiedz developerom Unity, że niewiedzą, o czym mówią. To jest właśnie poziom polskich gównodevów C#. A potem wielkie zdziwienie, że 3/4 polskich gier ma codebase totalnie rozjechany, a połowa to nawet nie wie co to SOLID (ale pewnie asset jakiś). No i olaboga pracy nie ma xD Lecisz prosto w czarno.
  • Odpowiedz
@tiritto Ehhh.. Typie, napisałem bursty, joby itp. miałem na myśli DOTS I wszystko co z nim związane. Bursty to tylko cześć optymalizacji, poza tym bursy działa na zasadzie szerszego prześwietlenia kodu i skompilowania go wydajniej, więc praktycznie zmienia kod jak widzi g---o-kod.

W każdym razie w DOTS dochodzi też zmiana w programowaniu z obiektowego OOP na data-oriented. Co nieco ogranicza, ale zwiększa wydajność bardziej niż w jakimś Godocie. Btw. W Godocie
  • Odpowiedz