Aktywne Wpisy
Urynowyurynator +211
Jak długo będzie powtarzana ta z-----a narracja, że jak społeczeństwo się bogaci to ludzie nie chcą mieć dzieci?
Już tyle razy było to obalane na podstawie Polski i innych krajów.
Zrozumcie barany, że najbogatsi w kraju mają sporo dzieci, bo mają firmy, majątki, są lekarzami itp i wiedzą, że są w stanie zapewnić dzieciom dobrobyt.
Z drugiej strony jest patologia i biedota, która też zazwyczaj ma sporo potomków bo mają w------e w to, czy te
Już tyle razy było to obalane na podstawie Polski i innych krajów.
Zrozumcie barany, że najbogatsi w kraju mają sporo dzieci, bo mają firmy, majątki, są lekarzami itp i wiedzą, że są w stanie zapewnić dzieciom dobrobyt.
Z drugiej strony jest patologia i biedota, która też zazwyczaj ma sporo potomków bo mają w------e w to, czy te

kimunyest95 +76
Znajomy Chińczyk powiedział mi, że jego mama właśnie kupiła sobie samochód za 12k EUR (po przeliczeniu) - moja pierwsza reakcja, pewnie jakaś Toyota czy Mazda, przekraczająca 5 lat…
No, ale nie - VW Tharu, model bliźniaczy Skody Karoq/Seata Ateca. 12 tysięcy EUR, nowy prosto z salonu!
A w Europie wyszedł niedawno nowy TRoc, który bez szyb na korbkę kosztuje 40 tysięcy EUR - ja wam powiem tak, niech te chciwe korporacje giną.
No, ale nie - VW Tharu, model bliźniaczy Skody Karoq/Seata Ateca. 12 tysięcy EUR, nowy prosto z salonu!
A w Europie wyszedł niedawno nowy TRoc, który bez szyb na korbkę kosztuje 40 tysięcy EUR - ja wam powiem tak, niech te chciwe korporacje giną.
źródło: IMG_5210
Pobierz




źródło: obraz
Pobierz@djtartini1: nowszy a nadal gorszy do napędzania samochodów. Na razie osobowych, za chwilę tez ciężarowych.
@SamiS: za jaką chwilę?
Oj... Jesteś niestety ofiarą maszyny propagandowej..
1 kg benzyny mieści 13x więcej energii niż 1kg akumulatora li-ion
@Pan_krecik: Volvo kiedyś zrobiło test, i chciało przewieźć pomarańcze. Nie dość że dłużej, to jeszcze dłużej i drożej (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Może na krótkich dystansach to ma sens, ale w sumie i tak nie ma sensu. Może jakieś solówki jedynie co by z magazynów pod miastem do miasta wieźć towary.
A Twoje UTOPIE spotkałem w Austrii na ładowarce (niemożliwe, elektrykiem, w Austrii??? Jak on tam dojechał?)
Najpierw było, że elektryczne osobówki bez sensu i nigdy, potem, że elektryczne busy bez sensu i nigdy, teraz że ciężarówki. Byście się nauczyli.
Edit: przeczytałem jeszcze raz to co napisałeś. To są takie bzdury, że aż ciężko mi się
@G06DbT: a weź pokaż.
https://www.reddit.com/r/electricvehicles/comments/10w219c/volvo_fh_electric_truck_drove_from_zurich/
https://www.jalopnik.com/volvo-sets-ev-truck-record-with-an-1-800-mile-produce-d-1850060963/
https://electrek.co/2023/01/31/volvo-fh-electric-semi-just-made-a-3000-km-trip-across-europe/
Mniej przewieźli na raz, brak infrastruktury do ładowania (już widze, jak przy MOPach będą podstacje trafo potrafiące dostarczyć energii liczonej w gigawatach), i pewno jeszcze kilka innych problemów po drodze. 20 przerw na taki transport to wydaje się trochę dużo.
I nie mówię, że elektryczne cieżarówki nie mają zastosowania, ale baterie by musiały mieć dużo większą gęstość żeby to miało sens. Zestaw może mieć 40 ton. W normalnym układzie masz około ~11 ton. Ten elektryczny to ~20 ton. Czyli różnica 9 ton przewożonych dóbr. To jest 1/3 transportu.
Czyli cena towaru, przy takim transporcie, pójdzie o 50% w
@SamiS: no ok. Ale ile obecnie jest elektrycznych ciężarówek? I teraz pomyśl, przychodzi wieczór, ludzie się zjeżdżają na MOP odpocząć, zrobić pauzę, i każdy chce się podładować.
To jest nierealne, tam byś musiał osobną elektrownię do tego postawić.
To już prędzej koleją by się opłacało, albo jakieś nie wiem, szynobusy, z pantografem czy coś.
@G06DbT: pewnie tyle samo co elektrycznych osobowek 10 lat temu. I wtedy też były dokładnie takie same argumenty.
Nie, nie trzeba dodatkowej elektrowni na MOPach, z prostej przyczyny - tam się stoi 8h a nie 20min. Tam nie trzeba ładować z taką mocą.
Twoje rozeznanie w temacie kończy się na zdaniu:
@SamiS: No tak, ale ile ciężarówek stoi na takim mopie? Pomyśl sobie, że takich aut jest 50. I znając życie, każde będzie się musiało naładować.
Szwajcarska firma zrobiła ciężarówkę z akumulatorem 900 kWh, przy ładowaniu 350 kW DC, od 20 do 100% to masz ~5,5h. Resztę matematyki zostawiam tobie.
@Pan_krecik: gdybyś miał wiedzę to nie pisalbyś takich bzdur. No i miałbyś czytać ze zrozumieniem, bo nic nie pisałem o Australii xD
@G06DbT: tak jak pisałem, dokładnie to samo czytałem 10 lat temu na temat samochodów osobowych, że to niemożliwe.
W czasie gdzie naładujesz 10 osobowek naładujesz tylko jedna ciężarówkę, przy większej mocy co musisz dostarczyć do konkretnego punktu.
Widać że z elektryka masz tyle wspólnego, że masz prąd w gniazdku.
..i tak nie ma to znaczenia - sens wypowiedzi nie zmienił się.
"Siła" twoich "argumentów" typu: