Wpis z mikrobloga

Udało mi się wypisać całą listę Autostrad, i dróg Ekspresowych po proponowanej rewizji oznakowania (trochę dużo czasu mi to zajęło). Wiem @Rusonaldo mnie też zainspirowałeś tym oraz HarryMiller ze Skycarpercity. Oto moja propozycja, głównie dwujezdniowe drogi ekspresowe zostałyby ujednolicone do kategorii Autostrady Co dałoby nam dodatkowe prawie 3000 km autostrad, plasując naszą sieć z 11 miejsca aż na 5 w Europie. Drogami ekspresowymi zostałyby natomiast bez zmian drogi ekspresowe jednojezdniowe (oraz niektóre dwujezdniowe które nie spełniają wymagań dla autostrad np. S1 od Pyrzowic do Tych czy S86), oraz podciągnięte by były pod ekspresówki, drogi klasy GP które są bezkolizyjne ale niestety są zauważalnie niższym standardzie niż Autostrady, tak więc klasa GP by przestała istnieć w naszym systemie klasyfikacji dróg w Polsce. Również dopuszczalne byłoby uznawanie dróg wojewódzkich gdy są bezkolizyjne za drogi ekspresowe. Jednocześnie znak D-7 zastąpiłby trójzakaz (który niestety ale nie ma wszystkich pojazdów którym nie wolno wjeżdzać na tego typu drogi, np. motorowerów, pieszych, czy hulajnóg elektrycznych i innych UTO, oraz jest niewidoczny na mapach google), tak więc przynajmniej ta klasyfikacja dróg byłaby zgodna z Konwencją Wiedeńską o ruchu drogowym, a także zbliżona do systemu klasyfikacji dróg w krajach zachodnich, Niemcy, Francja, Dania, Włochy itd.

Inną rzeczą którą bym zmienił to kolor tła dla numerów Autostrad z czerwonego na niebieski, by kierowca widział że wjeżdza na inną drogę która się różni od reszty dróg. Darmowe autostrady byłyby oznaczone na mapie literą A i numerem, natomiast płatne literą A, numerem, i literą P. Ponadto na drogach ekspresowych dwujezdniowych które zostałyby przemianowane na autostrady musiałyby znaki z drogowskazami być zmienione z zielonych na niebieskie lub jako najtańsza alternatywa przykleić folię na drogowskazy która by zmieniła kolor z zielonego na niebieski. Kolory pozostałych drogowskazów zielone bez zmian, podobnie numerów dróg krajowych - czerwone bez zmian, dla dróg wojewódzkich numer na kolorze żółtym również bez zmian. Dodatkowo jako nowość byłaby droga ekspresowa wojewódzka, taki sam żółty znak tyle że przed trzycyfrowym numerem znalazłaby się dodatkowo litera S. Ponadto byłaby możliwość oznaczania na mapie dróg powiatowych i gminnych kolorem białym jako nowość.

Przechodząc do tematu, oto moja propozycja klasyfikacji dróg, jak znajdziecie inną drogę, którą przeoczyłem to możecie napisać:

Autostrady - większość darmowa (obecne A 2×2 i 2×3, oraz S 2×2 i 2×3)
A1 Gdańsk – Gorzyczki,
(z czego A1P Rusocin – Nowa Wieś,)
A2 Świecko – Kukuryki (A2+S2),
(z czego A2P Świecko – Konin,)
A3 Świnoujście – Lubawka,
A4 Jędrzychowice – Korczowa,
(z czego A4P Katowice – Kraków,)
A5 Bolków – Ostróda,
A6 Gdynia – Kołbaskowo,
A7 Gdynia – Rabka,
A8 Kłodzko – Białystok,
A10 Szczecin – Stargard,
A11 Koszalin – Pyrzowice,
A12 Piotrków Trybunalski – Dorohusk,
A14 Zachodnia Obwodnica Łodzi,
A16 Olsztyn – Białystok,
A17 Warszawa – Hrebenne,
A18 Krzyżowa – Olszyna,
A19 Kuźnica – Barwinek,
A47 Rabka – Nowy Targ (Zakopianka),
A50 Wielka Obwodnica Warszawy (planowana),
A51 Olsztynek – Olsztyn,
A52 Głogoczów – Cieszyn,
A61 Ostrów Mazowiecka – Budzisko,
A74 Piotrków Trybunalski – Nisko,
A79 Lotnisko Chopina Warszawa,
A94 obwodnica Tarnowa,
A99 Bielsko-Biała – Żywiec (zmiana numeru duplikatu z S1 na A99)

Drogi ekspresowe (obecne S 1×2, stare fragmenty S 2x2, DK 1×2 bezkolizyjne, DK 2×2 bezkolizyjne i DW 2×2 i 2×3 bezkolizyjne):
S9 obwodnica Iłży,
S10 koło Torunia, odcinek DK15 – A1,
S10 Kosztowo – Ruda,
S12 obwodnica Głogowa (planowana),
S15/S25 obwodnica Inowrocławia,
S22 Elbląg – Grzechotki (jednojezdniowa), obwodnica Chojnic, Malborka (planowana),
S25 Konin – Ostrów Wlkp. (planowana),
S35 obwodnica Wałbrzycha,
S36/S94 Lubin – Wrocław (planowana),
S45 obwodnica Opola,
S46 obwodnica Nysy, i Niemodlina,
S55 Trasa Średnicowa w Grudziądzu,
S59 obwodnica Mrągowa,
S61 obwodnica Serocka, Pułtuska (w budowie),
S73 Brzesko – Nowy Sącz (planowana),
S78 obwodnice Siewierza oraz obwodnica Jędrzejowa,
S82 aleja Solidarności Lublin,
S86 Sosnowiec – Tychy,
S88 Kleszczów – Piekary Śląskie,
S89 Gdańsk mjr. Henryka Sucharskiego,
S91/S92 obwodnica Krośniewic,
S93 bardzo krótki odcinek na długości tunelu rzeki Świni,
S97 od A4 do Rzeszowa,
S99 Pyrzowice – Bielsko-Biała (zmiana numeru duplikatu z S1 i 1 na S99),
S99 Żywiec – Zwardoń (zmiana numeru duplikatu z S1 na S99),
S501 Aleja Armii Krajowej w Gdańsku,
S902 Drogowa trasa średnicowa,
S935 od A1 do Rybnika

Prędkości dozwolone dla samochodów i motocykli:
A brak limitu na styl Niemiec, no chyba że wprowadzono punktowo ograniczenie prędkość znakami drogowymi B-33, zalecana prędkość pośrodku dwóch prędkości czyli 130 km/h (zgodnie z przedmówcami).
S ograniczenie prędkości domyślne to 120 km/h niezależne od przekroju drogi, (chyba że zostało ono zmniejszone znakiem B-33), tyle samo na innych drogach dwujezdniowych o co najmniej dwóch pasach ruchu poza obszarem zabudowanym.
Dla autobusów na wszystkich wymienionych wyżej typach dróg ograniczenie do 100 km/h, natomiast dla ciężarówek, wymienione wyżej typy dróg ograniczenie prędkości do 90 km/h.
Pozostałe drogi poza terenem zabudowanym nie wymienione wyżej samochody/motocykle - 100 km/h, autobusy/ciężarówki - 80 km/h (w obu przypadkach o 10 więcej niż obecnie).
Obszar zabudowany 50 km/h i strefa zamieszkania 20 km/h bez zmian.

ErogowyDrogowy - Udało mi się wypisać całą listę Autostrad, i dróg Ekspresowych po pr...

źródło: propozycjaznakowgrupyE-15

Pobierz

A co sądzisz o tej zmianie, czy chcielibyście unifikację dróg szybkiego ruchu?

  • Tak 46.4% (32)
  • Nie 40.6% (28)
  • Nie mam zdania 13.0% (9)

Oddanych głosów: 69

  • 46
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@cwlmod:

Bzdura. Po prostu nie widzisz ile osób jedzie twoim tempem i cię nie wyprzedzają

Masz tutaj mój przejazd jadąć na limicie non-stop


Teraz przeczytaj jeszcze raz
  • Odpowiedz
@PiotrFr: Ale co mam mi to pokazać? Że miernoty drogowe jadą 100 i jeszcze wypadki powodują?

Dałem ci przykład pory gdy miernoty już raczej nie jeżdżą. Mój przykład jest lepszy ale wciąż mało miarodajny. Musielibyśmy pojechać w 3 osoby, każdy z inną prędkością i liczyć wtedy samochody.

Albo pożyczyć radar :D
  • Odpowiedz
@cwlmod:

Ale co mam mi to pokazać? Że miernoty drogowe jadą 100 i jeszcze wypadki powodują?


Ja mówiłem z jaką prędkością jeżdżą ludzie po autostradzie, a się kłócisz że nie
Zresztą znalazłem dane z płatnego odcinka
PiotrFr - @cwlmod: 
 Ale co mam mi to pokazać? Że miernoty drogowe jadą 100 i jeszcze...

źródło: 1000022510

Pobierz
  • Odpowiedz
@PiotrFr: zauważ że większość kierowców zwalnia przy kontroli prędkości, dlatego takimi szybkościami jadą a nie innymi, ja też bym zwolnił na 110 na OPP. Ja mogę pojechać 250 ekspresówką albo 270 autostradą - i mnie to nie obchodzi @cwlmod plusuj ten komentarz.
  • Odpowiedz
@PiotrFr: No i super informację zacytowałeś, która przeczy temu co napisałeś i potwierdza moje obserwacje. 70% jeździ te 120-130, a reszta dzieli się na jadących rozsądnie szybciej i jadących bardzo szybko. Te 150km/h to pewnie licznikowe 160-170 tylko prędkość jest liczona od bramek. Jest tam opisana metodologia?
  • Odpowiedz