Wpis z mikrobloga

Udało mi się wypisać całą listę Autostrad, i dróg Ekspresowych po proponowanej rewizji oznakowania (trochę dużo czasu mi to zajęło). Wiem @Rusonaldo mnie też zainspirowałeś tym oraz HarryMiller ze Skycarpercity. Oto moja propozycja, głównie dwujezdniowe drogi ekspresowe zostałyby ujednolicone do kategorii Autostrady Co dałoby nam dodatkowe prawie 3000 km autostrad, plasując naszą sieć z 11 miejsca aż na 5 w Europie. Drogami ekspresowymi zostałyby natomiast bez zmian drogi ekspresowe jednojezdniowe (oraz niektóre dwujezdniowe które nie spełniają wymagań dla autostrad np. S1 od Pyrzowic do Tych czy S86), oraz podciągnięte by były pod ekspresówki, drogi klasy GP które są bezkolizyjne ale niestety są zauważalnie niższym standardzie niż Autostrady, tak więc klasa GP by przestała istnieć w naszym systemie klasyfikacji dróg w Polsce. Również dopuszczalne byłoby uznawanie dróg wojewódzkich gdy są bezkolizyjne za drogi ekspresowe. Jednocześnie znak D-7 zastąpiłby trójzakaz (który niestety ale nie ma wszystkich pojazdów którym nie wolno wjeżdzać na tego typu drogi, np. motorowerów, pieszych, czy hulajnóg elektrycznych i innych UTO, oraz jest niewidoczny na mapach google), tak więc przynajmniej ta klasyfikacja dróg byłaby zgodna z Konwencją Wiedeńską o ruchu drogowym, a także zbliżona do systemu klasyfikacji dróg w krajach zachodnich, Niemcy, Francja, Dania, Włochy itd.

Inną rzeczą którą bym zmienił to kolor tła dla numerów Autostrad z czerwonego na niebieski, by kierowca widział że wjeżdza na inną drogę która się różni od reszty dróg. Darmowe autostrady byłyby oznaczone na mapie literą A i numerem, natomiast płatne literą A, numerem, i literą P. Ponadto na drogach ekspresowych dwujezdniowych które zostałyby przemianowane na autostrady musiałyby znaki z drogowskazami być zmienione z zielonych na niebieskie lub jako najtańsza alternatywa przykleić folię na drogowskazy która by zmieniła kolor z zielonego na niebieski. Kolory pozostałych drogowskazów zielone bez zmian, podobnie numerów dróg krajowych - czerwone bez zmian, dla dróg wojewódzkich numer na kolorze żółtym również bez zmian. Dodatkowo jako nowość byłaby droga ekspresowa wojewódzka, taki sam żółty znak tyle że przed trzycyfrowym numerem znalazłaby się dodatkowo litera S. Ponadto byłaby możliwość oznaczania na mapie dróg powiatowych i gminnych kolorem białym jako nowość.

Przechodząc do tematu, oto moja propozycja klasyfikacji dróg, jak znajdziecie inną drogę, którą przeoczyłem to możecie napisać:

Autostrady - większość darmowa (obecne A 2×2 i 2×3, oraz S 2×2 i 2×3)
A1 Gdańsk – Gorzyczki,
(z czego A1P Rusocin – Nowa Wieś,)
A2 Świecko – Kukuryki (A2+S2),
(z czego A2P Świecko – Konin,)
A3 Świnoujście – Lubawka,
A4 Jędrzychowice – Korczowa,
(z czego A4P Katowice – Kraków,)
A5 Bolków – Ostróda,
A6 Gdynia – Kołbaskowo,
A7 Gdynia – Rabka,
A8 Kłodzko – Białystok,
A10 Szczecin – Stargard,
A11 Koszalin – Pyrzowice,
A12 Piotrków Trybunalski – Dorohusk,
A14 Zachodnia Obwodnica Łodzi,
A16 Olsztyn – Białystok,
A17 Warszawa – Hrebenne,
A18 Krzyżowa – Olszyna,
A19 Kuźnica – Barwinek,
A47 Rabka – Nowy Targ (Zakopianka),
A50 Wielka Obwodnica Warszawy (planowana),
A51 Olsztynek – Olsztyn,
A52 Głogoczów – Cieszyn,
A61 Ostrów Mazowiecka – Budzisko,
A74 Piotrków Trybunalski – Nisko,
A79 Lotnisko Chopina Warszawa,
A94 obwodnica Tarnowa,
A99 Bielsko-Biała – Żywiec (zmiana numeru duplikatu z S1 na A99)

Drogi ekspresowe (obecne S 1×2, stare fragmenty S 2x2, DK 1×2 bezkolizyjne, DK 2×2 bezkolizyjne i DW 2×2 i 2×3 bezkolizyjne):
S9 obwodnica Iłży,
S10 koło Torunia, odcinek DK15 – A1,
S10 Kosztowo – Ruda,
S12 obwodnica Głogowa (planowana),
S15/S25 obwodnica Inowrocławia,
S22 Elbląg – Grzechotki (jednojezdniowa), obwodnica Chojnic, Malborka (planowana),
S25 Konin – Ostrów Wlkp. (planowana),
S35 obwodnica Wałbrzycha,
S36/S94 Lubin – Wrocław (planowana),
S45 obwodnica Opola,
S46 obwodnica Nysy, i Niemodlina,
S55 Trasa Średnicowa w Grudziądzu,
S59 obwodnica Mrągowa,
S61 obwodnica Serocka, Pułtuska (w budowie),
S73 Brzesko – Nowy Sącz (planowana),
S78 obwodnice Siewierza oraz obwodnica Jędrzejowa,
S82 aleja Solidarności Lublin,
S86 Sosnowiec – Tychy,
S88 Kleszczów – Piekary Śląskie,
S89 Gdańsk mjr. Henryka Sucharskiego,
S91/S92 obwodnica Krośniewic,
S93 bardzo krótki odcinek na długości tunelu rzeki Świni,
S97 od A4 do Rzeszowa,
S99 Pyrzowice – Bielsko-Biała (zmiana numeru duplikatu z S1 i 1 na S99),
S99 Żywiec – Zwardoń (zmiana numeru duplikatu z S1 na S99),
S501 Aleja Armii Krajowej w Gdańsku,
S902 Drogowa trasa średnicowa,
S935 od A1 do Rybnika

Prędkości dozwolone dla samochodów i motocykli:
A brak limitu na styl Niemiec, no chyba że wprowadzono punktowo ograniczenie prędkość znakami drogowymi B-33, zalecana prędkość pośrodku dwóch prędkości czyli 130 km/h (zgodnie z przedmówcami).
S ograniczenie prędkości domyślne to 120 km/h niezależne od przekroju drogi, (chyba że zostało ono zmniejszone znakiem B-33), tyle samo na innych drogach dwujezdniowych o co najmniej dwóch pasach ruchu poza obszarem zabudowanym.
Dla autobusów na wszystkich wymienionych wyżej typach dróg ograniczenie do 100 km/h, natomiast dla ciężarówek, wymienione wyżej typy dróg ograniczenie prędkości do 90 km/h.
Pozostałe drogi poza terenem zabudowanym nie wymienione wyżej samochody/motocykle - 100 km/h, autobusy/ciężarówki - 80 km/h (w obu przypadkach o 10 więcej niż obecnie).
Obszar zabudowany 50 km/h i strefa zamieszkania 20 km/h bez zmian.

ErogowyDrogowy - Udało mi się wypisać całą listę Autostrad, i dróg Ekspresowych po pr...

źródło: propozycjaznakowgrupyE-15

Pobierz

A co sądzisz o tej zmianie, czy chcielibyście unifikację dróg szybkiego ruchu?

  • Tak 47.1% (32)
  • Nie 39.7% (27)
  • Nie mam zdania 13.2% (9)

Oddanych głosów: 68

  • 46
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@ErogowyDrogowy: latało się swojego czasu po Polszy i w sumie to chyba bez znaczenia. Debil zawsze się zgubi i nie wie gdzie jest, bo nie ogarnie nawet nawigacji, a normalny kierowca skupiony na jeździe dojedzie gdzie trzeba korzystając z oznakowania.
  • Odpowiedz
@cwlmod: Ale znakiem nie zmienisz m.in. parametrów technicznych istniejących dróg. S od A różni się kilkoma rzeczami jednak.
  • Odpowiedz
Nie chodzi o oznakowanie tylko unifikacje kategorii i zmianę podejścia do limitów prędkości.


@cwlmod: dokładnie, większość limitów jest po prostu przestarzała i nieadekwatna do osiągów samochodów czy motocykli a zwłaszcza ścigaczy.
Tam gdzie jest 90 można bezpiecznie jechać 100 lub 110 km/h.
Tam gdzie jest 100 można bezpiecznie jechać 120 km/h.
Tam gdzie jest 120 można bezpiecznie jechać
  • Odpowiedz
Ale znakiem nie zmienisz m.in. parametrów technicznych istniejących dróg. S od A różni się kilkoma rzeczami jednak.


@t-tk: więcej je łączy niż dzieli. Jak dobrze że przynajmniej zachód i konwencja Wiedeńska nie jest tak p.o.p.i.e.r.d.o.l.o.n.a. jak lokalne Polskie przepisy. Konwencja jest napisana w sposób czytelny co to jest Autostrada, a polskie p.i.t.o.l.e.n.i.e. co jest ekspresówką, a autostradą jest durne. Różnice? Przejedź się A4 obok Wrocławia, tą starą poniemiecką Autostradą lub A18
  • Odpowiedz
@cwlmod: Ty twierdzisz że autostrada musi mieć 3 pasy, nawet w Niemczech są dwupasowe, przykłady: A15, A13 - tu nawet nie masz pasów awaryjnych tylko wąskie pobocza asfaltowe i to jest autostrada. A19, A20, A7, A27, A210 - nawet nie ma pasów awaryjnych i ograniczono prędkość znakami do 120 km/h i jest to autostrada.
  • Odpowiedz
@ErogowyDrogowy: Ja nawet widziałem autostrady dwupasmowe bez limitu kilometrów i tak kręte, że jak się zluzowało to nie chciałem jechać szybciej jak 160 xD

Chodzi mi o sam fakt tej astronomicznej głupoty, że mamy 100 metrowej szerokości pas drogowy w którym sa tylko dwie jezdnie po 2 pasy. Po co budować autostradę na taką szerokość skoro robilmy głupią rezerwę na 3 pas? xD
  • Odpowiedz
@cwlmod: nie są przewymiarowane, są w sam raz:

1. Do bezpiecznego szybkiego przemieszczania się.

2. W przypadku remontu da się zrobić 2x2 pasy na jednej jezdni. A one prędzej czy później będą, a przepustowość pozostanie w miarę ok.

3. Służbom łatwiej dojechać w razie wypadku.
  • Odpowiedz
@ErogowyDrogowy

>Nie chodzi o oznakowanie tylko unifikacje kategorii i zmianę podejścia do limitów prędkości.


@cwlmod: dokładnie, większość limitów jest po prostu przestarzała i nieadekwatna do osiągów samochodów czy motocykli a zwłaszcza ścigaczy.


Nawet nie czytam dalej. Zwiększmy limity prędkości, bo maszynki do mięsa nie mają gdzie robić brrrrrr xD Nawet jakby limity prędkości miały być adekwatne do osiągów samochodów, to musiałyby być ustalone z uwzględnieniem tych najwolniejszych, a nie
  • Odpowiedz
@v-tec: Są przewymiarowane co sam uargumentowałeś przez pokazanie przykładów awarii na drodze a nie normalnego funkcjonowania ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@ErogowyDrogowy: ale chyba garmanska koncepcja braku limitu wiąże się też z częściowym ustalaniem przyczyn wypadku, jeżeli zasuwamy 200 i ktoś nam zjedzie drogę to też będziemy winni w np. 30 proc. i będzie dla nas kara,

Nie wiem czy jesteśmy na to gotowi :) bo my ciągle uważamy że wyprzedając na zakazie i ciągłej odpowiadamy tylko za to wyprzedzanie a nie za kolizję z autem które skręcało w lewo i
  • Odpowiedz
@mlodir: To nie czytaj skoro jesteś miernota drogowa. Już widać jak twoja bezmyślna głowa chce zrównywać wszystkie auta choć są skrajnie różne xD
  • Odpowiedz
@ErogowyDrogowy: Te durnoty to chociażby wystająca z pasa awaryjnego ciężarówka na drodze ekspresowej.
To, że Niemcy mają starszą infrastrukturę, my mamy od Wrocławia na zachód A4, która jest przypudrowanym zabytkiem nie znaczy, że te różnice są bez znaczenia.
Zresztą, dobry przykład A4 na zachód od Wrocławia. Jaka tam jest dozwolona prędkość?
I tak się skończy równanie ekspresówek z autostradami, nie podwyższeniem limitu na S, tylko zmniejszeniem na A do 120
  • Odpowiedz
I tak się skończy równanie ekspresówek z autostradami, nie podwyższeniem limitu na S, tylko zmniejszeniem na A do 120 ;)

to musiałyby być ustalone z uwzględnieniem tych najwolniejszych, a nie najszybszych, a więc Dacia Spring. Czyli obniżamy na autostradach do 120km/h.


@t-tk: @mlodir: Kolejni się znaleźli którzy by chcieli obniżyć limit. Autostrada służy do szybkiego przemieszczania a nie po to by się bać, tak samo droga ekspresowa (które
  • Odpowiedz
@ErogowyDrogowy ale ty jesteś niesamowity! Szybko jeździsz i jesteś jak Tommy Lee Jones w ściganym. Masz w dupie przepisy. Autostrada tylko dla szybkich, a tiry na tory! Wspaniały człowiek, wzór do naśladowania. Brawo!
  • Odpowiedz