Wpis z mikrobloga

Spółka o tak solidnych fundamentach, że leci na pysk, bo 2 debili się na twitterze wyzywa XD #gielda #tesla
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

co?


@hrabia_ponimirski: GIGAfactory, MEGAmózgi, SUPERchargery, czego nie rozumiesz ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Kapitalizacja tesli opiera się na tym jak melon sprzedaje swoje pomysły. Realnie sprzedają procent/promil tego co poważne firmy motoryzacyjne takie jak Toyota, czy grupa Vag. Solidne fundamenty to głównie obietnice i pompowanie magii liczb cotygodniowymi raportami ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@JC97: większość wielkich firm w USA jest w wycenie napompowana z faktu bycia cicho lub głośno wspieranym przez rząd USA (bez znaczenia, kto rządzi). Wiadomym jest, że Stany swoim gigantom nieba przychylą. Konflikt z władzami to potężne chwianie tego założenia w wycenie.
  • Odpowiedz
@Atreyu: Proszę bardzo: Tesla: 1,8mln, Toyota: 10,8mln. To raczej oczywiste, że tu będzie większa różnica, bo Tesla nie sprzedaje w ogóle takich np. Aygo.
@czup: Marża operacyjna: Toyota: 11,9%, Tesla: 8,2%

Jeśli jest mowa o promilach/procentach, to czytający wyobraża sobie jakąś niszową firmę, a taką Tesla już nie jest.
  • Odpowiedz
@dzbanek123: Tesla sprzedaje samochodów mniej więcej 15-17% tego co Toyota Motor Corporation, czy VAG AG, globalnie.

To jaki procent rynku samochodowego stanowi tesla nie jest wyznaczane przychodem, ani kapitalizacją giełdową tylko ilością sprzedanych aut.

Jeżeli Tesla, przy wszystkich światowych dopłatach, przy rynku na elektryki który jeszcze się nie nasycił - sprzedaje ledwo 15% samochodów z tego co sprzedaje Toyota, to znaczy że jest ich mniej. Na każde 15 sprzedanych tesli
  • Odpowiedz
bo Tesla nie sprzedaje w ogóle takich np. Aygo.


@dzbanek123: jak już wielokrotnie pisałem, nikt nie zabrania Tesli poszerzać gamy modelowej.

Taki Chiński BYD (elektryki + hybrydy) sprzedaje więcej niż Tesla. 3x więcej, a ma dużo szerszą gamę modelową, od małych aut po spore. Można.

Tesla jest małym graczem względem dużych firm. Dużo tu działa propaganda sukcesu i fascynacja niektórych mężczyzn elonem.
  • Odpowiedz
@Atreyu: Wg mnie rynek w kategorii aut teraz zje Teslę. Okienko entuzjazmu świeżości już się skończyło, teraz zostają już twarde liczby sprzedanych aut, ich wykończenia wnętrza, jakości zawieszenia itp - a z tym zaczynają coraz bardziej odstawać. Ich jedynym ratunkiem to wystartowanie z przekładanym z roku na rok FSD.
  • Odpowiedz
@JC97: Bardziej chodzi o to, że limitacje, które pomarańczowy chce wprowadzić ustawą mogą mieć bezpośredni wpływ na zysk tej firmy. Zabawne, że walka toczy się na Twitterze, ale faktycznie w grze są ogromne pieniądze, nie tylko ich ego.
  • Odpowiedz
Chyba nikt nie traktuje tesli inaczej niż bitcoina, którym można handlować na oficjalnej giełdzie. W końcu jebnie, tylko każdy ma nadzieję, że zdąży wyjść z zyskiem przed innymi
  • Odpowiedz