Wpis z mikrobloga

Będzie długo więc tylko dla wytrwałych. W skrócie, jestem na kupnie motocykla i nie mogę się zdecydować .

Już nie mam siły, wydaje się że nie ma dla mnie motocykla. Od dwóch sezonów zabieram się za zmianę i nie mogę znaleźć nic odpowiedniego. Do tej pory jeździłem na er6n, w sumie mało mi w nim przeszkadzało może dlatego że był już leciwy i wiele od niego nie wymagałem, byłem nim na dłuższych wycieczkach bez kufrów, bez tempomatu, bez podgrzewanych manetek itp. Początkowo z racji budżetu (chce raczej nowy) celowałem w nakeda ale z tyłu głowy miałem że może jednak coś bardziej turystycznego. Chciałbym żeby motocykl był w miarę uniwersalny, nie chcę wielkiej krowy. Zależało mi też żeby był przynajmniej delikatnie mocniejszy. W końcu zwiększyłem tez trochę budżet i jakoś bardzo się nie ograniczałem przynajmniej w testach. Ake wlaśnie na turystykach chyba najbardziej się zawiodłem, niektóre sprzęty to tak jakbym jeździł na nakedzie, słaba ochrona przed wiatrem, słaba stabilność, podwinięte nogi (wzrost 183 cm), do większości średnich turystycznych motocykli ładują dwucylindrowe silniki, które chyba jednak dają średnie odczucia jeśli chodzi o komfort. W podjęciu decyzji nie pomagaja ceny bo przy 50-60k oczekuję już motocykla idealnego dla mnie, może w tym problem. Już pomijam wygląd bo większość to mi się nie podoba. To co już testowałem:

Z900 - ,49k - silnikowo i wygladem chyba wywarł na mnie najlepsze wrażenie, kiedyś tak nie patrzyłem dwa cylindry czy trzy czy cztery ale to jest chyba to, oddawanie mocy najlepsze ze wszystkich testowanych, kultura pracy i dźwięk kosmos, pozycja najbardziej agresywna stąd odpuściłem, do turystyki byłoby ciężko

CB 750 Hornet - 35k - chyba najlepsza propozycja stosunek cena jakość, mimo dwóch cylindrów ani się nie dławił ani nie zamulał, dźwięk nawet spoko, byłem już blisko zakupu ale jednak dalej to n---d więc postanowiłem jeszcze sprawdzić turystyki, poza tym brzydal

Tracer 7 - 40k - na papierze wyglądał na idealny, nawet myślałem brać go w ciemno, podobał mi się chyba najbardziej, ale jednak się przejechałem, totalny zawód, może trafiłem na takie egzemplarz ale silnik chodził jakby był z plastiku i miał by się rozpaść, trzeszczące plastiki, jak na turystyka to mało stabilny, niby plus bo lekkosc powadzenia ale w trasie lipa

Tracer 9 - 55k - zaraz po Z900 najprzyjemniejszy w jeździe, mimo że na wolnych obrotach silnik chodzi jak sieczkarnia, nawet obroty lekko falowały w nowym motocyklu (!) , ale ogólnie fajnie się napędza, walory turystyczne bez szału, średnia ochrona przed wiatrem, chyba musiałbym dać z metrową szybę żeby nie dostawać po kasku, pozycja bez szału, ale dosyć stabilnie, aktualnie jestem chyba najbliżej wyboru tego sprzętu, ale doliczając dodatki itp budżet już jest mocno naciągnięty, na dodatek wszędzie mówią że tylko wersja GT ale ona już kosztuje 68k, a motocykl dalej nieidealny, już nie wspominając o wyglądzie xd

Benelli TRK 702 - 31k - pod turystykę chyba najlepszy z testowanych, pozycja idealna, też byłem blisko zakupu ale minusem silnik bo taki sam jak w er6, ogólnie dobry ale po prostu chciałem coś innego, no i też nie mogłem się zdecydować na chińczyka

BMW 900XR - ok 55k - w nim pokładałem spore nadzieje, podobnie jak przy Tracerze 7, myślałem że będzie ideał, i też podobnie po jedzie testowej się trochę zawiodłem, mimo że mocowo bardzo dobrze to też te dwa cylindry wydaje mi się że w motocyklu do turystyki to średnio, strasznie trzęsie, wibruje, motocykl testowy mimo że nowy to już trzeszczy, silnik chodzi jak sieczkarnia, strasznie się dławi na niskich obrotach, ciężko pokonać rondo na dwójce, pozycja bez szału, mocno podwinięte nogi, ale mimo to chyba najładniejszy ze wszystkich i też poważnie się nad nim zastanawiam, mimo że BMW to w podobnym wyposażeniem wyszedłby chyba nawet taniej niż Yamaha

Podsumowując teraz myślę nad Tracerem 9 i BMW, bardziej nad Yamahą, mimo wszystko silnik i wyrażenia z jazdy najważniejszy ale zależało mi np na bezkluczykowym dostępie, którego nie ma w podstawowej wersji Tracera, w BMW można dobrać za 1000 zl. No i Yamaha dopiero na wrzesień październik, BMW już na lipiec. Z drugiej strony nie wiem czy nie lepiej przyoszczędzić jak i tak ideału nie ma i nie wziąć takiego horneta albo chińczyka, który pewnie byłby od ręki.

Coś ze mną nie tak czy rynek mimo wszystko ubogi na moje wymagania i budżet?

#motocykle
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@looolbeka do wyboru masz jeszcze Triumph Tiger 900, suzuki V-Storm 800, Hondę NC 750 X albo dużo dużo więcej ( ͡ ͜ʖ ͡)

Najważniejsze to kupić motocykl, który po jeździe tostowej zapadł ci w pamięci. Taki który ci najbardziej odpowiadał. Mam w Tenerce silnik ten sam co w Tracer7 i ja go uwielbiam. Dźwięk, oddawanie mocy. Ciężko tak komuś doradzić co ma kupić, bo każdy ma
  • Odpowiedz
@looolbeka: to samo, marzy mi się turystyk ale z dobrym czterocylindrowym silnikiem, wielkością na wysokiego chłopa i żeby nie wyglądał jak skuter albo dziwadło z filmów s-f. Bonusowe punkty za brak przyklejonego tableciku w miejscu zegarów i więcej blachy zamiast chińskiego gównolitu™

Niewykonalne przez normy unijne, wszystko jest projektowane pod metr 50 w kapeluszu i żeby pierdział parą wodną.

Co sądzisz o motoguzzi v85tt?
  • Odpowiedz
@looolbeka: przesiadłem się z XJ6 na Tracer 9 GT, też 183 cm wzrostu i uważam, że ochrona przed wiatrem jest ok. Do Tracera masz dostępną ciut wyższą turystyczną szybę - z nią jest już naprawdę bajka. Byłem w majówkę na Gardzie, 2500 km - mogę polecić.
  • Odpowiedz
@looolbeka jak Ci spodobał się Hornet to rozważ nowego Transalpa. Silnik dokładnie ten sam, turystyczny, opinie zbiera dobre. Sam mam Horneta i pomimo dołożonych szyb i kufrów to nie jest turystyk i myślę o zmianie właśnie na Transalpa. No i cenowo też ok.
  • Odpowiedz
@looolbeka Popatrz na V-Stroma 800. TRK 702 odpuść bo ten silnik to eksperyment na klientach. Ja sam nie wiem, co bym chciał kupić bo mam obecnie R4 i nie przemawia do mnie przejście na silniki R2.
  • Odpowiedz
@looolbeka: przejedź się na transalpie, vstromie 800/1000, ale też na Afryce. Ja kupowałem rok temu i w każdym coś mi nie pasowało. Zaczynałem od budżetu 40, skończyłem na prawie 60 z ubezpieczeniem. W końcu wziąłem taki który miał dobra okazję cenowa i w tej cenie dużo dawał, typu tempomat, amor skrętu, quickshifter. Na pierwszych jazdach nie jechało mi się wybitnie, ale z czasem się człowiek do Moto musi przyzwyczaić i
  • Odpowiedz
  • 0
@Mododzyglizda: No niby jest tego sporo ale niektóre już odpadają na papierze, nawet te przykłady co Ty podałeś, Honda za słaba, Suzuki vstrom 800 tez trochę brakowało by mocy, juz prędzej 1000 ale to już krowa no i drogo, triumph też +60k, już prędzej Triumph Tiger Sport 800, ale ogólnie nie jestem przekonany do marki

Co do tego silnika to też pewnie zależy od przeznaczenia i od rodzaju motocykla, inne ma
  • Odpowiedz
@looolbeka: Chińczyki niby nie jakm óisz ale TRK patrzyłes.

Ja w swojej histori miałem FZS6, er6f, benelli 502.
Jak spróbowałem ADV to wiem że to dla mnie. bole ramion i pleców zniknęły, pozycja wygodna.

Teraz zmienilem. Sam zdecydowałem sie QJ SRT 900S - 35k. Dla mnie dobry stosunek ceny do tego
  • Odpowiedz
@GaldCC ja miałem porównanie z KTM 890 Adventure gdzie siedzenie jest na wysokości 860mm i mojej Tenerki gdzie mam siedzenie na około 900mm i to dla mnie jest idealnie. V85tt ma około 830mm. Ta aplikacja mnie nie przekonuje, bo sprawdzałem kilka moto i na żywo wypadało inaczej ( ͡ ͜ʖ ͡)

@looolbeka to sprecyzuj ile koni to minimum i ile chcesz wydać. Mówisz że Vstorm
  • Odpowiedz
@looolbeka: Powtórzę zdanie kolegów wyżej - zobacz transalpa. Jeździłem ostatnio i większość wad konkurencji nie wystepuje, ale może nie być w nim zbyt wiele bajerów, bo honda postawiła w nim na próbę pokazania na siłę że jest gorszy od afryki. Jeździ się nim zwinnie jak nakedem, ochrona przed wiatrem jest ok - po prostu turystyk, z podobnym wzrostem jak Twój siedzi się wygodnie.
  • Odpowiedz
@looolbeka: powiem szczerze - nie przeszkadzało mi to, może dlatego, że przejeździłem tyle lad n---d'em... Wrzucam fotkę, porównanie oryginalnej szyby (założona) i tej turystycznej, na boki też jest więcej ochrony. U mnie wężykowania nie ma, czy z kuframi czy bez, ale słyszałem takie opinie też.
zets - @looolbeka: powiem szczerze - nie przeszkadzało mi to, może dlatego, że przeje...

źródło: IMG_1588

Pobierz
  • Odpowiedz