Wpis z mikrobloga

Cześć, mam problem z Astrą K 1.4 turbo 150KM 2026 rok. Wali checkiem i po obd mam błąd zbyt bogatej mieszanki przy sondzie za katem (P2097). Sprawdziłem po OBD i sonda przed katem oscyluje, a za katem trzyma stałą wartość, czyli według mojej wiedzy działają poprawnie. Miał ktoś może podobny przypadek? Czy nastawiać się na usterkę katalizatora? #mechanikasamochodowa #opel
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Sprawdziłem po OBD i sonda przed katem oscyluje, a za katem trzyma stałą wartość, czyli według mojej wiedzy działają poprawnie


@paciak11: Nie, obie sondy powinny wskazywać zmienne wartości.
Ta za katalizatorem, zwłaszcza na biegu jałowym może wskazywać istotnie mniej tlenu, ale przy wyższych obciążeniach obie powinny chodzić mniej-więcej tak samo.

Zwłaszcza że auto współczesne, więc na 99% obie sondy
  • Odpowiedz
@paciak11: to wygląda ok
Co prawda nie na sondę szerokopasmową, ale wygląda jak "wyciąg" z OBD2 które w tym podstawowym protokole pokazuje drugą sondę (zakładam że zielona) tak jakby była wąskopasmowa, mimo że ta w rzeczywistości jest szerokopasmowa.

Bo sam błąd i jego opis brzmi dość absurdalnie.
Bo "zbyt bogata mieszanka" oznaczałoby zbyt małą ilość tlenu.
A mała ilość tlenu za katalizatorem oznacza po prostu że
  • Odpowiedz
w takim razie zainwestuję 300zl w sondę, zawsze lepsze to niż kat za 2 koła :D


@paciak11: no właśnie nie byłbym taki pewny do końca o co na pewno chodzi

Ale niby błąd od kata jest wręcz w przeciwną stronę - zbyt niska jego wydajność wywala błąd z którego wynika że za katalizatorem jest więcej tlenu niż ECU się spodziewa.
  • Odpowiedz
@paciak11 sprawdź przebieg sygnału sond w trakcie jazdy, najlepiej przy stałym obciążeniu przy koło 1500-2000 rpm, dobrze jakbyś miał jednocześnie podgląd na korekty paliwowe.
  • Odpowiedz
@paciak11: raczej tak, ciekawe jak wygląda przebieg napięcia z sondy na zimnym i na ciepłym silniku (a raczej jak sonda jest zimna i później rozgrzana po dłuższej jeździe)
  • Odpowiedz