Aktywne Wpisy

mirko_anonim +48
✨️ Jak radzić sobie z finansowymi dylematami w związku? Ⓘ
Tldr: moja narzeczona nie jest zadowolona z faktu, że pomagam finansowo moim rodzicom. Nie wiem co robić.
z narzeczoną planujemy ślub w następnym roku. Rzecz w tym, że coraz częściej widzę mniejsze i naprawdę zastanawiam się czy ten ślub to dobry pomysł, a po wczorajszej kłótni w ogóle zastanawiam się czy nie zerwać oświadczyn.
Jestem programistą i zarabiam bardzo dobrze. Narzeczona dowiedziała się, że
Tldr: moja narzeczona nie jest zadowolona z faktu, że pomagam finansowo moim rodzicom. Nie wiem co robić.
z narzeczoną planujemy ślub w następnym roku. Rzecz w tym, że coraz częściej widzę mniejsze i naprawdę zastanawiam się czy ten ślub to dobry pomysł, a po wczorajszej kłótni w ogóle zastanawiam się czy nie zerwać oświadczyn.
Jestem programistą i zarabiam bardzo dobrze. Narzeczona dowiedziała się, że
P4ncak3 +69
Pamiętam jak bylem mały i mama mi powtarzała ze nie ma nic gorszego niż facet co zostawia swój żonę dla młodszej. Ze kobiety starzeją sie jak mleko a mężczyźni jak wino i tym drugim palma dobija i biorą sobie młode kochanki zostawiając starą żonę w tyle. I dlatego tez, mama ma oddzielność majątkową z ojcem i nieruchomości są na nią zapisane- "na wszelki wypadek". Zawsze zakładało sie ze kobieta która jest młoda
źródło: Screenshot 2025-10-06 063157
Pobierz

#gielda
Wytłumaczy mi to ktoś? Bo dla mnie to nie do pojecia.
Mam od zeszłego roku konto na xtb.
Dochód na pit38 mam ok. 5,5 k zł
podatek do zapłaty mam nieco ponad 1 k zł
na xtb zysk netto za poprzedni rok mam ok. 4,3 k zł.
dlaczego na moje konto xtb nie wpłynęło mi 5,5 k zł i dopiero od tego płacę podatek 19%?
bo jak dla mnie sprawa jest taka, że zarobiłem te niecałe 5,5 k, gdzies po drodze już mi z------i kase, bo na konto xtb wpłynęło mi 4,3 k i jeszcze w podatku ode mnie chcą kolejne 1k
z 5,5 k robi się finalnie 3,3 k, a to nie jest 19% tylko ~40%