Wpis z mikrobloga

Pytanie do doświadczony mirków. Jakie narty trzeba mieć byjechać w ten sposób? - https://www.youtube.com/shorts/Mf-IxcEkW3I

U mnie wygląda to tak - https://www.youtube.com/watch?v=EgQC9fDX44I

To była niebieska trasa, ale nie mam innego ujęcie z zewnątrz. Potrafię się jeszcze mocniej pochylić ale nie aż tak mocno, bo zaczynają mi się narty ześlizgiwać.

Podejrzewam, że mam zbyt duży promień skrętu (16/17 metrów) + duża masa nie pomaga.

#narty #zima #narciarstwo
cwlmod - Pytanie do doświadczony mirków. Jakie narty trzeba mieć byjechać w ten sposó...
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Jakie narty trzeba mieć byjechać w ten sposób?


@cwlmod: Naprawdę sądzisz, że to głównie kwestia nart?( ͡º ͜ʖ͡º)
Chłop z filmiku pewnie jeździ na czymś z kategorii Atomic Redster X9.
  • Odpowiedz
  • 0
Naprawdę sądzisz, że to głównie kwestia nart?( ͡º ͜ʖ͡º)


@panmimoskok: Tak. W zeszłym roku ostatniego dnia się bardzo poobijałem, bo schodziłem coraz niżej i regularnie dotykałem ziemi opuszczoną ręką. Niestety byle mała zaspa i narty traciły krawędź. Ofc te wszystkie body carvingi widzę że są pokazywane z samego rana gdy trasy są idealnie gładkie.

Chłop z filmiku pewnie jeździ na czymś z kategorii Atomic Redster
  • Odpowiedz
  • 0
@nukacolaquantum: @BialyRosjanin @Piotr--K ale mam poprawić w swoim skillu jeśli przechylenie się bardziej na przód Nart żeby według poradnika, naskoczyć na krawędzie, kończy się dużym przechyleniem u łatwą destabilizacją.

Czy ja robię coś oczywiście źle czy po prostu mówicie o większym skillu?
  • Odpowiedz
  • 1
@cwlmod najłatwiej takie rzeczy na komórkowych sl się robi. Ale tak jak wyżej wspominali koledzy, to nie tylko kwestia samej narty. Ale też nie tylko ridera, dochodzi jeszcze trasa, jej nachylenie i przygotowanie, rodzaj śniegu, przygotowanie narty, do tego jeszcze odpowiednie buty.
  • Odpowiedz
  • 0
@cwlmod tak o te zawodnicze chodzi, ale slalomowe wcale nie są one tak twarde (tak naprawdę powinno się używać terminu sztywne, bo twardy to kamień jest).
Owszem są sztywne ale poprzecznie, więc jak je postawisz na krawędzi, to nie wyginają się jak śmigło przez co traciłyby podparcie. Wzdłużnie są właśnie bardzo elastyczne, żeby po postawieniu na krawędzi bardzo ładnie układały się w idealnym łuk.
  • Odpowiedz
@melba: @cwlmod na mój chłopski rozum SL szybko zabiorą i przy mniejszej prędkości do tego skrętu, ale cały proces będzie wymagał szybszego zejścia na dół i powrotu do góry.
  • Odpowiedz
  • 0
tak o te zawodnicze chodzi, ale slalomowe wcale nie są one tak twarde (tak naprawdę powinno się używać terminu sztywne, bo twardy to kamień jest).


@melba: Mireczku drogi, zanim kupiłem obecne narty to chciałem zebrać trochę wiedzy jaka narta służy do czego i jak jedzie. Ze tak powiem ch*ja się dowiedziałem. Jakieś opinie ludzi na stokach nie sa miarodajne. Na stronach producentów jest tylko podział na teren po którym się
  • Odpowiedz
@cwlmod: czujesz na tych nartach przy odciążaniu nogi w fazie przejscia do nastepnego skrętu siłę wybicia? Czy jeśli ją czujesz jest jej na tyle dużo że przenosi Cię niemal automatycznie na drugą nogę? Nie obraz się ale patrząc na filmik jesteś kawał chłopa a takie kładzenie się to w opór siły w nogach wymaga, narta w tym pomaga ale nie zrobi tego za Ciebie.
  • Odpowiedz
@cwlmod: @BialyRosjanin
jak dla mnie to bardziej czynnik skilla niz samej narty. W funcarving z jazdą na łokciu po śniegu na przemrozonym sztruksie bawilem się jakieś 15/20 lat temu na ówczesnych Cyberach czy Atomicach SL
  • Odpowiedz
  • 0
czujesz na tych nartach przy odciążaniu nogi w fazie przejscia do nastepnego skrętu siłę wybicia?


@BialyRosjanin: Czuję, ale jest to dosyć mała siła.

Nie obraz się ale patrząc na filmik jesteś kawał chłopa a takie kładzenie się to w opór siły w nogach wymaga, narta w tym pomaga ale nie zrobi tego za Ciebie.

Dlatego właśnie próbuję ustalić gdzie jest problem. W zeszłym roku próbowałem z całej siły się wybijać ale najcześciej
  • Odpowiedz
@cwlmod: te Racetigery RC to bardziej gigantowe narty, więc nie ma opcji na nich robić ciasnych zakrętów skrętem ciętym. Owszem da sie na nich ładne łuki wycinać ale raczej o średnim i dużym promieniu i dodatkowo trzeba to robić na sporej prędkości.
Jak będziesz chciał zacieśnić mocniej skręty, to wyjdzie z tego śmig, który swoją drogą i tak trzeba opanować dla takiej jazdy jak chcesz osiągnąć.
  • Odpowiedz
  • 0
@melba: Dlatego właśnie pisałem, że nie jestem w stanie mocniej skręcić bez zrywania krawędzi, a przy próbie bardzo dynamicznej zmiany kierunku nie czułem wystarczającego odbicia.
  • Odpowiedz