Aktywne Wpisy
czarrny +3
Czy Waszym zdaniem opłaca się brać AC do auta o wartości 26k? Auto będzie użytkowane w dużym mieście.
Koszt AC 1488zł.
#motoryzacja #finanse #kiciochpyta
Koszt AC 1488zł.
#motoryzacja #finanse #kiciochpyta
źródło: temp_file1182500063809495684
Pobierz
dos_badass +100
źródło: 20251130_113723
Pobierz




----------------------------------------------------------------------
Dzień po ceremonii The Game Awards chciałbym podzielić się kilkoma osobistymi przemyśleniami. Mam nadzieję, że będą one wartościowe dla niektórych z Was, zwłaszcza że wczoraj nie miałem szansy powiedzieć tego ze sceny.
1.
Ceremonia zbiegła się w czasie z wydaniem przez nas sporej aktualizacji. Dla mnie osobiście to moment szczególny — ten projekt, któremu poświęciłem siedem lat życia, wreszcie dobiega końca.
„Black Myth: Wukong” przeszedł do historii jako pierwsza chińska gra nominowana w aż czterech kategoriach TGA (Najlepsza Gra Akcji, Najlepszy Kierunek Artystyczny, Najlepsza Reżyseria oraz Gra Roku). Ostatecznie zdobyliśmy dwie nagrody — za Najlepszą Grę Akcji oraz Głos Graczy. Szczególnie ta druga nagroda jest dla nas ogromnym powodem do dumy, bo pochodzi bezpośrednio od społeczności graczy.
Nie będę ukrywał — jest też pewien niedosyt i rozczarowanie. Przede wszystkim jednak pozbyłem się złudzeń. Wszystkie nominowane w tym roku produkcje były wybitne, ale szczerze mówiąc, kompletnie nie rozumiem kryteriów, według których wybrano Grę Roku. Cholera, czuję się, jakbym zmarnował tu swój czas!
2.
Od wczoraj obserwuję silne emocje i niezadowolenie wśród graczy — większość wyrażona z humorem i ironią, która zresztą całkiem dobrze mnie rozmawia. Całkowicie rozumiem te uczucia i podzielam je, ponieważ wiem, że nie wynikają one z goryczy czy złych intencji, lecz z poczucia własnej wartości i pewności siebie. To naturalne, że czujemy frustrację, gdy nasza pewność siebie nie spotyka się z uznaniem innych.
Prawdę mówiąc... jestem nawet bardziej pewny siebie niż wy (możecie sprawdzić moją pierwszą odpowiedź na Zhihu). Przemowę na wypadek wygranej w kategorii Gra Roku napisałem już dwa lata temu — szkoda, że nie było okazji jej wykorzystać. W trakcie rozwoju tej gry wielu moich współpracowników nie było tak optymistycznych, jak ja. Prawdopodobnie dlatego, że widzieli zbyt wiele wersji roboczych i trudno było im nie zauważać wszystkich niedoskonałości gry czy wątpić w terminowe ukończenie projektu. Jednym z moich głównych zadań w firmie było ciągłe zapewnianie ich, że robimy naprawdę dobrą robotę i że produkt stale się rozwija.
Widzicie, nie możemy być pewni siebie tylko wtedy, gdy wygrywamy. To nie jest prawdziwa pewność siebie — to jedynie powtarzanie rezultatu. Dziś przegraliśmy, jutro możemy przegrać znowu — i co z tego? Na końcowy wynik wpływa zbyt wiele skomplikowanych czynników, więc rezultat zawsze będzie niepewny. Jedyne, czego możemy być pewni, to naszych własnych wyborów — że robimy rzeczy konkretne, trudne i takie, w które wierzymy. Robiąc te rzeczy, mamy pełne prawo do pewności siebie.
3.
Niektórzy twierdzą, że to tylko statystyczna anomalia, że zespół, który nigdy wcześniej nie stworzył gry single-player, osiąga taki sukces przy swoim pierwszym podejściu. Mówią, że to przypadek, który trudno będzie powtórzyć w przyszłości. Ja się z tym nie zgadzam. To, co osiągnęliśmy, nie jest dziełem przypadku — to rezultat połączenia chińskiej kultury, chińskich talentów, chińskiego środowiska biznesowego i chińskiego przemysłu gier z globalną społecznością graczy. Gdybyśmy od samego początku nie wierzyli w nieuchronność tego sukcesu, nigdy nie podjęlibyśmy tak odważnej decyzji. To nie była gra w ruletkę — po prostu dostrzegliśmy kierunek, w którym zmierza branża, i za nim podążyliśmy.
Nasze studio miało zaszczyt być częścią i świadkiem początku tej transformacji. Jestem głęboko przekonany, że w przyszłości pojawi się więcej chińskich studiów, które zaprezentują światu jeszcze wspanialsze, bardziej fascynujące i odważniejsze opowieści pochodzące z naszej kultury.
4.
Jest takie powiedzenie, które prawie każdy zna, ale niewielu wie, że pochodzi z „Wędrówki na Zachód” — „Na świecie nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko ludzie bez wystarczającej determinacji”. Nie chodzi tu o to, że sama determinacja pokona każdą przeszkodę. Przekaz jest znacznie głębszy — kiedy jesteś gotowy stawiać czoła wyzwaniom, przestajesz bać się trudności i porażek, a one tracą nad tobą władzę. Ktoś, kto potrafi ze spokojem przyjmować przeciwności losu, prowadzi pełniejsze życie, bo to właśnie wyzwania czynią je wyjątkowym.
5.
Dlaczego nazywamy się „Game Science"? Ponieważ zdecydowaliśmy się wykorzystać matematykę, fizykę i wywodzące się z nich metodologię do analizowania i rozwiązywania konkretnych problemów — bez uciekania się do pseudonauki, bez mitologizowania, bez mylenia skutków z przyczynami — tak, abyśmy mogli racjonalnie spojrzeć na tę złożoną branżę i dostrzec, co naprawdę stoi za sukcesem naszych najsilniejszych konkurentów.
Jeśli ktoś, nie wskazując konkretnych problemów i nie przedstawiając argumentów czy logicznego rozumowania, po prostu stwierdza, że coś jest trudne lub skomplikowane — może warto go przepytać o równania różniczkowe cząstkowe. Nauka nie jest prawdą absolutną — jest dążeniem do prawdy poprzez trzymanie się racjonalnych faktów.
[Fragment o równaniach różniczkowych cząstkowych nie jest błędem w tłumaczeniu]
6.
Już sama możliwość tworzenia i grania w gry czyni z nas ludzi uprzywilejowanych. Na świecie jest przecież mnóstwo osób, które nigdy nie będą miały szansy zagrać w gry wysokobudżetowe, wielu nigdy nawet nie dotknęło konsoli czy komputera, wielu cierpi, czuje się zagubionych czy zrozpaczonych, wielu doświadcza niesprawiedliwości i krzywdy. To właśnie dlatego tym bardziej musimy tworzyć jeszcze lepsze gry — takie, które pozwolą większej liczbie osób doświadczyć tego, co piękne i wartościowe. Jestem przekonany, że największą wartością dobrych gier jest ich zdolność do dzielenia się szczęściem ze wszystkimi, niezależnie od ich pochodzenia czy statusu.
Droga przed nami wciąż długa, wiatr wciąż złowrogi, a król demonów nadal butny — ale my stale rośniemy w siłę.
[Ostatnie zdanie mówiące o „długiej drodze”, „złowrogim wietrze” oraz „królu demonów” są odniesieniami do literatury chińskiej]
7.
Na koniec mam nadzieję, że historia „Black Myth” doda odwagi tym, którzy wciąż szukają swojej drogi, i że stanie się światełkiem nadziei dla tych, którzy wciąż błądzą w ciemności. Niech pomoże im iść dalej ze spokojem w sercu. Życzę wszystkim, aby zachowali pewność siebie i ambicję, pozostali odważni, uczciwi i życzliwi. Aby sumiennie wykonywali nawet najmniejsze zadania i ze spokojem przyjmowali niepewność rezultatów. By wytrwale podążali swoją drogą aż do ostatniej chwili życia.
Jak powiedział Hemingway: „Ten świat jest piękny i wart tego, by o niego walczyć”.
[Ten fragment również zawierał odniesienia do literatury chińskiej, lecz ciężko było to wpleść w czytelne tłumaczenie]
----------------------------------------------------------------------
Link do oryginału:
https://m.weibo.cn/status/5111567333196223?jumpfrom=weibocom
Angielskie tłumaczenie na Reddicie:
https://www.reddit.com/r/gaming/comments/1heyi38/game_producer_of_black_myth_wukong_statement/
Tagi:
#blackmythwukong #wukong #thegameawards #gameawards2024 #gameawards #tga #tga2024 #gamescience #gamedev #gry #gaming
@orgin246: No i właśnie tu zasadniczo mamy drobny problem — może zasłużyło, może nie. Nie znamy absolutnie żadnych kryteriów oceniania. Możliwe, że poszczególne redakcje w ogóle używały zupełnie innych kluczy do oceny. Jednocześnie mówimy tutaj o ocenach ze strony redakcji, które takiego Wukongowi otwarcie wprost obniżali ocenę za "brak inkluzywności". Równolegle na twitterze są nawet wpisy ludzi