Na wstępie - jeśli nie interesuje Cię ten wpis i będziesz mi opowiadał o tym że nie warto już iść w tym kierunku, bo na moje miejsce znajdzie się 2137 innych - to daruj sobie odpowiadanie na ten post.
Uzbierałem około 30k złotych na nadchodzący rok '25 - mam 26 lat i jestem po jakimś licencjacie z fizyki - nie wiem po co to robiłem skoro i tak nikt nie chciał mnie zatrudnić xD Stwierdziłem że zrobie sobie gap year - potencjalnie mogę robić nawet po 12h dziennie - tak jak za dawnych czasów przy nauce języków.
W jakim kierunku iść z nauką programowania - znam dość dobrze C/C++/Assemblera no i trochę programowałem w Qt. Sporo czasu poświęcałem kiedyś na zadania związane z algorytmiką. Miałem podstawy wzorców projektowych. Mam już obycie (niekomercyjne) z GitHubem, Jirą. Nie mam żadnego doświadczenia komercyjnego. Rozwinęły się pewnie jakieś nowe technologię/ frameworki. Nie wiem czy kontynuować naukę w tym kierunku czy iść w zupełnie nowym kierunku.
Jakieś porady dla człowieka który zrobi Wam "konkurencję" na rynku. Daje sobie 8 miesięcy przy tym zapasie wolnego czasu i zaangażowania do tego by nauczyć się wszystkiego od podstaw - 8 miesięcy na 'zmarnowanie', 'stracenie' tylko po to by zobaczyć czy się uda - pieniądze mam, warunki też, a więc why not?
@mirko_anonim to ja bym szedł w tego c i c++ plus może .net? Widzę dużo ofert w tym kierunku, nawet jakiś staż widziałem od stycznia na just join it lub no fluff jobs
@mirko_anonim: Za dużo nie poradzę, bo obracam się w innych technologiach, ale dla otuchy powiem że miałem bardzo podobną sytuację. Odłożyłem trochę grosza i w 2022 poszedłem na studia zaoczne z infy. Od listopada zacząłem w miarę solidną naukę i w lipcu udało mi się załapać na staż, a po 3 miesiącach dostałem normalnie umowę. Oczywiście w między czasie żyłem z ozsczędności, co w zasadzie nie było trudne bo mieszkałem
@og_kosa To proste. Tam gdzie się pcha bydło, stamtąd trzeba uciekać.