Wpis z mikrobloga

@EnzoMolinari: to nawet nie jest Line Assist, a system wykrywający zmęczenie kierowcy, nigdy nie udało mi się go uruchomić, mimo że parę razy jechałem mega zmęczony.
Za to line assist gdy nie dotyka się kierownicy to szarpie pasami, pika i jak nie nie zadziała to włącza awaryjki i hamuje do zera.
  • Odpowiedz
jak użyjesz kierunkowskazu to nie będzie ci utrudniało zmiany pasa. Powinieneś użyć kierunkowskazu wyprzedzając rowerzystę


@radio_dalmacija: jeśli prócz niego i rowerzysty nie ma za nim nikogo na drodze to po co miałby go używać?
  • Odpowiedz
ha a co zrobi na polskiej jednopasmowe gdzie zamiast pobocza jest row?


@czuczer: w aktualizacji na polski rynek ma być wyszukiwanie odpowiedniej dziuru lub koleiny aby tam się zatrzymac.
  • Odpowiedz
@czuczer: @hoodoovoodoo @lukenzi Nie bój żaby, wykryje pobocze nieutwardzone. Z doświadczenia: wykrywa zarówno pasy jak i pobocza, krawężniki itp.

A co do dyskusji o line assist - przecież to zależy od auta i jego ustawień, np. w moim idzie ustawić czy ma tylko delikatnie wibrować kierownica, czy ma trzymać się pasa do upadłego. A to, że bez kierunku trzyma to bardzo dobrze - nauczysz się jeździć zgodnie z
  • Odpowiedz
jak użyjesz kierunkowskazu to nie będzie ci utrudniało zmiany pasa. Powinieneś użyć kierunkowskazu wyprzedzając rowerzystę.


@radio_dalmacija: to ja się wypowiem bo korzystałem z tych systemów i powiem tak, na lokalnych drogach są niebezpieczne, zdarzało się, że system chciał mnie wepchnąć pod traktor bo nie ogarniał, że muszę zjechać bardziej do krawędzi żeby się z nim ładnie minąć i wręcz wyrywał mi kierownicę z rąk, nawet przy mijaniu się że zwykłymi
  • Odpowiedz
@harrame: widać że się znasz xD
W VW line assist się włącza powyżej pewnej prędkości, około 60-70 km/h. Już widzę jak myślałeś wyłączyć bo na rondzie Ci kierownicę wyrywało
  • Odpowiedz
jeśli prócz niego i rowerzysty nie ma za nim nikogo na drodze to po co miałby go używać?


@Krupier: bo nakazują tego przepisy asie, zmieniasz pas ruchu używasz kierunkowskazu - proste
  • Odpowiedz
@EnzoMolinari: te wszystkie 'autonomiczne' zachowania w autach powinny być zakazane XD jak pracowałem w wypożyczalni aut i co rusz jezdzilem innym nowym bmw czy audii i jak nie ogarnialem jak wylaczyc wspomagania to one o----------y co chcialy na drodze, jakies hamowanie z p---y albo odbijanie kierownicy bo uznal, ze opuszczam pas, chcesz kogos wyprzedzic rozpedzasz auto, a on wykrywa, ze za szybko zblizasz sie do auta z tylu i daje
  • Odpowiedz
@hipokryzjawkutos: zakazane to powinno być debilem na drodze, a to co opisujesz wskazuje na jeżdżenie jak debil. Niezwracanie uwagi na odległości od poprzedzającego samochodu tak, że aktywuje się alarm przeciwkolizyjny kompletnie nic Ci nie rozświetliło, co?
Ale w końcu typowy kierowca Audi i BMW jest typowy, winny są wszyscy dookoła albo technologia, tylko nie oni sami.
Jeżdżę 190KM samochodem, który ma te wszystkie asystenty i mi się alarmy nie włączają
  • Odpowiedz