Wpis z mikrobloga

Wdałem się w dyskusję w Internecie i czuję się jakbym grał z gołębiem w szachy.
Facet wrzucił wpis, że SCT to zielony komunizm, bo nie każdego stać na nowe auto.
Dyskusja:
-ale wiesz że do 2032 auta z euro 6 stanieją?
-nie stanieją, bo handlarze zawyżą ceny!
-Jak auto będzie starsze o 8 lat, to musi stanieć, poza tym SCT już weszło i dla EURO 2 nie zawyżyli.
-śmiem wątpić. (nie podaje kontrargumentu).
-Max wiek auta w sct w 2032 roku to 18 lat. Osiemnastoletnie auta chodzą po 5k.
-Przecież mówi ci że te auta pójdą w górę handlarze czekają tylko na to. Wywali ceny ciekawie.
-Samochody z normą euro 6 z 2015 r. już teraz można kupić za 15k. Muszą stanieć do 2032.
- gdzie niby xd z euro 4 kupisz za 12 000 pokaż mi te mityczne auta
-(podaję ofertę takiego auta)
-(ignoruje argumenty i zmienia temat)"przecież piszę ci jak wejda sct na wieksza skale te auta cenowo wyskoczą" " ja nie kupię, mam dwa auta z euro 0 i mi wystarczy"
-Ty może nie, ale większość kupi więc cel w większości zostanie zrealizowany.
-(przytacza argument anegdotyczny) Ja znam ludzi co sobie załatwią papieru u rzeczoznawcy.
-Ale w skali kraju to margines.
-Dzisiaj margines, a jutro połowa. (nie podaje powodu, zmienia temat) Niemcy już się wycofują z SCT.
-Bo u nich wszystkie auta i tak spełniają normy. Poza tym na zabytkowych blachach są ograniczenia.
-(ignoruje pierwszy argument i atakuje tylko drugi), Nie prawda bo można.

I c--j pogadane. Jakość dyskusji na wykopie ostatnimi czasy leży i jeszcze ten wpis ma ze 150 plusów.

Poniżej tabelka ile aut spełnia jaką normę.
#sct #strefaczystegotransportu #krakow #warszawa #ekologia #zalesie
homerox2000 - Wdałem się w dyskusję w Internecie i czuję się jakbym grał z gołębiem w...

źródło: EXCEL_ZhQnmzYsdr

Pobierz
  • 131
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@homerox2000: zwał jak zwał, może być i komunizm. Dyskusja z d--y, kłócenie się o cenę auta bez znaczenia. Zmuszanie ludzi do kupna auta, choćby i kosztowało 5 złotych powinno być uzasadnione. Tu mamy takie uzasadnienie, że możesz sobie robić kółka po Stefie cały dzień nowym Fordem F-450 Super Duty paląc tyle co całe osiedle przez tydzień, ale starym wyremontowanym Matizem nie, bo transport zbyt brudny.

Tymczasem metr za zielonym rajem
  • Odpowiedz
  • 0
@Wap30: Ja tylko prostuję masę fejków i manipulacji odnośnie SCT. Po prostu lubię żyć w czystym środowisku, sam mam docieplony dom bez kopciucha i samochód z normami to fajnie było by gdyby inni też mieli, będzie wtedy trochę zdrowiej.

SCT jest tak samo sztuczną granicą jak granica Polski, ale granicę zawsze trzeba gdzieś postawić. I to nie jest tak, że za SCT będą jeździć 30-letnie diesle, bo ich produkcja ma
  • Odpowiedz
Po prostu lubię żyć w czystym środowisku, sam mam docieplony dom bez kopciucha i samochód z normami to fajnie było by gdyby inni też mieli, będzie wtedy trochę zdrowiej.


@homerox2000: ale co to jest za argumentacja? W żaden sposób nie uzasadnia to zasadności dowolnego rozwiązania z rzekomą proekologiczną intencją. Możesz mieć i kompulsywną obsesję ekologii, ale jeżeli rozwiązania są złe, to po prostu nie powinny być wprowadzane i tyle. To rozwiązanie jest złe.

SCT jest tak samo sztuczną granicą jak granica Polski, ale granicę zawsze trzeba gdzieś
Wap30 - >Po prostu lubię żyć w czystym środowisku, sam mam docieplony dom bez kopciuc...

źródło: KOBIZE-IKONY-raport-2021-pm2-5

Pobierz
  • Odpowiedz
@homerox2000: lubię dobrze uargumentowaną dyskusję i szanuję za próby - na wykopie są ciężkie.

Całkowicie popieram argumentację dbania o ekologię i niechęci do smrodu - sam też ociepliłem dom, wymieniłem źródło ciepła, a nawet jeżdżę elektrykiem - chociaż wziąłem go zupełnie nie z powodów ekologicznych, a użytkowych. I wiesz co? Jestem przeciwny SCT. Świetną argumentację wyżej wrzucił @Wap30 - w tych strefach nie chodzi o wycięcie śmierdzących diesli,
  • Odpowiedz
  • 0
@Wap30 A) jest ciężkie do realizacji i jak nazwiesz to skutecznym nie znaczy, że takie będzie.
B) Już jest wprowadzone, jesteśmy w trakcie transformacji i to długi proces. I jest to najlepsze rozwiązanie.
C) Jak wszyscy zmienią samochody na czystsze o kilkadziesiąt procent (nox i pm) to będzie zdecydowanie czyściej. Całościowo te procenty składają się na czystsze powietrze.

Zgadzam się, że jednak piece to powinien być absolutny priorytet. Dobrze, że UE,
homerox2000 - @Wap30 A) jest ciężkie do realizacji i jak nazwiesz to skutecznym nie z...

źródło: temp_file3419852871613964543

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 0
@aso824 Są różne rodzaje emisji, ale tak jak wspomniałem to jest doraźne zaleczanie objawów.

U mnie też argumenty były ekonomiczne, a nie ekologiczne, ale dobrze by było myśleć długofalowo.

Argument ekonomiczny już dyskutowałem z innymi. Te 15-20k to nie kokosy, zwłaszcza w Warszawie.

I najważniejsze, ja nie popieram na 100% SCT, tylko zrobiłem ten post aby zacząć merytoryczną dyskusję i zapoznać się z argumentami innych osób.
  • Odpowiedz
A) jest ciężkie do realizacji i jak nazwiesz to skutecznym nie znaczy, że takie będzie.


@homerox2000: jeżeli ja jestem w stanie regularnie identyfikować absurdalnie kopcące samochody na drodze jeżdżąc sporadycznie, to na pewno lekko wyspecjalizowany patrol sobie z tym da radę. Nie ma tu żadnej dyskusji, że jest to wielokrotnie prostsze do realizacji niż objęcie stolicy kraju strefą, do której wjeżdżać mogą tylko bardzo konkretne pojazdy.

B) Już jest wprowadzone, jesteśmy w trakcie transformacji i to długi proces. I jest to najlepsze
  • Odpowiedz
  • 0
@Wap30 Ogólnie masz rację, że wpływ SCT jest na poziomie kilku procent emisji dla pm 2.5, ale nox to już ok. 39% i dla eu6 jest mniejsze o 60% niż eu3, czyli spadek ogólny na poziomie kilku-kilkunastu procent.

Nie musimy wybierać jednej opcji, możemy wprowadzić A, B i C jednocześnie.

Z perspektywy państwa SCT to jest koszt przerzucony na obywateli niestety, dlatego tak chętnie wprowadzają, bo ich to nic nie kosztuje.
  • Odpowiedz
Nie musimy wybierać jednej opcji, możemy wprowadzić A, B i C jednocześnie.


@homerox2000: ale w tym całe clue, rozwiązania nie są magiczne i darmowe. Milion włożony w jedno to milion, który nie został włożony w inne, to oczywista sprawa. Jeżeli są, jak przyznajesz, lepsze rozwiązania, to albo:

A) mamy nieskończone środki i wyczerpaliśmy maksimum skuteczności najlepszego rozwiązania, więc SCT jest zasadna
B) te środki są skończone, a ich poświęcenie na SCT zamiast na najlepsze rozwiązanie to
  • Odpowiedz