Aktywne Wpisy
JudzinStouner +102
Skisłem dzisiaj z wykopków potwornie. Dowiedziałem się, że nowy Mustang to sportowe auto dla biedaków xD Samochód, który kosztuje u nas w wersji V8 od 310 do 370k jest dla biedaków xD Przeczytałem też, że jaranie się nim jest debilizmem, bo w USA jeżdżą nim spoceni robole.
Szkoda, że autor takiego komentarza nie wziął pod uwagę różnicy roli samochodu w codziennym transporcie w USA i Europie, oraz różnic w opodatkowaniu. Mustang V8
Szkoda, że autor takiego komentarza nie wziął pod uwagę różnicy roli samochodu w codziennym transporcie w USA i Europie, oraz różnic w opodatkowaniu. Mustang V8
Carguy +205
ktoś miał pomysł ( ͡º ͜ʖ͡º) #nieruchomosci #mieszkanie #heheszki #deweloperka #kredythipoteczny #warszawa
Facet wrzucił wpis, że SCT to zielony komunizm, bo nie każdego stać na nowe auto.
Dyskusja:
-ale wiesz że do 2032 auta z euro 6 stanieją?
-nie stanieją, bo handlarze zawyżą ceny!
-Jak auto będzie starsze o 8 lat, to musi stanieć, poza tym SCT już weszło i dla EURO 2 nie zawyżyli.
-śmiem wątpić. (nie podaje kontrargumentu).
-Max wiek auta w sct w 2032 roku to 18 lat. Osiemnastoletnie auta chodzą po 5k.
-Przecież mówi ci że te auta pójdą w górę handlarze czekają tylko na to. Wywali ceny ciekawie.
-Samochody z normą euro 6 z 2015 r. już teraz można kupić za 15k. Muszą stanieć do 2032.
- gdzie niby xd z euro 4 kupisz za 12 000 pokaż mi te mityczne auta
-(podaję ofertę takiego auta)
-(ignoruje argumenty i zmienia temat)"przecież piszę ci jak wejda sct na wieksza skale te auta cenowo wyskoczą" " ja nie kupię, mam dwa auta z euro 0 i mi wystarczy"
-Ty może nie, ale większość kupi więc cel w większości zostanie zrealizowany.
-(przytacza argument anegdotyczny) Ja znam ludzi co sobie załatwią papieru u rzeczoznawcy.
-Ale w skali kraju to margines.
-Dzisiaj margines, a jutro połowa. (nie podaje powodu, zmienia temat) Niemcy już się wycofują z SCT.
-Bo u nich wszystkie auta i tak spełniają normy. Poza tym na zabytkowych blachach są ograniczenia.
-(ignoruje pierwszy argument i atakuje tylko drugi), Nie prawda bo można.
I c--j pogadane. Jakość dyskusji na wykopie ostatnimi czasy leży i jeszcze ten wpis ma ze 150 plusów.
Poniżej tabelka ile aut spełnia jaką normę.
#sct #strefaczystegotransportu #krakow #warszawa #ekologia #zalesie
Tymczasem metr za zielonym rajem
Komentarz usunięty przez autora
SCT jest tak samo sztuczną granicą jak granica Polski, ale granicę zawsze trzeba gdzieś postawić. I to nie jest tak, że za SCT będą jeździć 30-letnie diesle, bo ich produkcja ma
@homerox2000: ale co to jest za argumentacja? W żaden sposób nie uzasadnia to zasadności dowolnego rozwiązania z rzekomą proekologiczną intencją. Możesz mieć i kompulsywną obsesję ekologii, ale jeżeli rozwiązania są złe, to po prostu nie powinny być wprowadzane i tyle. To rozwiązanie jest złe.
Całkowicie popieram argumentację dbania o ekologię i niechęci do smrodu - sam też ociepliłem dom, wymieniłem źródło ciepła, a nawet jeżdżę elektrykiem - chociaż wziąłem go zupełnie nie z powodów ekologicznych, a użytkowych. I wiesz co? Jestem przeciwny SCT. Świetną argumentację wyżej wrzucił @Wap30 - w tych strefach nie chodzi o wycięcie śmierdzących diesli,
B) Już jest wprowadzone, jesteśmy w trakcie transformacji i to długi proces. I jest to najlepsze rozwiązanie.
C) Jak wszyscy zmienią samochody na czystsze o kilkadziesiąt procent (nox i pm) to będzie zdecydowanie czyściej. Całościowo te procenty składają się na czystsze powietrze.
Zgadzam się, że jednak piece to powinien być absolutny priorytet. Dobrze, że UE,
U mnie też argumenty były ekonomiczne, a nie ekologiczne, ale dobrze by było myśleć długofalowo.
Argument ekonomiczny już dyskutowałem z innymi. Te 15-20k to nie kokosy, zwłaszcza w Warszawie.
I najważniejsze, ja nie popieram na 100% SCT, tylko zrobiłem ten post aby zacząć merytoryczną dyskusję i zapoznać się z argumentami innych osób.
@homerox2000: jeżeli ja jestem w stanie regularnie identyfikować absurdalnie kopcące samochody na drodze jeżdżąc sporadycznie, to na pewno lekko wyspecjalizowany patrol sobie z tym da radę. Nie ma tu żadnej dyskusji, że jest to wielokrotnie prostsze do realizacji niż objęcie stolicy kraju strefą, do której wjeżdżać mogą tylko bardzo konkretne pojazdy.
Komentarz usunięty przez autora Wpisu
Nie musimy wybierać jednej opcji, możemy wprowadzić A, B i C jednocześnie.
Z perspektywy państwa SCT to jest koszt przerzucony na obywateli niestety, dlatego tak chętnie wprowadzają, bo ich to nic nie kosztuje.
Przecież tu bedzie taka sama reakcja
@homerox2000: ale w tym całe clue, rozwiązania nie są magiczne i darmowe. Milion włożony w jedno to milion, który nie został włożony w inne, to oczywista sprawa. Jeżeli są, jak przyznajesz, lepsze rozwiązania, to albo:
A) mamy nieskończone środki i wyczerpaliśmy maksimum skuteczności najlepszego rozwiązania, więc SCT jest zasadna
B) te środki są skończone, a ich poświęcenie na SCT zamiast na najlepsze rozwiązanie to