Wpis z mikrobloga

Wdałem się w dyskusję w Internecie i czuję się jakbym grał z gołębiem w szachy.
Facet wrzucił wpis, że SCT to zielony komunizm, bo nie każdego stać na nowe auto.
Dyskusja:
-ale wiesz że do 2032 auta z euro 6 stanieją?
-nie stanieją, bo handlarze zawyżą ceny!
-Jak auto będzie starsze o 8 lat, to musi stanieć, poza tym SCT już weszło i dla EURO 2 nie zawyżyli.
-śmiem wątpić. (nie podaje kontrargumentu).
-Max wiek auta w sct w 2032 roku to 18 lat. Osiemnastoletnie auta chodzą po 5k.
-Przecież mówi ci że te auta pójdą w górę handlarze czekają tylko na to. Wywali ceny ciekawie.
-Samochody z normą euro 6 z 2015 r. już teraz można kupić za 15k. Muszą stanieć do 2032.
- gdzie niby xd z euro 4 kupisz za 12 000 pokaż mi te mityczne auta
-(podaję ofertę takiego auta)
-(ignoruje argumenty i zmienia temat)"przecież piszę ci jak wejda sct na wieksza skale te auta cenowo wyskoczą" " ja nie kupię, mam dwa auta z euro 0 i mi wystarczy"
-Ty może nie, ale większość kupi więc cel w większości zostanie zrealizowany.
-(przytacza argument anegdotyczny) Ja znam ludzi co sobie załatwią papieru u rzeczoznawcy.
-Ale w skali kraju to margines.
-Dzisiaj margines, a jutro połowa. (nie podaje powodu, zmienia temat) Niemcy już się wycofują z SCT.
-Bo u nich wszystkie auta i tak spełniają normy. Poza tym na zabytkowych blachach są ograniczenia.
-(ignoruje pierwszy argument i atakuje tylko drugi), Nie prawda bo można.

I c--j pogadane. Jakość dyskusji na wykopie ostatnimi czasy leży i jeszcze ten wpis ma ze 150 plusów.

Poniżej tabelka ile aut spełnia jaką normę.
#sct #strefaczystegotransportu #krakow #warszawa #ekologia #zalesie
homerox2000 - Wdałem się w dyskusję w Internecie i czuję się jakbym grał z gołębiem w...

źródło: EXCEL_ZhQnmzYsdr

Pobierz
  • 131
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@homerox2000: Wychodzisz z błędnego założenia że te samochody z eu6 zachowują się tak samo przez cały okres eksploatacji, a prawda jest taka że mają zdecydowanie bardziej wrażliwe elementy niż te starsze i po kilku latach się okazuje że jak te wszystkie systemy oczyszczania spalin już nie domagają to samochód który jako nowy miał EU6 truje bardziej niż dobrze utrzymany EU3. EU3 łatwiej utrzymać bo nie ma pierdyliarda czujników z których
  • Odpowiedz
@homerox2000: Zacznijmy od tego, aby SCT działało. Trzeba byłoby wybudować taką gigantyczną kopułę nad nią i postawić śluzy powietrzne. Badania jasno to pokazują. A ekoświry nadal myślą, że to ma jakieś przełożenie.
  • Odpowiedz
  • 0
@RedTiger: Celem SCT nie jest zrobienie czystego powietrza jak w jakimś laboratorium, tylko jego poprawa.

To co piszesz to po prostu nie prawda i to jest udowodnione. Istnieje zjawisko lokalnej koncentracji zanieczyszczeń. Gromadzą się one w obszarach o intensywnym ruchu ulicznym, zwłaszcza przy niskiej prędkości wiatru lub w miejscach o zabudowie tworzącej „kaniony uliczne”. W takich przypadkach nawet umiarkowany wiatr nie wystarczy, aby całkowicie rozwiać zanieczyszczenia.

I dochodzi tutaj efekt
  • Odpowiedz
Celem SCT nie jest zrobienie czystego powietrza jak w jakimś laboratorium, tylko jego poprawa.


@homerox2000: Problem w tym, że nie poprawia. Są na to badania. Eksperyment jest skończony, dane spłynęły. Koniec tematu.
  • Odpowiedz
@homerox2000: Tak wyglądały ulice Warszawy oraz innych miast podczas Covid. Zmierzono wtedy jakoś powietrza, poprawiło sie nieznacznie. Co ukazano w tym badaniu: https://um.warszawa.pl/documents/55043703/64285263/Jako%C5%9B%C4%87+powietrza+-+raport+covidowy.pdf/0baf1a30-1d5a-f22d-dc96-1836589ab85f?t=1669887327114

Ograniczenie ruchu nie ma szansy wpłynąć na jakość powietrza tak bardzo jak wzbogacenie się społeczeństwa.
https://pressto.amu.edu.pl/index.php/rrpr/article/view/24386

Tutaj masz
RedTiger - @homerox2000: Tak wyglądały ulice Warszawy oraz innych miast podczas Covid...
  • Odpowiedz
  • 0
@RedTiger: Teraz się z tobą zgadam. Wpływ nie jest znaczący, jest o rząd wielkości mniejszy niż przy emisjach z ogrzewania budynków. Co nie znaczy, że nie ma wcale wpływu (spadek emisji nie wynosi 0%).

W raporcie, który podesłałeś jest kilka fragmentów wskazujących na spadek emisji zanieczyszczeń związanych z transportem. Autorzy wskazali, że ostrzejsza zima w okresie 2020-2021 wpłynęła na poziom emisji zanieczyszczeń, co utrudniło analizę.

Na tle poprzednich lat, rok 2021 wyjątkowo był oceniony jako „dość chłodny”, a zima 2020 – 2021 była chłodniejsza względem poprzedniego okresu, w szczególności w lutym, co przełożyło się na wyższą emisję zanieczyszczeń pochodzących ze źródeł powierzchniowych i
  • Odpowiedz