Wpis z mikrobloga

Wdałem się w dyskusję w Internecie i czuję się jakbym grał z gołębiem w szachy.
Facet wrzucił wpis, że SCT to zielony komunizm, bo nie każdego stać na nowe auto.
Dyskusja:
-ale wiesz że do 2032 auta z euro 6 stanieją?
-nie stanieją, bo handlarze zawyżą ceny!
-Jak auto będzie starsze o 8 lat, to musi stanieć, poza tym SCT już weszło i dla EURO 2 nie zawyżyli.
-śmiem wątpić. (nie podaje kontrargumentu).
-Max wiek auta w sct w 2032 roku to 18 lat. Osiemnastoletnie auta chodzą po 5k.
-Przecież mówi ci że te auta pójdą w górę handlarze czekają tylko na to. Wywali ceny ciekawie.
-Samochody z normą euro 6 z 2015 r. już teraz można kupić za 15k. Muszą stanieć do 2032.
- gdzie niby xd z euro 4 kupisz za 12 000 pokaż mi te mityczne auta
-(podaję ofertę takiego auta)
-(ignoruje argumenty i zmienia temat)"przecież piszę ci jak wejda sct na wieksza skale te auta cenowo wyskoczą" " ja nie kupię, mam dwa auta z euro 0 i mi wystarczy"
-Ty może nie, ale większość kupi więc cel w większości zostanie zrealizowany.
-(przytacza argument anegdotyczny) Ja znam ludzi co sobie załatwią papieru u rzeczoznawcy.
-Ale w skali kraju to margines.
-Dzisiaj margines, a jutro połowa. (nie podaje powodu, zmienia temat) Niemcy już się wycofują z SCT.
-Bo u nich wszystkie auta i tak spełniają normy. Poza tym na zabytkowych blachach są ograniczenia.
-(ignoruje pierwszy argument i atakuje tylko drugi), Nie prawda bo można.

I c--j pogadane. Jakość dyskusji na wykopie ostatnimi czasy leży i jeszcze ten wpis ma ze 150 plusów.

Poniżej tabelka ile aut spełnia jaką normę.
#sct #strefaczystegotransportu #krakow #warszawa #ekologia #zalesie
homerox2000 - Wdałem się w dyskusję w Internecie i czuję się jakbym grał z gołębiem w...

źródło: EXCEL_ZhQnmzYsdr

Pobierz
  • 131
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

obrazku - kilkuletnia Skoda.


@Rachey: przecież to już całkiem leciwe auto, w 32 roku będzie już w stanie takim jak większość Octavii 2jek, chrupki
  • Odpowiedz
@homerox2000: Mój samochód jest z rocznika 2007 i ma Euro 3. Te tabelki to można gdzieś sobie wsadzić, bo CEPIK bierze te dane z d--y. Co więcej auto spełnia EURO 4, ale na deklaracji zgodności nie ma wprost napisane, że jest EURO 4 tylko podane są emisje. A na tej podstawie urzędy nie zmieniają normy.
  • Odpowiedz
  • 0
@abuk220: Sam zrobiłem tą tabelę i dla uproszczenia przyjąłem daty, od których producenci mieli obowiązek stosowania danych norm. Wiadomo, że jakiś procent aut może być źle wpisany, sam tak mam, ale dane są mniej więcej miarodajne.
  • Odpowiedz
sct to zielony komunizm. Sposób na likwidację biedy na drogach w stolicy.


@PozdroPocwicz: od kiedy komunizm dąży do elitaryzmu? Komunizm by zlikwidował prywatne auta i kazał jeździć zbiorkomem. Tymczasem to wygląda na turbokapitalizm: nie stać cię na porządne auto, to wypad biedaku i nierobie na wieś. W mieście jest miejsce tylko dla dynamicznych i obrotnych kaptalistów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@homerox2000: sct to strefa wolna od biedy i tyle. Jakby komuś zależało na ograniczeniu zanieczyszczeń to by zabronił wjazdu suvów i innych przerośniętych gówien
  • Odpowiedz
  • 0
@Ogau: Prawo jest skonstruowane tak, że emisja spalin jest przeliczana na jednostkę pojemności silnika, a za większą pojemność jest większa akcyza. Zawsze będzie kogoś stać na duży silnik, ale to w skali miasta i tak ogranicza spalanie.
homerox2000 - @Ogau: Prawo jest skonstruowane tak, że emisja spalin jest przeliczana ...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
@homerox2000: ale czemu ty mi piszesz o pojemności silnika, jak ja piszę o suvach, które nie dość, że palą więcej, niż by mogły będąc normalnym autem to jeszcze emitują więcej zanieczyszczeń z hamulców? No i nie zapominajmy o dłuższej drodze hamowania i większym zagrożeniu dla pieszych.

Gdyby komukolwiek zależało na czystości powietrza to zabronionoby w pierwszej kolejności suvów. To nie jest opinia, a fakt.
  • Odpowiedz