Wpis z mikrobloga

Wdałem się w dyskusję w Internecie i czuję się jakbym grał z gołębiem w szachy.
Facet wrzucił wpis, że SCT to zielony komunizm, bo nie każdego stać na nowe auto.
Dyskusja:
-ale wiesz że do 2032 auta z euro 6 stanieją?
-nie stanieją, bo handlarze zawyżą ceny!
-Jak auto będzie starsze o 8 lat, to musi stanieć, poza tym SCT już weszło i dla EURO 2 nie zawyżyli.
-śmiem wątpić. (nie podaje kontrargumentu).
-Max wiek auta w sct w 2032 roku to 18 lat. Osiemnastoletnie auta chodzą po 5k.
-Przecież mówi ci że te auta pójdą w górę handlarze czekają tylko na to. Wywali ceny ciekawie.
-Samochody z normą euro 6 z 2015 r. już teraz można kupić za 15k. Muszą stanieć do 2032.
- gdzie niby xd z euro 4 kupisz za 12 000 pokaż mi te mityczne auta
-(podaję ofertę takiego auta)
-(ignoruje argumenty i zmienia temat)"przecież piszę ci jak wejda sct na wieksza skale te auta cenowo wyskoczą" " ja nie kupię, mam dwa auta z euro 0 i mi wystarczy"
-Ty może nie, ale większość kupi więc cel w większości zostanie zrealizowany.
-(przytacza argument anegdotyczny) Ja znam ludzi co sobie załatwią papieru u rzeczoznawcy.
-Ale w skali kraju to margines.
-Dzisiaj margines, a jutro połowa. (nie podaje powodu, zmienia temat) Niemcy już się wycofują z SCT.
-Bo u nich wszystkie auta i tak spełniają normy. Poza tym na zabytkowych blachach są ograniczenia.
-(ignoruje pierwszy argument i atakuje tylko drugi), Nie prawda bo można.

I c--j pogadane. Jakość dyskusji na wykopie ostatnimi czasy leży i jeszcze ten wpis ma ze 150 plusów.

Poniżej tabelka ile aut spełnia jaką normę.
#sct #strefaczystegotransportu #krakow #warszawa #ekologia #zalesie
homerox2000 - Wdałem się w dyskusję w Internecie i czuję się jakbym grał z gołębiem w...

źródło: EXCEL_ZhQnmzYsdr

Pobierz
  • 131
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@homerox2000: Co to zmienia że są zapowiadane z wyprzedzeniem? To gdzie są te auta spełniające wymagania <94g/100km w cenach poniżej 100k PLN? Taka informacja wpływa jakoś na dostępną technologię?
  • Odpowiedz
  • 0
@grzmik:

Teraz sprawdź dane statystyczne średniego wieku auta w Polsce czy też Warszawie i zastosuj swoje poglądy do odpowiedniej ilości rodzin, spróbuj wyobrazić sobie tego efekty.


Masz dane średniego wieku auta w tabelce na początku wpisu. Dotyczy to <20% ludzi, a to dane dla całej Polski, nie Warszawy, gdzie dotyczy pewnie <10%.
No i ludzie po jakimś czasie zmieniają auta na nowsze. więc będzie dotyczyć jeszcze mniej osób.
  • Odpowiedz
@grzmik: nie muszę tego robić, ponieważ dane dot. średniego wieku auta w Polsce nie mają żadnego związku z SCT w jakimś konkretnym mieście, gdyż, uwaga uwaga, mieszkaniec podkarpackiej wsi nie mieszka w Warszawie.

jeżeli zaś mówimy o danych z Warszawy i Krakowa (a to chyba jedyne miejscowości w Polsce, które mają/chciały mieć SCT na chwilę obecną), to te dane też nie dają wglądu w liczbę osób w trudnej sytuacji materialnej,
  • Odpowiedz
  • 0
@Rachey: W 2032r. nie wjadą auta produkowane przed bodajże wrześniem 2015r. czyli auta ok. szesnastoletnie.
No tragedia, wiadomo że tylko bogola stać na taką przyjemność.
  • Odpowiedz
@Rachey: ale na co mam tu patrzeć? wygląd ma determinować czy coś wjedzie, czy nie? może podasz jakieś dane, które faktycznie mają znaczenie, np na temat rocznika samochodu, albo silnika?

auto ze zdjęcia to Skoda Octavia trzeciej generacji, i miała ona silniki, które spełniały zarówno normy Euro 5 jak i Euro 6. najstarsza Octavia III w wersji benzynowej, w chwili wprowadzenia restrykcji na auta z silnikami Euro 5 w Warszawie
smilealittlebit - @Rachey: ale na co mam tu patrzeć? wygląd ma determinować czy coś w...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
@demimka:

być może nie stać ich na posiadanie auta


i tu leży crux problemu. w Polsce coś takiego jak "nie stać na posiadanie auta" nie istnieje w świadomości społeczeństwa. auto to świętość. każdy musi jakieś mieć. a że niezadbane i potencjalnie niebezpieczne? nieistotne - auto to auto, musi być, coś jak lodówka w domu.
  • Odpowiedz
@smilealittlebit @homerox2000 Możemy się zgodzić że stopniowe wprowadzanie wymogów od zanieczyszczeń ma sens, natomiast STC w WWA jest oczywistym efektem lobbingu producentów aut (PSNM). Polecam zobaczyć materiały z "konsultacji społecznych".
  • Odpowiedz
@grzmik: ja tam w ogóle nie twierdzę, że SCT wprowadzane jest w sposób racjonalny, bądź że wymogi w ogóle są odpowiednie. po prostu nie jestem przeciwny idei SCT z definicji. jakieś standardy muszą być spełnione a fakty są takie, że przegląd na SKP nic nie daje.
  • Odpowiedz